بیوگرافی کریستیانو رونالدو و درباره زندگی شخصی و فوتبالی+ ویدیو از ثروت افسانه ای Cr7

در این بخش بیوگرافی کامل کریستیانو رونالدو و اطلاعات در مورد میزان داریی و ثروت افسانه ای، اطلاعات درباره زندگی شخصی، درباره ازدواج، تیم های فوتبال کریس و همچنین باشگاه جدیدش را ارائه کرده ایم با ما همراه باشید.

کریستیانو رونالدو معروف ترین فوتبالیست پرتغالی حال حاضر جهان است که اکثر فوتبال دوستان او را می شناسند. او با سنی نزدیک به 38 هنوز هم در میادین حاضر می شود. Cr7 در حال حاضر در تیم النصر عربستان بازی می کند و دستمزی نجومی هم دریافت می کند. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد این اسطوره فوتبال در اختیار شما قرار دهیم.

کریستیانو رونالدو پولدارتره یا لیونل مسی؟ کدوم ثروتمندتره؟! (ویدیوی زیر را ببینید)

📺 تماشای ویدیو کریس رونالدو در یوتیوب روزانه

بیوگرافی کریستیانو رونالدو

کریستیانو رونالدو در ۵ فوریه ۱۹۸۵ در فونچال، مادیرای پرتغال متولد شد. قد او ۱۸۵ و در پست مهاجم قرار داشت. طبق تاریخ ما ایرانیان در ۱۶ بهمن سال ۱۳۶۳ در خانواده ای فقیر بدنیا آمد. در دوران کودکی به پاتریک کلایورت علاقه زیادی داشت. او عاشق فوتبال بود و زمانی که توپ نداشت با لنگه جوراب هایش توپی درست می کرد و با آن بازی می کرد. معلم دوران ابتدایی او ماریا دوس سانتوس نام داشت که از علاقه رونالدو به فوتبال می گوید: فراموش نمی کنم زمانی که کریس در اوقات فراغتش مشغول به فوتبال می شد. 

بیوگرافی کریس رونالدو و درباره زندگی شخصی و هنری + ویدیو از ثروت افسانه ای Cr7

زندگی کریس رونالدو چگونه گذشت؟

خانواده فقیر

رونالدو یک برادر به نام هوگو دارد و دارای دو خواهر با نام های لیلیانا و آلما بوده که پدرش اسم رونالدو را از رئیس جمهور آمریکا برداشته است. او به دلیل فقر، در دوران کودکی، از لباس های خواهرانش توپ می ساخت و با آن فوتبال بازی می کرد. به هر حال در اوج فقر توانست به بالاترین جایگاه در فوتبال جهان برسد.

بیوگرافی کریس رونالدو و درباره زندگی شخصی و هنری + ویدیو از ثروت افسانه ای Cr7

جرم تجاوز جنسی پدر

پدر رونالدو به علت اعتیاد به الکل به مشکل کبدی دچار شد و در زمانی که رونالدو ۲۰ ساله بود در سپتامبر ۲۰۰۵ درگذشت. رونالدو یک ماه بعد از اینکه پدرش فوت شد به جرم تجاوز جنسی به خانمی در هتلی در لندن دستگیر شد و توانست به قید وثیقه از بند رها شود. او این اتهام را دروغ شمرد و بالاخره به دلیل نبود مدارک لازم تبرئه شد. 

بیوگرافی کریس رونالدو و درباره زندگی شخصی و هنری + ویدیو از ثروت افسانه ای Cr7

بچه دار شدن و رابطه با خانم های متعدد!

رونالدو در آمریکا در سال ۲۰۱۰ پدر بودن را تجربه کرد و پسرش کریستیانو نام نهاده شد و حضانت کامل او را بر عهده گرفت. لذا هرگز نام مادر پسرش را علنی نکرد. در سال ۲۰۱۰ با ایرینا شایک رابطه ای برقرار کرد و در سال ۲۰۱۵ با او قطع رابطه کرد. سپس با گزارشگر و مجری اسپانیایی با نام لوسیا ویالون رابطه برقرار کرد. 

