سلامت جسم و جان با نوشیدنی‌های طبیعی

همیشه می‌گویند مرض خروار خروار می‌آید و مثقال مثقال می‌رود. به همین دلیل است که تاکید می‌کنند پیشگیری بهتر از درمان است. بیماری برای هیچ‌کس خوشایند نیست، خصوصا بیماری‌های عجیب و غریب امروزه که آمدن‌شان ناگهانی و رفتن‌شان نیازمند زمان است. قدیمی‌ها اعتقاد داشتند تن عزیز است و مراقبت از این هدیه عزیز، دقت و حوصله می‌خواهد. بنابراین برای پیشگیری از بیماری، بهتر است قبل از مبتلا شدن دست بجنبانیم. راه‌کارهایی که برای مراقبت از سلامت جسم و جان به پیشنهاد آتسز فمیلی می‌خواهیم در ادامه معرفی کنیم، به چند دمنوش و شربت ساده با خواص معجزه‌آسا ختم می‌شود. برای شناخت این نوشیدنی‌های زندگی‌بخش، همراه ما باشید.

شربت و دمنوش زعفران، نوشیدنی انرژی‌زای طبیعی

 

سلامت جسم و جان با نوشیدنی‌های طبیعی

 

اگر بگوییم زعفران یک عنصر معجزه‌آسا است، بی‌راه نگفته‌ایم. قدیمی‌ها بالافاصله به کسی‌که دچار ضعف جسمانی و بی‌حالی می‌شد، کمی زعفران خیس خورده همراه با آب می‌دادند و به نظرشان این ترکیب، قابلیت زنده کردن مرده را داشته‌است. استفاده از زعفران در خانه‌های امروزی، بیشتر محدود به استفاده در غذا می‌شود. غافل از اینکه همین ماده سرخ‌رنگ، می‌تواند به روش‌های مختلف و با هدف پیشگیری از بیماری‌های متعدد استفاده شود. برای پی بردن به اثرات شگفت‌انگیز این عنصر جادویی، می‌خواهیم به شما طریقه درست کردن دمنوش و شربت زعفران را آموزش دهیم.

طرز تهیه شربت زعفران

عصر یک روز دل‌انگیز تابستان است و می‌خواهید از خانواده خود با یک نوشیدنی متفاوت پذیرایی کنید. شاید دچار ضعف جسمانی شده‌اید و ترجیح می‌دهید به‌جای استفاده از قرص‌های شیمایی، از یک ترکیب ساده خانگی کمک بگیرید. برای همه این‌ها، شما دارویی به‌نام زعفران را دارید.

اگر دوست دارید یک نوشیدنی خوش‌طعم و عطر میل کنید که هزاران هزار خاصیت هم دارد، دست به کار شوید و در ابتدا کمی زعفران را داخل یک ظرف بسابید. بعد از آن، به زعفران مقداری آب جوش اضافه کنید و بگذارید رنگ پس دهد. حالا وقت رفتن به‌سراغ مرحله دوم تهیه شربت زعفران است. کمی آب را داخل قابلمه‌ای کوچک بریزید و بگذارید جوش بیاید. در مرحله بعد، به مقدار لازم به آب جوشیده شکر اضافه کنید و مخلوط آب و شکر را هم بزنید تا یک دست شود. حالا نوبت اضافه کردن زعفران خیس خورده به ترکیب آب و شکر است. به آرامی زعفران را به داخل قابلمه بریزید و هم بزنید و هم‌زمان، کمی گلاب به ترکیب خود اضافه کنید و آن را به مدت ۱۰ دقیقه روی شعله گاز قرار دهید تا قوام پیدا کند. بعد از خنک شدن نوشیدنی در یخچال، شربت شما آماده میل کردن است.

طرز تهیه دمنوش زعفران

 

سلامت جسم و جان با نوشیدنی‌های طبیعی

 

یکی دیگر از ترکیب‌های خوشمزه ضد بیماری، دمنوش زعفران است. این دمنوش به‌علت داشتن طبع گرم، برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها مانند مبارزه با سلول‌های سرطانی، کاهش ریسک ابتلا به سکته قلبی و مغزی و بهبود عملکرد حافظه استفاده می‌شود. البته بنابر گفته آتسز فمیلی، نباید از معجزه زعفران برای زنان غافل شد. جالب است که بسیاری از پزشکان امروزه استفاده زعفران را در دوران پیش از قاعدگی و برای درمان علائم پی‌ام‌اس تجویز می‌کنند. از جمله فواید زعفران برای زنان می‌توان به درمان دردهای قاعدگی، کمک به اختلالات خلقی قبل از قاعدگی، درمان جوش، روشنی پوست و افزایش سطح آهن خون اشاره کرد.

