چگونه با کاغذ دیواری، کابینت خود را تغییر دهیم؟

اگر مستاجر هستید، یا توانایی آن را ندارید برای تغییر مدل آشپزخانه هزینه کنید، می توانید با استفاده از کاغذ چسبی ظاهر کابینت خود را تغییر داده و آشپزخانه تان را زیبا کنید.

چگونه با کاغذ دیواری، کابینت خود را تغییر دهیم؟

وقتی به خانه ام در بروکلین نقل مکان کردم، به دلیل رنگ قهوه ای کابینت ها احساس کردم فضای آشپزخانه تاریک است. وقتی دوستم پیشنهاد کرد با استفاده از کاغذ چسبی ظاهر کابینت خود را تغییر دهم واقعا هیجان زده شدم.

متوجه شدم فضای اطرافم به احساسی که دارم تاثیر می گذارد. در فضایی که دوستش دارم می توانم خلاقانه تر کارم را به انجام برسانم. ایجاد تغییر در کابینت می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. تصمیم گرفتم با اعمال رنگ بنفش ظاهری متفاوت به آشپزخانه ام ببخشم. هر زمان که بخواهید می توانید به راحتی روکش کاغذی خود را تغییر دهید. حالا که فکر می کنم علاقه دارم کابینت های بالاییم را به رنگ سفید در بیاورم، اما این کار را می گذارم برای یک وقت دیگر.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید قیمت تعمیر کابینت را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال تعمیرکار کابینت در تهران باشید می‌توانید درخواست تعمیرات کابینت ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

چگونه با کاغذ دیواری، کابینت خود را تغییر دهیم؟

چگونه با استفاده از کاغذ چسبان، ظاهر کابینت خود را تغییر دهیم؟

لوازم و ابزار مورد نیاز

سطل

اسفنج یا فوم کوچک

پارچ سفید (رنگ نشده)

پیچ گوشتی یا دریل

کاغذ دیواری قابل جدا شدن (برای این پروژه از کاغذ دیواری قابل جداسازی با آب استفاده کردیم)

حصیر مخصوص برش دادن

خط کش لبه دار صاف

متر

چاقوی مخصوص

ابزار صافکاری (ابتدا دقت کنید کاغذ چسبی تان مجموعه موجود را دارد یا خیر، در غیر این صورت به صورت جداگانه آن را تهیه نمایید)

قبل از این که وارد جزئیات شوم، می خواهم بگویم ما از کاغذ دیواری ای که برای پیشخوان خود خریداری کردیم استفاده خواهیم کرد. چون در تهیه کاغذ دیواری به مشکل برخوردیم مجبور شدیم کاغذ دیواری حساس به آب تهیه کنیم. برش دادن این کاغذ دیواری کار راحت تری بوده و همسان سازی آن با درب آسان تر است. اگر از نوع کاغذ دیواری استفاده می کنید، حتما با استفاده از پارچه خشک آن را تمیز کنید، طبق دستور قبلی برای پیشخوان پیش بروید اما یک اینچ از کاغذ را اضافه تر برش دهید و پس از نصب اطمینان حاصل کنید هیچگونه حباب یا فضای خالی زیر آن وجود نداشته باشد.

چگونه با کاغذ دیواری، کابینت خود را تغییر دهیم؟

گام اول:

فضای کابینت خود را اندازه گیری کرده و میزان کاغذ مورد نیاز را برآورد نمایید.

گام دوم: درب کابینت و دستگیره، قفل یا دسته آن را جدا نمایید.

گام سوم: اگر کاغذ دیواری را به صورت توپی خریداری کرده اید، پیشنهاد می کنیم آن را به صورت برعکس روی حصیر مخصوص برش دادن پهن کرده، سپس درب ها را روی آن گذاشته و تک به تک علامت گذاری کنید. درب ها را جوری تنظیم کنید که در هر طرف یک اینچ فاصله وجود داشته باشد. سپس با استفاده از خط کش لبه دار صاف روی کاغذ را خط کشی کرده و آن را برش دهید. این کار را برای تمام درب ها تکرار نمایید.

