۱۰ ماده غذایی سرشار از توکوفرول

۱۰ ماده غذایی سرشار از توکوفرول

همه‌ی ما می‌دانیم که ویتامین‌ها برای سلامتی انسان ضروری هستند و بدون مصرف آن‌ها نمی‌توانیم زندگی مطلوب و باکیفیتی را تجربه کنیم. یکی از ویتامین‌هایی که بسیار بیشتر از آن چیزی که تصور می‌کنیم، قادر است زندگی و سلامتی ما را تحت تاثیر قرار دهد، توکوفرول است. حتما می‌پرسید توکوفرول چیست و چه ضرورتی برای بدن ما دارد؟ با ما همراه باشید تا ضمن آشنایی با این ویتامین ضروری و فواید بی‌نظیر آن برای بدن، مواد غذایی غنی از توکوفرول را نیز بشناسید.

توکوفرول چیست؟

در میان ویتامین‌های مورد نیاز بدن که سال‌های از کشف آن‌ها می‌گذرد، ویتامینی وجود دارد که با مزایای منحصربه‌فردش، توانسته است جای پای خود را در حوزه‌های مختلفی که مربوط به کیفیت و سلامت زندگی انسان هستند، محکم کند؛ این ویتامین چیزی نیست جز همان ویتامین E معروفی که همه‌ی ما بارها و بارها، مطالب فراوانی در وصف فواید آن شنیده یا خوانده‌ایم. این ویتامین، در سال ۱۹۲۰ کشف شد و گونه‌های مختلف آن نیز، در سال‌های بعد کشف و به لیست زیرمجموعه‌های این ریزمغذی اضافه شدند.

یکی از زیرمجموعه‌های ویتامین E که در سال‌های اخیر، نام آن را بیش از گذشته می‌شنویم، توکوفرول است. توکوفرول، ریزمغذی بسیار مفیدی است که می‌تواند سلامتی شما را از جهات مختلف تحت تاثیر قرار دهد و یک زندگی با کیفیت را برایتان به ارمغان بیاورد. این ویتامین، در لیست ویتامین‌های محلول در چربی قرار دارد و یکی از ۱۳ ویتامینی است که بدن ما برای داشتن عملکرد مناسب، به آن نیاز دارد؛ بنابراین کمبود آن در بدن می‌تواند عوارض متعدد و خطرناکی را برای هر شخصی، به همراه داشته باشد.

مزایای خارق‌العاده توکوفرول برای بدن

۱۰ ماده غذایی سرشار از توکوفرول

توکوفرول و در حالت کلی ویتامین E، یکی از پرسروصداترین ویتامین‌ها در سال‌های گذشته به شمار می‌رود. شاید فکر کنید دلیل این موضوع، تبلیغات و قدرت بازاریابی است؛ اما بهتر است بدانید که این ویتامین به‌قدری مفید است که برای تبدیل‌شدن به نقل محافل سلامتی و زیبایی، هیچ نیازی به تبلیغات ندارد و تنها با بیان مزایای آن می‌توان هر شخصی را برای استفاده‌ی منظم از این ویتامین، مجاب کرد. حتما می‌پرسید این مزایای منحصربه‌فرد چه هستند که چنین قدرتی دارند؛ آنچه در ادامه می‌خوانید، تنها چند نمونه‌ی کوچک از مزایای توکوفرول برای سلامتی بدن هستند:

  • تنظیم کلسترول
  • ترمیم پوست و مو
  • پیشگیری از ابتلا به بیماری‌هایی چون سرطان و سکته‌ی قلبی
  • کنترل فشار خون
  • متعادل‌کردن هورمون‌ها در بدن
  • تقویت بینایی
  • کنترل سرعت پیشرفت بیماری آلزایمر
  • افزایش قدرت عضلات

موادی که هرگز نباید از سبد غذایی خود حذف کنید

۱۰ ماده غذایی سرشار از توکوفرول

بهترین راه ممکن برای دریافت توکوفرول یا ویتامین E مورد نیاز بدن، تامین آن با کمک مواد غذایی است؛ به همین دلیل نیز، در این قسمت، ۱۰ ماده‌ی غذایی که سرشار از توکوفرول هستند را معرفی می‌کنیم تا با استفاده‌ی منظم از آن‌ها، زندگی بهتر و سالم‌تری را تجربه کنید:

  • دانه آفتابگردان

دانه آفتابگردان، یکی از غنی‌ترین مواد غذایی حاوی توکوفرول است و هر ۱۰۰ گرم آن، چیزی در حدود ۳۳ میلی‌گرم ویتامین E دارد. این روزها، روغن‌های آفتابگردان غنی‌ شده با توکوفرول نیز تولید و به بازار عرضه می‌شوند که به خوبی نیاز بدن به این ریزمغذی را تامین می‌کنند.

