بهترین روش شستن و ضدعفونی کردن توت فرنگی

بهترین روش شستن و ضدعفونی کردن توت فرنگی

شستن توت فرنگی، بدون آسیب رساندن به این میوه‌های زیبا، کار آسانی نیست. توت فرنگی‌ها ساختاری اسفنجی دارند و تمایل دارند تا جای ممکن رطوبت را به خود جذب کنند. قانون اصلی در مورد نحوه شستن و ضدعفونی کردن توت فرنگی در کرونا ساده است: توت فرنگی‌ها را فقط و فقط زمانی بشویید که قصد خوردن یا استفاده از آن‌ها را دارید.

شستشوی زودهنگام توت فرنگی فقط میزان رطوبت را در آن‌ها را افزایش داده و باعث خراب شدن آن‌ها در کوتاه‌ترین زمان می‌شود. اگر قصد ندارید بلافاصله از توت فرنگی‌های خود استفاده کنید، آن‌ها را به درستی ذخیره کنید.

در این مطلب، نحوه شستن و ضدعفونی کردن توت فرنگی در کرونا بدون آسیب رساندن به این میوه‌های حساس را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

آیا شستن توت فرنگی ضروری است؟

بهترین روش شستن و ضدعفونی کردن توت فرنگی

با توجه به اینکه توت فرنگی در نگه داشتن باقیمانده سموم کشاورزی در بافت خود، شهرت خوبی ندارد، همیشه باید توت فرنگی‌ها را پیش از استفاده به‌خوبی بشویید. توصیه می‌شود همواره به سراغ خرید توت فرنگی‌های ارگانیک بروید، اما این کار نیز شما را از شستشوی مناسب توت فرنگی بی‌نیاز نمی‌کند.

گزارش سالانه کارگروه محیط زیست (EWG) نشان می‌دهد که توت فرنگی بیشترین میزان آلوده شدن به سموم دفع آفات را در بین محصولات کشاورزی دارد. این یافته‌ها نشان می‌دهند که نزدیک به 70 درصد توت فرنگی‌ها حاوی بقایای سموم دفع آفات هستند و حداقل 20 نوع سم مختلف را در خود نگه‌داری می‌کنند.

بنابراین آشنایی با نحوه شستن و ضدعفونی کردن توت فرنگی در کرونا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌شود. طبق بررسی‌های مرکز علوم و محیط زیست (CSE)، شستن توت فرنگی‌ها با آب سرد، 75 تا 80 درصد باقی‌مانده سموم دفع آفات را از بین می‌برد.

نحوه شستن و ضدعفونی کردن توت فرنگی در کرونا

بهترین روش شستن و ضدعفونی کردن توت فرنگی

توت فرنگی‌ها را در تنها در صورتی بشویید که قصد استفاده فوری از آن‌ها را دارید. توت فرنگی‌ها را پیشاپیش نشویید، زیرا رطوبت اضافی منجر به سریع‌تر خراب شدن توت فرنگی‌ها می‌شود.

