بیوگرافی محسن یگانه خواننده خوش صدا (زندگی شخصی و هنری و ازدواج)

بیوگرافی محسن یگانه

در این مطلب قصد داریم بیوگرافی محسن یگانه یکی از بهترین خوانندگان پاپ کشورمان را بررسی کنیم. در ابتدا چکیده ای از زندگینامه این خواننده را برای شما آورده و در ادامه تک تک موارد را به طور مفصل خواهیم گفت. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره زندگی محسن یگانه با ما در ادامه این مقاله همراه باشید…

  • نام و نام خانوادگی: محسن یگانه
  • تاریخ تولد: سال 1364 (سن فعلی: 37 سال)
  • ژانر فعالیت خوانندگی: پاپ
  • محل تولد :شهر گنبد کاووس واقع در استان گلستان
محسن یگانه

اطلاعات درباره زندگی شخصی

محسن یگانه خواننده ای اهل گنبد کاووس است که در روز بیست و سوم اردیبهشت ماه سال شصت و چهار متولد شد. محسن یگانه در ابتدا بعد از گذراندن دبیرستان به عنوان دانشجوی رشته مهندسی صنایع وارد دانشگاه آزاد شد. اما بعد از مدتی تحصیل در ترم ششم مقطع لیسانس از دانشگاه انصراف داد. او فرزند سوم خانواده است و دو خواهر و یک برادر دارد. یکی از خواهرهای او پزشک و متخصص زنان است و خواهر دیگرش نیز به دندانپزشکی مشغول است. جالب است بدانید محسن یگانه فرزند شهید محسوب می شود و پدرش محمدرضا یگانه در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده است. در زمان شهادت ایشان محسن تنها 10 ماه داشت و به همین دلیل نتوانست طعم شیرین داشتن پدر را بچشد!

محسن یگانه

ورود محسن یگانه به دنیای هنر و موسیقی

محسن یگانه کار خود را در دنیای موسیقی با یادگیری گیتار آغاز کرد. او در سال 79 و در حالی که فقط پانزده سال سن داشت یادگیری ساز گیتار آن هم بدون استاد و کلاس را شروع کرد. محسن یگانه به خاطر وضعیت فرهنگی خاص خانواده خود و با توجه به اینکه فرزند شهید بود شرایط شرکت در کلاس های موسیقی را نداشت. به همین دلیل با استفاده از استعداد سرشار و ذوق هنری و البته علاقه شدیدش به موسیقی این ساز را به صورت تجربی و با تکیه بر خودش یاد گرفت. بعد از مدتی تمرین و صرف وقت مهارت او به حدی رسید که حتی به تدریس گیتار هم روی آورد!

البته فعالیت او با همین یک ساز پایان نیافت؛ محسن یگانه به مرور کیبورد، پیانو و حتی مهارت های خاص موسیقی الکترونیک را به خوبی آموخت. البته فعالیت او در حوزه موسیقی الکترونیک چندان با سبک فعالیت های دیگرش همخوانی ندارد و به همین دلیل این حوزه از موسیقی را بیشتر در خلوت و به خاطر دل خودش پیش می رود. با این حال طبق گفته خود محسن یگانه موفقیت در موسیقی الکترونیک از آرزوهای بزرگ اوست!

ویدیو بهت قول میدم محسن یگانه یکی از معروف ترین کارهای این خواننده

زندگی هنری

اولین ترانه ای که محسن یگانه بر روی آن کار کرد ترانه ای معروف و محبوب به نام “نشکن دلمو” بود. این ترانه با همکاری محسن یگانه و محسن چاوشی تهیه شد. ترانه سرایی و آهنگسازی این کار بوسیله محسن یگانه و تنظیم آن نیز توسط محسن چاوشی انجام شد. نخستین آلبوم منتشر شده از محسن یگانه  “سال کبیسه” نام داشت که به صورت زیر زمینی و بدون مجوز رسمی روانه بازار شد. پس از انتشار این آلبوم محسن یگانه به سوی انتشار آهنگ های تکی متمایل شد. البته همین آهنگ ها هم برای اینکه پراکنده نباشند به مرور زمان در کنار هم جمع می شدند و با عنوان آلبوم بر روی وب سایت های موزیک قرار می گرفتند تا مخاطبان از آنها استفاده کنند.

