آموزش آرایش صورت در روز بارانی و ترفندهایی برای ماندگاری میکاپ

در این بخش توضیحات و آموزش آرایش صورت در روز بارانی و ترفند و نکات خاص برای ماندگاری هر چه بیشتر میکاپ در روزهای مرطوب را ارائه کرده ایم.

فهرست موضوعات این مطلب

آرایش در روزهای بارانی و تمام ترفندها

در روزهای بارانی و برفی هر چه قدر از قطرات باران خود را بپوشانید؛ ولی نمی توانید صورت خود را در مقابل باران بپوشانید به همین دلیل در روزهای بارانی خراب شدن آرایش اتفاقی عجیب به نظر نمی رسد.

در این محتوا می خواهیم به شما آموزش دهیم که در روزهای بارانی چگونه آرایش کنید تا آرایش صورت شما بادوام باشد و خراب نشود.

آموزش آرایش صورت در روز بارانی و ترفندهایی برای ماندگاری میکاپ

آموزش آرایش برای روزهای بارانی

فرقی نمی کند منطقه ای که در آن زندگی می کنید چه نوع آب و هوایی دارد در هر صورت بارش باران در تمام شرایط آب و هوایی وجود دارد و گریزی از آن نیست.

چالش های خاصی برای آرایش کردن در روزهای بارانی وجود دارد. امکان خراب شدن و پاک شدن لوازم آرایشی هنگام برخورد با آب وجود دارد. میکاپ هم در هنگام برخورد با قطرات باران خراب می شود. یادگیری ترفند های آرایش در روزهای بارانی به شما کمک می کنند تا آراسته و زیبا باشید.

انجام میکاپ با روتین روزانه

بارش باران تاثیر مستقیمی روی پوست دارد. بعد از بارش باران، ممکن است هوا گرم و مرطوب یا سرد و مرطوب شود.

در نتیجه روتین پوستی مشخصی را باید با توجه به نوع آب و هوای منطقه‌ی خود دنبال کنید.

بارش باران همراه با هوای گرم و مرطوب:

در مناطق گرم و مرطوب بعد از بارش باران، احتمال عرق کردن زیاد می شود به همین دلیل کرم نرم کننده‌ی معمولی را باید در روتین پوستی خود قرار دهید و توجه نمایید که با زدن کرم بیشتر پوست شما بیشتر عرق می کند.

هوای سرد و مرطوب و بارش باران:

در چنین روزهایی خشک شدن پوست چیزی دور از ذهن نیست به همین دلیل به پوست خود باید حسابی برسید از سرم های آبرسان و لوسیون ها در روزهای بارانی قبل از آرایش کردن استفاده کنید.

آموزش آرایش صورت در روز بارانی و ترفندهایی برای ماندگاری میکاپ

استفاده از پرایمر را از یاد نبرید

برای روزهای بارانی در روتین آرایشی از پرایمر باید استفاده شود در واقع پرایمر پایه‌ی میکاپ شما می باشد و در برابر شسته شدن آرایش در مقابل قطره های باران، اولین سد دفاعی شما خواهد بود. پرایمر نه تنها باعث افزایش ماندگاری آرایش صورت می شود؛ بلکه برای یک آرایش یکدست و بی نقص صورت را آماده می کند.  

پشت پلک ها و روی تمام قسمت های صورت پرایمر را باید بزنید تا محو آن ها به خوبی انجام شود.

کرم پودر نزنید

اکثر کرم پودر ها با مواد چرب و روغن ساخته شده اند به همین دلیل به وسیله قطرات باران به راحتی از روی پوست پاک می شوند و صورت شما را شلخته و کثیف نشان می دهند.

از کرم CC یا کرم BB در روزهای بارانی برای زیر سازی پوست قبل از آرایش استفاده کنید. این کرم ها به دلیل سبکی روی پوست ماندگاری بیشتری دارند. همچنین اگر از روی پوست به وسیله آب باران پاک شوند از جای خود رد شلختگی و کثیفی ایجاد نمی کنند.

