حال خوش سفر با مدیریت فشار خون

حال خوش سفر با مدیریت فشار خون
حال خوش سفر با مدیریت فشارخون داشتن فشار خون بالا نباید مانعی برای سفر باشد. در حقیقت، اگر فشار خون بالا دارید و به خوبی کنترل می‌شود، حتی در مسافت‌های طولانی، همه نوع سفر می‌تواند خوب باشد….

داشتن فشار خون بالا نباید مانعی برای سفر باشد. در حقیقت، اگر فشار خون بالا دارید و به خوبی کنترل می‌شود، حتی در مسافت‌های طولانی، همه نوع سفر می‌تواند خوب باشد. سفر موارد زیادی را همراه خود دارد. یک استراحت، یک فرصت، و گاهی اوقات، استرس زیاد. و هنگامی که سعی می‌کنید فشار خون بالا را در حین سفر کنترل کنید، ممکن است فقط بر استرس شما بیفزاید. صرف‌نظر از مقصد، یا اگر برای کار یا تفریح به جاده می‌روید، نمی‌توانید سلامت قلب خود را در خانه بگذارید.

اقدامات احتیاطی مناسب و همراه داشتن فشارسنج به اندازه مسواک مسافرتی شما ضروری است. خبر خوب این است که با کمی تلاش، می‌توانید فشار خون خود را با موفقیت کنترل کرده و از سفر خود نیز لذت ببرید.

آماده سازی لیست سفر

در حالی که تعطیلات آرام می‌تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد، بسیار مهم است که بدانید برخی از موارد سفر می‌توانند به طور بالقوه سطح فشار خون بالا را افزایش دهند. ایده خوبی است که برخی از استراتژی‌ها را در نزد خود داشته باشید تا در صورت بروز، آن‌ها را کاهش دهید تا اطمینان حاصل کنید که می‌توانید از تعطیلات و سلامتی خود حداکثر استفاده را ببرید.

 

در اینجا چند مورد ضروری برای آماده‌سازی لیست سفر وجود دارد:

  • ابتدا به پزشک خود مراجعه کنید

اگر برای کنترل فشار خون بالا تلاش می‌کنید، این امر ضروری است. قبل از هر چیز، پزشک می‌تواند تعیین کند که آیا سفر برای شما بی‌خطر است یا خیر. پس از اجرایی شدن، آن‌ها می‌توانند در مورد چگونگی اجتناب از مشکلات راهنمایی کنند و نکات مدیریتی را برای نگرانی‌های خاص شما ارائه دهند. این امر به ویژه در مورد مسافرت هوایی صادق است زیرا علائم فشار خون بالا در ارتفاعات بدتر می‌شود. همچنین فراموش نکنید که حتماً نسخه‌های تجویز شده خود را به اندازه کافی برای مدت زمان سفر خود همراه داشته باشید!

حال خوش سفر با مدیریت فشار خون

  • پیادهروی

پیاده‌روی نه تنها راهی عالی برای آشنایی با مقصد است، بلکه یکی از بهترین راه‌ها برای کنترل فشار خون است. ثابت شده است که فعالیت بدنی منظم (حدود 30 دقیقه در روز) به کاهش و حفظ فشار خون سالم کمک می‌کند. فقط مطمئن شوید که در مورد آن‌چه برای شما مفید است با پزشک خود مشورت کنید.

حتی اگر برای تجارت سفر می‌کنید و نمی‌توانید از طبیعت استفاده کنید، می‌توانید از پله‌ها بالا و پایین بروید. در زمان استراحت در اطراف بلوک قدم بزنید یا هنگام بازگشت به هتل در انتهای پارکینگ ماشین خود را پارک کنید تا بتوانید زمانی را به پیاده‌روی اختصاص دهید.

حال خوش سفر با مدیریت فشار خون

  • کمی اطمینان داشته باشید

دور از خانه و منابع معمول خود، دشوار است بدانید که چگونه فشار خون خود را به خوبی کنترل می‌کنید. یک دستگاه فشار خون (مانند مانیتور فشار خون مچی پانگائو) به شما این امکان را می‌دهد که این اطمینان را با خود به همراه داشته باشید. این مانیتور پیشرفته و چند کاربره در یک بسته سبک وزن و مناسب سفر، دقت قابل اطمینان را ارائه می‌دهد.

