انشا رنگین کمان با 4 انشا زیبای کوتاه و بلند در وصف رنگین کمان

چند انشا رنگین کمان زیبا و بلند

در این بخش موضوع انشا رنگین کمان را ارائه کرده ایم. در ادامه 4 انشا با موضوع رنگین کمان را در این بخش روزانه گردآوری کرده ایم با ما همراه باشید.

انشای اگر من رنگین کمان بودم

اگر من جای رنگین کمان بودم و می دانستم انسان ها با دیدن من در آسمان چقدر خوشحال می شوند و چقدر در رویاهای کودکی غرق و از شادی و لذت سرشار، از خدا می خواستم تا من را برای همیشه در آسمان نگه دارد.

می خواستم برای همیشه در آسمان خدا بمانم تا این همه انسان غمگین دیگر غصه دار نباشند و اگر غمی ناگهان به دل های آن ها هجوم آورد فقط به گوشه ای از آسمان و به صورت رنگارنگ من نگاه کنند تا غم های خود را به باد هوا بسپارند.

تا با نگاه کردن هر لحظه به من، خاطرات کودکی خود را همیشه با خود داشته باشند و هرگز فراموش نکنند.

اگر رنگین کمان بودم از خداوند می خواستم ساعت کاری ام را افزایش دهد تا گاهی در دل شب های تار ظاهر شوم و برای کسانی که دلتنگ اند، آن هایی که خسته اند، آن هایی که بی خواب شده اند شب رنگین کمانی به نمایش بگذارم.

اگر رنگین کمان بودم به آدم ها می گفتم رنگین کمان یک نماد است که یادشان باشد همان طور که پس از باران و ابرهای تیره هدیه ای به زیبایی رنگین کمان در انتظار آسمان است در دل مشکلات و سختی های روزگار صبور باشند زیرا خداوند بعد از همه مشکلات و دشواری ها رنگین کمانی با شکوه تر و زیباتر به آن ها هدیه خواهد داد.

مطلب مشابه: انشا در مورد خانه + 5 انشا زیبای کوتاه و بلند ادبی با موضوع خانه

انشا رنگین کمان با 4 انشا زیبای کوتاه و بلند در وصف رنگین کمان

انشاء در مورد زیبایی رنگین کمان بعد از باران

مقدمه: این سخن را بارها شنیده‌اید که رنگین کمان پاسخ و جواب کسانی است که تا انتهای بارش باران منتظر باشند. یعنی بارش باران و تابش نور موجب بروز رنگین کمانی زیبا و جذاب شده است. پس از بارش باران وقتی در خیابان راه می روی رقص نوری به راه افتاده که ممکن است چشم هر بیننده ای را خیره کند.

بدنه: خدایا تا پایان راه زندگی در بارش مشکلات مانده‌ام منتظر رنگین کمان محبتت هستم. بارش باران و تابش خورشید بر روی این قطرات معلق در هوا موجب پیدایش رنگین کمان می گردد. یعنی پس از بارش یک باران تند و رگباری و زیاد شدن نم و رطوبت در هوا، تابش نور چنین پدیده جذابی را رقم می زند. در یک چشم انداز زیبا در حوالی خورشید و آسمان وقتی پیدایش رنگین کمان را می بینید، چه قدر همه چیز عالی و جذاب است. بستر آبی و نمایی زیبا از پهنای بی ستون آسمان همه را مبهوت و شیدا کرده است. چه قدر این کمانها رنگشان به هم می آید.

نارنجی و آبی و چند رنگ ناب دیگر؟ خالقش را شکر که این همه با سلیقه در یک تابلوی نقاشی همه را جای داده است. خدای بزرگ تو را با این صحنه ناب و خاص و دوست داشتنی می ستایم ای همه رنگ و جمال و زیبایی، کمان با رنگ و بی رنگت زیباست و بارش بارانت بهتر..در کوچه ای مشرف به آسمان بود که دیدم رنگ ها در تلاقی هم دست به دست خورشید جلوه نمایی می کنند و من هم در ان حوالی منتظر بارش و جلوه رنگین کمانم. خیابانی بلند و زیبا و پر از مهر و رنگ و عشق…

نتیجه گیری: آسمان و رنگین کمان و هر آنچه که در آن است از مخلوقات خدا هستند و قابل ستایش .خدایا برای این همه دنیای رنگارنگ تو را سپاس و مهر که هستی و دستگیر بندگانی ، تو را می ستاییم و از داشته هایمان خوب استفاده می کنیم. دوستت داریم ای خدای رنگین کمان و زیبایی.

