در ایام کرونا خدمات پزشکی را در منزل دریافت کنید

کرونا مهمان ناخوانده‌ای است که بیش از پنج ماه ابعاد مختلفی از زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است. یکی از چالش‌های اصلی در روزهای کرونایی مربوط به مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است. از آنجایی که بسیاری از مراکز درمانی به واحدهای پیشگیری و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا مبدل شده‌اند. از مردم خواسته می‌شود تا حد امکان به آن محل‌ها نروند و همچنین خدمات پزشکی غیرضروری را به تعویق بیاندازند.

بنابراین اگر کسی نیاز به خدمات پزشکی و درمانی ساده و سرپایی مانند تزریقات، پرستاری یا روان درمانی دارد می‌تواند از امکانات غیرحضوری یا در منزل استفاده کند.

در این مطلب قصد داریم یکی از همین خدمات پزشکی و پرستار در منزل را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

کرونا و اهمیت استفاده از خدمات پزشکی در منزل

بیماری و نیازهای درمانی سرزده و بدون هماهنگی قبلی به سراغ ما می‌آیند. در ایام کرونا حتی باید با احتیاط بیشتری خدمات پزشکی را دریافت کنیم. زیرا ممکن است بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی به سادگی به یک ناقل یا مبتلای کرونا تبدیل شویم. در چنین مواقعی اطلاع داشتن از خدمات درمانی غیرحضوری و استفاده از آن‌ها به نفع ما است. شما چند مورد اپلیکیشن پزشکی می‌شناسید؟ می‌دانید چطور باید برای دریافت پرستار در منزل اقدام کنید؟ یا این اپلیکیشن‌ها چه خدماتی ارائه می‌کنند؟

در ادامه شما را با برخی از خدمات اپلیکیشن پزشکی تیک طب آشنا می‌کنیم.

اپلیکیشن پزشکی تیک طب

اپلیکشن پزشکی تیک طب یک برنامه موبایل است که می‌توانید آن را روی گوشی‌های اندرویدی هوشمند خود نصب کنید و در منزل برای دریافت خدمات درمانی غیرحضوری درخواست ارسال نمایید. برای ورود به اپلیکیشن تیک طب کافی است شماره تماستان را وارد کنید.

سپس برایتان یک داشبورد اختصاصی نمایش داده می‌شود. در این بخش می‌توانید سرویس مدنظرتان را انتخاب کنید. خدمات مختلفی در اپلیکیشن پزشکی وجود دارد برخی از آن‌ها عبارت هستند از: معاینه پزشکی، پرستاری (اولیه، عمومی و ویژه)، مامایی، فیزیوتراپی و غیره.

در داخل داشبورد اختصاصی خود می‌توانید لیست سرویس‌هایی که قبلا دریافت کرده‌اید، رسید و فاکتور خدمات پزشکی و پرستاری و همچنین تراکنش‌های مالی خود را همراه با جزئیات ببینید.

لیست کامل خدمات پزشکی به شرح ذیل هستند:

  1. پزشک در منزل:

در این سرویس با انتخاب خودتان، یک پزشک عمومی یا متخصص طب سنتی شما را ویزیت می‌کند تا بیماری یا علت ناخوشی مشخص شود. سپس برایتان داروهای لازم را تجویز می‌کند.

روانشناسی از دیگر خدمات غیرحضوری اپلیکیشن تیک طب است. در این روزها که فشارهای عصبی و استرس زندگی دو برابر شده‌اند، گرفتن مشاوره از یک فرد متخصص و شنیدن راهکارهایی مفید می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی و افزایش آرامش روانی افراد کمک زیادی کند.

  1. پرستار در منزل:

سرویس پرستار در منزل در سه سطح (پرستاری اولیه، عمومی و ویژه) تعریف شده است تا نیازهای تمامی افراد را به سادگی پوشش دهد.