گام چهارم: حال که کاغذ را به اندازه تمام درب ها برش دادیم، آماده ایم که آن را بچسبانیم:

با استفاده از غلتک یا اسفنج پشت کاغذ را مرطوب کنید، دقت کنید هیچ جایی خشک باقی نماند. پس از این کار کاغذ را تا کرده و انتهای آن را به ابتدایش برسانید. کاغذ را به مدت 3 تا 5 دقیقه کنار بگذارید و چسب را فعال نمایید.

گام پنجم: وقتی سب فعال شد، زمان چسباندن کاغذ فرا می رسد:

قبل از نصب کاغذ اطمینان حاصل کنید کابینت تان کاملا تمیز باشد. اگر هر گونه خراش یا حفره ای روی آن قرار دارد، قبل از زدن کاغذ آنها را ترمیم کنید.

درب کابینت را روی کاغذ مخصوص برش بگذارید و آن را تنظیم کنید.

اولین کاغذ را برداشته و تای آن را باز کنید. کاغذ را روی درب قرار داده و دقت کنید طرح آن را به درستی قرار دهید. اگر کاغذ شروع به لیز خوردن کرد، می توانید با استفاده از چسب رنگ آن را محکم نمایید.

وقتی کاغذ در جای خود محکم شد، (در صورت اعمال روی دیوار خشک) با استفاده از اسفنج مرطوب یا (در صورت اعمال به هر جای دیگر) وسیله مخصوص آن را نصب کنید.

به دقت حباب های ایجاد شده در زیر کاغذ را با صاف کردن آن از بین ببرید، قسمتی از آنها با خشک شدن کاغذ ناپدید خواهند شد.

چگونه با کاغذ دیواری، کابینت خود را تغییر دهیم؟

گام ششم: حداقل یک ساعت وقت بدهید تا کاغذ دیواری خشک شود. می توانید در این زمان وسیله ها را برای نصب مجدد درب آماده کنید.

گام هفتم: وقتی کاغذ دیواری خشک شد، باید کاغذ دیواری نصب شده را صاف کنید تا لبه های آن صاف شود.

درب را به سمت پایین قرار دهید، با استفاده از یک چاقوی تیز لبه کاغذ دیواری را برش دهید.

ممکن است متوجه شوید برخی لبه ها به خوبی محکم نشده اند. فقط کافی است زیر کاغذ را مقداری مرطوب کنید و با ابزار مخصوص آن را فشار دهید. سپس یک ساعت دیگر اجازه دهید تا خشک شود.

گام هشتم: حال آماده ایم تا درب های جدید و زیبای خود را دوباره نصب کنیم.

اگر دستگیره یا قفل درب را نصب نکرده اید، پیشنهاد می کنم ابتدا آن را نصب نمایید. با استفاده از چاقو روی قسمت مخصوص دستگیره علامت بگذارید. به آرامی پیچ خود را در قسمت مشخص شده قرار داده تا از هر گونه خراش و صدمه جلوگیری شود.

دستگیره های خود را با استفاده از پیچ گوشتی یا دریل روی درب کابینت نصب نمایید. اگر از دریل پر قدرت استفاده کنید، این کار بسیار موثر خواهد بود.

اگر از استفاده از ابزار ترس دارید، پس یک فرد متخصص را استخدام کنید تا شما را یاری دهد.

گام نهم: آشپزخانه جدید خود را تمیز کرده و از تماشای آن لذت ببرید. رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه را ببینید!

راهنمای خرید تخت خواب؛ انتخاب تخت خواب یک و یا دو نفره شانه در فرش؛ معنای شانه در فرش ایرانی و معرفی گره انواع بافت ایده چیدمان و ترفند برای دکوراسیون خانه کوچک؛ تکنیک استفاده از وسایل مختلف نکات مهم در خرید کاغذ دیواری 7 ترند بازسازی اتاق خواب کودک در سال 2024 تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک؛ تفاوت از لحاظ جنس، رنگ و جزییات مدل سرویس خواب چوبی کودک و نوزاد؛ مدل تخت و کمد چوبی نوزاد و کودک لوستر آشپزخانه؛ تصاویر 25 مدل شیک لوستر آشپزخانه با انواع مدل و جنس همه چیز درباره لمینت کف؛ تفاوت آن با کفپوش چوبی و ویژگیهای مثبت آن مدل دراور جادار برای فضاهای مختلف خانه