مطلب مشابه: انشا با موضوع دریا + 10 انشای زیبای ادبی در مورد دریا و زیبایی هایش

انشا در مورد رنگین کمان پس از باران کودکانه

مقدمه: وقتی در یک روز بارانی و بهاری در کوچه باغی در حال قدم زدن باشید، کمانی زیبا و هفت رنگ را می بینید که روبه روی شما خود نمایی می کند. کمانی جذاب که عقیده قدیمی میان این بود که جاجیم حضرت زهرا است که نمودار می شود. در کنج آسمان و زیباترین مکان ، چشم شما به چنین منظره جذابی روشن می گردد. کمان آرام آرام جلوه‌اش بیشتر می شود، ولی زمانی که گرمای خورشید بیشتر شود از مقابل چشمانت رخت بر می بندد.

بدنه: کم کم حضور زیبای رنگ ها پس از بارش باران جلوه گر می شود. رنگین کمان را خوب و دقیق نگاه می کنم، از جهت علمی می گویند پس از بارش باران و تابش نور خورشید شکست نور رخ داده و رنگ هایی جذاب و دلربا رخ می نماید. اما من می گویم رنگین کمان از جلوه حضور خداوند عشق رخ می نماید.

وقتی در کوچه باغی پر از سرسبزی قدم می زنم چشم تو را در میان رنگین کمان می بینم، انگار شکست نور رخ داده ولی من می گویم وقتی دلی شکست، رنگین کمانی از اشک جلوه می کند و همه جار ا جذاب می کند. از دور انگار نقاشی چیره دست آن را نقاشی کرده و رنگ زده است.

کم کم رنگ ها بیشتر از بیش خودنمایی می کنند و من به سوی هر رنگی که دست دراز می کنم خدا را می بینم. رنگی ناب و دوست داشتنی، بوی از حس عجیب زندگی، باران می رود و من هم دل به رنگ رنگین کمان دادم و چه قدر این منظره زیباست، هفت رنگی بی مانند در بستر آبی ناب آسمان.

نتیجه گیری: خالق این همه زیبایی کیست؟ خالق رنگ و رنگین کمان و ستاره ها و کهکشان، در مقابل ما بندگان خدا چه می کنیم. وظیفه چیست در مقابل این همه رنگ و دنیای هزار رنگ شاد و پر از لطف بیکران خدای، او را فراوان شکر بگوییم و تمام نعمت های بی دریغش را قدر بدانیم. ما بندگان بی ناسپاسی هستیم که این همه نعمت را می بینیم و باز ناسپاسی. ای خدای رنگین کمان و همه زیبایی ها دوستت داریم.

مطلب مشابه: انشا با موضوع طبیعت + 4 انشا زیبای کوتاه و بلند برای پایه تحصیلی دبیرستان

انشای کودکانه در مورد رنگین کمان

رنگین کمان خیلی زیبا است و من عاشق رنگین کمان هستم.

رنگین کمان هفت رنگ دارد: قرمز، نارنجی، زرد، سبز، آبی، نیلی و بنفش که مثل یک پل رنگارنگ از یک سمت آسمان به سمت دیگر آن کشیده شده است.

وقتی سنم کمتر بود از مادرم پرسیدم چرا رنگین کمان این همه زیباست؟ او گفت شاید فرشته ها روی این پل در حال حرکت هستند و مشغول کار مهمی اند که ما آن را نمی بینیم. فرشته ها بسیار زیبا هستند و قشنگی های خود را به این پل نیز هدیه داده اند.

درست شدن رنگین کمان هم خیلی جالب است. من در یک روز تابستانی که آسمان هم تقریبا آفتابی بود و هم به خاطر چند تکه ابر باران ملایمی می بارید دیدم که چگونه رنگین کمان در آسمان تشکیل شد.

رنگین کمان از برخورد نور خورشید با قطره های باران یا رطوبت هوا درست می شود و این که در یک لحظه هوا هم آفتابی باشد و هم بارانی خیلی صحنه جالب و عجیبی است.