بیوگرافی کریس رونالدو و درباره زندگی شخصی و هنری + ویدیو از ثروت افسانه ای Cr7

پسر خوانده کریس

کریس رونالدو یک مسیحی کاتولیک است؛ او در اندونزی در سونامی ۲۰۰۴ پسری را با نام مارتونیز که لباس تیم پرتغال را بر تن داشت زنده یافت و برای او خانه ای خریداری کرد. این پسر در حال حاضر در تیم اسپورتینگ لیسیون بازی می کند.

بیوگرافی کریس رونالدو و درباره زندگی شخصی و هنری + ویدیو از ثروت افسانه ای Cr7

زندگی فوتبالی کریس رونالدو 

شروع فوتبال

کریستیانو رونالدو در دوران نوجوانی در تیم آندورینها بازی خود را شروع کرد و دو سال بعد وارد ناسیونال شد. سپس در باشگاه اسپورتینگ لیسیون رفت و توانست نظر سرمربی وقت منچستر با نام الکس فرگوسن را بدست آورد. در سال ۲۰۰۳ وارد منچستر یونایتد شد و در سال ۲۰۰۴ قهرمانی جام حذفی را بدست آورد.

بیوگرافی کریس رونالدو و درباره زندگی شخصی و هنری + ویدیو از ثروت افسانه ای Cr7

بازی در منچستر و رئال

رونالدو تا سال ۲۰۰۹ هم بازی منچسترها بود و چندین مرتبه لیگ برتر انگلستان و جام حذفی را از آن خود کرد. با قراردادی که در سال ۲۰۰۹ با رئال مادرید بست به عنوان گران قیمت ترین فوتبالیست جهان شناخته شد. در باشگاه مادریدی بزرگترین موفقیت او کسب جام باشگاه های اروپا و لالیگا است. در فصل ۱۱-۲۰۱۰ توانست ۳۸ گل هوگو سانچز و ۴۰ گل تلمو زارا را از آن خود کند. 

بیوگرافی کریس رونالدو و درباره زندگی شخصی و هنری + ویدیو از ثروت افسانه ای Cr7

دوران طلایی در رئال

کریس رونالدو در یک فصل ۵۱ گل را به ثمر رساند و در تاریخ رئال مادرید به عنوان بهترین گلزن تاریخ محسوب شد و در تاریخ لالیگاست اولین بازیکنی بود که توانست ۵ گل در زمین حریف بزند. او دومین گلزن تاریخ لالیگا بعد از لیونل مسی می باشد. به علاوه در تاریخ رئال مادرید رکورددار گلزنی شناخته شد و در لیگ قهرمان اروپا ۱۰۵ گل را از آن خود کرد. 

رکوردشکنی

در فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۵ رکورد لیونل و رائول را شکست زیرا در مرحله یک هشتم رقابت نهایی در مقابل شالکه در بازی دو گل زد و با ۷۸ گل بر رقبایش پیشی گرفت. او در سال ۲۰۰۳ وارد تیم ملی پرتغال شد و در سال ۲۰۱۰ کاپیتان تیم ملی آن شد. در ۱۳۷ بازی در تیم پرتغال مشغول به بازی شد و ۷۰ گل زد. سال های ۲۰۰۴، ۲۰۰۶، ۲۰۱۶ موفق ترین سال های رونالدو بود که در سال ۲۰۰۴ در جام ملت های اروپا نایب قهرمان شد و در سال ۲۰۰۶ در جام جهانی فوتبال چهارم شد.

بیوگرافی کریس رونالدو و درباره زندگی شخصی و هنری + ویدیو از ثروت افسانه ای Cr7

 قهرمان جام ملت های اروپا

کریس رونالدو در سال ۲۰۱۶ به عنوان قهرمان در فرانسه در جام ملت های اروپا شناخته شد. اولین توپ طلایی را در ۲۵ سالگی کسب کرد و دومین و سومین توپ طلایی را نیز در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ بدست آورد. در رده حرفه ای ۴۰۰ گل را در ۲۸ سالگی زد و اولین پرتغالی با سه توپ طلا و اولین بازیکن با ۴ کفش طلای اروپا شد. بهترین بازیکن فوتبال پرتغال در صدمین سالگرد فدراسیون فوتبال این کشور شناخته شد. به علاوه ۱۶ جام را با رئال مادرید و منچستریونایتد بدست آورد. 

