هزینه های سفر به چین | هزینه اقامت، هتل، تاکسی، خورد و خوراک و اطلاعات کلی

هزینه های سفر به چین

اگر می خواهید به کشور چین سفر کنید باید هزینه های سفر به این کشور را بدانید. برای سفر به چین باید هزینه اقامت، هزینه حمل و نقل و تاکسی، هزینه خورد و خوراک، هزینه خرید سوغات، هزینه دیدن مکان های گردشگری و … را بدانید تا بتوانید سفری آسوده و به یاد ماندنی داشته باشید. به همین منظور در این قسمت راهنمای هزینه های سفر به این کشور پهناور را می خوانید.

در مورد جذابیت سفر به چین هر چه بگوییم کم گفته ایم. هر شهر و هر گوشه کنار این کشور، پر از جاذبه های دیدنی و جالب است که شما را با تاریخ و سبک فهنگ و زندگی این کشور پرجمعیت آشنا می کند هر چند که زمان بسیار زیادی را لازم دارید تا بتوانید فقط قسمت کوچکی از چین را ببینید. از تمام این صحبت ها که بگذریم، هزینه های سفر به چین را باید بدانید تا بتوانید بدرستی برنامه ریزی کنید. پس با ما همراه باشید تا هزینه های سفر به این کشور پهناور را بررسی کنیم.

البته قیمت یوآن را باید به نرخ روز حساب کنید تا سردرگم نشوید.

هزینه های سفر به چین

اطلاعات کلی درباره کشور چین

چین 中国 کشور بسیار بزرگ و پهناوری است و در قسمت شرق قاره آسیا قرار دارد که بر اساس آخرین آمار رسمی که در سال 2017 منتشر شد، 1 میلیارد و 386 میلیون نفر جمعیت دارد. این کشور از لحاظ مساحت جغرافیایی هم به عنوان چهارمین کشور بزرگ و وسیع دنیا شناخته می شود کشور چین یکی از قدیمی ترین تمدن های تاریخی جهان را دارد که هنوز هم می توان به اثر و آثار بسیار پر رنگی که از آن در تمام شهرهای چین است هم نگاهی دقیق و اجمالی انداخت. البته این بدان معنا نیست که این کشور با تکنولوژی بیگانه باشد اتفاقا برعکس، چین از جمله کشورهایی است که توانسته است بین سنت و مدرنیته ی خود در همه ی وجوه، تعادل خوبی برقرار کند.

از لحاظ آب و هوایی هم باید بگوییم که در کل، آب و هوای چین در نقاط مختلف متفاوت و مختلف است و نمی توان نسخه ای یکسان را نسبت به تمامی مناطقش تجویز کرد! در شمال شرقی این کشور آب و هوا گرمِ گرم است یا سردِ سرد. در جنوب هم تابستان های نیمه گرمسیری و زمستان های سرد وجود دارد. به همین خاطر باید آب و هوا در هر منطقه را مورد بررسی قرار داد.

 

هزینه های سفر به چین
واحد پولییوان
زبان رسمیزبان ماندارین
نام کشور چین به زبان انگلیسیChina
اختلاف ساعت با ایرانچهار ساعت و نیم از تهران جلوتر است.
شماره های اظطراریآتش نشانی:۱۱۹

آمبولانس:۱۲۰

پلیس:۱۱۰

پیش شماره ی کشور چین+۸۶
نوع برق شهری۲۲۰ ولت – ۵۰ هرتز
فرودگاه های بین المللی چینفرودگاه بین ‌المللی بایون گوآنگجو