محسن یگانه

محسن یگانه چند سال به صورت غیر مجاز خوانندگی کرد اما در نهایت تصمیم گرفت که نسبت به گرفتن مجوز از وزارت ارشاد اقدام کند. سپس در سال 1387 و دو سال بعد از انتشار آلبوم سال کبیسه توانست نخستین آلبوم قانونی و رسمی خود را منتشر کند. این آلبوم که در تیر ماه سال هشتاد و هفت منتشر شد، “نفس های بی هدف” نام گرفت و مشکلات زیادی هم برای خواننده خود داشت. تعدادی از آهنگ های این آلبوم پیش از انتشار در قالب های مختلف شنیده شده بودند و به نوعی تکراری محسوب می شدند. البته جوابیه ای توسط خود محسن یگانه برای نقدهای وارد بر این آلبوم منتشر شد و با در نظر گرفتن همه این مسائل آلبوم نفس های بی هدف یک اثر پر دردسر محسوب می شود.

محسن یگانه

انتشار آلبوم های بعدی

بعد از انتشار آلبوم نفس های بی هدف دوباره محسن یگانه از فضای تولید آلبوم فاصله گرفت و به برگزاری کنسرت های مختلف توجه بیشتری کرد. سرانجام با فاصله ای دو ساله آلبوم بعدی محسن یگانه هم منتشر شد. این آلبوم “رگ خواب” نام گرفت و با وجود وسواس های بسیاری که برای تولید آن خرج شده بود زمان زیادی را از محسن یگانه گرفت. آلبوم رگ خواب در مرداد ماه سال هشتاد و نه به دست مخاطبان رسید و توانست درصد بالایی از مخاطبان خود را راضی کند. ترانه سرآلبوم این آلبوم “سکوت” نام داشت و با توجه به استقبال زیاد آن به عنوان “محبوب ترین آهنگ سال 1389” شناخته شد.

بین این آلبوم موفق و آلبوم بعدی باز هم یک فاصله دو ساله افتاد. آلبوم چهارم محسن یگانه “حباب” نام داشت و در مهر ماه سال نود و یک منتشر شد. آلبوم حباب چهارده قطعه را در خود جای داده بود و البته یک سوپرایز بزرگ برای طرفداران محسن یگانه به همراه داشت. محسن یگانه این آلبوم را آخرین آلبوم خود عنوان کرد و گفت که بعد از آن آلبوم دیگری را منتشر نخواهد کرد. البته او نتوانست روی این حرف بماند و با توجه به درخواست های زیاد هوادارانش مجبور شد تصمیم خود را تغییر دهد.

تمام آهنگ های معروف محسن یگانه در ویدیوی زیر

●●●

محسن یگانه تصمیم خود را در مورد پایان کار آلبوم های خود عوض کرد و مجددا به این عرصه بازگشت. او به مدت پنج سال به کار انتشار تک آهنگ ها پرداخت و طبق قولی که به هوادارانش داده بود دوباره با آلبومی به نام “نگاه من” توجه مردم را به خود جلب کرد. آلبوم نگاه من در تاریخ بیستم اردیبهشت سال نود و چهار منتشر شد. البته پیش از آن و دو سال قبل در سال نود و دو آلبوم خاص EP از محسن یگانه به صورت اینترنتی منتشر شد که تنها سه آهنگ داشت!

محسن یگانه

ترانه سرایی و تنظیم

محسن یگانه علاوه بر خوانندگی در حوزه ترانه سرایی هم فعالیت های زیادی داشته است. به طوری که ترانه سرایی اکثر کارهای محسن یگانه را خود او انجام داد. علاوه بر کارهای شخصی این هنرمند با بسیاری از دیگر خوانندگان هم به عنوان ترانه سرا همکاری داشته است. از جمله این خوانندگان می توان به علی لهراسبی، علی رهبری، هومن سودمند، مرتضی شعبانی، پیمان زارعی، ابوالفضل فلاح و احسان آریا اشاره کرد. در ضمن محسن یگانه در کنار ترانه سرایی برای قطعه های برخی از هنرمندان آهنگسازی و تنظیم را نیز انجام داده است.

محسن یگانه

زندگی شخصی

به طور کلی محسن یگانه اطلاعات زیادی از زندگی شخصی خود در فضای مجازی و مطبوعات منتشر نمی کند. در ایام نوروز سال ۱۳۸۹ بود که خبر ازدواج محسن یگانه توسط خود او بوسیله یک مصاحبه با مجله ترانه ماه اعلام شد. در طی این چند سال عکس ها و شایعات مختلفی درباره همسر محسن یگانه پخش شده است که او همه را تکذیب کرده است. تنها عکس تایید شده از همسر محسن یگانه توسط خود او و در صفحه اینستاگرام شخصی اش منتشر شده است.