4 توپ طلا

کریس رونالدو را می توان با صفات قدرت بدنی، شوت های پرقدرت، سرعت، تکنیک و حرکات نمایشی شناخت. او در بین فوتبالیست ها رکورددار بهترین پرش و سریعترین بازیکن بوده که ۴ توپ طلا را بدست آورده است. لذا در مصاحبه ای بیان کرد که در یازده سالگی متوجه شده که از دیگر بازیکنان یک سر و گردن بالاتر می باشد. 

بیوگرافی کریس رونالدو و درباره زندگی شخصی و هنری + ویدیو از ثروت افسانه ای Cr7

حضور کریس رونالدو در اسپورتینگ لیسبون

رونالدو برترین بازیکن تاریخ باشگاه بود که در یک فصل در تیم ب و تیم اصلی و تیم های زیر ۱۶ و ۱۷ سال بازی کرد. در اولین بازی اش در هفت اکتبر ۲۰۰۲ دو گل برای اسپورتینگ زد. در یورو زیر ۱۷ سال نیز در همان سال بازی کرد. سال ۲۰۰۰ در سن ۱۵ سالگی به دلیل دچار شدن به تپش قلب عمل لیزر انجام داد و خوشبختانه این مشکل او باعث نشد از بازی کناره گیری کند.

کریس رونالدو در منچستر یونایتد

رونالدو با ۱۲ میلیون پوند در فصل ۲۰۰۳/۰۴ وارد باشگاه منچستر یونایتد شد و به عنوان اولین فوتبالیست پرتغالی این تیم، بازی کرد. در دسامبر و نوامبر ۲۰۰۶ سومین بازیکن برترین ماه لیگ انگلستان معرفی شد. او در فصل ۲۰۰۷-۰۸ توانست ۳۳ گل به ثمر برساند و در پایان کفش طلا را کسب کرد و بر جایگاه تخت نشست.

بیوگرافی کریس رونالدو و درباره زندگی شخصی و هنری + ویدیو از ثروت افسانه ای Cr7

حضور کریس رونالدو در رئال مادرید ۲۰۰۹

رونالدو در ۲۶ ژوئن ۲۰۰۹ با رئال مادرید قرارداد بست و شش سال در این تیم بود و ۱۳ میلیون یورو در هر فصل اخد نمود. در مراسم استقبال از او ۸۰ هزار نفر از او استقبال کردند که در این زمینه نیز نتوانست رکورد بزند. او در سال ۲۰۱۶ در فینال لیگ قهرمانان اروپا برای رئال مادرید آخرین پنالتی را وارد دروازه کرد و قهرمانی یازدهمین کهکشانی را کسب کرد. 

کریس رونالدو از رئال مادرید وارد یوونتوس شد و با ۱۰۵ میلیون یورو با بانوی پیر ایتالیا قرارداد ۴ ساله بست و دستمزد او سالی ۲۰ میلیون یورو بود. به رئال مادرید خبر رسید رونالدو قصد خروج از تیم را دارد که رئال نیز قبول کرد. در ۹ سالی که رونالدو در رئال بود ۴۳۸ بازی و ۴۵۰ گل را بدست آورد و توانست لقب بهترین گلزن را نصیب خود کند.

بازگشت کریس رونالدو به منچستر یونایتد

کریستیانو رونالدو با ۱۵ میلیون قراردادی دو ساله با منچستریونایتد امضا کرد. او در مورد بازگشت به تیم سابقش چنین گفت: باشگاه منچستر یونایتد در قلب من از جایگاه خاصی برخوردار است و من در روز جمعه با شنیدن خبرها در این رابطه بسیار منقلب شده ام. نمی توانم جهت بازی در مقابل ورزشگاه پر از هوادار و در اولدترافورد صبر کنم. با اشتیاق فراوان منتظرم بعد از دیدار ملی به تیم اضافه شوم و امیدوارم فصل همراه با موفقیت برایمان رقم زده شود.

کریستیانو رونالدو در تیم ملی

کریس رونالدو از سال ۲۰۰۱ کارش را از تیم ملی زیر ۱۵ سال شروع کرد و با بازی در ۳۴ تیم توانست ۱۸ گل بزند. با تیم های ملی ۱۷ سال، زیر ۲۰ سال و زیر ۲۱ سال و تیم المپیک وارد میدان شد و در هر یک گلی را به ثمر رساند. او در سال ۲۰۰۳ در ۲۰ آگوست در برابر قزاقستان اولین بازی ملی اش را به اتمام رساند. 