فرودگاه بین‌ المللی گایلین لیانگ‌جیانگ

فرودگاه بین ‌المللی پکن

فرودگاه پکن نانیوان

فرودگاه بین ‌المللی لانگ‌ دونگ ‌بائو گوئی‌ یانگ

فرودگاه بین ‌المللی شانگهای هنگقیو

فرودگاه بین‌ المللی چنگچینگ ییانگبی

فرودگاه بین ‌المللی فوژو چنگل

هزینه های سفر به چین

سفر به چین

بیایید فرض را بر این بگذاریم که شما تصمیمتان را برای سفر به چین گرفته اید و می خواهید هزینه های سفر به این مقصد جذاب را بررسی کنید تا هم مقدمات سفرتان را تدارک ببینید و هم برنامه ریزی های لازم را انجام دهید. برای این که خودتان را بدون دردسر به چین برسانید، به شما پیشنهاد خرید و استفاده از تور چین از آژانس های هواپیمایی معتبر را توصیه می کنیم زیرا؛ این که بخواهید تا سفری راحت داشته باشید و به راحتی به مقصد خود برسید، واقعا اصل مهمی در یک سفر خوب است که تنها با استفاده از خدمات یک آژانس هواپیمایی خوب برای شما قابل حصول است.

شما در این تور از شهر ممنوعه ی پکن، میدان تیان آمن، کاخ تابستانی، کارخانه ی مروارید، خیابان و بازار وانجینگ فونگ، دیوار بزرگ چین، محوطه ی بیرونی پارک المپیک، کارخانه ی یشم، مرکز طب سنتی، برج تلویزیونی شانگهای، موزه تاریخ، کارخانه ابریشم، باغ یو، خیابان نانجینگ، بازار یویوآن و بسیاری از جاذبه های دیگر در این دو شهر را با الی گشت بازدید خواهید کرد. همچنین بلیط رفت و برگشت از شانگهای با هواپیماهای شرکت هواپیمای ماهان ایر، ترانسفر فرودگاهی، ویزای گروهی، اقامت در بهترین هتل های ۵ ستاره به مدت ۸ شب، پرواز داخلی پکن_ شانگهای، بیمه مسافرتی، راهنمای فارسی زبان، گشت ویژه همراه با ناهار و بسیاری از خدمات دیگر برای شما در تور مقصد چین الی گشت تعریف شده است

هزینه های سفر به چین

 به نظر می رسد که هزینه ی سفر به چین تا حد قابل قبولی در این تور پیش بینی و حل شده است. البته در صورتی که یک مسافر حرفه ای و به اصطلاح کاملا وارد به اصول بک پکری باشید، می توانید تا در صورت علاقه از پروازهای مستقیم از تهران به مقصد پکن و یا شانگهای استفاده کنید که برای این کار هم می توانید به سایت الی گشت و خرید و رزرو آنلاین هم بلیط و هم هتل را انجام دهید. در این قسمت باید در باره ی هزینه های مربوط به دریافت ویزای چین را نیز لازم است بدانید.

قبل از لیست هزینه های سفر به چین و ویزای این کشور، باید بدانید که برای دریافت ویزای چین باید حتما یک قطعه عکس مناسب، فرم درخواست ویزای گردشگری با عکس، اصل گذرنامه یا صفحات خالی و اعتبار حداقل ۶ ماهه به همراه یک گذرنامه را لازم دارید. برای دریافت ویزاهای مختلف باید هزینه ی آن را به نرخ روز (۲۰/۳/۱۳۹۸) پرداخت نمایید. برای دریافت ویزای دوبار ورود باید ۱۵۰ دلار، ویزای گردشگری گروهی ۸۰ دلار و برای ویزای انفرادی با اجازه ی ۱ بار ورود ۱۰۰ دلار پرداخت نمایید.

