بهترین جملات انگیزشی در مورد سرمایه‌ گذاری از افراد ثروتمند و موفق

متن و جملات انگیزشی در مورد سرمایه گذاری

جملات ویژه انگیزشی در مورد سرمایه گاری، رسیدن به ثروت و مال فراوان از زبان افراد معروف را در این بخش روزانه آماده کرده ایم. این جملات حاصل یک عمر تجارب این اشخاص در امور مالی و موفقیت در رسیدن به ثروت است و امیدواریم که مورد توجه شما قرار گیرد.

منتظر قسمت، سرنوشت و شانس نباش. باور داشته باش که با هدف‌گذاری، اقدام و پیگیری می‌توانی بهترین زندگی را برای خودت بسازی…
وقتی قبول داشته باشیم که سرنوشت و تقدیرمان از قبل نوشته شده است، دیگر شور و انگیزه‌ای برای تلاش کردن برایمان باقی نمی‌ماند. به جای ایمان داشتن به سرنوشت، به هدفتان ایمان داشته باشید و برای تلاش‌هایتان ارزش قائل شوید.

***

آلپاچینو: از شکست نترسید، از این بترسید که سال آینده همین جایی باشید که امروز هستید…
درست است که گاهی شنیدن نام شکست، توان را از زانوهای ما می‌گیرد اما چیزی از شکست ترسناک‌تر هم وجود دارد و آن درجا زدن است. اگر به خاطر ترس از شکست، تلاشی نکنیم و بعد گذر ۳۶۵ روز باز هم در جایی که اکنون هستیم باقی بمانیم چه؟ آنگاه این عمر گران‌بهای ما است که به هدر رفته و هرگز هم باز نخواهد گشت. پس چه بهتر که شکست بخوریم و با کمبودهایمان رو به رو شویم. چون در این صورت می‌توانیم رو به جلو حرکت کنیم.

***

کسی که پشتکار دارد برای شانس ارزشی قائل نیست و با تمام توان تلاش می‌کند.
افراد موفق، دیدگاه‌های بسیار متفاوتی نسبت به شانس دارند که آن را در جملات انگیزشی زیادی می‌توانید مشاهده کنید. اما نکته مشترک در بین تمام افراد موفق این است که همه آنها پشتکار را به عنوان عنصر اصلی رسیدن به هدف معرفی می‌کنند. در واقع بدون پشتکار، نمی‌توان به جایی رسید.

***

مارلون براندو: هیچ گاه مقدار حقوقت را با اندازه استعدادت اشتباه نگیر…!
روان‌شناس‌ها به این نتیجه رسیدند که انسان، در مورد توانایی‌هایش خود را بسیار دست کم می‌گیرد. به همین دلیل، اعتماد به نفس شروع کارهای جدید را از دست می‌دهد و به سراغ انجام کارهایی با حداقل مهارت ممکن می‌گردد. چنین جملات انگیزشی می‌توانند تلنگر خوبی برای یادآوری ارزش واقعی توانایی‌های ما به حساب بیایند.

***

برای تغییر دادن زندگیت، باید اولویت‌هایت رو تغییر بدی. برای به دست آوردن چیزهایی که تا حالا نتونستی به دست بیاری، باید از راهی بری که تا حالا نرفتی.
به قول انیشتین، با فکری که مشکل را ایجاد کردی، نمی‌توانی راه‌حل هم بسازی. در نتیجه، نباید از فکرهای جدید بترسید. چون فکرهای تازه، نیروی ایجاد تغییرات کارساز را با خودشان به همراه می‌آورند.

***

بهترین جملات انگیزشی در مورد سرمایه‌ گذاری

استیو جابز: زمان شما محدود است، پس آن را به تقلید از زندگی دیگران هدر ندهید.
یکی دیگر از خوبی‌های خواندن جملات انگیزشی این است که می‌توانیم هشدارها را قبل از اقدام کردن دریافت کنیم. وقتی کاری را آغاز می‌کنیم، دیدن نمونه‌های آماده یا کارهای گذشته دیگران به ما کمک زیادی می‌کند. اما باید مراقب باشیم که از آنها تقلید نکنیم. می‌توانیم از آن ایده‌ها برای ساخت ایده خودمان الهام بگیریم. یادمان باشد هیچ دو کاری در جهان دقیقا مثل هم نیستند. در نتیجه تقلید بی‌فایده است. به جای تقلید کردن از دیگران، بهترین نمونه از خودتان را به دنیا معرفی کنید.