بیوگرافی کریس رونالدو و درباره زندگی شخصی و هنری + ویدیو از ثروت افسانه ای Cr7

جام ملت های اروپا ۲۰۰۴ 

رونالدو اولین گل ملی را در جام ملت های اروپا ۲۰۰۴ در برابر یونان در مرحله گروهی ثبت کرد و در این بازی نیز پرتغال با نتایج ۲ بر یک باخت.

بازی کریس رونالدو در جام جهانی ۲۰۰۶

رونالدو با هفت گل دومین گلزن برتر اروپا در جام جهانی مقدماتی به شمار رفت و در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان اولین گل خود را در برابر ایران ثبت کرد. پرتغال در نیمه نهایی در این زمان از فرانسه شکست خورد.

مطلب پیشنهادی: جملات زیبای کریستیانو رونالدو + متن های انگیزشی زیبا از فوتبالیست معروف پرتغالی CR7

کریس رونالدو در جام ملت های اروپا ۲۰۰۸

رونالدو در جام مقدماتی ملت های اروپا هشت گل برای پرتغال ثبت کرد و جایگاه او در پشت فوتبالیست لهستانی قرار گرفت. در این مسابقات در یک چهارم نهایی یک گل در برابر تیم آلمان ثبت کرد و در زمانی که کارلوس کیروش سرمربی بود رونالدو به عنوان کاپیتان معرفی شد.

بازی کریس رونالدو در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۰

پرتغال در افتتاحیه جام جهانی در سال ۲۰۱۰ در ۱۵ ژوئن در کنار ساحل آج به بازی پرداخت و بر روی گای دمل یک خطا دریافت نمود و کارت زرد را نیز از داور دریافت نمود.  ضمن تماس پرتغال با فیفا، درخواست بخشش کارت رونالدو داده شد ولی مورد رد درخواست قرار گرفت. در جام جهانی در هر سه بازی پرتغال، رونالدو به عنوان برترین بازیکن معرفی شد. سپس در مرحله یک هشتم نهایی، پرتغال بوسیله اسپانیا رد شد.  

بیوگرافی کریس رونالدو و درباره زندگی شخصی و هنری + ویدیو از ثروت افسانه ای Cr7

کریس رونالدو در جام ملت های اروپا ۲۰۱۲ 

رونالدو در جام ملت های اروپا ۲۰۱۲ هفت گل برای پرتغال ثبت کرد. در قرعه کشی جام ملت های اروپا پرتغال با آلمان، دانمارک و هلند در گروهی با نام گروه مرگ یا گروه ب قرار گرفت. بعد از اینکه پرتغال در برابر آلمان شکست خورد؛ رونالدو مورد نقد بسیاری قرار گرفت و رونالدو نیز با ناامیدی بعد از اتمام بازی، بدون اینکه از هم گروهی های خود تشکر کند میدان را ترک کرد.

کریس رونالدو در جام جهانی ملت های اروپا ۲۰۱۶

در جام جهانی ملت های اروپا ۲۰۱۶ پرتغال توانست در برابر فرانسه در دقیقه ۱۰۸ در وقت اضافی گلی را به ثبت برساند؛ در حالی که او در نیمه اول دچار مصدومیت شده و این باعث تعویضش شد. رونالدو سه گل را به ثمر رساند و به عنوان بهترین پاسور این بازی و هشتمین بازیکن برتر معرفی شد. 

بیوگرافی کریس رونالدو و درباره زندگی شخصی و هنری + ویدیو از ثروت افسانه ای Cr7

کریس رونالدو در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، پرتغال با رونالدو با هم گروهی ایران، اسپانیا و مراکش، هم گروه شدند. او در ابتدای بازی در برابر اسپانیا توانست هت تریک کند و بعد از اتمام رکورد فرانس پوشکاش مجارستانی، بعد از علی دایی به عنوان دومین بازیکن گلزن ملی جهان معرفی شد. در دومین بازی مرحله گروهی، پرتغال با گل رونالدو بر مراکش پیروز شد.

 در سومین بازی تیم پرتغال در برابر ایران قرار گرفت و در نهایت کریم انصاری در تیم ایران گلی زد و بواسطه پنالتی رونالدو، بازی با نتیجه مساوی به اتمام رسید. پرتغال در سال ۲۰۱۸ در مرحله نهایی یک هشتم جام جهانی در مقابل روسیه با نتیجه دو بر یک برابر اروگوئه با شکست مواجه شد و رونالدو با این جام جهانی وداع گفت. 

