جملات انگیزشی معامله گری و عبارات تاکیدی برای معامله گران

در این بخش جملات انگیزشی معامله گری (درباره بازار سرمایه و مالی) را به همراه عبارات تاکیدی برای معامله گران گردآوری کرده ایم. خواندن سخنان بزرگان بازار سرمایه می تواند شما را به تفکرات افراد موفق آشنا کند.

متن تاکیدی و جملات انگیزشی معامله گری

جملات انگیزشی معامله گری و عبارات تاکیدی برای معامله گران

مایک بلافیوره یکی از بنیانگذاران SMB Capital، یک شرکت تجاری اختصاصی در نیویورک است. او تعدادی از بهترین معامله گران جهان را آموزش داده است و همچنین نویسنده کتاب تجاری بسیار تحسین شدۀ «One Good Trade» است. توصیه‌های بلافیور مبتنی بر ایده بهبود مستمر در معامله گری است.  او می‌گوید: «رضایت‌بخشی می‌تواند قاتل شغل تریدری باشد.»

همچنین تاکید می‌کند:

 «برای اینکه یک معامله گر خوب شوید همیشه به بهتر شدن فکر کنید»

این توصیه به ویژه با توجه به ماهیت بازارهای مالی اهمیت زیادی دارد. این بازارها به طور مداوم در حال تکامل هستند و معامله گران را شگفت زده می کنند. اگر یک معامله گر، مایل به رشد نباشد موفقیت او احتمالا دوام نخواهد داشت.


«گیل بن هور» یک معامله گر موفق است که سابقه و پس زمینه ای در تبلیغات و هنر نیز دارد. به غیر از معامله گری، بن هور علاقه شدیدی به مدیریت بازرگانی هم دارد. جای تعجب نیست که بن هور پس از موفقیت در معامله گری به راه اندازی یک شرکت با موضوع ترید به نام «5%ers» گرایش پیدا کرد.

5%ers، توسط بن هور در سال 2016 در کنار یکی دیگر از معامله‌گران موفق فارکس- Snir Ahiel، تأسیس شد. این شرکت، یک شرکت تجاری اختصاصی است که به معامله گران مشتاق فارکس که می خواهند پول دیگران را مدیریت کنند، کمک می کند.

5%ers در سال‌های اخیر از محبوبیت فزاینده‌ای برخوردار بوده است و این نام از این باور رایج گرفته شده است که تنها حدود 5% از معامله‌گران به طور مداوم، سودآور می‌شوند.

در تجربه بن هور، معامله‌گران موفق، کسانی هستند که از کل موجودی خود استفاده نمی‌کنند. یکی از عبارات تاکیدی معروف بن هور نیز در همین زمینه است و می گوید:

«از همه مارجین خود استفاده نکنید»

مانند جکسون، بن هور نیز به صبر، به عنوان یک فضیلت در معامله گری نگاه می‌کند. به عقیده بن هور، آن دسته از معامله‌گرانی که می‌دانند چگونه به صورت گام به گام و با حوصله پِپ های خود را جمع آوری کنند نسبت به سایرین موفق تر هستند. در مقابل، از نظر وی معامله گران بی حوصله ای که از حداکثر اهرمِ مجاز استفاده می کنند، کسانی هستند که تمایل به باختن دارند.

«درک کنید که معامله گری یک بازی طولانی‌مدت است»

جمله فوق یکی دیگر از عبارات تاکیدی گیل بن هور است و در آن اصرار دارد که باید هر تریدر بداند که موفقیت در معامله گری به زمان نیاز دارد.

مطلب مشابه: بهترین جملات انگیزشی در مورد سرمایه‌ گذاری از افراد ثروتمند و موفق


مندی پور رفسنجانی یک مربی تریدری با عملکرد معاملاتی بسیار مورد توجه است. رفسنجانی که یک معامله گر موفق بود، تخصص خود را به سمت روانشناسی معامله گری معطوف کرد. او اکنون به معامله‌گران در تمام سطوح، کمک می‌کند تا از طریق سمینارها، آموزش‌ها و مربیگری، کار خود را بهبود بخشند.