***

آنتونی رابینز: راحتی می‌تواند اثرات مخربی در زندگی انسان داشته باشد. کسی که زیاد احساس راحتی کند از رشد، تلاش و خلاقیت باز می‌ماند.
گاهی خواندن جملات انگیزشی آنتونی رابینز، آدم را متعجب می‌کند. مثلا همین جمله بالا. مگر راحتی چیز بدی است؟ مگر نه این که ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که به راحتی و آسایش برسیم؟ در پاسخ باید بگوییم که منظور او در این جمله، اسیر شدن در منطقه امنمان است. وقتی شرایط را بدون تغییر و ثابت نگه داریم، از رشد بازمی‌ایستیم و این هشداری است که آقای رابینز، می‌خواهد به ما بدهد.

***

گاهی اوقات برای رسیدن به موفقیت باید ریسک کرد.
مدیریت ریسک، بحث تازه‌ای در جملات انگیزشی نیست. از زمانی که انسان مفهوم موفقیت را کشف کرد و مزه شیرین آن به زبانش خوش آمد، فهمید که موفقیت با ریسک همراه است. اما حتی در ریسک کردن هم می‌توان هوشمندانه عمل کرد.

***

بهترین جملات انگیزشی در مورد سرمایه‌ گذاری

خواستن به تنهایی کاری از پیش نخواهد برد. خواستن باید با برخواستن همراه باشد.
درست است که از قدیم و ندیم می‌گفتند: «خواستن توانستن است.» اما نه خواستن و نه توانستن هیچ کدام به معنای عمل کردن نیستند. چه سودی دارد اگر ما توانایی انجام کارهای فوق‌العاده را داشته باشیم اما برای نشان دادنشان – حداقل به خودمان – اقدامی نکنیم. پیروزی همیشه از آن کسانی است که اقدام می‌کنند نه کسانی که در آرزوی دست به کار شدن به سر می‌برند.

***

دیالوگ ماندگار فیلم «در جستجوی خوشبختی»
کریس گاردنر: هیچ وقت نذار کسی بهت بگه…تو نمی‌تونی کاری بکنی. حتی من باشه؟

کریستوفر: باشه

کریس گاردنر: اگه رویایی داری باید…ازش محافظت کنی. مردم نمی‌تونن خیلی کارها رو بکنن. دوست دارن تو هم نتونی.

جملات انگیزشی، همیشه در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌ها پیدا نمی‌شوند. گاهی در میان مکالمه‌های شخصیت‌های یک فیلم، می‌توان بهترین و ناب‌ترین جملات انگیزشی را پیدا کرد.

***

 بعضی وقت‌ها برای پرواز باید اول سقوط کرد.
بعضی از شکست‌های زندگی، در ظاهر شبیه به یک سقوط آزاد هستند. اما باید این نکته را به خاطر بسپاریم که تا زمانی که زنده هستیم، در هر سقوطی چتر نجات داریم. زندگی، چتر نجات ما است. پس، باید به جای ترسیدن از ارتفاع، با تمام قدرت حرکت کنید.

***

بهترین جملات انگیزشی در مورد سرمایه‌ گذاری

رابرت کیوساکی: قبل از آن که کیف پول شما از فقیر به ثروتمند تغییر کند. باید ذهنیت شما از فقیر به ثروتمند تغییر پیدا کند.
ثروتمند شدن و فقیر ماندن ابتدا در ذهن ما شکل می‌گیرند و سپس در دنیای فیزیکی ظاهر می‌شوند. یک ذهن فقیر با وجود ثروت زیاد باز هم به وضعیت فقر بازمی‌گردد. پس باید اول در ذهنتان به فردی ثروتمند تبدیل شوید.

***

هر چیزی که می‌خواهید در آن سوی ترس قرار دارد.
واژه‌ها قدرت زیادی برای تغییر فکرها دارند. چون هر واژه با خودش معنایی را به دوش می‌کشد. برخی واژه‌ها به ما نزدیک‌تر هستند و ما خودمان را در آنها می‌بینیم. واژه‌‌ای مثل «ترس» یک بیدار باش جانانه را در تک‌تک سلول‌های وجودمان به صدا درمی‌آورد. اما در بیشتر مواقع، ترس‌ها فقط یک صدای پوشالی هستند. باید آنها را کنار زد و به پیش رفت.

