آموزش طرز تهیه کراکت بادمجان خوشمزه با دو روش در منزل

کراکت بادمجان

 

کراکت بادمجان یکی از انواع فست فود است که خیلی راحت می توانید در منزل آن را تهیه کنید. در این بخش از آشپزی روزانه دو روش تهیه کراکت بادمجان را به شما آموزش می دهیم.

اگر به طعم بادمجان علاقه دارید و می خواهید برنامه غذایی شما متنوع باشد، کراکت بادمجان را توصیه می کنیم. کرارکت بادمجان هم مانند کراکت سیب زمینی یکی از فینگرفودهای خوشمزه است که با مایه خمیری نرم حاصل از ترکیب بادمجان، آرد، پنیر، جعفری، نمک و فلفل درست می شود.

سرخ کردن بادمجان باعث چرب شدن آن می شود، برای تهیه این غذا شما بادمجان را کباب می کنید که بسیار سالم و بدون روغن ست. با اضافه کردن سیب زمینی یا مرغ به مایه این کارکت می توانید به این غذا تنوع دهید و غذایی با طعمی جدید داشته باشید.

طرز تهیه کراکت بادمجان و سیب زمینی

مواد لازم
بادمجان 3 عدد
سیب زمینی2 عدد
سیر1 حبه
پودر سوخاری200 گرم
پنیر پیتزا150 گرم
پنیر پارمزان50 گرم
آرد سفید50 گرم
جعفری ساطوری شده2-3 قاشق غذاخوری
تخم مرغ در صورت نیاز1-2 عدد
نمک و فلفلبه میزان لازم
روغن برای سرخ کردنبه میزان لازم

دستور تهیه

بادمجان را در فر یا در اجاق گاز یا روی زغال کباب کنید، پوست بادمجان را بگیرید و تخم های آن را جدا کنید. سپس بادمجان را در غذاساز یا با استفاده از گوشت کوب، له کنید. (در صورت تمایل می توانید بادمجان ها را حلقه حلقه کنید و در روغن سرخ کنید و در آخر در غذاساز له کنید)

سیب زمینی ها را آب پز کنید، پوست بگیرید و له کنید.

بادمجان له شده، سیب زمینی له شده، ارد سفید، پنیر پیتزا، پنیر پارمزان، جعفری ساطوری شده، سیر له شده، نمک و فلفل را یک کاسه بزرگ بریزید و با دست خوب مخلوط کنید تا مایه یکدست شود.

اگر مایه به دست شما نچسبید نیاز به اضافه کردن تخم مرغ نیست، ولی اگر مایه به دست شما چسبید یک یا دو عدد تخم مرغ به آن اضافه کنید تا این حالت از بین برود.

به اندازه یک گردو از مایه کراکت بردارید و با دست شکل دهید و در آرد سوخاری بغلطانید تا خوب به آرد آغشته شود.

باقی مایه کرارکت را به همین ترتیب آماده کنید.

روغن را در تابه بریزید و بر روی حرارت ملایم قرار دهید، سپس کرارکت ها را در روغن سرخ کنید.

کراکت های سرخ شده را در آبکش فلزی قرار دهید، سپس روی دستمال کاغذی مخصوص اشپزی بگذارید تا روغن اضافه آنها کاملا گرفته شود.

کراکت های آماده شده را در ظرف سرو بکشید و با سبزیجاتی مانند گوجه فرنگی، نخودفرنگی پخته و زیتون تزیین کنید.

 

کراکت بادمجان

 

طرز تهیه کراکت بادمجان و مرغ

این کراکت طبق دستور فوق درست می‌شود با این تفاوت که باید یک پیمانه مرغ پخته و ریش ریش شده به مواد، اضافه کنید.

 

نکته: این غذا را می توانید در کنار سس تاباسکو و یا سس سالسای مکزیکی سرو کنید و از ترکیب طعم ایجاد شضده لذت ببرید. در صورتی که ذائقه شما با طعم و بوی سیر سازگاری نیست می توانید سیر را از دستور غذا حذف کنید و به جای آن از یک تکه کوچک زنجبیل رنده شده یا نصف قاشق چای خوری پودر زنجبیل استفاده کنید.

مطالب مشابه را ببینید!

طرز تهیه انواع غذاهای رژیمی بدون روغن؛ لیست 12 غذای خوشمزه سالم انواع ادویه های ضروری آشپزخانه؛ 25 ادویه مورد نیاز از هل گرفته تا تخم شنبلیله انواع قهوه و تفاوت آنها؛ همه چیز در مورد انواع قهوه و طعم آنها مدل تزئین هندوانه شب یلدا؛ تصاویر زیبا از تزئین هندوانه در شب یلدا طرز تهیه کیک یزدی؛ آموزش پخت 4 کیک یزدی خوشمزه با طعم های مختلف طرز تهیه انواع تنقلات شب یلدا از شیرینی جات مخصوص تا ژله و لواشک طرز تهیه انواع سس ساندویچ؛ مقایسه و ارزیابی انواع سس خوشمزه راهنمای انتخاب کیک عروسی؛ از وزن مناسب کیک تا روکش کیک آموزش و راهنمای رنگ دهی زعفران با نکات کلیدی همه چیز درباره نودل غذای فوری خوشمزه و طرز تهیه انواع طعم ها