دختر محسن یگانه در چهاردمین روز آبان ۱۳۹۳ متولد شد. او نام فرزندش را نگاه گذاشت و یکی از آلبوم های رسمی خود را نیز به نام دخترش نگاه گذاشت. همانطور که گفته شد پدر او شهید محمد رضا یگانه بود و مادرش نیز رویا یزدان پناه است.

محسن یگانه

مصاحبه مادر محسن یگانه

مادر محسن یگانه که اکنون در دانشگاه مشغول تدریس است با حضور در برنامه تلویزیونی فرمول یک و شرکت در مصاحبه این برنامه نکات جالبی را درباره زندگی پسرش بیان کرد. در ادامه گوشه ای از این مصاحبه را برای شما آورده ایم:

مادر محسن یگانه در ابتدای مصاحبه خود به توصیف روزهای سخت زندگی اش در دوران جنگ تحمیلی صحبت کرد. او همچنین درباره مسئولیت سخت تربیت و بزرگ کردن فرزندانش گفت که مجبور شد در سن بیست و یک سالگی و بعد از شهادت همسرش بار این مسئولیت را به دوش بکشد. کار سختی که او به خوبی انجام داده بود!

رویا یزدان پناه این گفت و گوی تلویزیونی را اینطور ادامه داد: دختر بزرگم پزشک است و در حوزه پزشکی زنان متخصص است. دختر کوچکترم هم دندانپزشک است و به این کار مشغول است. محسن هم مانند دیگر فرزندانم بسیار مقبول بود و در مسیری پیش می رفت که در آن دوران و با توجه به وضعیت خانواده ما بسیار قابل تحسین بود.

محسن یگانه

من به عنوان مادر محسن به او گفته بودم که باید مهندس بشود و او هم تا دوران دانشگاه قصد رسیدن به همین گفته و هدف را داشت. اما در دانشگاه و با توجه به فضای جدیدی که محسن با آن مواجه شد تاثیرات زیادی روی نگاه محسن و مسیر زندگی او شد. همین تغییرات باعث شدند که محسن از تکلیفی که من برایش مشخص کرده بودم صرف نظر کند و رشته دانشگاهی خود را کنار بگذارد.

ورود یکی از اعضای خانواده ما به دنیای هنر برای من و همه اعضای خانواده چالشی سخت و بزرگ بود. با اینکه محسن از دوران نوجوانی به هنر و موسیقی علاقه داشت من در ابتدا مخالف این انتخاب بودم و تعیین کرده بودم که او به سمت و سوی دیگری برود. اما در نهایت زمانی که محسن به یقین رسید و مطمئن شد که هنر مسیری است که می تواند در آن شکوفا شود دیگر کاری از دستم برنیامد. محسن هنر را انتخاب کرد و با تمرین و ممارست و البته سخت کوشی زیاد توانست موفق شود و به این جایگاه برسد.

محسن یگانه

ماجرای کنسرت جنجالی

یکی از جنجالی ترین کنسرت هایی که در ایران اجرا شد متعلق به محسن یگانه بود. او در بهمن مال ۱۳۹۵ در شهر بم برنامه یک کنسرت عمومی داشت و درست زمانی که در صحنه مشغول اجرا بود اتفاقی عجیب افتاد. شخصی از بین جمعیت بلند شد و با استفاده از اسپری فلفل حاضران در سالن را مورد آزار و اذیت قرار داد. این ماجرا درگیری هایی را در سالن کنسرت به همراه داشت و در نهایت هم منجر به توقف چند ساعته اجرای محسن یگانه شد!

لیست آلبوم های محسن یگانه

در قسمت های قبلی به طور مفصل درباره نحوه و ترتیب انتشار آلبوم های محسن یگانه گفتیم. با این حال در اینجا به عنوان جمع بندی نام آلبوم های مختلف این خواننده به همراه سال عرضه هر کدام را آورده ایم:

۱- آلبوم سال کبیسه که تنها آلبوم غیررسمی محسن یگانه بود و در سال ۱۳۸۵ عرضه شد.

۲- آلبوم نفس های بی هدف، آلبوم رسمی منتشر شده در سال ۱۳۸۷ بود.

