متن در مورد دانایی و نادانی + سخن بزرگان در مورد با جملات زیبا در مورد دانایی و عقل

سخنان جالب بزرگان در مورد دانا بودن

متن و جملات زیبا در مورد دانا بودن، نادانی، زیرک بودن در انجام کارها و درست زندگی کردن را در قالب سخنانی زیبا از بزرگان را در این مطلب روزانه آماده کرده ایم.

وقتی زنها دوستمان می دارند، ما را از هر لحاظ به دیده عقل می نگرند؛ حتی جنایات ما را. ولی وقتی علاقه ای به ما نداشته باشند، ارزشی برای فضایل مان نیز قایل نمی شوند.

انوره دو بالزاک

***

کسی که دیگری را دوست دارد و به راستی به او عشق می ورزد، هر روز تلاش می کند یک کشیش دهکده ای باشد که دوست دارد همه شب خیابان های تنگ و پرپیچ و خم خود را طی کند و در محیط اندیشه و هوش و استعداد محبوب خود گردش نماید.آندره موروا

آندره موروا

***

دانشمند کسی است که از بررسی ها و تجربه های خود، حدس ها و قیاس هایی [ =سنجش ] بدست آورد که دارای روابط همیشگی و ثابت از نظر فنون (حوادث حسی) باشند.

آندره موروا

***

متن در مورد دانایی و نادانی

آگاه باشید! دوست داشتن و عشق ورزیدن را باید احساس کرد.

آندره موروا

***

متن و سخن بزرگان در مورد هوش و باهوش بودن

امید و رویای یک مرد عمل این است که در زمانهای بی نهایت دشوار و در موارد پیچیده و سخت، نسبت به ادراک حیوانی و هوش فطری خویش اطمینان خاطر کامل به دست آورد.

آندره موروا

***

یک مرد خردمند، پس از آنکه زمانی را صرف کار و تلاش ویژه ای کرد، بقیه ی عمر را جز صرف آسایش خویشتن و فرهنگ و تربیت خاص خود نخواهد ساخت.

آندره موروا

***

دوست هر انسان عقل و دشمن هر انسان نادانی اوست.

امام رضا (ع)

***

متن در مورد دانایی و نادانی

کارمند، بخش کوچکی از کار عظیم اداری را که از فهم هدف و افق آن به دور است، انجام می دهد؛ این جهانی است که حرکات در آن مکانیکی می شوند و اشخاص معنای آنچه را که انجام می دهند، نمی دانند.

میلان کوندرا

***

جملات زیبا در مورد زیرکی و باهوشی

یک عشق بزرگ، به موجودات بسیار ساده قدرت و قابلیت تیزهوشی، از خودگذشتگی و اعتماد و اطمینان خاص می بخشد.

آندره موروا

***

من به هیچ وجه اجازه نمی دهم که شرایط مرا ناامید کند. سه چیز لازم برای رسیدن به یک هدف با ارزش عبارت است از : کار ، استقامت و عقل سلیم.

توماس ادیسون

***

در بسیاری از زمانها، پیرمردان بهتر از جوانان، راه و رسم فرمان دادن و اداره کردن را می دانند.

آندره موروا

***

به هر اندیشه و هوش و ادراکی، غذای ویژه ی خودش را باید تجویز کرد که مطابق با اشتهای آن اندیشه باشد.

آندره موروا

***

از کودکی بیرون می آییم، بی آنکه بدانیم جوانی چیست، ازدواج می کنیم، بی آنکه بدانیم متاهل بودن چیست، و حتی زمانی که قدم به دوره پیری می گذاریم، نمی دانیم به کجا می رویم: سالخوردگان، کودکان معصوم کهنسالی خویش اند. از این جهت، سرزمین انسان سیاره ی بی تجربگی است.

میلان کوندرا

***

متن در مورد دانایی و نادانی

دانایی بشر نمی‌تواند از محدودهٔ تجارب وی فراتر رود.

جان لاک

***

متن و جملات بزرگان در مورد دانا بودن

شما نمی توانید به یک نفر چیزی را که خودش از قبل نمی داند یاد بدهید، [بلکه] فقط می توانید او را از آنچه می داند با خبر و آگاه کنید.

