با بهترین غذاهای کرمانی آشنا شوید

سفر به شهر کرمان، که جزو پنج شهر تاریخی کشورمان محسوب می‌ شود، می‌ تواند یکی از به یادماندنی‌ ترین تجربه‌ ها را برای شما داشته باشد. تجربه آرامش و سکوت، بازدید از جاذبه‌ های تاریخی و طبیعی کرمان و امتحان کردن غذاهای محلی و بومی، سفری به‌یاد ماندنی را در ذهن شما رقم خواهند زد. اگر قصد تهیه بلیط هواپیما تهران کرمان یا سفر به این شهر از هر مبدا دیگری را دارید، پیشنهاد می‌ کنیم خواندن این مقاله را از دست ندهید. غذاهای محلی استان کرمان بسیار متنوع و خوشمزه هستند، در این مقاله قصد داریم شما را با برخی از این غذاها آشنا کنیم تا در سفرتان به این، از امتحان کردن این طعم‌ های بی‌ نظیر، بی‌ بهره نمانید.

با بهترین غذاهای کرمانی آشنا شوید

آبگوشت کرمانی مطنجنه یا آبگوشت امام حسینی

آبگوشتی که در کرمان، میان مردم این شهر پرطرفدار است، ظاهری متفاوت با آبگوشت معمولی دارد. این آبگوشت کرمانی، ترکیبی است از نخود و لوبیا چیتی، گوشت گوسفندی، دنبه، سیب‌ زمینی، سبزیجات معطر (شنبلیله، ترخون و جعفری)، برگه میوه‌ های خشک (به، هلو و زردآلو)، پیاز، لیمو امانی، گردو و زیره و گاهی خرما. اگر در ایام محرم و صفر و به‌ خصوص روزهای تاسوعا و عاشورا، در شهر کرمان باشید، می‌ توانید این نوع آبگوشت را به‌ عنوان نذری در هیئت‌ های عزاداری کرمان و بم میل کنید. به همین دلیل است که برخی افراد آن را با نام آبگوشت امام حسینی می‌ شناسند. برای تهیه بلیط هواپیما ارزان و سفر به کرمان در روزهایی که به آن اشاره کردیم، می‌ توانید به وب سایت اسنپ تریپ مراجعه کنید.

اشکنه کرمانی یا آب گرمو، یکی از غذاهای ساده و مقوی کرمان

این غذای مقوی و خوشمزه کرمانی، ترکیبی است از آرد گندم، پیاز، روغن، رب گوجه، آب، سیب‌ زمینی و تخم‌ مرغ، زردچوبه، نمک، فلفل و ترخون، که با روغن حیوانی مرغوب پخته می‌شود. این غذا در سفره‌ های کرمانی‌ ها به همراه ترشی و سبزی سرو می‌ شود. آب گرمو در شهر بابک، روستای محمد آباد و اشکور و دیگر شهرهای کرمان از محبوبیت بسیاری برخوردار است.

چنگ مال خرما، پیش‌غذای سنتی کرمانی

چنگ مال خرما معمولا همراه با چای سرو می‌ شود و یکی از پرطرفدارترین دسرهای کرمانی‌ هاست. اگر بلیط هواپیما کرمان تهران دارید و باید به شهرتان برگردید، پیشنهاد می‌ کنیم این شیرینی خوشمزه کرمانی را به عنوان سوغاتی، با خودتان ببرید.

آبگوشت زیره کرمانی، آبگوشتی با عطر و طعمی ویژه

آبگوشت زیره، یکی از خوشمزه‌ ترین غذاهای سنتی کرمانی‌ هاست که با آبگوشت معمولی تفاوت دارد. در آبگوشت زیره، از نخود، لوبیا و سیب‌ زمینی استفاده نمی‌شود. آبگوشت زیره کرمانی از ترکیباتی مانند زیره، گوشت، پیاز، رب گوجه‌ فرنگی به‌ همراه نمک، فلفل و زردچوبه و گاهی سیر، تشکیل شده است. این غذای خوشمزه کرمانی را می‌ توانید در بسیاری از رستوران‌ های سنتی شهر کرمان، سفارش دهید و نوش جان کنید. رپورتاژ آگهی /

 

مطالب مشابه را ببینید!

طرز تهیه انواع غذاهای رژیمی بدون روغن؛ لیست 12 غذای خوشمزه سالم انواع ادویه های ضروری آشپزخانه؛ 25 ادویه مورد نیاز از هل گرفته تا تخم شنبلیله انواع قهوه و تفاوت آنها؛ همه چیز در مورد انواع قهوه و طعم آنها مدل تزئین هندوانه شب یلدا؛ تصاویر زیبا از تزئین هندوانه در شب یلدا طرز تهیه کیک یزدی؛ آموزش پخت 4 کیک یزدی خوشمزه با طعم های مختلف طرز تهیه انواع تنقلات شب یلدا از شیرینی جات مخصوص تا ژله و لواشک طرز تهیه انواع سس ساندویچ؛ مقایسه و ارزیابی انواع سس خوشمزه راهنمای انتخاب کیک عروسی؛ از وزن مناسب کیک تا روکش کیک آموزش و راهنمای رنگ دهی زعفران با نکات کلیدی همه چیز درباره نودل غذای فوری خوشمزه و طرز تهیه انواع طعم ها