  • برای شستشوی مناسب و ضدعفونی کردن، توت فرنگی‌هایی که قصد خوردن آن‌ها را دارید را در آبکش قرار داده و آن را زیر آب سرد و روان قرار دهید. می‌توانید این کار را برای 10 تا 20 ثانیه انجام دهید، اما مطمئن شوید که تک تک توت فرنگی‌ها کاملا شسته شده اند. پس از شستشو، توت فرنگی‌ها را با حوله خشک کرده و سپس میل کنید.
  • توت فرنگی‌ها را می‌توان با استفاده از سرکه یا نمک نیز تمیز کرد. برای تمیز کردن توت فرنگی‌ها با سرکه، یک کاسه بزرگ را با 1 فنجان سرکه سفید و 8 فنجان آب پر کنید. قبل از تخلیه آب و خشک کردن توت فرنگی‌ها با حوله، اجازه دهید توت فرنگی‌ها حداقل برای 5 دقیقه در محلول آب و سرکه خیس بخورند. سرکه سفید علاوه بر پاکسازی پوست توت فرنگی از سموم دفع آفات، به از بین بردن هرگونه لخته، کثیفی یا باکتری موجود در سطح آن نیز کمک می‌کند.
  • برای تمیز کردن توت فرنگی‌ها در حمام نمک، به ازای هر فنجان آب گرم، 1 قاشق چایخوری نمک به کاسه اضافه کنید. اجازه دهید محلول آب و نمک پیش از اضافه کردن توت فرنگی‌ها به‌خوبی خنک شود. سپس توت فرنگی‌ها را اضافه کرده و اجازه دهید حداقل 5 دقیقه خیس بخورند. سپس توت فرنگی‌ها را زیر آب روان و خنک آبکشی کرده و نهایتا با حوله خشک کنید.
  • همچنین، می‌توانید برای اطمینان بیشتر از ضدعفونی شدن میوه‌های خود، از یک دستورالعمل ترکیبی نیز استفاده کنید. پیشنهاد کارشناسان بهداشتی برای نحوه شستن و ضدعفونی کردن توت فرنگی در کرونا به این صورت است: یک قسمت سرکه سفید، چهار قسمت آب سرد و 10 درصد نمک را در یک کاسه ترکیب کنید. سپس مشابه مراحل بالا، توت فرنگی‌ها را برای 5 دقیقه در محلول قرار داده و سپس آبکشی کنید.

آیا می‌توان توت فرنگی را با مایع ظرفشویی ضدعفونی کرد؟

بهترین روش شستن و ضدعفونی کردن توت فرنگی

سازمان بهداشت جهانی توصیه نمی‌کند که میوه‌ها و سبزیجات خود را با صابون، مایع ظرفشویی یا حتی شوینده‌های تجاریِ مخصوص سبزیجات بشویید. این توصیه‌ای است که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) نیز بر آن تاکید می‌کند، زیرا این محصولات می‌توانند بقایای خود را بر روی توت فرنگی‌ها به‌جا بگذارند. گرچه ممکن است یک شوینده مناسب باقیمانده سموم دفع آفات را از بین ببرد، اما احتمالا آن‌ها را با بقایای مواد صابونی جایگزین می‌کند.

آیا می‌توان توت فرنگی را با سرکه ضدعفونی کرد؟

بهترین روش شستن و ضدعفونی کردن توت فرنگی

یک حمام سرکه مناسب می‌تواند ویروس‌ها و باقیمانده سموم احتمالی را از روی توت فرنگی‌های شما پاک کند. برای تهیه حمام سرکه، 1 فنجان سرکه سفید را با 8 فنجان آب ترکیب کنید. توت فرنگی‌ها باید حداقل 5 دقیقه در این حمام خیس بخورند و سپس با آب سرد و روان آبکشی شوند.

هرچند سرکه سفید به‌طور کلی سرکه رایج برای شستشوی توت فرنگی است، اما می‌توانید توت فرنگی‌های خود را با سرکه سیب نیز بشویید. در واقع، شستشوی توت فرنگی‌ها با سرکه سیب می‌تواند علاوه بر ضدعفونی کردن میوه‌ها، آن‌ها را برای مدت طولانی‌تری تازه نگه دارد. رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه را ببینید!

فواید استفاده از شکر بر زیبایی پوست (دستور تهیه 5 اسکراب شکر) 10 تا از مهم‌ترین فواید چهار مغز برای بدن انواع گریپ فروت چیست و خواص جالب آن کدام است؟ خواص هلیله سیاه گیاه دارویی؛ کاربردها، خواص درمانی و نحوه مصرف آن خواص روغن گردو؛ میزان مصرف روزانه، فواید بی نظیر و طرز تهیه روغن گردوی خانگی تفاوت جو پرک با جو دوسر؛ خواص انواع جو و تفاوت های آنها خواص انار؛ 20 فایده انار از کنترل دیابت و خاصت ضد سرطانی تا زیبایی پوست و مو خوراکی های ضد پیری؛ لیست 30 ماده غذایی که باعث جوانی و زیبایی شما می شوند خواص و مضرات زعفران؛ خواص کلی و درمانی زعفران خواص روغن رزماری؛ کاربرد های این روغن برای زیبایی، سلامت و روش تهیه آن