انشا در مورد خانواده + مجموعه انشا زیبای ادبی کوتاه و مقاله در مورد خانواده من

در این قسمت روزانه دو انشا زیبا با موضوع خانواده را آماده کرده ایم. انشا دوم حالت مقاله و تحقیق دارد و در مورد خانواده است و امیدواریم که مورد توجه شما قرار بگیرد.

انشا در مورد خانواده

مقدمه:

انشایی که امروز می خوانیم در مورد روز هایی است که با خانواده زندگی می کنیم و حس خوبی از این وضعیت داریم، می دانیم که هیچ چیز به اندازه صمیمیت در بین خانواده اهمیت ندارد و باید آن را به بهترین شکل ممکن حفظ کنیم.

تنه انشاء:

ما خانواده ای هستیم که هم دیگر را به شدت دوست داریم و به هم حس خوب منتقل می کنیم.

خانواده من شامل شش عضو است که شامل پدر , مادر , پدربزرگ , مادربزرگ , برادر و من می‌شوند . همه ما در یک آپارتمان زندگی می‌کنیم که بخشی از یک جامعه زیبا را تشکیل می‌دهد.

ما یک خانواده صمیمی هستیم و این چیزی است که بیشتر دوست دارم . اعتبار حفظ خانواده و حفظ یک پیوند مستحکم بدون شک نزد پدربزرگ و مادربزرگ من است که ارزش‌های خوبی به ما داده‌اند که معنای و قدرت زندگی را با یکدیگر درک می‌کنیم.

مادر بزرگم در طول روز از زمانی که مادرم در حال کار و بازگشت به خانه است از ما مراقبت می کند، ما به این نکته پایبندیم که هر روز شام خود را با هم بخوریم، این اتفاق باعث می شود که صمیمیت میان ما از بین نرود و حس خوبی به ما منتقل شود. چون پدر و مادر در طول روز و زمان ناهار خانه نیستند، پس بهترین فرصت این است که شام در مورد روز و همین طور اتفاقاتی که برای ما رخ داده است صحبت کنیم.

نتیجه گیری:

ما اعضای خانواده خود را در هر شرایط یاری می کنیم و می دانیم که آن ها نیز چنین حسی نسبت به ما دارند، در وقت سختی و مشکلات آن ها پشت ما هستند و از ما به خوبی حمایت می کنند.


انشا در مورد خانواده

انشا درمورد خانواده از دیدگاه قرآن

خانواده از ديدگاه امروزي گروه كوچكي است كه متشكل از زن و مرد و فرزندان مي باشد كه و يژگي اساسي و غير قابل تفكيك آن صميميت آن است. اجتماعي كردن نسل آينده جز بديهي ترين، اساسي ترين و اصيل ترين وظايف خانواده است.

خانواده ها را از حيث كيفيت روابط دروني و ميزان استحكام آنها مي توان به چهار تيپ تقسيم نمود كه هر يك ويژگي ها كاركردها و تاثيرات خاص خود را داراست.اين تيپ ها عبارتند از؛

الف) خانواده متلاشي

گسيختگي خانوادگي را مي توان اين طور تعريف كرد: شكستن واحد خانوادگي يا تجزيه برخي از نقش هاي اجتماعي به علت آنكه يك يا چند تن از عهده انجام تكاليف ناشي از نقش خود آن طور كه بايد و شايد بر نيامده اند.

انواع خانواده گسيخته
-عدم ثبات؛ واحد خانوادگي كامل نشده است و مي توان آن را جز انواع عدم موفقيت در ايفاي نقش در خانواده به حساب آورد، زيرا پدر يا شوهر وجود ندارد و در نتيجه وظايف خود را انجام نمي دهد و اين وظايف توسط جامعه يا مادر انجام مي گيرد، به علاوه لااقل يكي از دلايل عدم ثبات را مي توان در عدم موفقيت اعضاي خانواده”مادر يا پدر”در انجام تكاليف ناشي از نقش خود جستجو نمود.

-فسخ،جدايي،طلاق و ترك؛ در اينجا خانواده به اين دليل تجزيه مي شود كه يكي از همسران تصميم بر جدايي مي گيرد و بدين ترتيب از اجراي تكاليف ناشي از نقش خود باز مي ايستد.

-خانواده درون تهي؛ اعضاي آن به زندگي با يكديگر ادامه مي دهند ولي روابط و كنش متقابل با يكديگر ندارند و از حمايت احساسي يكديگر محرومند.اين نوع خانواده ها را با اصطلاح “طلاق رواني يا عاطفي” مي شناسند.

-غيبت غير ارادي يكي از دو همسر؛ بعضي از خانواده ها به دليل مرگ زن يا شوهر و يا زنداني بودن آنها،جنگ و يا فاجعه اي ديگر تجزيه مي شود.

-عدم موفقيت غير ارادي در اجراي نقش هاي اساسي؛ در اينجا علت فاجعه خانوادگي ممكن است انواع امراض رواني،احساسي يا بدني باشد.كودكي ممكن است عقب ماندگي رواني داشته باشد يا همسر يا والدي ممكن است بيمار رواني باشد. امراض طولاني نيز ممكن است باعث عدم موفقيت در اجراي نقش گردد.

