غذاهای محلی رشت + عکس های غذاهای خوشمزه شهر رشت

غذای های خوشمزه محلی رشت + عکس غذاهای شمالی

غذاهای محلی رشت بی نظیر هستند و به طور کل غذاهای شمالی طعمی خاص و دلپذیر دارند. اگر به شهر رشت سفر می کنید پس باید حتما غذاهای محلی را یک به یک امتحان کنید و لذت ببرید

غذاهای رشت دارای سبزی های محلی، ماهی، رب انار و آب نارنج و یا غوره هستند که طعم غذا را دگرگون می کند. در این مطلب بعضی از این غداهای رشتی یا گیلانی را معرفی می کنیم.

غوره مسما

غذاهای محلی رشت

غوره مسما طعمی عالی دارد و برای تهیه آن مسما مرغ را با پیاز و غوره ای که از قبا تفت داده اند، پر کنید و در کنار پلو سرو کنید.


شوید مسما

این غذا هم مانند غوره مسما است و طعمی دلپذیر دارد و فقط به جای استفاده از پیاز می توانید از شوید استفاده کنید و به جای استفاده از غوره باید از آلوچه استفاده کنید.


انار دانه مسما

غذاهای محلی رشت

غذای انار دانه مسما هم شبیه به غوره مسما تهیه می شود و تنها تفاوت آن این است که به جای غوره از انار استفاده می کنند. می توان به جای مرغ از اردک، مرغابی یا خورکا هم استفاده کرد.


آلوچه مسما

این غذا هم شبیه به غوره مسما تهیه می شود و تفاوت آن این است که سیر و سبزی را در روغن تفت می دهند و به غذا اضافه می کنند. به جای غوره هم باید از آلوچه استفاده کرد.


باقلاقاتق یا خورش باقلا

غذاهای محلی رشت

برای تهیه کردن خورش خوشمزه از پاچ باقلا، سیر کوبیده، شوید ساطوری، تخم مرغ، زردچوبه، روغن و نمک استفاده شود. پاچ باقلا نوعی لوبیای مخصوص گیلان است که در بازار دو نوع از آن وجود دارد. پاچ بالای بومی و کشاورزی از نوع دوم زودتر پخته می شود.

 

کباب ترش

غذاهای محلی رشت

افرادی که عاشق طعم کباب هستند پس کباب ترش را حتما امتحان کنند. افراد کباب دوست می توانند تجربه ای تازه داشته باشند. برای تهیه این غذای ترش و خوشمزه، گوشت گوسفند را چند ساعت در رب انار، انار ترش سابیده، سیر، پیاز، سبزی محلی له نام چوچاق، گردوی سابیده و روغن زیتون بخوابانید و سپس گوشت ها را به سیخ کشیده و کباب کنید.


مرغ ترش

غذاهای محلی رشت

برای تهیه کردن مرغ ترش باید گوشت مرغ، سیر، پیاز،لپه، تخم مرغ، روغن، اب نارنج، نمک و فلفل را استفاده کنید و نیاز به سبزیجاتی مانند جعفری، گشنیز، شوید و خالواش دارید.

مرغ را درون روغن تفت دهید تا رنگ آن طلایی شود. پیاز را در روغن تفت دهید، سپس سبزی، سیر و آب نارنج را به آن اضافه کنید. مرغ را درون قابلمه با لپه، نمک و فلفل نیم ساعت بپزید. تخم مرغ را با مقداری نمک ترکیب کنید و روی مرغ بزنید. در آخر هم اب نارنج را به آن اضافه کنید.


شوید قرمه

شوید قرمزز هم طعمی بی نظیر دارد. برای تهیه این غذا از گوشت، مرغ یا مرغابی استفاده می کنند و به پیاز، شوید، گوجه سبز، شکر، روغن، نمک و فلفل نیاز دارید. گوجه سبز را می جوشانند، پوسته و هسته آن را جدا می کنند و به آن شکر اضافه می کنند. پیاز را درون روغن مقداری تفت می دهند. گوشت را به آن اضافه می کنند، هم می زنند و سپس به آن اب اضافه می کنند و به مدت 3 ساعت باید پخته شود. شوید را در روغن تفت داده و با شیره گوجه به گوشت اضافه می کنند.


سیر قلیه

غذاهای محلی رشت

برای تهیه این غذا معمولا از مرغابی یا قرقاول استفاده می کنند، ولی به جای آن از مرغ هم استفاده می کنند، سیر سبز، لپه، تخم مرغ، اب نارنج، روغن، نمک و فلفل هم از دیگر مواد لازم برای تهیه سیر قلیه هستند.


فسنجان رشتی

غذاهای محلی رشت

برای تهیه این غذا از گوشت مرغابی، مغز گردو و رب ترشه انار استفاده می کنند. رب انار گیلان ا آثار جنگلی یا ترشه انار است که رنگ غذا را تقریبا سیاه می کند.


فسنجان ماهی

غذاهای محلی رشت

فسنجان ماهی هم غذایی خاص و خوشمزه است و برای تهیه آن نیاز به فیلمه ماهی سفید، رب ترشه انار، روغن و نمک، مغز گردو، آب، رب انار و نمک دارید.


انار آویج یا سنگه خورش

غذاهای محلی رشت

برای تهیه کردن این غذا نیاز به گوشت چرخ کرده، پیاز رنده شده، مغز گردوی ساییده شده، سبزی (تره، جعفری، گشنیز، نعنا، خالواشو و چوچاق)، رب انار، زردچوبه، روغن، نمک و فلفل دارید.


کویی تره یا خورش کدو حلوایی

غذاهای محلی رشت

این خورش خاص بدون گوشت است و نوعی فسنجان است. گاهی به این خورش مرغ یا گوشت هم اضافه می کنند. مواد اصلی آن شامل کدو حلوایی، مغز گردو، پیاز، گلپر، رب انار، روغن، نمک و فلفل نیاز است.

 

مطالب مشابه را ببینید!

طرز تهیه انواع غذاهای رژیمی بدون روغن؛ لیست 12 غذای خوشمزه سالم انواع ادویه های ضروری آشپزخانه؛ 25 ادویه مورد نیاز از هل گرفته تا تخم شنبلیله انواع قهوه و تفاوت آنها؛ همه چیز در مورد انواع قهوه و طعم آنها مدل تزئین هندوانه شب یلدا؛ تصاویر زیبا از تزئین هندوانه در شب یلدا طرز تهیه کیک یزدی؛ آموزش پخت 4 کیک یزدی خوشمزه با طعم های مختلف طرز تهیه انواع تنقلات شب یلدا از شیرینی جات مخصوص تا ژله و لواشک طرز تهیه انواع سس ساندویچ؛ مقایسه و ارزیابی انواع سس خوشمزه راهنمای انتخاب کیک عروسی؛ از وزن مناسب کیک تا روکش کیک آموزش و راهنمای رنگ دهی زعفران با نکات کلیدی همه چیز درباره نودل غذای فوری خوشمزه و طرز تهیه انواع طعم ها