بهترین سخنان پابلو اسکوبار + حقایقی جالب از زندگی بزرگترین قاچاقچی دنیا

در این بخش سخنان پابلو اسکوبار قاچاقچی مخوف کلمبیایی را ارائه کرده ایم. در ادامه حقایقی جالب از زندگی شخصی این فرد را گردآوری کرده ایم.

سخنان پابلو اسکوبار بزرگترین قاچاقچی دنیا

پابلو امیلیو اسکوبار گاویریا متولد 1 دسامبر سال 1949 و درگذشت 2 دسامبر سال 1993 است. او قاچاقچی معروف کلمبیایی بود که باند مواد مخدرش تقریبا 80 درصد کوکائین قاچاق شده را به یالات متحده آمریکا توزیع می کرد. اسکوبار که بیشتر او را به عنوان سلطان کوکائین یاد می کنند دارایی بیش از 30 میلیارد دلار در اوایل دهه 1990 داشت و ثروتمندترین جنایتکار تاریخ بود. او توسط پلیس ملی کلمبیا کشته شد و پس از مرگش چندین کتاب، فیلم، سریال، بازی کامپیوتر و آهنگ برایش ساخته شد.

بعضی وقت ها احساس خدا بودن می کنم… وقتی دستور می دهم کسی کشته شود، همان روز می میرد.

***

زمانی برای جنگیدن و زمانی برای باهوش بودن وجود دارد.

***

من می توانم همه چیز را جایگزین کنم، ولی هرگز نمی توانم زن و فرزندانم را جایگزین کنم.

***

تمام امپراتوری ها از خون و آتش ساخته شده اند.

***

مطلب مشابه: اشعار پابلو نرودا شاعر اهل شیلی (شعر عاشقانه و زیبا پابلو نرودا)

بهترین سخنان پابلو اسکوبار

هر کس قیمتی دارد، مهم اینست که بفهمی چقدر است.

***

زندگی پر از شگفتی است، بعضی خوب هستند و بعضی زیاد خوب نیستند.

***

پابلو اسکوبار سلطان کوکائین جهان

پابلو اسکوبار یکی از معروف ترین قاچاقچیان جهان بود که به او سلطان کوکاکائین لقب گرفته بود. او اصلاتا کلمبیایی بود و از روش های غیرقانونی و تجارت مواد مخدر ثروت زیادی به دست آورده بود. او برای رسیدن به اهدافش هزاران نفر را کشت. در ادامه حقایقی جالب در مورد این قاچاقچی ثروتمند را گردآوری کرده ایم.

ثروت نامشروع

او بیش از 80 درصد بزارا کوکائین جهان را در دست داشت و مالک 80 درصد کوکائینی بود که به آمریکا قاچاق می شد و کوکائین مصرفی بیشتر آمریکایی (چهار نفر از پنج نفر) توسط او تامین می شد. او از این طریق مبلغ هنگفت 25 بیلیون دلار به دست آورد. او روزانه بیش از 15 تن کوکائین را قاچاق می کرد. در سال 1989 سایت فوربس او را در فهرست ثروتمندترین مردان جهان با ثروتی بالغ بر سه میلیارد دلار معرفی کرد.

پدرخوانده و القاب دیگر

پابلو القاب و عناوین زیادی دارد و در طول زندگی مجرمانه اش به او این القاب داده شده بود. إل دُکتر (دکتر)، إل پادرینو (پدر خوانده)، إل پادرُن (رئیس)، إل سینیور (لُرد)، و تزار کوکائین از جمله آنها بود.

 ۲۵۰۰ دلار کِش پلاستیکی برای بستن اسکناس ها

طبق گفته های حسابداران مخصوص او، او هر ماه 2500 دلار برای خرید کش پلاستیکی و بستن اسکناس ها صرف می کرد.

بهترین سخنان پابلو اسکوبار

پابلو إسکوبار برای مردم زادگاهش رابین هود به حساب می آمد

پابلو برای مردم زادگاهش مدلین به عنوان یک فداکار یا رابین هود شناخته می شد. او در خانواده ای فقیر در مدلین کلمبیا متولد شد و فرزند یک کشاورز فقیر بود. بعد از اینکه به ثروت هنگفتی از روش های نامشروع رسید، مقداری از اموالش را برای آبادانی و گسترش محل تولدش هزینه کرد. او زمین های فوتبال و پارک های بازی، کلیسا، بیمارستان و … را در این شهر بنا کرد. همشهری هایش به او لقب رابین هود را دادند زیرا آنها دعا می کردند که او از ثروتمندان می دزدید و به نقفع همشهری های فقیرش خرج می کرد.

پابلو یک آدم کُش بود

او برای رسیدن به بالاترین پله های ثروت و تجارت مواد، هزاران نفر از رقبایش، ماموران دولتی کلمبیا و نیروهای پلیس را کشت. تعداد افرادی که او کشته است به چهار هزار نفر می رسند. این قاچاقچی مخوف 200 قاضی و 100 پلیس را به قتل رساند.