***

جیم ران: باور من این است که از میان تمام چیزهایی که می‌توانند بر آینده شما تاثیر داشته باشند، رشد شخصی، مهم‌ترین آن‌ها است. ما می‌توانیم از رشد فروش، رشد سود یا رشد سرمایه صحبت کنیم اما شاید هیچ کدام از آنها بدون رشد شخصی اتفاق نیفتد.
رشد شخصی، یعنی رسیدن به پختگی در فکر و عمل. در طول تاریخ، انسان‌های موفق، راه‌های زیادی را برای رشد شخصی افراد پیشنهاد کرده‌اند. خواندن جملات انگیزشی و فکر کردن به مفهوم پشت آن نیز، یکی از راه‌های ساده برای رشد شخصیت و رسیدن به اندیشه‌ای پخته‌تر است.

***

رابرت کیوساکی: ثروتمندان هر روز به دارایی خود اضافه می‌کنند اما افراد متوسط دائما بدهی خود را زیاد می‌کنند و فکر می‌کنند که دارایی است.
کدام یک از اموال شما دارایی و کدام یک، بدهی هستند؟ قبل از این که برای خودتان بدهی‌های زیادی بتراشید، آنها را شناسایی کنید. به دارایی‌هایتان اضافه کرده و از بدهی‌هایتان کم کنید تا توازن ثروت در اموالتان، شما را به موفقیت مالی که آرزویش را داشتید برساند.

***

بهترین جملات انگیزشی در مورد سرمایه‌ گذاری

داشتن هدف و رفتن به دنبالش خوب است، ولی عاشق هدف بودن و گرفتار شدن چیز دیگری است.
وقتی عاشق هدفمان هستیم، کارها را به گونه‌ای دیگر انجام می‌دهیم. به این زودی‌ها خسته نمی‌شویم و شور و خلاقیت بی‌نظیری را وارد کارمان می‌کنیم. اگر عاشق هدفتان باشید، فرصت‌ها، پول و موفقیت به عنوان یک پاداش در اختیار شما قرار خواهند گرفت.

***

سرمایه گذاری را بیاموزید. اگر نیاموختید باید دویدن را خوب تمرین کنید. چون تا پایان عمر باید به دنبال پول بدوید.
دنبال نان و آب دویدن، قصه زندگی انسان‌های زیادی است. در این میان، عده‌ای نیز برعکس عمل می‌کنند و پول در به در دنبال آنها می‌گردد. سرمایه گذاری درست و هوشمند امکان ایجاد ثروتی پایدار و رو به افزایش را در اختیار شما قرار می‌دهد.

***

جیم ران: زمان، مهم‌تر از پول است. اگر شما پولتان را از دست بدهید در آینده می‌توانید پول بیشتری به دست آورید. اما اگر زمانتان را از دست بدهید دیگر هیچ وقت نمی‌توانید آن را به دست آورید.
زمان، دارایی بزرگی است که بیشتر مواقع اصلا به حساب نمی‌آید. ما زمان ارزشمندمان را بدون هدف، صرف چیزهای بیهوده می‌کنیم و آنگاه داد از نهادمان بلند می‌شود که من چرا زمان کافی برای کار کردن یا موفق شدن ندارم. در حقیقت، ما زمان کافی داریم اما آن را درست مدیریت نمی‌کنیم.

***

رابرت پرچر: یکی از اصول موفقیت در سرمایه گذاری این است که هرگز اجازه ندهید احساسات شما بر رفتار و معاملات شما غالب شود.
گاهی دنیا بر عکس می‌شود. به جای این که ما روی احساس خود کنترل داشته باشیم، این احساس‌ها هستند که ما را کنترل می‌کنند. باید بگویم که گیر افتادن در چنین وضعیتی بسیار گیج کننده است. چون وقتی احساس بر ما غلبه می‌کند، توانایی دیدن چیزهای واضح را نیز از دست می‌دهیم. پس سعی کنید با تمرین‌های ساده و کوچک، بر احساس خود پیروز شوید و آن را در کنترل خودتان بگیرید.

***

افراد باهوش از اشتباه‌های خود درس می‌گیرند. افراد نابغه از اشتباه‌های دیگران.
طی کردن مسیری که قبلا فرد دیگری آن را تا انتها رفته کار اشتباهی است. به جای پیمودن آن مسیر و رسیدن به یک تجربه شخصی، بهتر است از تجربه افرادی که در انتهای آن مسیر هستند استفاده کنیم و خودمان پا در مسیری تازه بگذاریم.

