اطلاعات جالب سریال پیکی بلایندرز | داستان سریال و بیوگرافی بازیگران

اطلاعات خواندنی در مورد سریال محبوب پیکی بلایندرز

سریال پیکی بلایندرز با نام انگلیسی Peaky Blinders  اثری محبوب ساخت کشور انگلستان است. این سریال در ژانر درام، تاریخی و جنایی تولید شده است. استفان نایت آفریننده این محصول تحسین برانگیز است و گروهی از کارگردانان نیز در ساخت این سریال همکاری کردند. این سریال به روایت زندگی توماس شلبی، رئیس خانواده شلبی و شرکتPeaky Blinders  می ‌پردازد. خانواده مورد نظر در کشور انگلستان و در بخش بیرمنگام به سر می برند. داستان از سال ۱۹۱۹ شروع می شود. درست بعد از پایان جنگ جهانی اول و در دوران خرابی های پس از جنگ!

فصل ها و تاریخ پخش های سریال

این سریال برای اولین بار از شبکه BBC2 در تاریخ دوازدهم سپتامبر 2013 پخش شد. این سریال در شش فصل ساخته و به نقطه پایان خود رسید. نکته جالب توجه اینجاست که هر فصل از سریال تنها ۶ قسمت دارد و کل سریال شامل ۳۶ قسمت است! فصل های دوم تا پنجم این سریال به ترتیب در سال های ۲۰۱۳، ۲۰۱۴، ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ پخش شدند.

سریال پیکی بلایندرز در ابتدای راه قرار بود پنج فصل باشد اما بعد از استقبال مخاطبان قرار بر این شد که فصل ششم نیز ساخته شود. سرانجام در فوریه ۲۰۲۲ فصل ششم نیز به عنوان آخرین فصل سریال به پرده نمایش رسید. سازنده این سریال اعلام کرده قرار است یک فیلم سینمایی در ادامه این شش فصل ساخته شود تا کار این خانواده مشهور در سالن های سینما به پایان برسد! پیش بینی می شود کار تولید این فیلم تا سال ۲۰۲۳ به اتمام رسیده و آماده اکران شود.

سریال پیکی بلایندرز

داستان سریال پیکی بلایندرز

همانطور که گفته شد داستان این سریال درباره یک خانواده گنگستر انگلیسی به نام شلبی است که توسط پسر دوم خانواده یعنی توماس شلبی اداره می‌شود. کیلین مورفی بازیگر مشهوری است که نقش آفرینی این شخصیت را به بهترین شکل ممکن بر عهده گرفته است. بعد از پایان جنگ جهانی اول همه چیز آغاز می شود. تامی به همراه برادران و دوستانش از جنگ باز می گردند. جنگ همه چیز توماس را تحت تاثیر خود قرار داده و به قول خودش او را تبدیل به فردی دیگر کرده است. این تغییر روحیات او را تبدیل به فردی بلند پرواز می کند تا خود را در مسیر گانگسترهای افسانه ای قرار بدهد.

او تصمیم می گیرد تا شهر خود برمینگهام را زیر سلطه خود و خانواده اش قرار دهد اما بعد از چشیدن طعم قدرت و به خاطر روحیه جاه طلبش تجارت خانوادگی را بسیار بیشتر از پیش گسترش می دهد. توماس با اینکه پسر دوم خانواده است به دلیل توانمندی های چشمگیرش او مغز متفکر و رئیس اصلی خانواده می شود. تمام تلاش او نگهداری از اسم و رسم خانواده شلبی است و در این مسیر از انجام هیچ کاری هراسی ندارد. در این خانواده نابودی و به قتل رساندن دشمنان امری طبیعی است و تا انتهای سریال بارها این کار انجام می شود.