حمله موش ها به اسکناس های پابلو

پابلو پول هایش را در انبارها و خرابه ها در مکان های مختلف جاسازی می کرد و انبار می کرد. پول ها و اسکناس های او بقدری زیاد بودن دو روی هم تلنبار شده بودند که موش ها آنها را از بین می بردند. می توان گفت که نزدیک به 10 درصد از ثروت او توسط موش ها از بین رفت.

پنهان کردن پول ها مثل دزدهای دریایی

با توجه به اینکه پول های روزانه ای که به دست می آورد بیش از حد بودند، باید پول هایش را در جایی مخفی می کرد که کسی نتواند آنها را پیدا کند. به همین دلیل او از بشکه های پلاستیکی برای نگهداری اسکناس ها استفاده می کرد و آنها را در زمین کشاورزی و باغ ها دفن می کرد. گزارش ها نشان می دهد که در سال 2012 یک کشاورز کلمبیایی از زمین زراعی خود نزدیک به 600 میلیون دلار از زیر خاک پیدا کرد که متعلق به اسکوبار بود.

آتش زدن دو میلیون دلار برای گرم شدن دخترش

او و خانواده اش همیشه در حال فرار بودند. در یکی از این تعقیب ها او مجبور شد که در مخفیگاهی پنهان شود، دختر پابلو که به سرماخوردگی و التهاب ریه مبتلا شده بود باید خیلی سریع گرم می شد. پابلو نزدیک به 2 میلیون دلار را برای گرم کردن دخترش سوزاند.

او برای زندانی شدن معامله کرد و مجلل ترین زندان را ساخت

در سال 1991 اسکوبار تصمیم گرفت که خودش را تسلیم پلیس کلمبیا کند تا به دست پلیس آمریکا نیفتد. او برای زندانی شدن با کلمبیا معامله کرد و پیشنهاد کرد که یک زندان اختصاصی بسازد و کلمبیا قبول کرد. زندان او یکی از مجلل ترین زندان ها بود و به آن کاتدرال می گفتند. این زندان یک زمین فوتبال، یک تلسکوپ و خط تلفن داشت. اسکوبار تلسکوپ را برای این می خواست که خانواده و خانه اش را ببیند و خیال او از این بابت راحت باشد. خط تلفن را هم رای گفتگوی روزانه با دخترش می خواست. او در زندان، اعمال مجرمانه اش را مدیریت می کرد و پس از یکسال از این زندان فرار کرد.

بهترین سخنان پابلو اسکوبار

قانون مذاکره سلطان کوکائین، نقره یا سُرب

می گویند پابلو إسکوبار قانون خاصی در گفتگوها و مذاکراتش داشته است؛ قانون نقره یا سُرب. به معنای دیگر اگر کسی رشوه ی او (نقره) را قبول نمیکرد مجبور بود طعم سُرب (گلوله) را بچشد و کشته شود.

مرگ پابلو، خودکشی یا شلیک پلیس؟!

در سال 1993 پلیس کلمبیا اعلام کرد که سلطان کوکائین با کمک نیروهی ارتش این کشور از بین رفته است. خیلی ها در مورد اینکه چه کسی به او حمله کرد اختلاف نظر دارند. می گویند قبل از اینکه پلیس او را بکشد او با شلیک گلوله به سرش خودکشی کرده است. رابرت برادر پابلو میگوید او همیشه میگفت اگر گیر بیفتم خودم را خواهم کشت.

تدفین پابلو اسکوبار در میان أندوه مدلین

بیشتر از 25 هزار نفر برای مراسم تدفین اسکوبار جمع شدند. خیلی از مردم او را قهرمان می دانستند که به مردم فقیر کمک می کند. بعضی از افرادی که در مراسم خاکسپاری او شرکت کرده بودند به سمت روزنامه نگران آمریکایی حمله کردن و آنها را در کشته شدن رابین هود کشورشان مقصر می دانستند.

مطالب مشابه را ببینید!

متن در مورد تجربه + سخن و جملات بزرگان در مورد تجربه افراد در زندگی جملات درباره بدبختی؛ 50 متن و جملات بزرگان درباره احساس بدبختی جملات بزرگان درباره موسیقی؛ سخنان زیبا درباره دنیای موسیقی جملات بزرگان در ستایش از داشتن پشتکار و تلاش به انگلیسی و با ترجمه جملات بزرگان در مورد افتخار و متن آموزنده درباره سربلندی خود جملات بزرگان در مورد ادب و تواضع و متن درباره احترام و شعور داشتن متن در مورد حیوانات + سخنان و جملات بزرگان در مورد حیات وحش و حیوان متن در مورد میانه روی + سخن و جملات بزرگان در مورد اعتدال و میانه روی جملات بزرگان در مورد مرگ عزیزان و سخنانی آموزنده در مورد از دست رفتن اطرافیان متن انگیزشی برای تنهایی (سخنان پر انگیزه و جملات بزرگان درباره تنهایی)