رفسنجانی به اهمیت وضعیت ذهنی تریدر ها در هنگام شروع به معامله تاکید می‌کند. یکی از عبارات تاکیدی وی در این باره این است:

 «اگر ناراضی یا آشفته هستید ترید را کنار بگذارید»

وی می‌گوید که  طرز فکر شما بر عملکرد معاملاتی شما تاثیر خواهد گذاشت. رفسنجانی، پیشنهاد می کند که خوب است  به طور کامل، جایگاهی که در آن هستید را بپذیرید و با خود صادق باشید. این یک آغاز خوب برای شما به عنوان یک تریدر خواهد بود.

چه یک تریدر خوب باشید یا بد، باید بدانید که هیچ انسانی کامل نیست. عقیده داشته باشید که هیچ یک از ما کامل نیستیم و همه ما تنها تا حدودی در کاری که انجام می‌دهیم صلاحیت داریم و نه کاملا.

این طرز تفکر می تواند محیطی را ایجاد کند که در آن ذهن شما نقاط ضعف و قوت خود را به عنوان یک معامله گر آشکار کند و به عنوان پایه ای مناسب برای ایجاد و بهبود مهارت های معاملاتی شما عمل کند.


جملات انگیزشی معامله گری و عبارات تاکیدی برای معامله گران

«به نسبت ریسک به پاداش توجه کنید»

Lipschutz در مصاحبه خود با Jack D. Schwager در کتاب جادوگران بازار جدید، نکات بسیار مهمی را برای معامله گری موفق در فارکس فاش کرد. بیایید به برخی از این نکات که در قالب عبارات تاکیدی هستند نگاهی بیندازیم.

او می گوید که تریدرها باید به نسبت ریسک به سود توجه کنند. تریدرها باید به دنبال موقعیت هایی باشند که سود بالقوه آنها حداقل سه برابر مقداری است که در معامله به خطر می اندازند. Lipschutz برای معاملات کوتاه مدت، ریسک به ریوارد 1 به 3 را توصیه می کند. برای معاملات پیچیده تر که در آن تریدرها سرمایه قابل توجهی را به خطر می اندازند، او می گوید که این نسبت باید حداقل به 1 به 5 یا نزدیک به آن باشد.

«درک کنید که بازار به چه چیزی فکر می کند تا بتوانید ریسک ها را مدیریت کنید»

لیپس شوتز عقیده دارد سرمایه گذاران باید بر درک مناسبی از رفتار بازار برسند؛ خواه این درک بر پایه تحلیل تکنیکال باشد یا فاندامنتال. او می‌گوید بسیاری از معامله‌گران نمی‌خواهند روی فاندامنتال تمرکز کنند، اما داشتن یک درک حداقلی از عملکرد تحلیل بنیادی برای ترید، بسیار مهم است. این درک از تحلیل تکنیکال بنیادی، سبب درک حرکت بازار می‌شود. از جمله عبارات تاکیدی لیپس شوتز، عبارت پایین است:

بسیاری از معامله گران، وارد بازار می‌شوند و آن را به عنوان یک ماشین پول ساز در نظر می‌گیرند در حالی که این کار، عاقلانه ای نیست.

«کاملا متمرکز و علاقه مند باشید»


Lipschutz توضیح می دهد که یک معامله گر موفق باید کاملاً متمرکز و درگیر معامله باشد. پول نباید تنها دلیل ورود تریدر به حرفه معامله گری باشد. اکثر معامله‌گران برتر، شیفتگی کودکانه ای به ترید دارند. این شیفتگی جنون آمیز باید در درون شما وجود داشته باشد و بتوانید از آن برای دستیابی به برتری در معامله‌گری استفاده کنید.

بهای موفقیت های خارق العاده چیزی است که تریدرهای زیادی آمادگی پرداخت آن را ندارند. لیپس شوتز، اضافه می کند که برای کسانی که کاملا تمرکز هستند، عملاً هیچ هزینه ای برای پرداخت وجود ندارد، زیرا آنها عاشق کاری هستند که انجام می دهند.