سریال پیکی بلایندرز

فیلمنامه سریال پیکی بلایندرز واقعی است؟

بخش بسیار بزرگی از این سریال ریشه تاریخی داشته و بر اساس نکات و رویدادهای واقعی ساخته شده اند. مواردی مثل شخصیت ها و اتفاقات اساسی و مهم این اثر تصویری از واقعیت هستند. با این حال موارد بسیاری هم وجود دارند که توسط نویسنده خلق شده و به تکامل داستان سریال کمک کرده اند. ماهیت خانواده شلبی تخیلی بوده و در تاریخ ردپایی از این اسم پیدا نخواهید کرد. گروه پیکی بلایندرز در دهه بیستم میلادی در منطقه برمینگهام انگلستان تشکیل شد. این گروه جنایی تا زمانی که در فصل دوم سریال به تصویر کشیده شده در خیابان های انگلستان قدرت نمایی میکرد تا اینکه توسط یک گروه دیگر نابود می شود!

Peaky Blinders 5 e1658225905220

نکات مثبت سریال پیکی بلایندرز

پیکی بلایندرز سریالی بسیار هیجان انگیز است. این اثر فیلمنامه ای جذاب دارد که قصه ای پر از فراز و نشیب و اتفاقات غیر منتظره را روایت می کند. شخصیت پردازی های سریال از ابتدا قوی و خیره کننده ظاهر می شوند. این شخصیت پردازی ها به مرور و در طول سریال بهتر و بهتر هم می شوند.

از نقاط قوت دیگر این سریال می توان به فیلم برداری بی نظیر و موسیقی متن فوق العاده آن اشاره کرد. این موارد در کنار صحنه های هیجان انگیزی که در طول سریال به چشم می خورد همگی یک محصول جذاب و سرگرم کننده را شکل می دهند!

Peaky Blinders 4 e1658225919699

نکاتی از سریال سریال پیکی بلایندرز که به مرور بهتر می‌ شوند:

امروزه بیشتر سریال های تلویزیونی با گذشت زمان و افزایش تعداد فصل های ساخته شده رو به افول  رفته و دچار کاهش کیفیت قرار می شوند. اما مجموعه پیکی بلایندرز برعکس این روایت کلی است. این سریال در فصل های جدیدتر نه تنها پس رفت نمی کند که در موارد بسیاری شاهد پیشرفت چشمگیر آن نیز هستیم. در ادامه تعدادی از این موارد را می خوانید.

زنان قدرتمند

استفاده و معرفی شخصیت های زن برجسته و قدرتمند در این سریال به خوبی دیده می شود. در فصل اول عمه پالی را می بینیم که مادر سالار خانواده و دارای بیشترین قدرت است. در فصول بعدی نیز این حضور زنان تداوم دارد. شخصی مثل گریس که ابتدا به عنوان مامور مخفی و جاسوس و بعدتر به عنوان معشوقه تامی معرفی می شود.

این نقش تا جایی پر رنگ است که تا مدتی داستان اصلی سریال حول محور او و رابطه اش با توماس می چرخد. همچنین Ada دختری است که با وجود زندگی در یک خانواده مافیایی باز هم به صورت مستقل تصمیم گیری می کند و اجازه دخالت به هیچکس حتی برادرانش را هم نمی دهد. حضور زنان در طول سریال پر رنگ تر شده و جذابیت را برای بیننده بیش تر می کند.

افراد شرور

در این سریال هم مثل هر محصول دیگری در ژانر جنایی کوهی از شخصیت های منفور و شرور وجود دارند! شخصیت سازی و پرداخت این افراد تنفر بر انگیز از ابتدای کار قوی است و هر چه جلوتر می رویم کیفیت این امر بالا و بالاتر هم می رود! تاثیر شخصیت های منفی بر کیفیت و جذابیت سریال اگر از شخصیت های مثبت بیشتر نباشد کمتر هم نیست.

سریال پیکی بلایندرز

بازیگران مشهور سریال پیکی بلایندرز

ورود بازیگران نام آشنای سینما و تلویزیون جهان به این سریال یکی از امتیازهای ویژه آن محسوب می شود. همین که افرادی مثل Tom Hardy و Adrien Brody در یک فیلم یا سریال نقش آفرینی کنند بدین معناست که بینندگان زیادی مشتاق تماشای این اثر خواهند بود. ستاره بیشتر یعنی بیننده بیشتر!