برای درست کردن این دمنوش فوق‌العاده، به موادی جز کمی زعفران، آب و یک شیرین‌کننده مانند نبات یا عسل نیاز ندارید. ابتدا مقداری زعفران سابیده را درون یک قوری بریزید و به آن مقداری عسل اضافه کنید. سپس درون آن آب بریزید و ترکیب را هم بزنید. قوری را روی حرارت غیرمستقیم به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قرار دهید و بگذارید دمنوش خوب دم بکشد. اگر عسل در دسترس نیست، می‌توانید به جای آن برای شیرین کردن دمنوش، از شکر یا نبات استفاده کنید. در آخر اگر دوست داشتید، کمی گلاب به ترکیب اضافه کرده و دمنوش را نوش جان کنید.

دمنوش به، صفای جسم و جلای جان

سلامت جسم و جان با نوشیدنی‌های طبیعی

 

بِه یک میوه زرد رنگ خوش‌طعم و عطر است که پوسته نازک و پرز مانندی دارد و از میوه تا دانه‌اش، برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شود. بسیاری از مصرف‌کنندگان این میوه، آن را با هدف لاغری استفاده می‌کنند. البته خواص بِه به لاغری خلاصه نمی‌شود و یک لیست بلند و بالا از فواید آن برای بدن می‌توان تهیه کرد. از دیگر خواص دمنوش به  آن می‌توان به پیشگیری از ابتلا به سرطان، بهبود عملکرد دستگاه گوارشی، کمک به هضم غذا و رفع افسردگی و خستگی اشاره کرد.

ایرانی‌ها بِه را در مواد غذایی مختلف مانند مربا و خورشت به‌کار می‌برند. تنها مقدار کمی از این میوه کافی‌ست تا خوراکی‌های معجزه‌آسایی درست کنید. یکی از بهترین روش‌های بهره بردن از خواص این میوه، استفاده آن به‌صورت دمنوش است. برای آگاهی از طرز تهیه این نوشیدنی، ادامه مطلب را بخوانید. ­

طرز تهیه دمنوش بِه

میوه بِه را می‌توان به‌عنوان دمنوش هم مصرف کرد. برای تهیه سریع دمنوش به، می‌توانید میوه به خشک‌شده را خریداری کرده و طی مراحلی بسیار ساده، آن را تبدیل به نوشیدنی‌ای خوش‌طعم کنید. البته اگر دوست دارید از صفر تا صد این دمنوش را در خانه تهیه کنید، ما راه آن را به شما توضیح می‌دهیم. به گفته آتسز فمیلی برای این کار، ابتدا چند عدد میوه به را خریداری کنید. سپس در خانه خوب آن‌ها را بشویید و بعد با چاقو تیز یا رنده، آن‌ها را به‌صورت خلالی برش دهید. حالا نوبت خشک کردن تکه‌ها خلال شده رسیده‌است. برای خشک کردن می‌توانید از یک وسیله گرما‌زا مانند شوفاژ استفاده کنید. خلال‌ها را با فاصله روی وسیله گرما‌زا بچینید و اجازه دهید خوب خشک شوند، البته نه آنقدر که تمام رطوبت خودشان را از دست دهند. بعد از خشک شدن، خلال‌ها را داخل یک ماهیتابه بچینید و روی حرارت بسیار کم گاز قرار دهید و مراقب باشید که خلال‌ها نسوزند. تنها چند دقیقه برای بو دادن خلال‌ها کافی‌ست. وقتی آن‌ها کمی به رنگ قهوه‌ای درآمدند، زیر گاز را خاموش کنید.

حالا چند برش از به را بردارید و درون یک لیوان دمنوش بریزید و سپس به آن آب اضافه کنید. اجازه دهید ترکیب شما به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دم بکشد. می‌توانید به نوشیدنی خود کمی عسل یا نبات اضافه کنید تا طعم بهتری پیدا کند. نوش جان، دمنوش شما حاضر است. رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه را ببینید!

خواص هلیله سیاه گیاه دارویی؛ کاربردها، خواص درمانی و نحوه مصرف آن خواص روغن گردو؛ میزان مصرف روزانه، فواید بی نظیر و طرز تهیه روغن گردوی خانگی تفاوت جو پرک با جو دوسر؛ خواص انواع جو و تفاوت های آنها خواص انار؛ 20 فایده انار از کنترل دیابت و خاصت ضد سرطانی تا زیبایی پوست و مو خوراکی های ضد پیری؛ لیست 30 ماده غذایی که باعث جوانی و زیبایی شما می شوند خواص و مضرات زعفران؛ خواص کلی و درمانی زعفران خواص روغن رزماری؛ کاربرد های این روغن برای زیبایی، سلامت و روش تهیه آن همه چیز در مورد برنج قهوه ای؛ فواید مزایا و خواص آن خواص برنج سفید؛ ارزش غذایی، مواد معدنی موجود در آن و نحوه طبخ آن انواع مواد غذایی حاوی کلسیم؛ دلایل اهمیت دادن به کلسیم و عوارض کمبود آن