۳- آلبوم رگ خواب هم آلبوم رسمی بعدی محسن یگانه محصول سال ۱۳۸۹ بود.

۴- آلبوم حباب سومین آلبوم رسمی او بود که در سال ۱۳۹۱ وارد بازار شد.

۵- آلبومک EP که اولین آلبومک محسن یگانه بود نیز در سال ۹۲ ساخته شد.

۶- نگاه من آخرین آلبوم رسمی منتشر شده از این خواننده است و از سال ۱۳۹۴ دیگر شاهد ارائه آلبومی از محسن یگانه نبودیم.

آثار محسن یگانه در سینما و تلویزیون

این خواننده کهنه کار هم مثل بسیاری از خوانندگان محبوب پاپ کشورمان در ساخت موسیقی فیلم ها و سریال های مختلف همکاری داشته است. این همکاری ها عبارتند از:

▪ ساخت آهنگ “گرگ و میش” برای متن فیلم “گرگ و میش”

▪ آهنگ “خیال تو” به عنوان تیتراژ برنامه “ماه عسل” احسان علیخانی

▪ ساخت آهنگ “نشانی” برای تیتراژ برنامه “نشان بی نشان‌ ها” در تلویزیون

▪ تولید آهنگ “مرگ خاموشی” برای متن برنامه “شوک” که یک مستند تلویزیونی بود.

▪ آهنگ “آسمان همیشه ابری نیست” برای تیتراژ سریالی با همین نام به کارگردانی سعید عالم زاده

▪ ساخت آهنگ “آدما” به عنوان آهنگ تیتراژ فیلم تلویزیونی با نام “یه آسمون آبی، سقف اتاق منه”

▪ آهنگ های “قلب یخی”، “امیدی که نمی بازم” و همینطور آهنگ “کاش” برای تیتراژ و موسیقی متن سریال “قلب یخی”

محسن یگانه

جوایز و افتخارات محسن یگانه

محسن یگانه در سال ۱۳۹۱ برنده تندیس بهترین اجرای زنده موسیقی پاپ از اولین جشنواره سالانه موسیقی ما شد.

او توانست دو بار در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۷ تندیس سالن تئاتر نوکیا لس آنجلس را دریافت کند. به دنبال این موفقیت نام محسن یگانه به عنوان یکی از مشاهیر تاریخ این تالار ثبت شد!

محسن یگانه اولین خواننده داخلی کشورمان بود که در اینستاگرام موفق به دریافت تیک آبی شد! همچنین او توانست رکورد سولد اوت چهارده سانس فروش بلیط کنسرت در برج میلاد را ثبت کند!

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم شما را با زوایای شخصی و کاری یکی از بهترین خوانندگان پاپ کشورمان آشنا کنیم. امیدواریم از مطالعه بیوگرافی محسن یگانه لذت برده باشید…

مطلب مشابه: عکس نوشته آهنگ های محسن یگانه + متن های زیبای ترانه ها

مطالب مشابه را ببینید!

نگاهی بر زندگی بابک خرمدین؛ زندگینامه سردار ایرانی از تولد تا نبردها و دستگیری تا مرگ نگاهی بر زندگی فروغ فرخزاد؛ بیوگرافی از اوایل زندگی تا ازدواج، آثار و درگذشت او نگاهی بر زندگی کافکا اسطوره ادبیات؛ بیوگرافی از تولد تا روابط عاشقانه، آثار و مرگ او نگاهی بر زندگی مهدی اخوان ثالث؛ از اوایل زندگی، ازدواج، آغاز شعر گفتن، زندانی شدن و درگذشت نگاهی بر زندگی سیمین دانشور نویسنده و شاعر از تولد تا ازدواج، آثار ادبی و درگذشت او نگاهی بر زندگی نظامی گنجوی؛ بیوگرافی از تولد تا آثار معروف او و درگذشت بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر اسطوره بدنسازی؛ از مهاجرت تا موفقیت های ورزشی و سینمایی او نگاهی بر زندگی نیما یوشیج؛ از تولد این شاعر تا عاشقی، زندگی در روستا و اشعار نیمایی نگاهی بر زندگی خواجه نصیر الدین طوسی؛ از تولد تا مرگ و معروف ترین آثار او نگاهی بر زندگی سهراب سپهری؛ زندگینامه این شاعر از تولد تا شهرت و مرگ او