ما بارها در نقاشی های خودمان از رنگین کمان برای زیبا کردن آسمان نقاشی استفاده می کنیم. ابتدا یک طبیعت قشنگ می کشیم و در یک گوشه آسمان آن یک خورشید خانم طلایی می گذاریم و کنار آن رنگین کمان با هفت رنگ قشنگش نقاشی می کنیم و بچه هایی که زیر رنگین کمان با شادی در حال بازی کردن هستند نقاشی ما را کامل می کند.

رنگین کمان به نقاشی های من انرژی می دهد چون من بعد از کشیدن آن، صفحه نقاشی ام را پر از گل های رنگارنگ می کنم و رودخانه بزرگ و دشتی سر سبز در آن می کشم و روی رنگین کمانم همان طور که مادرم گفته چند فرشته خندان هم می گذارم تا بهشت زیبایم کامل شود.

مطلب مشابه: انشا بهار؛ چند انشای زیبا در مورد زیبایی های بهار و فصل نو شدن

انشا در مورد رنگین کمان برای نوجوانان

منظره ای زیبا و جذاب و جلوه ای از قدرت و زیبایی های بی نهایت پروردگار که هر دیده ای را به شگفت می آورد و هر زبانی را به تحسین می گشاید هفت رنگی است که خداوند در آسمان دنیا به تصویر می کشد و نامش رنگین کمان است.

رنگین کمان که به آن قوس قزح نیز می گویند زیباترین کمانی است که همتایش در هیچ نقطه از جهان جز در پهنه آسمان دیده نمی شود.

این خلقت با شکوه از شکست نور میان قطرات باران در یک روز آفتابی بارانی پدید می آید.

در واقع نور ترکیبی از هفت رنگ است که اولین بار به وسیله منشور تجزیه شده و هفت رنگ قرمز، نارنجی، سبز، زرد، آبی، نیلی و بنفش از آن ایجاد شده است.

رنگین کمان تنها صبح زود یا موقع عصر دیده می شود و زمانی که خورشید از پشت سر ما می تابد و باران در مقابل ما می بارد. در این حالت نور که از پشت به قطرات باران برخورد می کند می شکند و خم می شود و به رنگ های اصلی اش تجزیه می شود.

در حقیقت قطرات باران مانند منشور عمل می کنند و نور خورشید را تجزیه و از بازتاب آن رنگ های مختلف ایجاد می شود که با نظم و شکل هندسی خاصی کنار هم قرار گرفته و همانند کمانی زیبا گوش تا گوش آسمان را به هم وصل می کنند.

برای تشکیل رنگین کمان باران باید به حالت رگباری ببارد و هرچه قطرات آن درشت تر باشند رنگین کمان واضح تری خواهیم دید. علاوه بر باران، مه و شبنم معلق در هوا هم می تواند باعث ایجاد رنگین کمان شود.

مطلب مشابه: انشا در مورد آسمان شب + چند انشا ادبی زیبای کوتاه در مورد شب مهتابی

مطالب مشابه را ببینید!

فال ابجد امروز جمعه 31فروردین اسفند و محاسبه ابجد کبیر و صغیر (گرفتن فال) فال تاروت روزانه جمعه 31 فروردین اسفند (فال امروز، فردا و پیشگویی آینده) دیالوگ های ماندگار عاشقانه + عکس نوشته از دیالوگ های ماندگار احساسی و رمانتیک فیلم و سریال انشا در مورد تنهایی + 4 انشا زیبای ادبی کوتاه و بلند با موضوع تنهایی و دلتنگی عکس خنده دار استوری و پروفایل + جملات خنده دار با حال برای اینستاگرام و تلگرام جوک عید نوروز | جملات طنز در مورد عید | لطیفه خنده دار درباره روزهای تعطیل و میهمانی انشا درخت + 11 انشا زیبا با موضوع درخت و فوایدی که دارد برای کودک و نوجوان چیستان خنده دار بی نمک + سوالات چیستان بسیار بی مزه ولی با حال با پاسخ آن متن ضد دختر خنده دار + عکس نوشته و جملات با حال و جالب آنتی دختر اشعار طنز عبید زاکانی؛ مجموعه شعر خنده دار و بامزه این شاعر