حال خوش سفر با مدیریت فشار خون

  • نفس عمیق بکشید

بسیار واضح و روشن است که استرس می‌تواند فشار خون شما را افزایش دهد (گاهی اوقات به طور قابل توجهی)، و مسافرت بیش از سهم عادلانه آن استرس دارد. هنگامی که فشار سفر (یا زندگی) را احساس می‌کنید، می‌توانید به سرعت حرکت کرده و نفس عمیق بکشید. در حقیقت، کاهش سرعت تنفس به شش تنفس در هر 30 ثانیه به طور موقت فشار خون را کاهش می‌دهد.

در حالی که تنفس عمیق نمی‌تواند جایگزین دارو شود، می‌تواند به سایر ابزارهای مدیریتی شما کمک کند تا کارهای خود را بهتر انجام دهند.

پرواز با فشار خون بالا

اگر به خوبی کنترل شود، پرواز با فشار خون بالا ایمن است. با این حال، ممکن است هنگام پرواز برخی ناراحتی‌ها مانند گوش درد را تجربه کنید. فشار خون شما نیز به احتمال زیاد افزایش می‌یابد، اما این طبیعی است. اگر فشار خون شما ناپایدار است یا بسیار بالا است، قبل از پرواز باید با پزشک خود صحبت کنید. زیرا که در ارتفاعات بالا، مسافران در معرض خطر هیپوکسمی (غلظت کم اکسیژن در خون) قرار دارند. اگرچه این مورد برای اکثر مردم احساس نمی‌شود و لزوماً بر افراد مبتلا به فشار خون بالا تأثیر نمی‌گذارد، اما اگر بیماری قلبی یا نارسایی قلبی دارید، ممکن است به هیپوکسمی حساس‌تر باشید.

سفر هوایی می‌تواند به تنهایی استرس‌زا باشد، با صف‌ها، امنیت تا مهلت‌های مشخص و محدود. اگر در حال پرواز هستید، سعی کنید با رسیدن به موقع میزان استرس را در فرودگاه کاهش دهید.

حال خوش سفر با مدیریت فشار خون

  • داروهای خود را در چمدان دستی خود قرار دهید تا در سفر به راحتی در دسترس قرار گیرد. به یاد داشته باشید که تأخیر در بازگشت را در نظر بگیرید و به اندازه‌ی کافی دارو همراه داشته باشید.
  • برای سفر مقداری میان وعده از خانه ببرید، زیرا خطوط هوایی تمایل دارند بادام زمینی یا کراکر شور بدهند که می‌تواند سطح فشار خون را افزایش دهد.
  • همچنین ایده خوبی است که از مصرف داروهای آرام‌بخش خودداری کنید زیرا آن‌ها می‌توانند شما را بیشتر مستعد ماندن در یک حالت یا خوابیدن در طول پرواز کنند.
  • نوشیدن مقدار زیادی آب.
  • اطلاعات کتبی در مورد داروها و دوزهای مصرفی خود را همراه با اطلاعات تماس در مورد مواردی که در مواقع احتمالی اضطراری با آن‌ها تماس گرفته شود، همراه داشته باشید.

از سفرت لذت ببر!

داشتن فشار خون بالا نباید مانع لذت بردن از یک سبک زندگی جهانی شود. اگر فشار خون بالا به خوبی کنترل شود، سفرهای خارجی، از جمله پرواز، به طور کلی خوب است. با کمی آمادگی و تجهیزات مناسب و خرید فشارسنج هیچ دلیلی برای نگرانی برای مدیریت فشار خون در جاده وجود ندارد. فقط به یاد داشته باشید که با یک متخصص مشورت کنید، وسایل مناسب را بسته‌بندی کنید، پیاده‌روی کنید، نفس عمیق بکشید و البته، از سفر خود لذت ببرید.

مطالب مشابه را ببینید!

اثرات پیاده روی بر سلامت ؛ 30 فایده بی نظیر قدم زدن بر سلامت بدن مزایای دوچرخه ثابت؛ فواید استفاده از دوچرخه ثابت، میزان استفاده و معایب آن فواید فیزیوتراپی؛ دلایل نیاز به فیزیوتراپی و روش های مختلف انجام آن روش های افزایش قد؛ بهترین و علمی ترین روش ها برای قد بلند شدن دلایل انجام سم زدایی بدن؛ عوامل سم زدایی بدن و روش های سم زدایی کردن حفظ سلامت کبد؛ همه چیز در مورد آنالیز تا درمان مشکلات کبد اطلاعات درباره هورمون رشد؛ افزایش رشد هورمون رشد در کودکان و بزرگسالان مچ بند طبی؛ انواع مچ بند طبی و دلایل استفاده از آن هورمون رشد انسانی: همه آن چیزی که باید بدانید چطور سحرخیز شویم؟ دلایل خواب آلودگی و روش های مفید بیدار شدن به موقع