استفاده از کانسیلر برای پوشاندن نواقص صورت

تیرگی ها و نواقص روی پوست صورت خود را می توانید به راحتی با استفاده از کانسیلر مخفی کنید. برای این منظور کافی است روی صورت خود مقداری کانسیلر فاقد از روغن و چربی را بمالید و آن را قبل از خشک شدن محو کنید.

به بیک کردن نیازی ندارید

به صورت کلی برای آرایش کردن در روزهای بارانی به بیک کردن صورت نیازی نیست؛ چون پودر بیک هنگام برخورد با قطرات باران یا بعد از عرق کردن خراب می شود.

لوازم آرایشی کرمی به پوست چسبیده می شوند؛ ولی لوازم آرایشی پودری روی پوست می نشینند و با تغییر کوچکی ریخته می شوند.

استفاده از خط چشم ژله ای یا مایع

از لوازم آرایشی ضد آب برای آرایش کردن چشم در روزهای بارانی باید استفاده شود. اگر ریمل و خط چشم به درون چشم وارد شود، می تواند خارش، سوزش چشم و عفونت های چشمی ایجاد کنند به همین دلیل در روزهای بارانی آرایش چشم را باید فراموش کنید یا از مواد آرایشی ضد آب استفاده نمایید.

خط چشم گرافیکی و دنباله دار را برای  آرایش چشم در روزهای بارانی استفاده نکنید و به مدل های کلاسیک اکتفا نمایید؛ چون اگر خط چشم در صورت برخورد با قطرات باران خراب شود هم صورت کثیف می شود هم عدم تقارن ایجاد خواهد شد.

آموزش آرایش صورت در روز بارانی و ترفندهایی برای ماندگاری میکاپ

آرایش لب

در اولین مرحله، لب های خود را آبرسانی و مرطوب کنید. بعد از این که کرم مرطوب کننده جذب لب شد، رژلب مورد نظر خود را بزنید.

رژلب های که حاوی مواد روغنی نیستند و بر پایه‌ی روغن تولید نشده اند را استفاده کنید.

رژلب های چرب و روغنی نه تنها دوام کمی دارند؛ بلکه گرد و غبار هم جذب می کنند و باعث می شوند شما به دردسر بیفتید.

برای آرایش در روزهای بارانی تینت لب، مداد لب های مات و رژلب های 24 ساعته بهترین انتخاب محسوب می شوند. این محصولات به راحتی پاک نمی شوند و از ماندگاری بالایی هم برخوردار هستند.  

رژگونه مخصوص روزهای بارانی

از رژگونه های مایع استفاده کنید تا جلوه بیشتری را تقدیم صورت خود نمایید و به صورت خود رنگ ببخشید.

این رژگونه ها به خوبی جذب پوست می شوند و ماندگاری بالایی دارند اگر رژلب مایع ندارید، می توانید روی گونه‌ی خود مقداری تینت یا رژلب بمالید تا به آرامی محو شود.

روتین پوستی قبل از خواب

یکی از مشکلات مشترک در بین بانوان در روزهای بارانی، خشک شدن پوست می باشد. بر خلاف روتین پوستی صبح، روتین پوستی شبانه بسیار سنگین و مفصل است.

در روزهای بارانی بعد از این که آرایش صورت خود را پاک کرده اید باید هیدراته کردن پوست خود را انجام دهید.

برای این کار از ماسک های طبیعی، مرطوب کننده‌ی پوست و سرم های آبرسان استفاده کنید.

همچنین برای نرمی و استراحت پوست خود می توانید از بخور آب گرم و اسطوخودوس استفاده کنید. صورت خود را در پایان روز بشویید و آبرسانی نمایید.

مهم ترین ترفندهای آرایش صورت در روزهای بارانی

برای این که در روزهای بارانی بدون هیچ گونه دردسر و چالشی آرایش کنید باید از انجام برخی از عادت های آرایشی خودداری و به چند نکته‌ی ساده توجه کنید. 