گالیلئو گالیله

***

دوست هر کس خرد و دانش او و دشمنش جهل و نادانی اوست.

امام رضا (ع)

***

آدمی به ضعف خویش آگاهی دارد و نمی خواهد در برابرش مقاومت ورزد، بلکه خود را به آن تسلیم می کند. آدمی خود را از ضعف خویش سرمست می کند، می خواهد هر چه ضعیف تر شود، می خواهد در وسط خیابان جلوی چشمان همگان در هم فرو ریزد، می خواهد بر زمین بیفتد و از زمین پایین تر برود.

میلان کوندرا

***

 از دوستی با احمق بپرهیز ، چرا که می خواهد به تو نفعی رساند اما دچار زیانت می کند. ۲- از دوستی با بخیل بپرهیز ، زیرا آنچه را که سخت به آن نیاز داری را از تو دریغ می کند. ۳- از دوستی با بدکار بپرهیز ، که با اندک بهایی تو را می فروشد. ۴- از دوستی با دروغگو بپرهیز ، که او به سراب می ماند ، دور را به تو نزدیک ، و نزدیک را به تو دور می نمایاند.

امام علی (ع)

***

داناترین مردم کسی است که دانش مردم را با دانش خود جمع کند.

پيامبر اكرم (ص)

***

زمانی که از استانداردها و قوانین بنیادی و باید و نبایدها و قوانین همیشه باید و… هرگز نباید… دیگران آگاهی یابید، روابط‌ تان با آنها ساده‌تر می‌شود.

آنتونی رابینز

***

متن در مورد دانایی و نادانی

ای جویندگان خرد! کاری را بکنید که من کرده‌ام؛ در مورد همه چیز پژوهش کنید.

هراکلیتوس

***

دانسته ها و آگاهی های ما جز در موارد لازم و مناسب از آنِ ما نیستند.

آندره موروا

***

چو نیکو منش باشی و برد بار / نگردی به چشم خردمند خوار. از آن پاک دین تر کس را مجوی / که خوانند خلقش پسندیده خوی.

فردوسی

***

من پرنده عجیبی هستم که در شهرها به‌صدای اول، همه دور من جمع شده و کم‌کم وقتی که نمی‌توانند مرا و اسرار مرا بشناسند از من دور می‌شوند.

یما یوشیج

***

رازداری نقشی است که حاضر جوابی و دانایی ویژه ی خود را لازم دارد، اما از همه جهت، مسرت انگیز و شعف [ =شادمانی ] آمیز است.

آندره موروا

***

هدف آموزش و پرورش این نیست که متخصص و اهل فن تحویل بدهد، بلکه هدف آموزش این است که فکر و هوش عالی بسازد.

آندره موروا

***

آه! جوان ها! افسوس که شما قیمت و بهای وقت را نمی دانید!

یوهان ولفگانگ فون گوته

***

مدیر خوب می داند که هیچ نتیجه ی مطلوبی هیچ گاه به دست نخواهد آمد.

آندره موروا

مطالب مشابه را ببینید!

متن درباره جایگاه و مقام + جملات و سخنان بزرگان در مورد مقاوم افراد متن در مورد زیبایی + جملات و سخنان بزرگان در مورد زیبایی درون و ظاهری سخنان بزرگان در مورد ماه رمضان؛ متن و احادیث زیبا درباره روزه داری نقل قول عاشقانه روز ولنتاین؛ سخنان بزرگان درباره عشق و دوست داشتن جملاتی درباره شکوه و عظمت ایران؛ سخنان بزرگان و سیاستمداران درباره ایران متن درباره احترام و سخنان بزرگان در مورد محترم شمردن دیگران جملات انگیزشی جادویی موفقیت مالی و سخنان بزرگان اقتصاد دنیا درباره ثروتمند شدن سخنان بزرگان درباره برنامه نویسی با جملات انگیزشی و جالب سخنان بزرگان در مورد دریا و اقیانوس با جملات الهام بخش سخنان بزرگان در مورد خانواده و جملات درباره اهمیت خانواده