متد های آرایشی جهت صورت لاغر با تکنیک هایی خاص برای چهره لاغر

تکنیک ها و متدهای آرایشی برای صورت های لاغر

آیا شما دارای صورتی لاغر هستید و همیشه هنگام آرایش با لاغر بودن صورت خود مشکل دارید؟ آیا قادر نیستید سبک درستی جهت آرایش کردن صورت لاغر خود بیابید و اعتماد به نفستان پایین آمده؟ اغلب اوقات تمایل دارید صورت پری داشته باشید و در عکس ها زیباتر به نظر بیایید؟ آیا اطلاع دارید که متد های آرایشی می ‌تواند صورت شما را چاق تر و جذاب تر نشان دهد؟ دوست دارید که خودتان و در خانه به سادگی صورت لاغر خود را بیارایید؟ پس حتما این مقاله را تا انتها بخوانید، زیرا راه حل معضل شما را توضیح خواهیم داد.

انواع فرم صورت انسان ها

انسان ها از لحاظ فرم صورت با یکدیگر متفاوت می باشند و فرم چهره هر شخص اغلب در دسته بندی های متفاوتی جای می گیرد (به عنوان مثال بیضی، مستطیل و …). طبق ساختار صورت هر فرد، برگزیدن نوع سبک آرایش نیز فرق خواهد کرد. بنابراین هر شخص باید مدل آرایش کردن خود را به شکلی انتخاب نماید که نقاط ضعف آن را طبق فرم کلی صورت حذف کند. ما در این مقاله به معرفی بعضی از متد های آرایشی برای صورت لاغر خواهیم پرداخت. اگر شما نیز صاحب صورتی لاغر می باشید توصیه می کنیم در این مقاله با ما همراه باشید.

بهترین تکنیک برای آرایش کردن صورت لاغر

کسانی که صورت های استخوانی و لاغر دارند اغلب نگران آرایش کردن خود می باشند. آرایشگران و سالن های آرایشی توصیه می کنند که این اشخاص باید با استفاده از آرایش، صورت خود را چاق تر و یا بیضوی شکل نمایند. این کار فقط با متد های آرایشی درست قابل انجام می باشد.

اهمیت ساختار ابرو در آرایش کردن صورت لاغر

یکی از نخستین مواردی که باید هنگام آرایش صورت لاغر و کشیده در نظر بگیرید، فرم ابروها است. مدل ابرو می تواند باعث پر نشان دادن صورت شود. به این صورت که ابروهای پهن و بلندی که به سمت بالا هستند می توانند صورت را چاق تر نشان دهند.

متد های آرایشی جهت صورت لاغر با تکنیک هایی خاص برای چهره لاغر

رنگ پوست در هنگام آرایش صورت لاغر

همیشه پیش از این که آرایش را شروع کنید، در صورتی که دارای صورت استخوانی هستید، دقت نمایید که مواد آرایشی ای را انتخاب کنید که دو درجه از رنگ پوستتان روشن تر باشد. اما این نکته را به خاطر داشته باشید که استفاده از تناژ خیلی روشن در وسایل آرایشی نیز می تواند صورت شما را غیر جذاب کند.

نقش هایلایت و نحوه انجام آن جهت پر نشان دادن صورت های لاغر

جهت پر کردن صورت و جذاب تر نشان دادن آن در اشخاص لاغر باید با دقت زیادی در قسمت های مختلف زیر، هایلایت بزنید:

قسمت بالایی استخوان گونه: با هایلایت کردن این قسمت از صورت لاغر، به بخش بالای گونه ها حجم زیاد تری خواهید داد. تلاش کنید هایلایت را از طریق  یک براش به بخش بالایی استخوان گونه بزنید.

مرز فک: خط فک از زیر گوش آغاز می گردد و روی لبه ی استخوان فک ادامه می یابد. در این بخش باید هایلایتر را درست روی همین خط تا قسمت استخوان چانه بزنید.

قسمت استخوانی موجود در زیر ابرو یا بخش فوقانی چشم: در مرحله بعدی باید هایلایت را به این قسمت بزنید.

هر دو پلک : تکنیک زدن هایلات به پلک مقداری حساس است و باید با وسواس انجام گردد. تلاش نمایید همه ی پلک و قسمت های داخلی چشم را هایلات بمالید.

بینی: هایلایتر را به وسیله ی یک براش روی بینی بزنید. جهت هایلایت زدن این قسمت از یک براش کوچکتر استفاده نمایید.

مهم ترین مرحله آرایش برای صورت لاغر در اصل به کاربردن درست هایلایت است و با انجام این  مراحل تا حدی صورت لاغر خود را کمی چاق تر نشان خواهید داد. اما جهت اینکه بتوانید آرایش صورت استخوانی خود را زیبا تر انجام دهید به نکاتی که در ادامه خواهیم گفت هم توجه نمایید:

مژه های خود را پر حجم تر کنید

اگر دارای مژه‌ های بلند و پرپشتی هستید، چشم هایتان بیشتر از همیشه توجه دیگران را به خود جلب می کند، از همین جهت وقتی که توجه روی چشم های شما باشد، یعنی نگاه ‌ها به قسمت بالای صورت تان جلب گردد، صورت شما نیز پر تر و چاق تر به نظر خواهد آمد. شما می ‌توانید از ریمل های حجم دهنده  و از اکستنشن مژه جهت پر حجم نمودن مژه هایتان استفاده کنید.