از مهم ترین نکاتی که برای آرایش صورت در روزهای بارانی باید رعایت شود، می توان موارد زیر را نام برد:

  • برای این که در طول روز دچار تعریق نشوید از مقدار خیلی کمی مرطوب کننده در ابتدای روز استفاده کنید.
  • به جای کرم پودر های سنگین و چرب از مرطوب کننده های رنگی استفاده کنید.
  • برای پوشاندن قرمزی های پوست از کانسیلر زرد استفاده نمایید.
  • به جای ریمل از مژه مصنوعی می توانید، استفاده کنید تا دوام بیش تری را تجربه نمایید.
  • اگر به داخل چشم ریمل وارد شد، چشم خود را نمالید از گوشه چشم با یک دستمال تمیز ریمل اضافی را پاک کنید و با آب ولرم و خنک صورت خود را بشویید.
  • از زیر سازی لایه لایه و سنگین خودداری کنید.
  • از محصولات آرایشی که ساخته شده بر پایه‌ی آب هستند، استفاده کنید.
  • از اسپری فیکساتور برای افزایش ماندگاری آرایش صورت استفاده کنید. 
  • لوازم آرایشی براق را استفاده نکنید و مدل های مشابه مات آن ها را انتخاب و خریداری نمایید.
  • موهای خود را در روزهای بارانی و طوفانی ببندید تا موهای شما گره نخورند.
  • از برق لب در روزهای بارانی استفاده نکنید.
  • دستمال کاغذی را روی پوست خود بگذارید تا صورت خود را خشک کنید.

مطلب مشابه: روش هایی برای دوام بیشتر آرایش صورت و ماندگاری آن

نکاتی برای آرایش صورت برای روزهای بارانی

روزهای بارانی، روزهای دل انگیز و زیبایی هستند اگر در این روزها تمایل دارید ظاهری زیبا و استایل جذابی داشته باشید، دقت فراوانی باید به خرج دهید تا مدل آرایشی مناسبی را برای روزهای بارانی انتخاب کنید.

از وسایل آرایشی ضد آب برای میکاپ روزهای بارانی باید استفاده شود. برای این که میکاپی خاص و بی نظیری در روزهای بارانی داشته باشید باید به نکات زیر توجه نمایید:

سبک بودن میکاپ

 استفاده از لوازم آرایشی 24 ساعته در هوای بارانی و دارای رطوبت زیاد، پاسخگو نیست؛ بنابراین از آرایش ملایم و سبک باید به جای آرایش غلیظ استفاده کرد تا روی پوست صورت شما میکاپ ماسیده نشود.

عدم استفاده از آرایش های براق

 به هیچ عنوان از میکاپ براق در هوای بارانی استفاده نکنید. توجه کنید که در این روزها ظاهر شما با آرایش ساده و مات بهتر می شود.

استفاده از پنکیک

 از پنکیک خشک برای پوشاندن پوست در روزهای بارانی استفاده کنید.

استفاده از رژلب باکیفیت

 در روزهای بارانی با رطوبت هوا برخی از رژلب ها پاک یا پخش می شوند به همین دلیل از رژلب ضد آب و باکیفیت باید استفاده شود تا ماندگاری بیشتری روی لب ایجاد گردد. برای روزهای بارانی رژلب های مات انتخاب مناسب ترین محسوب می شوند.

استفاده از خط چشم و ریمل باکیفیت و ضد آب

 به صورت ملایم باید آرایش چشم ها انجام شود از ریمل، مداد چشم و خط چشم ضد آب و باکیفیت باید استفاده گردد تا از سیاه شدن چشم ها جلوگیری شود تا در روزهای بارانی نگران خراب شدن میکاپ صورت خود نباشید.

بستن موها

 قسمت جلویی مو توسط قطرات باران از حالت طبیعی خارج می شود از این جهت بهتر است با کمک کش موهای خود به سمت بالا ببندید.

روش های آرایش کردن صورت در روزهای بارانی

به هم خوردن آرایش در روزهای بارانی یکی از دردسرهای خانم ها است. برای این که جذابیت آرایش و چهره شما در روزهای بارانی از بین نرود باید روش های زیر را انجام دهید:

