رویای شیرین قبولی در رشته پزشکی توسط هلدینگ جینگو محقق شد

رویای شیرین قبولی در رشته پزشکی توسط هلدینگ جینگو محقق شد

پزشکی و دندانپزشکی دو رشته پرطرفدار این روزها در بین دانش آموزان می باشد. رشته هایی که متقاضیان زیادی داشته و برای قبولی در این رشته ها باید تلاش بسیاری کنید. اما امروز قصد داریم خدماتی را به شما معرفی کنیم که به واسطه آن می توانید به راحتی در این رشته ها تحصیل کنید.

چگونه در رشته پزشکی و دندان پزشکی ترکیه قبول شویم؟

ترکیه به عنوان یکی از بهترین کشورهای همسایه برای تحصیل، دانشگاه های بسیار خوبی دارد. دانشگاه های ترکیه به دو بخش دانشگاه های خصوصی و دانشگاه های دولتی تقسیم می شود. بر خلاف ایران که سطح دانشگاه های دولتی با دانشگاه های آزاد بسیار متفاوت است، دانشگاه های خصوصی و دولتی ترکیه اینگونه نیستند.

دانشگاه های خصوصی ترکیه از امتیاز و رتبه خوبی در بین دانشگاه های جهان برخوردار هستند و از بهترین گزینه های پیش رو برای ادامه تحصیل در رشته های دندان و پزشکی می باشند. به عنوان مثال دانشگاه مدیپول استانبول یکی از دانشگاه هایی است که سالانه افراد زیادی برای ثبت نام و تحصیل در این دانشگاه اقدام می کنند. پیشنهاد می کنیم اگر به تحصیل در دانشگاه مدیپول استانبول علاقه مند هستید، این لینک را مطالعه کنید

برخی از رتبه هایی که دانشگاه مدیپول استانبول توانسته کسب کند به ترتیب زیر است:

  1. رتبه THE (Times Higher Education): 1001+
  2. رتبه در میان دانشگاههای جوان: 401+
  3. رتبه در میان دانشگاه‌های آسیایی: 401+
  4. رتبه در زمینه پزشکی و سلامت: 601+
  5. رتبه جهانی راوند (ROUND UNIVERSITY RANKING (RUR): 2014
  6. رتبه URAP: 65 در میان 166 دانشگاه و 12 در میان 57 دانشگاه خصوصی ترکیه

همانطور که مشاهده کردید دانشگاه مدیپول استانبول از شرایط خوبی برخوردار است. اما اگر به هر دلیلی تمایل ندارید در این دانشگاه درس بخوانید و میخواهید در دانشگاه های دیگر استانبول تحصیل کنید، می توانید دانشگاه باهچه شهیر را نیز انتخاب کنید.

دانشگاه باهچه شهیر جزو برترین دانشگاه های خصوصی ترکیه محسوب می شود و با داشتن شرایط مناسب تحصیلی، به یکی از بهترین و ایده آل ترین دانشگاه ها برای دانش آموزان تبدیل شده است. حتی اگر شما نتوانسته اید معدل خوبی را در دبیرستان بدست آورید، جای نگرانی نخواید داشت. به راحتی می توانید در رشته دندانپزشکی و پزشکی دانشگاه باهچه شهیر مشغول به تحصیل شوید. در ادامه پیشنهاد می کنم هزینه تحصیل رشته پزشکی دانشگاه باهچه شهیر را از این لینک بررسی کنید.

همانطور که در مقاله بالا اشاره شده است، هزینه رشته پزشکی دانشگاه باهچه شهیر ترکیه، به مراتب ارزان تر از دانشگاه های کانادا، انگلیس و آمریکا می باشد. این در صورتی است که شما با تحصیل در این دانشگاه، می توانید یک مدرک بین المللی برای خود گرفته و به واسطه آن مشغول به کار شوید.

کدام دانشگاه های خصوصی ترکیه برای پزشکی مناسب هستند؟

قبل از اینکه بخواهید برای پذیرش یک دانشگاه اقدام کنید، بهتر است اطلاعات مناسبی در مورد هر دانشگاه داشته باشید. چراکه داشتن اطلاعات کافی در مورد هر دانشگاه می تواند به انتخاب نهایی شما کمک ویژه ای کند.

در ادامه لیستی از بهترین دانشگاه های ترکیه را برای شما آورده ایم:

  • دانشگاه کوچ
  • دانشگاه باشکنت
  • دانشگاه یدی تپه
  • دانشگاه باهچه شهیر
  • دانشگاه مدیپل
  • دانشگاه بیرونی
  • دانشگاه اطلس
  • دانشگاه آیدین
  • دانشگاه گالاتا
  • دانشگاه فنرباغچه

اگر در مورد دانشگاه های بالا اطلاعاتی ندارید، پیشنهاد می کنم به سایت جینگو سری بزنید و مقاله هایی که در مورد دانشگاه های ترکیه نوشته اند را مطالعه کنید.

هزینه تحصیل در ترکیه چقدر است؟

جواب مشخصی به این سوال نمی توان داد. اگر منظور شما از هزینه های تحصیل، هزینه های مربوط به دانشگاه می باشد، باید بدانید هر دانشگاه با توجه به رشته ای که دارد، هزینه متفاوتی دریافت می کند. این هزینه گاها بخاطر نوع زبان تحصیلی نیز متفاوت است. به این صورت که معمولا رشته هایی که به زبان ترکی تدریس می شوند هزینه پایین تری نسبت به رشته هایی دارند که به زبان انگلیسی تدریس می شود.

در مورد هزینه خوابگاه نیز باید چیزی بین 700 تا 1400 لیر را برای خوابگاه در نظر بگیرید. هزینه مواد غذایی نیز برای هر فرد می تواند بین 400 تا 1200 لیر متغیر باشد و به خود شما بستگی دارد که از چه نوع غذاهایی استفاده کنید.

چرا ترکیه برای تحصیل پزشکی مناسب است؟

این موضوع دلایل بسیاری دارد. از رتبه ها و رنکیگ های مناسب دانشگاه ها تا هزینه تحصیل مناسب، می تواند دلایلی برای انتخاب ترکیه به عنوان مقصد تحصیلی باشد.

همچنین دانشگاه های ترکیه می توانند با دانشگاه های اروپا و کانادا تبادل دانشجو داشته باشند که خود این می تواند برای بسیاری از دانشجویان جذاب باشد. در واقع ترکیه می تواند پلی برای سایر کشورهای جهان باشد.

 

 

مطالب مشابه را ببینید!

اثرات پیاده روی بر سلامت ؛ 30 فایده بی نظیر قدم زدن بر سلامت بدن مزایای دوچرخه ثابت؛ فواید استفاده از دوچرخه ثابت، میزان استفاده و معایب آن فواید فیزیوتراپی؛ دلایل نیاز به فیزیوتراپی و روش های مختلف انجام آن روش های افزایش قد؛ بهترین و علمی ترین روش ها برای قد بلند شدن دلایل انجام سم زدایی بدن؛ عوامل سم زدایی بدن و روش های سم زدایی کردن حفظ سلامت کبد؛ همه چیز در مورد آنالیز تا درمان مشکلات کبد اطلاعات درباره هورمون رشد؛ افزایش رشد هورمون رشد در کودکان و بزرگسالان مچ بند طبی؛ انواع مچ بند طبی و دلایل استفاده از آن هورمون رشد انسانی: همه آن چیزی که باید بدانید چطور سحرخیز شویم؟ دلایل خواب آلودگی و روش های مفید بیدار شدن به موقع