***

هر ثانیه، فرصتی است برای دگرگون کردن زندگی‌تان.
برای دگرگون کردن زندگی کنونی‌مان و تبدیل آن به چیزی که واقعا می‌خواهیم نیازی نیست که سا‌لها تلاش کنیم. یک ثانیه، خواندن یک جمله یا یک تلنگر می‌تواند به طور کلی جهت جهانمان را تغییر دهد. در نتیجه نباید منتظر آمدن فرصت مناسب در آینده باشیم یا افسوس فرصت‌های از دست رفته در گذشته را بخوریم. به قول شیخ اجل سعدی: «سعدیا دی رفت و فردا همچنان موجود نیست / در میان این و آن فرصت شمار امروز را».

***

برای رسیدن به هدف‌های بزرگ، باید تعداد زیادی قدم‌های کوچک را جایگزین تعداد کمی قدم‌های بزرگ کنیم.
نمونه آشنای چنین جملات انگیزشی را می‌توان در میان شعرهای فارسی پیدا کرد. مثلا شعر معروف سعدی شیرازی که می‌گوید: «رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود…/ رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود» منظور این نیست که داشتن سرعت عمل، چیز بدی است یا از آن طرف، باید در انجام کارها دست دست کرد و زمان را هدر داد. بلکه منظور، حرکتی پیوسته و برنامه ریزی شده است که ما را به مقصد برساند.

***

رابرت کیوساکی: چیزی که شما را واقعا ثروتمند می‌کند نه پول است، نه طلا، نه سهام و نه املاک. بلکه درکی است که شما باید از همه اینها داشته باشید.
در حقیقت، درک ما از جهان پیرامونمان و البته خودمان، بسیار محدود است. ما خیلی خودمان را دست کم می‌گیریم و توانایی‌های خاصمان را به باد فراموشی می‌سپاریم. درک کردن مفهوم ثروت نیز یکی از همین توانایی‌ها است. قبل از این که به دنبال پول باشید، تمام تلاش خود را بکنید تا به درک درستی از آن برسید. بدون شک، این دریچه جدید، فرصت‌های تازه‌ای را به روی شما می‌گشاید.

***

جان تمپلتون: هر شخصی استعدادها و توانایی‌های مخصوص به خودش را دارد. وظیفه ما این است که در خودمان آنها را پیدا کنیم و به بهترین شکل به کار بگیریم.
در جملات انگیزشی زیادی از استعدادها و توانایی‌های فردی صحبت شده است. بسیاری از ما در تمام طول عمرمان اصلا به دنبال استعدادهایمان نمی‌گردیم. استعداد هم چیزی نیست که کسی آن را به ما نشان دهد. پیدا کردن استعداد و علاقه درونی برای انجام هر کاری، آغاز سفری به درون خودمان است.

***

بدون رنج کاشت، لذت برداشت ممکن نیست.
شاید خیلی از ما جمله بالا را شنیده یا آن را جایی خوانده باشیم. اما واژه‌ای در این جمله، اشتباه جایگذاری شده است. «رنج» واژه‌ای نیست که ما را به موفقیت برساند. حتی کسانی که از نظر ما تلاش‌های بسیار سختی کرده‌اند، هرگز گذشته خود را رنج آور توصیف نمی‌کنند. صاحب اصلی این جایگاه، نه رنج بلکه «عشق» است. بدون عشق کاشت، لذت برداشت ممکن نیست.

منبع سایت خانه سرمایه

مطالب مشابه را ببینید!

جملات تاکیدی مثبت + متن های مثبت و انرژی دهنده برای زندگی خوب و ثروتمند شدن سخنانی از کارآفرینان بزرگ؛ جملات ناب انگیزشی و بیزینسی 6 فرد ثروتمند جملات ریچارد برانسون ثروتمند بزرگ؛ سخنان انگیزه دهنده رسیدن به ثروت جملات انگیزشی موفقیت مالی برای رسیدن به ثروت و جایگاه بالا جملاتی از کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید ناپلئون هیل با جملات الهام بخش جملات انگیزشی جادویی موفقیت مالی و سخنان بزرگان اقتصاد دنیا درباره ثروتمند شدن متن ادبی در مورد ثروت و جملات آموزنده درباره ارزش پول متن درباره ثروت واقعی و جملات ادبی زیبا درباره ثروتمند بودن سخنان سر جان تمپلتون با جملات انگیزشی جذب ثروت از وی سخنان انگیزشی تی هارو اکر با جملات انگیزشی زندگی و ثروت