معایب و عوارض کاشت مو در شرایط غیر تخصصی را بشناسید

معایب و عوارض کاشت مو در شرایط غیر تخصصی را بشناسید

کاشت مو یکی از مناسب‌ترین راه‌های بازگرداندن موهای از دسته رفته و افزایش اعتماد به نفس است.

احتمالا شما هم که در حال خواندن این مقاله هستید، حداقل یک بار در طول زندگیتان با مشکل ریزش مو دست و پنجه نرم کرده‌اید و دوست دارید که قبل از انجام عمل کاشت مو نگاهی کلی به آن داشته و اطلاعات بیشتری را به دست آورید.

کاشت مو نوعی عمل جراحی محسوب می‌شود، بنابراین احتمال دارد که مانند خیلی از عمل‌ها عوارض و خطراتی را همراه خود داشته باشد. از طرفی مثل تمام عمل‌های دیگر، اگر کاشت مو به دست پزشک متخصص و باتجربه انجام شود، مشکلی به وجود نخواهد آمد.

در ادامه همراه ما باشید تا معایب و عوارض ناشی از عمل کاشت مو را بررسی کرده و اهمیت انتخاب کیلینک و پزشک متخصص مناسب را بیشتر بدانیم.

عوارض متداول کاشت موی سر چیست؟

به طور کلی کاشت مو با روش‌های مختلفی انجام می‌شود. این روش‌ها به دو دسته کلی کاشت مو با عمل جراحی و بدون جراحی تقسیم می‌شوند. اما در ادامه به صورت کلی با عوارض محتمل کاشت مو در صورت انجام عمل غیراصولی و غیربهداشتی را بررسی می‌کنیم.

حساسیت به بی‌حسی موضعی

معمولا واکنش بدن افراد نسبت به داروهای بی‌حسی متفاوت است، چون سیستم ایمنی هیچ یک از ما شبیه به هم نیست. در برخی موارد این حساسیت به دلیل آلرژی بیمار به دارو و بعضی مواقع به خاطر استرس بیش از حد اتفاق می‌افتد. بهتر است برای پیشگیری از این اتفاق، حتما آزمایش‌های حساسیت دارویی را انجام دهید.

 عوارض کاشت مو در اتاق عمل

برخی بیماران هنگام تزریق داروی بی‌حسی، دچار تپش قلب می‌شوند. این موضوع برای افرادی که دچار بیماری‌های قلبی هستند، خطرات جدی به همراه دارد.

راه حل این مشکل این است که اگر چنین مشکلی را دارید، قبل از انجام عمل کاشت  مو به پزشک متخصص مراجعه کرده، نوار قلب گرفته و از سلامت دستگاه گردش خون خود مطمئن شوید.

معایب و عوارض کاشت مو در شرایط غیر تخصصی را بشناسید

عوارض بعد از عمل کاشت مو چیست؟

همانطور که در مقاله کاشت مو طبیعی کلینیک صدف آورده شده، :«بسته به اینکه از چه نوع تکنیک جراحی برای کاشت مو استفاده می­‌شود، ممکن است عوارض خاصی هم داشته باشد. مثلا در روش‌های FIT و FUT  علاوه بر خون­ریزی در زمان عمل جراحی، گاهی طولانی شدن زمان نقاهت دردسرساز است. به علاوه، عفونت و ورم صورت و زیر چشم­‌ها می‌­تواند از دیگر عوارض کاشت مو به این روش­‌ها باشد.

از عوارض شایع و ناگوار کاشت مو به روش­‌های FIT و FUT می‌توان به نکروز پوست اشاره کرد. اگر عمل کاشت مو غیراصولی و توسط افراد غیرحرفه‌­ای انجام گیرد، احتمال به وجود آمدن این عارضه بسیار زیاد است که به صورت دلمه­‌های سیاه رنگ بزرگی روی پوست سر پدید می‌آید. همچنین احساس درد، خارش و گاهی بی‌­حسی در ناحیه دریافت­‌کننده مو پس از عمل بسیار شایع است که به مرور زمان بهبود می­‌یابد.

عوارض کاشت مو به روش SUT بسیار کم بوده و دوره نقاهت در این روش نیز کوتاه‌­تر از سایر روش‌­ها است.»

به طور کلی عوارض جانبی کاشت مو در هر بیمار متفاوت است. در ادامه همراه ما باشید تا عوارض بعد از عمل کاشت مو را بیشتر بررسی ‌کنیم:

درد

از شایع‌ترین عوارض کاشت مو، می‌توان به درد اشاره کرد که مصرف داروهای بی‌حسی و مسکن‌ها برای جلوگیری از آن مناسب هستند.

سنکوپ

یکی از عوارض نادر کاشت مو در بیماران، از دست رفتن کوتاه مدت هوشیاری است. سنکوپ ممکن است به علت درد، بالا رفتن فشار خون، کم آبی بدن و موارد دیگر ایجاد شود. این عارضه معمولا با آبرسانی کافی، تنظیم یون‌های بدن و فعالیت جسمی کم‌تر قابل حل است.