ب)خانواده متزلزل

اين نوع خانواده ها،معمولا با عناويني همچون خانواده دشوار،نابسامان و نامتعادل نيز شناخته مي شود.

ويژگي هاي خانوداه متزلزل
برخي از اين ويژگي هاي تيپ اين خانواده عبارت است از؛

۱.خانواده متزلزل؛از هدف اصلي زندگي بازمانده و آرمانش را از دست داده است.

۲ .در خانواده متزلزل جايگاه و منزلت برخي اعضا، مشخص نبوده يا حفظ نگرديده است.

۳.در اين خانواده فرداي روشن و اميد به زندگي وجود ندارد. مديريت تجزيه شده و تصميم گيري درآن به غايت دشوار است.

۴.در خانواده متزلزل، جاذبيت زندگي به ميزان قابل ملاحظه اي كاهش يافته و انگيزه چنداني براي پايبندي اعضاي آن به ميثاق زندگي وجود ندارد.

۵ .در اين خانواده مشكلات جزئي به سادگي به بحران يا تشنج تبديل مي شود و مسئوليت پذيري از توزيع عادلانه اي برخوردار نيست و در قبال ايفاي وظايف، برخورد مشوقانه صورت نمي گيرد.

لازم به ذكر است كه در تيپ خانواده متزلزل، ساخت خانواده قابل ترميم بوده با بهره گيري از شيوه هاي درماني به ويژه خانواده درماني توانايي افراد براي غلبه بر مشكلات افزايش مي يابد و به تدريج به الگوي خانواده متعادل نزديك مي شود.

ج)خانواده متعادل

از اين تيپ با اصطلاحاتي نظير خانواده بهنجار، متوازن و موفق نيز ياد مي شود.و يژگي هايي اين الگو را از ساير الگوها متمايز مي كند.

ويژگي هاي خانواده متعادل
-در خانواده متعادل، هر فرد در موقعيت واقعي خويش قرار گرفته و از جانب ديگران نيز مورد حمايت و تاييد واقع مي گردد.

-در خانواده متعادل، عواطف،مسئوليت ها و امتيازات به طور عادلانه ميان افراد توزيع مي شود و امنيت و جذابيت مكفي براي افراد وجود داشته و چيزي بر دلبستگي به خانواده ترجيح داده نمي شود.

-در اين خانواده مشورت و هماهنگي با افراد اعمال مي شود و رويكرد مثبت به انسان،زندگي،نقش ها و آينده وجود دارد. مشكلات از افراد تفكيك شده به جاي حمله به فرد تلاش براي بازشناسي مساله و حل آن انجام مي گيرد.

-در خانواده متعادل؛تبادل عاطفي به شيوه هاي قلبي،كلامي و عملي انجام مي گيرد.

د) خانواده متعالي

اين تيپ به عنوان متكامل،بالنده و خود شكوفا نيز شناخته مي شود اين الگو عالي ترين الگو زندگي در ميان ساير الگوها به شمار مي رود.

ويژگي خانواده متعالي
-در خانوداه متعالي نه تنها مشكلات مورد بررسي قرار مي گيرد و تلاش براي حل آنها مي شود بلكه ظرفيت هاي افراد تا مرز خود شكوفايي مورد استفاده قرار مي گيرد.

-افراد از هويتي پر معنا،روشن و منسجم بر خوردار هستند. تعقيب هدف هيچگاه پايان نمي پذيرد اگر هدفي را بايد كنار گذاشت بايد بي درنگ انگيزه نويني آفريد.

-در خانواده متعالي،تفسير و تعبير وقايع و رويدادهاي زندگي خوش بينانه است هر شكست،يك تجربه و فرصتي براي ارزيابي موقعيت در نيل به پيروزي تلقي مي شود.


انشا در مورد نقش خانواده در موفقیت

مقدمه

قطعا خانواده خوب در هر مسیری از زندگی شما نقش بسیار مهم و کلیدی را ایفا می کند، آن ها فداکاری های زیادی را انجام می دهند تا شما به اهدافی که در ذهن دارید برسید و از سختی ها، مشکلات، گرفتاری ها دور شده و زود تر زندگی سر و سامان گرفته و کم تر درگیر رخداد های تلخ و منفی شوید.

تنه انشا

از یاد نبرید که خانواده یکی از بخش های مهم و ارکان اصلی در هر جامعه است و نخستین قسمت از شروع یک شخصیت هستند، آن ها می توانند آینده شما را تا حد زیادی رقم بزنند، خانواده ای را که در آن پدر و مادر هر دو سعی و تلاش خود را بر موفقیت و بی دغدغه زندگی کردن فرزند می گذارند و همواره در این تلاش هستند که اصل خانواده را از حاشیه دور کنند.

در مقابل خانواده ای که پدر خلافکار است و مادر نیز با توجه به مشکلاتی که در زندگی بوجود آمده است، ترجیح می دهد این زندگی را دیگر ادامه ندهد، تمامی این مشکلات می تواند باعث شود فرزند خانواده خود را در شرایط از هم پاشیده ببیند و درگیر رخداد های تلخ و مشکلات بسیار بزرگی شود.