  • بروکلی

بروکلی، یکی از سبزیجات پرخاصیتی است که با داشتن مقادیر قابل ملاحظه‌ای از توکوفرول، از جمله بهترین منابع برای تامین نیازهای بدن به این ویتامین، به‌شمار می‌رود. هر ۱۰۰ گرم بروکلی، حاوی 5/1 میلی‌گرم ویتامین E است و قراردادن آن در رژیم غذایی فواید بی‌شماری برای سلامتی دارد.

  • انبه

یکی دیگر از منابع سرشار از ویتامین E، انبه است. با خوردن یک انبه‌ی متوسط، ۲/۳۲ میلی‌گرم از این ویتامین را وارد بدن خود می‌کنید و این به معنای تامین ۱۱ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن به ویتامین E است.

  • بادام

با خوردن ۳۲ دانه بادام می‌توانید بیش از نیمی از نیاز روزانه‌ی بدن خود به ویتامین E را تامین کنید و از مزایای منحصربه‌فرد این ویتامین بهره‌مند شوید.

  • کیوی

هر ۱۰۰ گرم کیوی، 5/1 میلی‌گرم ویتامین E در خود دارد و قادر است قسمت قابل توجهی از نیاز شما را به این ریزمغذی تامین کند.

  • فلفل دلمه‌ای

یکی از سبزیجات خوشمزه و بسیار مفیدی که مقادیر قابل توجهی از ویتامین E را نیز شامل می‌شود، فلفل دلمه‌ای است. شما می‌توانید با مصرف هر ۱۰۰ گرم فلفل دلمه‌ای، 5/1 میلی‌گرم ویتامین E دریافت و زندگی باکیفیت‌تری را تجربه کنید.

  • فندق

اگر می‌خواهید با مصرف تنها ۱۰۰ گرم از یک ماده‌ی غذایی، ۱۵ میلی‌گرم ویتامین E دریافت کنید، از مصرف فندق غافل نشوید.

  • کلم پیچ

مصرف هر ۱۰۰ گرم کلم‌ پیچ، 85/0 میلی‌گرم توکوفرول وارد بدن شما می‌کند و خطر بروز مشکلات و بیماری‌های مختلف را کاهش می‌دهد.

  • پسته

با مصرف روزانه‌ی یک فنجان پسته، می‌توانید ۱۱ درصد از نیاز بدن خود به توکوفرول را برطرف و زندگی بهتری را به خود هدیه دهید.

  • زیتون

هر ۱۰۰ گرم زیتون، ۱۸ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن به توکوفرول را برطرف می‌کند و به همین دلیل نیز حضور آن در رژیم غذایی ضروری است.

کارشناسان و متخصصین تغذیه، همواره تاکید می‌کنند که بهترین راه برای برطرف‌کردن نیاز روزانه‌ی بدن به ویتامین‌ها، استفاده‌ی منظم از مواد غذایی مفید است. ویتامین E نیز در میان آن دسته از ویتامین‌هایی قرار دارد که در مواد غذایی بسیاری یافت می‌شود و با مصرف منظم آن‌ها می‌توان نیازهای بدن را به بهترین شکل ممکن تامین کرد. مواد غذایی معرفی شده در این مطلب را در رژیم غذایی خود و عزیزان‌تان قرار دهید تا زندگی بهتری را تجربه کنید و احتمال بروز بیماری‌ها و مشکلات مختلف را کاهش دهید.

مطالب مشابه را ببینید!

فواید استفاده از شکر بر زیبایی پوست (دستور تهیه 5 اسکراب شکر) 10 تا از مهم‌ترین فواید چهار مغز برای بدن انواع گریپ فروت چیست و خواص جالب آن کدام است؟ خواص هلیله سیاه گیاه دارویی؛ کاربردها، خواص درمانی و نحوه مصرف آن خواص روغن گردو؛ میزان مصرف روزانه، فواید بی نظیر و طرز تهیه روغن گردوی خانگی تفاوت جو پرک با جو دوسر؛ خواص انواع جو و تفاوت های آنها خواص انار؛ 20 فایده انار از کنترل دیابت و خاصت ضد سرطانی تا زیبایی پوست و مو خوراکی های ضد پیری؛ لیست 30 ماده غذایی که باعث جوانی و زیبایی شما می شوند خواص و مضرات زعفران؛ خواص کلی و درمانی زعفران خواص روغن رزماری؛ کاربرد های این روغن برای زیبایی، سلامت و روش تهیه آن