  1. محکم بستن موها: وقتی باران می آید، حتما مشاهده کرده اید که به شکلی موها در می آیند. موها چه صاف چه فر باشند، هنگامی که باران می آید وز و بد حالت خواهند شد؛ بنابراین برای جلوگیری از چنین مشکلی پیشنهاد می شود با کش موهای خود را بالای سرتان محکم ببندید.
  2. فراموش نکردن پرایمر: بسیاری از خانم ها نمی دانند، پرایمر چه کاربردی دارد یا علاقه ای به استفاده از آن ندارند. پرایمر باعث ثابت نگه داشتن آرایش روی صورت می شود به همین دلیل برای روزهای بارانی یکی از لوازم آرایشی ضروری محسوب می شود.
  3. آرایش صورت شما مات باشد: لوازم آرایشی براق با برخورد قطرات باران روی صورت ماسیده می شوند و از ماندگاری کمی هم برخوردار هستند؛ ولی لوازم آرایشی مات در روزهای بارانی مانع از خراب شدن آرایش صورت می شوند و ماندگاری بهتری دارند.
  4. پنکک از کرم پودر بهتر است: کرم پودر ها به جهت این که چرب و براق هستند در روزهای بارانی روی پوست ماسیده می شوند؛ ولی پنکک ها عاری از چربی هستند؛ لذا برای فصول زمستان و پاییز گزینه مطلوب تری محسوب می شوند.
  5. رژلب مات استفاده کنید: استفاده از لوازم آرایشی با ماندگاری بالا در روزهای بارانی یکی از ضروریات مهم  هنگام آرایش می باشد. رژلب مات به به جهت دوام و ماندگاری بالا برای روزهای بارانی گزینه خوبی محسوب خواهند شد.

مطلب مشابه: متد های آرایشی جهت صورت لاغر با تکنیک هایی خاص برای چهره لاغر

آموزش آرایش برای روزهای بارانی

گاهی کنترل آرایش سخت می باشد به ویژه در شرایط جوی خاص مانند روزهای بارانی، در این قسمت از مقاله قصد داریم ترفندهای را برای آرایش صورت در روزهای بارانی و برفی شرح دهیم:

استفاده از اسپری فیکس و پرایمر مناسب

 برای بهتر به نظر رسیدن آرایش و پایداری آن در روزهای بارانی باید از پرایمر ها استفاده شود. انتخاب فیکساتور به شما کمک می کند تا در روزهای بارانی بر اثر خیس شدن صورت یا رطوبت هوا آرایش صورت شما ریزش پیدا نکند. جلوی خراب شدن آرایش خود را با استفاده از پرایمر می توانید، بگیرید. این مواد نمی گذارند به آرایش صورت شما آسیبی وارد شود.

روی پوست شما پرایمر یک سطح چسبنده ایجاد می کند تا به راحتی روی پوست شما کل آرایش بچسبد.

اسپری فیکس باعث می شود، آرایش بدون حرکت در جای خود ثابت نگه داشته شود؛ بنابراین از این دو قلم حتما استفاده کنید.

استفاده از خط چشم و ریمل ضد آب

 برای آرایش صورت در روزهای بارانی دانستن این موضوع امری بدیهی است. از محصولات ضد آب در مواقعی که امکان ریزش خط چشم و ریمل وجود دارد، باید استفاده شود.

برای پاک کردن این نوع محصولات آرایشی ممکن است، زمان بیشتری را صرف کنید؛ ولی دیگر مطمئن هستید که آرایش صورت شما با هیچ رطوبت هوایی، برف و بارانی پاک نمی شود. برای آرایش در روزهای بارانی و برفی انتخاب خط چشم ضد آب و ریمل مناسب امری مهم محسوب می شود.

بهتر است، آرایش روز بارانی ساده باشد

 در روزهای بارانی استفاده از سایه های رنگ نود و روشن مناسب است؛ چون احتمال خرابی آن ها کمتر می باشد.

برای روزهای تابستانی، آرایشگران توصیه می کنند از سایه های تیره استفاده شود. برای روزهای بارانی و برفی توصیه می شود از سایه های روشن استفاده گردد.

به جای کرم پودر از پنکک استفاده شود

 با این که همواره گفته می شود به جای پنکک از کرم پودر رنگی استفاده شود؛ ولی برای آرایش صورت در روزهای بارانی پنکک بهترین گزینه محسوب خواهد شد؛ چون پنکک فاقد از چربی بوده و روی پوست می ماند؛ ولی کرم پودر به جهت بافت چربی که دارد از روی پوست به راحتی ریزش پیدا می کند و روی پوست ماسیده می شود؛ بنابراین برای روزهای بارانی و برفی پنکک ها انتخاب مناسبی خواهند بود.