شخصیت تام شلبی

شاید اولین چیزی که از قسمت اول سریال مخاطب را پای نمایشگر میخکوب می کند شخصیت فوق العاده و جاه طلب نقش اول سریال است. فردی قدرتمند، دیوانه و در عین حال دقیق و حسابگر که برای رسیدن به هدف از هیچ چیزی نمی گذرد. این شخصیت از ابتدای راه سریال طوری شکل گرفته که برای تحت تاثیر قرار دادن همه بینندگان کافی است. در ادامه راه سریال هم شاهد قدرت نمایی دائمی این شخصیت هستیم که تا قسمت آخر بار اصلی کار را به دوش می کشد. تام شلبی تنها یک پدرخوانده و رئیس مافیا نیست. او وارد میدان سیاست هم می شود و همچنان خانواده گنگستری خود را به خوبی اداره می کندو او یک مرد تمام نشدنی است…

سریال پیکی بلایندرز

اینجا همه چیز شیک است

در سریال پیکی بلایندرز همه چیز لاکچری و شیک به نظر می رسد. از لوازم منزل و ساختمان ها تا لباس ها و سیگار مخصوص و حتی نحوه راه رفتن شخصیت ها! در پیکی بلایندرز شما کت و شلوارهای سه تکه را همه جا می بینید! نورها، رنگ ها و نحوه خاص فیلم برداری تا انتهای کار چشمان شما را خیره نگه می دارند!

معنای نام پیکی بلایندرز

این نام یک نام واقعی است! دو دیدگاه درباره ریشه این اسم وجود دارد. برداشت اول این است که آنها به خاطر بر سر داشتن کلاه هایی لبه دار با قابلیت پوشاندن چشم ها به این نام معروف هستند. برخی هم فکر می کنند که افراد خانواده پیکی بلایندرز از این کلاه ها به عنوان سلاح استفاده می کردند! طبق دیدگاه این دسته از افراد این گنگ تیغ مخصوص اصلاح را در پشت کلاه و محل لبه آن دوخته و پنهان می کردند؛ سپس در زمان جنایت و درگیری های نزدیک تیغ ها را جلو کشیده و کار دشمن را با ریختن خونش تمام می کردند. در هر صورت به نظر می رسد پیکی بلایندرز در این سریال به خاطر معنایی دورتر انتخاب شده است. این اسم نشان دهنده این است که تیغ های برنده و خطرناک سیاست شما را کور کرده و از دیدن حقیقت باز می دارند!

نتیجه گیری

در این مطلب به معرفی سریال پر بیننده پیکی بلایندرز پرداختیم. فیلمنامه این سریال فاخر را بررسی کرده و نقاط درخشان آن را برای شما ترسیم کردیم. همچنین اطلاعاتی کلی درباره نحوه و تاریخ ساخت و پخش فصول آن به شما ارائه کردیم. حالا که فصل آخر این سریال هم در دسترس همگان قرار دارد شما می توانید این محصول جذاب را تهیه کرده و با خیال راحت از ابتدا تا انتها تماشا کنید. امیدواریم از پیکی بلایندرز لذت ببرید…

مطالب مشابه را ببینید!

معرفی بهترین سریال های تینیجری (لیست 20 سریال گروه سنی نوجوانان) بهترین سریال های ترسناک دیدنی ( معرفی 20 سریال امتیاز بالا ) معرفی بهترین سریال های اکشن؛ 20 سریال هیجانی اکشن با داستان و معرفی بازیگران بهترین سریال های عاشقانه خارجی؛ لیست 16 سریال رمانتیک و داستان آنها بهترین انیمه های سریالی؛ 20 انیمیشن محبوب سریالی و داستان ها بهترین فیلم‌های بهرام بیضایی؛ 11 فیلم برتر این کارگردان و داستان این فیلم ها بهترین فیلم های عباس کیارستمی؛ لیست 16 فیلم برتر این کارگردان و داستان آنها معرفی فیلم های فلسفی؛ 22 فیلم برای علاقمندان به فیلم های فلسفی عمیق چطور فیلم نت با محتوا گوی سبقت را ربود؟ بهترین فیلم های مسعود کیمیایی؛ لیست 20 فیلم دیدنی و معروف این کارگردان