«درد از دست دادن را احساس کنید»

بهترین معامله‌گران، درد ضرر را احساس می‌کنند و هرگز نسبت به آن بی‌حس نمی‌شوند، زیرا اگر بی‌حس باشند بازی برای آنها تمام شده است. لیپس شوتز، توضیح می‌دهد لحظه‌ای که سرمایه‌گذاران نسبت به ضرر بی‌حس می‌شوند، شروع به قمار می‌کنند و پول موجود در حساب آن‌ها در تلاشی ناامیدانه برای به دست آوردن چیزی که از دست داده‌اند به بازار پرتاب می‌شود.

 باید درد یک ترید بد یا اشتباه را احساس کنید و در عین حال در هنگام این احساسِ بد، خود را کنترل کنید. Lipschutz مثال خوبی از این است که چگونه عزم و اراده هنگام معامله به نتیجه خواهد رسید. حتی اگر یک تریدر، شروع سختی داشته باشند، به این معنی نیست که یک روز نمی توانند به یکی از بهترین معامله گران تبدیل شود.

«به جزئیات توجه کنید»

Lipschutz بر اهمیت ساختار هر معامله برای به حداکثر رساندن شانس موفقیت تاکید می کند. حتی اگر تریدری یک چشم‌انداز برنده داشته باشد، اگر به درستی به جزئیات توجه نکند،  زیان کردن وی آسان خواهد بود. اگر زمان بندی و تایم فریم در تریدهای شما اشتباه باشد می توانید مقدار زیادی پول از دست بدهید. باید هر کاری که می توانید انجام دهید تا شانس برنده شدن خود را افزایش دهید و در عین حال ریسک را در هر معامله محدود کنید.

مطلب مشابه: جملات انگیزشی وارن بافت در مورد سرمایه گذاری برای موفقیت مالی


جملات انگیزشی معامله گری و عبارات تاکیدی برای معامله گران

خالد مازیاد، مهندسی است که به معامله گری روی آورد و به موفقیت دست یافت. او اکنون از طریق مربی گری به دیگر معامله‌گران کمک می‌کند. این مربی نیز بر اهمیت احساسات در معامله گری تاکید می‌کند. عبارت پایین از جمله عبارات تاکیدی وی برای تریدر ها است

«مثل یک دانشمند فکر کنید و همیشه

 مایل به آزمایش آنچه در معاملات شما رخ می دهد باشید.»

یک حلقه بازخورد در معاملات وجود دارد، و شما همیشه باید آن را ارزیابی کنید. این اجتناب ناپذیر است که نتیجه مورد نظر شما گاهی با نتایج واقعی مطابقت نداشته باشند. هنگامی که این اتفاق می افتد، یا رفتار شما نیاز به تعدیل دارد یا خود فرآیند و پلن معاملاتی شما باید اصلاح شود. این کار ساده است، اما در عین حال دشوار به نظر میرسد. به گفته مازیاد داشتن ذهنی باز برای یادگیری معاملات خود از طریق بازبینی مداوم آنها ، برای موفقیت بسیار مهم است.

روش‌های معاملاتی زیادی وجود دارد که می‌تواند کارساز باشد، اما ممکن است بسته به بازار، بازه‌های زمانی و شخصیت‌های معاملاتی تریدرها عملکرد آنها متفاوت باشد. از طریق بازبینی تریدها، می توانید ارزیابی کنید که چه چیزی برای چه موقعیتی کار می کند.

مطلب مشابه: جملات انگیزشی برایان تریسی در مورد سرمایه گذاری و ثروتمند شدن


Raghee Horner، ریاست بخش  معاملات آتیِ Simpler Trading را بر عهده دارد. او همچنین یک شرکت آموزش و مربیگری ترید و بیش از سه دهه موفقیت در معامله گری دارد. هورنر در انواع مختلفی از دارایی‌ها معامله می‌کند از جمله سهام، معاملات آتی، کالاها، ارزها و…

 او معتقد است که برای معامله‌گران، مهم است که بتوانند بین طبقات دارایی حرکت کنند. این نوع سازگاری یکی از ویژگی های حرفه ای راگی هورنر بوده است و او از وجود این ویژگی در دیگر تریدرها استقبال می‌کند.