مطلب مشابه: آرایش چشم تیره + نکاتی برای داشتن آرایش حرفه ای به همراه تصاویری از مدل های زیبای میکاپ

نکات آرایش صورت برای روزهای بارانی و افزایش جذابیت بیشتر

در روزهای بارانی اکثر خانم ها نگران ظاهر خود و پاک شدن آرایش صورت خود هستند به ویژه اگر ملاقات و کار مهمی داشته باشند.

حتی اگر در روزهای بارانی و برفی چتر هم داشته باشید باز هم تغییراتی در آرایش و مدل موهای شما ایجاد خواهد شد با رعایت نکات زیر می توانید از به هم ریخته شدن آرایش صورت و موهای خود در روزهای بارانی و برفی جلوگیری کنید:

آرایش موها

 چه موهای صافی داشته باشید چه موهای فری به هر حال باران باعث می شود، موهای شما با از حالت طبیعی خارج و وز شوند. بهترین روش این است که کمی کرم مو به موهای خود بزنید تا موهای شما نرم شوند؛ سپس با کش آن ها را ببندید تا از وز شدن و پف کردن موهای خود جلوگیری کنید.

آرایش سبکی داشته باشید

 شاید فکر کنید با استفاده از رژلب های 24 ساعته و ریمل های ضد آب می توانید آرایش غلیظی را در هوای بارانی داشته باشید؛ ولی این گونه لوازم آرایشی برای هوایی که رطوبت دارد، جوابگو نیست و آرایش صورت شما را خراب می کنند. بنابراین برای این که مداوم سعی کنید تا پس از آرایش از روی صورت خود آرایش ماسیده را پاک کنید بهتر است آرایش ملایمی از همان ابتدا داشته باشید. 

رژلب باکیفیت خریداری نمایید

 شاید فکر کنید با تمام شرایط آب و هوایی یک رژلب سازگار است؛ ولی این طرز تفکر کاملا اشتباه بوده، برخی از رژلب ها با کمی خیس شدن و رطوبت هوا به راحتی روی لب ها پخش می شوند یا پاک خواهند شد از این رو باید رژلب باکیفیت بالایی را خریداری نمایید که همانند دقایق اول در هوای سرد و بارانی روی لب ها ماندگاری داشته باشد.

عدم استفاده از آرایش براق

 یکی دیگر از نکاتی که در هنگام آرایش صورت برای روزهای بارانی باید به آن توجه کرد این است که آرایش نباید توی چشم بزند و به هیچ عنوان براق نباشد در واقع بهتر است، آرایش ساده تر و مات تر باشد.

استفاده از پرایمر

 برخی از خانم ها به استفاده از پرایمر خیلی علاقه مند نیستند؛ ولی برای روزهای بارانی استفاده از این نوع لوازم آرایشی امری واجب بوده و باعث می شود در جای خود آرایش شما ثابت بماند.

استفاده از مرطوب کننده های شب

 برای هیدراته کردن پوست بهتر است از مرطوب کننده ها استفاده کنید تا  پوست شما در فصل های سرد خشک و پوسته نشود. قبل از خواب، بهترین زمان برای این کار می باشد تا به خوبی در طول شب مرطوب کننده جذب پوست شود.

به جای کرم پودر از پنکک استفاده کنید

 پنکک و کرم پودر دو گزینه ای هستند که برای صاف کردن پوست استفاده می شوند. کرم پودر به جهت این که چرب است باعث براق شدن و ماسیده شدن آن روی پوست می شود که مناسب فصل زمستان و پاییز نیست؛ ولی پنکک خشک بوده و باعث خنثی شدن چربی پوست می شود؛ بنابراین به جای کرم پودر بهتر است از پنکک استفاده گردد.

رژلب مات بزنید

 حتما شنیده اید که برای فصل های زمستان و پاییز آرایش مات و برای روزهای گرم سال آرایش براق، بهترین گزینه محسوب می شوند در مورد رژلب این موضوع هم صادق است.