کریس رونالدو ۱۰۷ گل ملی را به خود اختصاص داد و به عنوان برترین گلزن در تاریخ به شمار رفت. او در سال ۲۰۲۲ بازی های مرحله مقدماتی جام جهانی در دوره چهارم در گروه آ در برابر ایرلند بازی کرد و در رده گلزنی از علی دایی سبقت گرفت. او در این بازی در دقیقه ۹۸ گل زد و ۱۱۱ گل ملی را به خود اختصاص داد. او توانسته بود قبل از این با ۵ گل در رقابت های یورو ۲۰۲۰ با رکورد علی دایی مساوی شود. 

بیوگرافی کریس رونالدو و درباره زندگی شخصی و هنری + ویدیو از ثروت افسانه ای Cr7

بازی رونالدو در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

در سال ۲۰۲۲ در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی قطر تیم ملی پرتغال از این مرحله خارج شد. 

قرارداد کریس رونالدو با النصر

کریستیانو رونالدو با النصر قراردادی دو و نیم ساله منعقد کرد و به عربستان رفت. در بیانیه باشگاه النصر بیان شده که: این قرارداد ورای از تاریخ سازی بوده و علاوه بر اینکه جهت کسب موقعیت های بزرگ الهام بخش باشگاه ما است؛ بلکه برای نسل آینده، ملت ما و لیگ ما الهام بخش خواهد بود. کمکی است برای پسران و دختران ما که امکان بهترین بودن برایشان فراهم شود.

بیوگرافی کریس رونالدو و درباره زندگی شخصی و هنری + ویدیو از ثروت افسانه ای Cr7

مبلغ قرارداد رونالدو با النصر

کریستیانو رونالدو با حقوق ۲۰۰ میلیون یورو در سال، از بازیکن های گران قیمت به شمار رفت. این اسطوره تا سال ۲۰۳۰ مبلغ ۵۰۰ میلیون یورو از سعودی ها به جیب می زند. بر اساس گزارش اخبار عربستان قصری لاکچری با امکانات کامل برای رونالدو در نظر گرفته شده که قیمت این قصر ۵۵۰ میلیارد تومان می باشد.

بیوگرافی کریس رونالدو و درباره زندگی شخصی و هنری + ویدیو از ثروت افسانه ای Cr7

سخن پایانی

کریستیانو رونالدو یکی از بازیکنان مشهور و معروف پرتغال است که در سال های متمادی به عنوان برترین گلزن دنیا به شمار رفت. او از سال ۱۹۹۲ در سن ۷ سالگی فوتبال را به صورت جدی با تیم محلی آندورینها شروع کرد و بعد از آن وارد باشگاه ناسیونال مادیرا شد. 

مطالب مشابه را ببینید!

نگاهی بر زندگی فروغ فرخزاد؛ بیوگرافی از اوایل زندگی تا ازدواج، آثار و درگذشت او نگاهی بر زندگی کافکا اسطوره ادبیات؛ بیوگرافی از تولد تا روابط عاشقانه، آثار و مرگ او نگاهی بر زندگی مهدی اخوان ثالث؛ از اوایل زندگی، ازدواج، آغاز شعر گفتن، زندانی شدن و درگذشت نگاهی بر زندگی سیمین دانشور نویسنده و شاعر از تولد تا ازدواج، آثار ادبی و درگذشت او نگاهی بر زندگی نظامی گنجوی؛ بیوگرافی از تولد تا آثار معروف او و درگذشت بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر اسطوره بدنسازی؛ از مهاجرت تا موفقیت های ورزشی و سینمایی او نگاهی بر زندگی نیما یوشیج؛ از تولد این شاعر تا عاشقی، زندگی در روستا و اشعار نیمایی نگاهی بر زندگی خواجه نصیر الدین طوسی؛ از تولد تا مرگ و معروف ترین آثار او نگاهی بر زندگی سهراب سپهری؛ زندگینامه این شاعر از تولد تا شهرت و مرگ او نگاهی بر زندگی سیمین بهبهانی؛ از تولد تا ازدواج و اشعار خاص او تا درگذشت و برخی از اشعار او