نقش هر کسی در خانواده برای شکل گیری شخصیت یک کودک بسیار مهم است و نباید فراموش کرد که انسان های موفق نیز همیشه وابسته به خانواده هستند.

نتیجه گیری

زندگی هر کدام از ما پر از دغدغه های عجیب و غریبی است که وقتی به آن ها می نگریم ممکن است درگیر ترس و اندوه شویم، اما وقتی خانواده را در کنار خودمان احساس می کنیم قطعا این غم، گرفتاری، اندوه و ترس زود تر از بین می رود. اعضای خانواده اولین شخصیت هایی هستند که در هر شرایط و وضعیتی می توانند برای شما دلسوز بوده و کمک تان کنند.


انشا نقش خانواده در موفقیت

خانواده جایی است که همه ی ما در آن به دنیا می آییم و از همان کودکی چیز های زیادی را در این جمع آموخته و تجربه می کنیم.

در واقع هر کدام از ما راه و رسم زندگی کردن را از خانواده یاد می گیریم و خانواده کانون گرمی است که ما را در آغوش پر مهر و محبت خود می پروراند و باعث رشد و پیشرفت ما می شود.

پیشرفت و موفقیت از همان ابتدا و از خانواده شروع می شود چون کسانی که یک خانواده را تشکیل می دهند همیشه برای موفقیت هم تلاش می کنند و یک دیگر را به سوی پیشرفت سوق می دهند و پشتوانه ای قوی و محکم برای هم هستند.

همچنین پدر و مادر خانواده نیز همیشه تلاششان برای موفقیت فرزندانشان است و دوست دارند پیشرفت و ترقی آن ها را ببینند و لذت ببرند.

مطمئنا اگر خانواده ها وقت کافی برای آموزش و تربیت فرزندانشان نگذارند آن ها آینده ی موفقی نخواهند داشت و این خانواده است که باید عزت نفس و اعتماد به نفس را از همان کودکی در وجود فرزندان بپروراند و فرصت کافی برای آن ها بگذارد تا آن ها همه چیز را یاد بگیرند و راه درست و غلط را از هم تشخیص بدهند و برای به دست آوردن چیزهایی که می خواهند تلاش کنند.

خانواده به ما یاد می دهد که هر بار زمین خوردیم باید بلند شویم و از نو شروع کنیم و این اطمینان را به ما می دهد که در هر صورت از ما حمایت خواهد کرد.

اعضای خانواده تجربه هایشان را در اختیار هم می گذارند تا از شکست های یک دیگر درس گرفته و راه رسیدن به موفقیت برای هر یک از اعضا کوتاه تر و هموارتر شود.

تلاش و پشتکار چیزهایی هستند که شاید ما با تجربه و از دست دادن فرصت ها بتوانیم درکشان کنیم و به این نتیجه برسیم که بدون آن ها موفقیت معنایی ندارد اما اگر خانواده زودتر ما را به تلاش تشویق کند و داشتن پشتکار را به ما یاد بدهد ما می توانیم به خوبی از فرصتی که در اختیار داریم استفاده کنیم و زودتر از آن چه که فکرش را می کردیم بتوانیم آدم موفقی باشیم.

در مقابل، خانواده هایی که درگیر مسائل حاشیه ای و مشکلات دیگر هستند نمی توانند از فرزندانشان خوب حمایت کنند و فکر و ذهنشان دائم درگیر مشکلات است و به همین ترتیب این فرزندان هستند که فرصت ها را یکی پس از دیگری از دست می دهند و راه رسیدن به موفقیتشان دشوارتر می شود.

نقش خانواده در موفقیت هر کس غیر قابل انکار است چون رسیدن به موفقیت از همان کودکی و از خانوده آغاز می شود و اگر هر یک از ما به تنهایی این راه را در پیش بگیریم حتما راهی سخت و دشوار پیش رو خواهیم داشت و درصد موفقیت آن پایین خواهد بود.

مطالب مشابه را ببینید!

فال ابجد امروز جمعه 7 اردیبهشت اسفند و محاسبه ابجد کبیر و صغیر (گرفتن فال) انشا شغل آینده + 6 انشای زیبا با موضوع شغل و کار آینده انشا در مورد زندگی + 6 انشا در مورد اهداف زندگی و موفقیت در زندگی عکس خنده دار استوری و پروفایل + جملات خنده دار با حال برای اینستاگرام و تلگرام عکس خنده دار خفن؛ خفن ترین عکس های دیدنی خنده دار، عکس های همراه با جملات طنز داستان عشق + مجموع 17 داستان عاشقانه زیبا و کوتاه احساسی معما به همراه پاسخ آن + چیستان های کودکانه جالب به همراه جواب داستان ترسناک و وحشتناک با 15 قصه جالب مو سیخ کن! انشا در مورد مدرسه + 10 انشا جدید با موضوع مدرسه رفتن به صورت ادبی و طولانی معماهای بسیار سخت و جذاب؛ با این چیستان ها خودتان را به چالش بکشید!