در واقع نه تنها برای زمستان و پاییز رژلب مات مناسب بوده؛ بلکه روی لب به مدت زمان بیشتری خواهد ماند.

اولویت با پرایمر است

 از پرایمر توصیه می شود در روزهای بارانی استفاده کنید روی تمام قسمت های صورت مقداری پرایمر، قبل از شروع آرایش بزنید با این روش برای مدت زمان طولانی تری آرایش و کرم پودر روی صورت می ماند و باعث یکدست و صاف شدن پوست می شود.

کرم پودر ضد آب یا کرم BB

 در روزهای بارانی از کرم پودر ضد آب می توانید، استفاده کنید با توجه به پوشش زیادی که کرم پودر های ضد آب دارند؛ ولی سنگینی روی پوست ایجاد می کنند؛ لذا می توانید از کرم BB یا مرطوب کننده های رنگی استفاده کنید.

کرم های BB  مانند کرم پودر ها می توانند کک مک و لک های صورت را به خوبی بپوشانند؛ ولی بر خلاف کرم پودر ها سبک و نرم هستند؛ لذا برای روزهای بارانی، گزینه ای عالی محسوب می شوند.

استفاده از ریمل ضد آب

خیس شدن چشم ها و پس دادن ریمل یکی از بدترین رویدادی بوده که در روزهای بارانی ممکن است، رخ دهد؛ بنابراین یکی از ضروریات روزهای بارانی استفاده از ریمل ضد آب می باشد.

با استفاده از این ریمل ها بابت به هم ریخته شدن آرایش چشم های خود و ریختن ریمل دیگر نگرانی ندارید. البته توصیه می شود چشم های شما در روزهای بارانی آرایش زیادی نداشته باشند و فقط از یک مدل ریمل ضد آب استفاده گردد.

خرید رژ گونه کرمی

 برای این که رنگ پوست شما سرحال تر و شاداب تر شود، توصیه شده از رژگونه استفاده گردد. رژگونه با حالت کرمی برای روزهای بارانی بهترین انتخاب است. رژگونه های پودری با افزایش رطوبت هوا از روی پوست به راحتی پاک می شوند؛ ولی ماندگاری رژگونه های کرمی بیشتر است و صورت شما را تا مدت های طولانی زیباتر نشان خواهد داد.

رژلب باکیفیت

 برای روزهای بارانی بهتر است، رژلب باکیفیت خریداری شود. رژلب مات نسبت به دیگر رژلب ها ماندگاری بیشتری دارد و ضد آب است. از برق لب می توانید هنگام استفاده از رژلب مات استفاده کنید تا لب های شما درخشان شوند.  

استفاده از اسپری تثبیت کننده آرایش

 از اسپری تثبیت کننده آرایش حتی اگر آرایش صورت شما ملایم است، استفاده کنید تا به مدت طولانی روی پوست شما مواد آرایشی باقی بمانند و از خراب شدن آرایش شما جلوگیری شود.

مطلب پیشنهادی: مدل آرایش خلیجی + 25 مدل زیبای آرایش خیلی صورت به همراه آموزش

مطالب مشابه را ببینید!

بهترین مارک لوازم آرایشی با کیفیت و ارزان (معرفی برندهای معروف) لیست لوازم آرایشی مهم و اساسی؛ پک کامل لوازم آرایشی چیست؟ مراقبت از موهای رنگ شده؛ نکات مهم و ضروری قبل و بعد از رنگ کردن مو لیست اصطلاحات کاشت ناخن به ترکی استانبولی با ترجمه فارسی! ساخت کانسیلر در خانه؛ انواع کانسیلر، کاربرد آن و نحوه استفاده روی پوست انتخاب بهترین رنگ برای تاتو لب مناسب هر پوست مدل های آرایش شب یلدا دخترانه با تم های رنگی و متد حرفه ای مدل آرایش چشم شب یلدا؛ 5 نکته که برای آرایش چشم ها باید بدانید آرایش و مدل لباس شب یلدا بچگانه دخترانه شیک با تم خاص راهنمای انتخاب کرم پودر برای پوست های مختلف؛ انواع کرم پودر برای پوست صورت