در ایام کرونا خدمات پزشکی را در منزل دریافت کنید

  • مراقبت‌های اولیه: این خدمت برای کسانی مناسب است که فردی سالمند یا بیماری ناتوان در منزل دارند (که قادر به انجام کارهای اولیه و نظافت شخصی نیست). در مراقبت‌های اولیه، رسیدگی‌هایی مانند حمام کردن بیمار یا تعویض پوشک ارائه می‌شود.
  • خدمات درمانی سرپایی و عمومی: با سفارش این خدمت می‌توانید از خدمات پرستاری عمومی شامل اکسیژن درمانی، فوتوتراپی، گرفتن نوار قلب از بیمار، تعویض یا تعبیه سوند ادراری و مثانه، رسیدگی به انواع زخم‌ها (شستشو و تعویض پانسمان، کشیدن بخیه) و تزریقات در منزل بهره‌مند شوید.
  • مراقبت‌های ویژه: در صورتی که در منزل از بیمار یا کودکی با شرایط خاص نگهداری می‌کنید که دچار عارضه‌هایی مانند الزایمر، ام اس و غیره است یا فردی سالمند که علاوه بر مراقبت‌های اولیه نیاز به رسیدگی های پیشرفته دارد؛ می‌توانید از بخش مراقبت‌های پرستاری ویژه خدمات گوناگونی چون پانسمان زخم بستر، دیالیز صفاقی یا انواع مراقبت‌های دیگر را دریافت کنید.
  1. مامایی:

نگهداری از زنان باردار در منزل به ویژه در شرایط کرونایی نیازمند دقت زیاد و تخصص است. در اپلیکیشن خدمات پزشکی تیک طب می‌توانید بسیاری از خدمات مراقبت از مادر و نوزاد را مشاهده کنید. برخی از این سرویس‌ها عبارت هستند از: دریافت مشاوره و ویزیت توسط ماما، مراقبت‌های دوران بارداری، مراقبت از نوزادان سالم، اصلاح شیردهی نوزاد، حمام و ماساژ نوزاد.

  1. فیزیوتراپی:

اگر به تازگی دچار مشکلات مفصلی یا حادثه شده‌اید و به تجویز پزشک باید تحت درمان‌های فیزیوتراپی قرار بگیرید، می‌توانید فیزیوتراپ را به خانه‌تان بیاورید. به این ترتیب دیگر نگرانی بابت مراجعه به مرکز فیزیوتراپی یا ابتلای ناخواسته به کرونا نخواهید داشت. از سرویس‌های ارائه شده در این بخش می‌توان به لیزر پرتوان، تنس(تحریک الکتریکی اعصاب از طریق پوست)، لیزر معمولی کم توان، اولتراسوند (گرمادهی عمقی به بافت‌های نرم بدن)، استیمولاتور تحریک عصب و عضله، (انعقاد عضلات ازطریق جریان الکتریکی) اشاره کرد.

در ایام کرونا خدمات پزشکی را در منزل دریافت کنید

سخن آخر

در ایام کرونایی باید بیش از هر زمان دیگری مراقب سلامت جسمی و روانی خود و سایر افراد خانواده‌تان باشید. به همین دلیل بهتر است تا حد ممکن از مراجعه حضوری به مراکز انتشار ویروس خودداری کنید با استفاده از اپلیکیشن تیک طب می‌توانید در منزل از انواع خدمات پزشکی، مامایی، روانشناسی، پرستاری ویژه و عمومی بهره‌مند شوید. . دریافت خدمات پزشکی در منزل یکی از سرویس‌های کاربردی و مناسبی است که می‌تواند تا حد زیادی خیالتان را از بابت حفظ سلامتی در این ایام آسوده کند. پایان رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه را ببینید!

اثرات پیاده روی بر سلامت ؛ 30 فایده بی نظیر قدم زدن بر سلامت بدن مزایای دوچرخه ثابت؛ فواید استفاده از دوچرخه ثابت، میزان استفاده و معایب آن فواید فیزیوتراپی؛ دلایل نیاز به فیزیوتراپی و روش های مختلف انجام آن روش های افزایش قد؛ بهترین و علمی ترین روش ها برای قد بلند شدن دلایل انجام سم زدایی بدن؛ عوامل سم زدایی بدن و روش های سم زدایی کردن حفظ سلامت کبد؛ همه چیز در مورد آنالیز تا درمان مشکلات کبد اطلاعات درباره هورمون رشد؛ افزایش رشد هورمون رشد در کودکان و بزرگسالان مچ بند طبی؛ انواع مچ بند طبی و دلایل استفاده از آن هورمون رشد انسانی: همه آن چیزی که باید بدانید چطور سحرخیز شویم؟ دلایل خواب آلودگی و روش های مفید بیدار شدن به موقع