هورنر می‌گوید:

«در تحلیل تکنیکال و اقتصاد کلان، سررشته داشته باشید»

به عقیده هورنر درک این دو موضوع، می‌تواند به هر معامله‌گری اجازه دهد تا از یک بازار به بازار دیگر حرکت کند. در نهایت، هورنر تأکید می‌کند که آنچه معامله‌گران موفق را از دیگران جدا می‌کند، طرز فکر کارآفرینانه آنها است و همچنین عقیده دارد، درآمدی که تریدر به دست می‌آورید موفقیت وی را تعریف می‌کند پس باید سعی کند بازارهای مالی مختلف را زیرو رو کند.  به گفته هورنر، تجزیه و تحلیل و تمرینِ ترید، مهم هستند اما زمان صرف شده در معاملات واقعی تاثیر مهم تری بر سود شما خواهد داشت.


جک شواگر نامی آشنا برای بسیاری از معامله گران است. او شاید بیشتر به خاطر کتاب کلاسیک خود- «جادوگران بازار» شناخته شده باشد. جک شواگر در این کتاب با موفق ترین معامله گران جهان مصاحبه کرده است و چکیده ای از دانش آنها را در کتاب خود جمع آوری کرده است. کتاب جادوگران بازار برای اولین بار در سال 1989 منتشر شد، و تا به امروز همچنان توسط معامله گران مشتاق مطالعه می‌شود.

 شواگر در ادامه، چندین کتاب دیگر را منتشر کرد که موفقیت معامله گری را بررسی می کردند از جمله جادوگران بازار جدید و جادوگران بازار سهام.  همه آنها به دلیل خرد و عبارات تاکیدی عملی خود مورد تحسین قرار می گیرند.یکی از عبارات تاکیدی شواگر این است که:

 «مدیریت ریسک را فراموش نکنید»

و در ادامه می‌گوید: «شما باید اجتناب کنید از اینکه بیش از 20 درصد از سرمایه خود را از دست بدهید.» اگر می خواهید به عنوان یک معامله گر عمر طولانی داشته باشید باید اینگونه عمل کنید و بیش از حد ریسک نکنید.

همیشه به اندازه کافی، فرصت‌ در بازارهای مالی وجود خواهد داشت. اگرچه فرصت ها دائماً در حال تغییر هستند، اما باید بدانید که بازار، همیشه وجود دارد پس نیازی نیست طوری معامله کنید که گویی آخرین باری است که معامله می‌کنید.


جملات انگیزشی معامله گری و عبارات تاکیدی برای معامله گران

«اجازه ندهید چند اشتباه، شما را از بازی حذف کنند»

یکی از معروف ترین عبارات تاکیدیِ ریچارد جکسون

ریچارد جکسون، یک معامله گر حرفه ای با بیست سال تجربه در معامله گریِ اختصاصی، آموزش و توسعه استراتژی های معاملاتیِ کمی است. او ریاست جکسون کپیتال – یک شرکت تجاری و سرمایه گذاریِ مستقر در ملبورن را بر عهده دارد و همچنان به تدریس خصوصی برای معامله گران مشتاق مشغول است.

از نظر جکسون یکی از مهمترین چیزهایی که یک معامله گر باید بداند این است که نباید با بی صبری مرتکب اشتباهات زیان بار شود. موقعیت های معاملاتی سود آور، همیشه در بازار وجود دارند. بازار مرتباً تغییر می کند و ترکیبی از موقعیت های خوب و بد را برای ما می سازد. درک این شرایط و صبر کردن، شاید یکی از مهم ترین مهارت هایی باشد که یک معامله گر می تواند بیاموزد. ریچارد جکسون عبارات تاکیدی دیگری نیز در این رابطه دارد که تقریبا مفهوم مشابهی دارند از جمله:

« انتظار نداشته باشید که معاملات خوب، همیشه وجود داشته باشند» یا

«صبور باشید و در صورت لزوم معامله کنید، نه قبل از این »

او همچنین می گوید:

 «آنچه را که می بینید معامله کنید، نه آنچه را که فکر می کنید»

منظور از جمله آخرِ ریچارد جکسون این است که اگر بازار شرایط مناسبی را برای سیستم معاملاتی شما فراهم نمی کند و نمی توانید موقعیت های مطابق با آن را در چارت پیدا کنید معامله نکنید و منتظر موقعیت های بهتر باشید. اگر زمانی که شرایط بازار مناسب نیست همواره امیدوار باشید که سیستم شما کار خواهد کرد، مطمئنا ضرر خواهید کرد.

