بیوگرافی سیروان خسروی خواننده + عکس های همسرش و زندگی شخصی هنری

سیروان خسروی

سیروان خسروی یکی از خواننده های پرطرفدار ایرانی است. او نوازنده، اهنگساز سبک پاپ، راک و الکترونیک است و برادر کوچکش زانیار هم خواننده است. او بیش از خوانندگی، در حرفه تنظیم کنندگی تبحر دارد و یکی از برترین تنظیم کنندگان کشور است. در ادامه بیوگرافی و عکس های سیروان خسروی و همسرش را آماده کرده ایم.

چکیده‌ای از بیوگرافی

  • نام کامل: سیروان خسروی
  • تاریخ تولد: ۴ مرداد ۱۳۶۱
  • محل تولد :تهران
  • پیشه: خواننده، نوازنده، تنظیم کننده، صدابردار و آهنگساز
  • سبک: پاپ، راک، الکترونیک
  • ساز تخصصی: کیبورد
  • زمان فعالیت: ۱۳۸۴ تا کنون

بیوگرافی سیروان خسروی

سیروان خسروی خواننده پاپ و تنظیم کننده متولد 4 مرداد سال 1361 در شهر تهران است و اصالتا کردتبار است. پدر او اهل کرمانشاه و مادرش سنندجی است. برادر کوچکش زانیار خسروی است که یکی از خوانندگان موفق سبک پاپ است و گروه ایهام را تشکیل داده است.

سیروان به جز خوانندگی به عنوان آهنگساز، تنظیم کننده، صدابردار و ناظر ضبط هم فعالیت دارد و در تمام این حرفه ها بسیار حرفه ای است.

سیروان خسروی

شروع موسیقی

او از دوران نوجوانی به موسیقی علاقه مند شد و موسیقی التون جان و موسیقی کارتون شیر شاه را دوست داشت. از سن 11 سالگی به مدت 4 سال نزد اوی جونیو موسیقی و کیبورد را آموخت و در سن 16 سالگی زیر نظر کاوه یغمایی با اصول نوازندگی کیبورد و سبک راک آشنا شد.

سیروان خسروی

تشکیل گروه زیرزمینی

پس از مدتی با 4 نفر از دوستانش گروه راک زیرزمینی را تشکیل داد که در آن قطعات گروه های مطرح راک مانند بیتلز، پینک فلوید، دایراستریتس، پلیس و … را می نواختند. بعد از یک سال همکاری با این گروه از آنها جدا شد.

سیروان خصروی مهمترین دلیل ورودش به موسیقی را، آشنا شدن با کاوه یغمایی و حضور در مراحل ضبط آلبوم مترسک می داند. آلبوم مترسک محرک اصلی سیروان خسروی برای شروع آهنگسازی و بیان ایده ها و افکار موسیقی اش بوده است.

سیروان خسروی

نوازندگی

او به هرماه گروه کاوه یغمایی در دو کنسرت در سال 79 و 80 به عنوان نوازنده کیبورد حضور داشته است که این تنها اجراهای سیروان به عنوان نوازنده روی صحنه بوده است.

سیروان از سال 1379 در آلبوم خوانندگان زیادی به عنوان ناظر ضبط، صدابردار، تنظیم کننده و آهنگساز حضور داشته است.

سیروان خسروی

اولین آلبوم سیروان خسروی

او پس از آشنایی با مید اطهری نژاد در سال 80، مراحل تهیه نخستین آلبوم شخصی اش به نام تو خیال کردی بره را شروع کرد و بعد از گرفتن مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 84 موفق به انتشار آن شد.

آلبوم تو خیال کردی بری فروش چشمگیری نداشت ولی سیروان توانسته بود سبک مورد علاقه اش را که یک تحول در آهنگسازی، تنظیم، اجرا، میکس و مسترینگ بود را به گوش مردم برساند و از این قضیه خوشحال بود.

با وجود عقیدهٔ اکثریت موزیسین‌ها که در موسیقی ایران برای سبک وی شانسی قائل نبودند، با انگیزهٔ بیشتر توانست به جایگاهی برسد که کارهایش معمولاً با استقبال عمومی روبرو می‌شود.

سیروان، مراحل ساخت دومین آلبوم خود با نام ساعت ۹ را از سال ۱۳۸۴ آغاز کرد و بعد از چهار سال آن را در اردیبهشت ماه ۱۳۸۸ منتشر کرد.

سیروان خسروی

کنسرت‌ها

در اسفند سال 1388 سیروان خسروی برای نخستین بار کنسرتش را برگزار کرد و با استقبال زیادی از سوی مخاطبانش مواجه گردید.

او در شهریور سال 1394 با اجرای کنسرت آنپلاگد در سالن برج آزادی تهران توانست نخستین اجرای کنسرت آنپلاگد ایران را در کارنامه اش ثبت نماید.

سیروان خسروی

خواننده جهانی

دو قطعه از سیروان خسروی به نام نه نرو و ساعت 9 موفق شده اند در جدول موسیقی رادیوی هلندی Funx  رتبه اول را به دست آورند. سیروان خسروی با قطعه «Stay Here Tonight» از آهنگ‌های انریکه ایگلسیاس، خوانندهٔ اسپانیایی را بازآمیزی کرد.

سیروان خسروی

تجربه بازیگری

سیروان در تابستان ۱۳۸۹ در فیلم سوت پایان نیکی کریمی در حضوری کوتاه در نقش خود ظاهر شد.

سیروان خسروی

مدلینگ

او به عنوان مدل هم فعالیت داشته است. سیروان خسروی در عرصه تبلیغات هم حضور داشته و با برند هایی همچون اکس(AXE) و سان استار(Sunstar) همکاری دارد.

همکاری با دیگران

او به به عنوان تنظیم کننده و آهنگساز با خوانندگانی زیادی از جمله زانیار، رضا صادقی، احسان خواجه امیری، شهاب رمضان، بهنام صفوی، مهدی یراحی، امیر یگانه و … همکاری داشته است.

سیروان خسروی

جوایز و افتخارات

سیروان خسروی در ۲۱امین دورهٔ جشنواره موسیقی فجر حضور داشته‌است و به عنوان بهترین تنظیم‌کننده انتخاب شد.

امیدواریم بیوگرافی سیروان خسروی مورد توجه شما قرار گرفته باشد، می توانید با وارد شدن به بخش بیوگرافی مطالب بیشتر را بخوانید.

مطالب مشابه را ببینید!

بیوگرافی جنی خواننده مشهور گروه بلک پینک؛ درباره زندگی شخصی از موفقیت تا رابطه هایش بیوگرافی سلنا گومز خواننده و بازیگر؛ از رابطه با جاستین بیبر تا نامزد جدیدش بیوگرافی ادل خواننده مشهور انگلیسی؛ از ازدواج تا ناگفته های شخصی زندگی بیوگرافی همایون شجریان خواننده محبوب؛ از شروع فعالیت تا شهرت و ازدواج بیوگرافی جیسو خواننده و بازیگر جذاب کره‌ای؛ درباره زندگی شخصی و کار های هنری بیوگرافی علی یاسینی خواننده؛ درباره زندگی شخصی، ازدواج و بهترین آهنگ هایش بیوگرافی جنیفر لوپز خواننده و بازیگر؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم ها بیوگرافی علیرضا طلیسچی (اطلاعات ازدواج و زندگی هنری) و عکس های این خواننده خوش صدا بیوگرافی محسن چاوشی خواننده محبوب و اطلاعات از زندگی شخصی ازدواج و طلاق بیوگرافی محسن یگانه خواننده خوش صدا (زندگی شخصی و هنری و ازدواج)