ورم

ورم که به علت تجمع مایعات زیر پوست سر ایجاد شده و باعث تورم پس از کاشت مو می‌شود. این مشکل معمولا چند روز پس از عمل خود به خود از بین می‌رود.

سرفه و سکسکه

یکی از عوارض عجیب کاشت مو، سرفه و سکسکه است که احتمالا به دلیل تحریک اعصاب پوست سر بیمار به وجود می‌آید.

خارش

خارش در ناحیه گیرنده و بانک مو هم از عوارض این عمل است که معمولا به دلیل خشک شدن و تشکیل دلمه‌های خون ایجاد می‌شود.

کیست

معمولا پس از کاشت مو در ناحیه گیرنده کیست‌هایی با رنگ بنفش و اندازه‌های متفاوت ایجاد می‌شوند اما جای نگرانی نیست چون بعد از دو یا سه هفته از بین می‌روند.

عفونت

عدم رعایت مسائل بهداشتی، شست و شوی نامناسب پوست سر و موارد دیگر می‌تواند باعث عفونت در ناحیه گیرنده شود. این عفونت‌ها که با تورم، قرمزی، جوش و درد همراه است با انواع کرم، لوسیون یا ژل‌های آنتی‌بیوتیکی قابل درمان هستند.

 

ترک خوردن پوست سر

 

علت ترک خوردن پوست سر پس از کاشت مو زخم‌های کوچکی در محل پیوند مو با سر ایجاد می‌شود. ممکن است به علت وجود سوراخ‌های زیاد در سر مایعات زرد رنگی را مشاهده کنید که در واقع از کانال‌های کاشت هر تار مو خارج می‌شوند. سپس پوست سر دچار خشکی می‌شود. ایجاد پوسته‌ها یا ترک خوردن سر بعد از کاشت مو طبیعی است.

 

چرا کلینیک صدف برای انجام عمل کاشت مو، انتخابی مناسب است؟

خوشبختانه برای انجام عمل کاشت مو کلینیک‌های معتبر زیادی در تهران وجود دارند که یکی از باسابقه‌ترین و مناسب‌ترین آن‌ها کلینیک صدف است. کلینیک صدف در طی چهار سال اخیر بیش از 2هزار عمل موفق داشته و از تیم‌های متخصص کاشت و برداشت مو با سابقه کاری بیش از 15 سال بهره می‌برد.

این مجموعه تمامی جراحی‌های خود را با ضمانت‌نامه بیمه انجام می‌دهد. این ضمانت‌نامه تعهد می‌دهد که اگر در دوره درمان شما 50% از موهای کاشته شده، روی سرتان رشد نکند، بیمه بخشی از هزینه‌های شما را جبران خواهد کرد.

همچنین کلینیک صدف پاسخگویی 24 ساعت و مشاوره آنلاین و مشاوره تلفنی (هم قبل از عمل و بعد از عمل) دارد و مراجعه‌کنندگان تا یک سال پس از انجام عمل پشتیبانی رایگان خواهند داشت.

جمع بندی

همانطور که خواندیم اگر عمل کاشت مو به صورت غیرتخصصی و با روش‌های غیر استاندارد و توسط پزشک کم‌ تجربه انجام شود، عوارض نسبتا جدی به همراه خواهد داشت.

برای مثال در افراد زیر بیست سال به راحتی نمی توان به الگوی ریزش مو پی برد به همین دلیل پزشکان برای افراد زیر بیست سال کاشت مو انجام نمی دهند.  از نظر متخصصان سن مناسب برای کاشت مو بین 30 تا 60 سال است با این حال با تشخیص پزشک برای سایر سنین نیز کاشت مو انجام می شود.

اگر قصد انجام عمل کاشت مو را دارید، می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان درباره کاشت مو از طریق شماره 021-27437 با کارشناسان متخصص این مجموعه در تماس باشید. همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از وب سایت کلینیک صدف به نشانی  www.clinicsadaf.com بازدید کنید. رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه را ببینید!

اثرات پیاده روی بر سلامت ؛ 30 فایده بی نظیر قدم زدن بر سلامت بدن مزایای دوچرخه ثابت؛ فواید استفاده از دوچرخه ثابت، میزان استفاده و معایب آن فواید فیزیوتراپی؛ دلایل نیاز به فیزیوتراپی و روش های مختلف انجام آن روش های افزایش قد؛ بهترین و علمی ترین روش ها برای قد بلند شدن دلایل انجام سم زدایی بدن؛ عوامل سم زدایی بدن و روش های سم زدایی کردن حفظ سلامت کبد؛ همه چیز در مورد آنالیز تا درمان مشکلات کبد اطلاعات درباره هورمون رشد؛ افزایش رشد هورمون رشد در کودکان و بزرگسالان مچ بند طبی؛ انواع مچ بند طبی و دلایل استفاده از آن هورمون رشد انسانی: همه آن چیزی که باید بدانید چطور سحرخیز شویم؟ دلایل خواب آلودگی و روش های مفید بیدار شدن به موقع