مطلب مشابه: سخنان بزرگان فارکس و جملات تریدرها ویژه سرمایه گذاری بازارهای مالی


راب کولویل با معامله در بازه‌های زمانی طولانی‌تر (نمودارهای روزانه یا هفتگی) به موفقیت دست یافت. و او قهرمان چیزی است که از آن به عنوان «معامله گری سبک زندگی» یاد می‌شود. او شرکت آموزشی تجاری  The Lazy Trader (تریدر تنبل) را برای ترویج این سبک از معامله گری تاسیس کرد.

کولویل بر اساس تجربه شخصی و آنچه از بررسی عملکرد دیگر تریدر ها متوجه شد به این رویکرد جالب رسید. یکی از عبارات تاکیدی کولویل نیز در همین مورد است و می‌گوید:

«زمان کمتری را صرف معامله کنید تا بهتر عمل کنید»

البته شاید بپرسید کولویل، منظورش از این حرف چیست؟ آیا زمان صرف شده برای تمرین، آماده سازی و تجزیه و تحلیل معاملات، چیز خوبی است؟ در پاسخ باید گفت بله و منظور کولویل چیز دیگری است.

کولویل به این واقعیت اشاره می کند که وقتی یک معامله گر مهارت خود را بشناسد، نیازی به نشستن طولانی در مقابل صفحه های معاملاتی برای ترید موثر ندارد.

برخی از معامله گران، وقت زیادی را پای چارت ها صرف می‌کنند. این موضوع یک ترجیح شخصی است. آنها می‌خواهند بدانند دقیقا چه کاری انجام می دهند و مطمئن شوند کارها با نظم و ترتیب کافی انجام می‌شوند. پس کاری که آنها انجام میدهند بد نیست اما نشستن طولانی مدت معامله گران تازه کار ارزش چندانی ندارد. زیرا این نوع تریدرها هنوز به اندازه کافی پایبند به پلن معاملاتی خود نیستند و با دخالت های بی مورد و نگاه کردن بیش از حد به نمودار موجبات زیان کردن خود را فراهم می‌کنند.

نکته کلیدی این است که به سیستم معاملاتی خود اعتماد کنید و بعد از اینکه متوجه شدید پلن شما کار می کند دیگر لازم نیست معاملات غیر ضروری انجام دهید. این یکی از دلایلی است که کولویل ترجیح می دهد نمودارهای روزانه را معامله کند. او می‌گوید: «می توانید معاملات خود را تنظیم کنید و سپس چارت ها را ترک کنید.»

به نظر کولویل، سود در معاملات می‌تواند در بازه های زمانی کوتاه تر و طولانی تر مشابه باشد. اما از نظر سود به ازای هر واحد زمان صرف شده، بازه‌های زمانی طولانی‌تر بسیار بهتر هستند.

مطلب مشابه: جملات و سخنان رابرت کیوساکی + متن های آموزنده در مورد ثروت و سرمایه گذاری

مطالب مشابه را ببینید!

سخنان آموزنده از 15 کار آفرین برتر دنیا + جملات انگیزشی مالی و سرمایه گذاری سخنان دیوید اینهورن اعجوبه سرمایه گذاری در مورد موفقیت جملات انگیزشی سرمایه گذاری از افراد موفق بورس و وارن بافت سخنان بزرگان فارکس و جملات تریدرها ویژه سرمایه گذاری بازارهای مالی متن درباره سرمایه گذاری و جملات طلایی برای پول در آوردن! جملات انگیزشی برایان تریسی در مورد سرمایه گذاری و ثروتمند شدن جملات و سخنان رابرت کیوساکی + متن های آموزنده در مورد ثروت و سرمایه گذاری جملات انگیزشی وارن بافت در مورد سرمایه گذاری برای موفقیت مالی بهترین جملات انگیزشی در مورد سرمایه‌ گذاری از افراد ثروتمند و موفق سخنان فیلیپ آرتور فیشر سرمایه گذار موفق و نویسنده