متد های آرایشی جهت صورت لاغر با تکنیک هایی خاص برای چهره لاغر

رنگ پوست برای صورت های لاغر

مناسب ترین رنگ برای افرادی که دارای صورت کشیده هستند،  حدودا دو درجه روشن تر از رنگ پوست اصلی آن ها می باشد. البته توجه داشته باشید که در صورتی که دارای رنگ پوست سبزه هستید، آن را زیاد از حد روشن ننمایید، بلکه حدودا تا نهایت سه درجه رنگ پوست خود را روشن تر نمایید تا تفاوت زیادی با صورتتان پیدا نکند. حواستان باشد که شما هنگام آرایش، نخست باید صورت خود را آماده نمایید تا بشود موارد آرایشی را بر روی صورت خود اعمال کنید.

این نکته را به خاطر داشته باشید که افرادی  که صاحب پوست خیلی روشن هستند، احتیاجی به روشن تر کردن پوست خود ندارند. این اشخاص با به کار بردن رژگونه و رژ لب خواهند توانست صورت خود را پر تر کنند.

از  زدن سایه چشم تیره اجتناب کنید

حتما در جریان هستید که ما برای این که بعضی از بخش های صورت را لاغر‌تر به نظر برسانیم، از رنگ‌ های تیره‌ استفاده می‌ کنیم؛ در نتیجه رنگ‌ های تیره برای کسانی که دارای صورت لاغری هستند، مناسب نیست. این تکنیک برای سایه چشم نیز صدق می کند. پس بهتر است که از سایه ‌هایی با رنگ تیره برای چشم اجتناب کنید و در عوض آن از رنگ‌ های پاستلی و روشن استفاده کنید.

از استفاده از رژ گونه های پر رنگ اجتناب کنید 

استفاده از رژ گونه های پر رنگ  صورت شما را لاغرتر نشان خواهد داد. هنگام زدن رژ گونه بهتر است فرم خنده به چهره بدهید و بعد مقداری زیر آن برجستگی حاصل از خندیدن را با یک براش به دو سمت صورت به ویژه سمت گوش ها رژ گونه را بمالید تا گونه ها پر تر به نظر برسند. رژ گونه نباید از قسمت انتهایی چشم بالاتر زده شود. همچنین درست نیست که از نوک بینی به پایین رژ گونه مالیده شود. به این صورت چهره شما پر تر به نظر می رسد.

از رنگ‌ های روشن و در رژ لب استفاده نمایید 

اینکار باعث خواهد شد که چهره‌ های لاغر و استخوانی با این پر تر و زیباتر به نظر برسند. با به کار بردن یک خط لب تیره، به لب ها حجم بدهید و سپس از برق لب استفاده نمایید.

خط چشم خود را به صورت گربه ای بکشید

حتما شما نیز به این مسئله توجه نموده اید که اگر شخصی خط چشم گربه‌ ای داشته باشد، نخستین چیزی که در صورت او جلب توجه می‌ کند، خط چشم اوست. خط چشم گربه ‌ای باعث می شود تا چشم ‌ها بزرگ ‌تر و کشیده ‌تر به نظر بیایند، البته به شرط آن که آن را به صورت پهن بکشید. این مدل خط چشم تعادلی را در اجزای صورت شما به وجود می آورد و از لاغری صورت تان کم می کند.

تیره کردن درون چشم با مداد یا سرمه ، چشم ‌ها را کوچک تر و صورت شما لاغرتر می کند، پس از این تکنیک استفاده نکنید.

دیگر متد های آرایشی برای صورت لاغر

  • تا جایی که امکان دارد تلاش کنید از کرم های برنزه یا لوازم آرایشی که از صورت شما تیره تر هستند استفاده ننمایید.
  • از مواد آرایشی استفاده کنید که از رنگ چهره شما روشنتر هستند.
  • تلاش کنید از سایه چشم براق و روشن استفاده نمایید.
  • برق لب و خط لب نیز می توانند در آرایش صورت شما تاثیر زیادی داشته باشند و باعث چاق تر شدن صورت شما شوند.
  • سعی کنید از نازک نمودن ابروهای خود اجتناب نمایید. به این دلیل که باعث می شود صورت شما از چیزی که هست لاغرتر به نظر بیاید. در عوض مقداری ابروهایتان را پهن تر نمایید.
  • استفاده همزمان از دو مواد آرایشی چشم (خط چشم و ریمل) باعث می شود چشم ها از چیزی که هستند بزرگتر به نظر برسند.
  • تا جای امکان از به کار بردن سرمه جهت تیره نشان دادن درون چشم خودداری کنید زیرا باعث می شود چشم ها را کوچک تر به نظر برسند.
  • اگر اطراف چشم یا روی گونه های شما سبزه است در پایان آرایش از کرم پودرهای براق و لایت استفده نمایید.
  • اگر علاوه بر لاغر بودن ، دارای پوست خشکی هستید، قبل از انجام آرایش حتما از کرم های مرطوب کننده استفاده نمایید تا آرایش روی صورت شما بنشیند.

مطالب مشابه را ببینید!

بهترین مارک لوازم آرایشی با کیفیت و ارزان (معرفی برندهای معروف) لیست لوازم آرایشی مهم و اساسی؛ پک کامل لوازم آرایشی چیست؟ مراقبت از موهای رنگ شده؛ نکات مهم و ضروری قبل و بعد از رنگ کردن مو لیست اصطلاحات کاشت ناخن به ترکی استانبولی با ترجمه فارسی! ساخت کانسیلر در خانه؛ انواع کانسیلر، کاربرد آن و نحوه استفاده روی پوست انتخاب بهترین رنگ برای تاتو لب مناسب هر پوست مدل های آرایش شب یلدا دخترانه با تم های رنگی و متد حرفه ای مدل آرایش چشم شب یلدا؛ 5 نکته که برای آرایش چشم ها باید بدانید آرایش و مدل لباس شب یلدا بچگانه دخترانه شیک با تم خاص راهنمای انتخاب کرم پودر برای پوست های مختلف؛ انواع کرم پودر برای پوست صورت