هزینه های سفر به چین
  • آدرس سفارت چین در تهران: خیابان اقدسیه، خیابان موحد دانش، سفارت چین
  • شماره ی سفارت: ۱۲۴۰ ۲۲۲۹-۰۲۱
  • وب سایت رسمی سفارت چین در ایرانir.chineseembassy.org
هزینه های سفر به چین

توجه داشته باشید که:

  • قیمت های روز برای پرواز به پکن با ایرلاین های مختلف و کلاس پروازی های متفاوت از حدودا ۵ میلیون تومان تا ۱۲ میلیون تومان است.
  • قیمت های روز برای پرواز به شانگهای با ایرلاین های مختلف و کلاس پروازی های متفاوت از حدودا ۴ میلیون تومان تا ۱۲ میلیون تومان است.
  • برای دریافت ویزا باید نامه ی تمکن مالی رسمی و ترجمه شده از طرف بانک برای هر نفر با حداقل موجودی ۴ میلیون تومان تهیه نمایید
  • عوارض خروج از کشور برای بار اول در سال، ۲۲۰ هزار تومان، بار دوم ۳۳۰ هزار تومان و برای بار دوم ۴۴۰ هزار تومان است.
هزینه های سفر به چین

هزینه ی اقامت در چین

شهرهای چین و توریستی چین کم نیستند و هر کدام علی الخصوص در فصل های بهار و تابستان، کاملا از همه نظر شکل و ماهیت خود را بیشتر تبدیل به شهرهای گردشگری می کنند. این مسئله بدون شک بر روی قیمت های آنان از همه نظر تاثیر گذار است. به طور مثال برای اقامت در هر کدام از شهر های این کشور در بررسی هزینه های سفر به چین باید بگوییم که انتخاب های شما از مهمان خانه، هاستل، موتل، هتل آپارتمان و هتل های ۳ تا ۵ ستاره است. بهترین کاری که ما به شما پیشنهاد می کنیم در زمینه ی اقامت خود در چین انجام دهید این است که قبل از سفر به چین، هتل خود را در هر شهری که می خواهید در آن اقامت کنید، انتخاب کرده و رزرو نمایید. برای مثال برای این که در مهمانخانه ای با شرایط متوسط در چین اقامت داشته باشید باید هزینه ای برای هر ماه ۱۲۰ تا ۳۰۰ یوآن چینی را پرداخت نمایید.

هزینه های سفر به چین

اگر هم هاستل را انتخاب می کنید، بسته به محیط و نوع خدمات باید برای ۱ ماه ۷۵ تا ۱۷۰ یوآن پرداخت نمایید. برای اقامت در هتل آپارتمان ۱ تخته در داخل شهر تا ۳ هزار و ۳۰۰ یوآن و در داخل شهر ۶ هزار و ۹۰۰ یوآن باید برای ۱ ماه پرداخت نمایید. اگر با خانواده ی خود و یا به صورت گروهی سفر می کنید باید این را بدانید که یک هتل آپارتمان ۳ تخته خارج از محدوده ی شهری باید در حدود ۷ هزار و ۸۰۰ یوآن و برای داخل شهر از بین ۱۶ تا ۱۷ هزار یوآن باید برای ۱ ماه پرداخت نمایید. اگر هم که هتل های داخل شهر را ترجیح می دهید باید بدانید که؛ نرخ اقامت در هتل های ۳ ستاره در چین از حدودا ۱۳۰ تا ۸۰۰ یوآن، هتل های ۴ ستازه از ۳۴۰ تا هزار یوآن و هتل های ۵ ستاره هم از ۴۳۰ تا ۱۸۰۰ یوآن باید برای ۱ ماه می باشند.

هزینه های سفر به چین

هزینه ی خورد و خوراک در چین

در زمینه ی خورد و خوراک و شکم گردی در سفر به چین و هزینه های مربوط به آن نیز باید بدانید که شما علاوه بر این که می توانید از رستوران ها و غذاخوری ها و حتی دکه های غذاهای خیابانی استفاده نمایید، با توجه به نوع ذائقه ی خود می توانید اقلام مصرفی برای تهیه ی یک وعده ی غذایی را نیز خودتان تهیه نمایید.

برای این که به یکی از رستوران های ارزان قیمت در شهرهای بزرگ چینی بروید باید بدانید که قیمت ها از ۳۰ یوآن شروع می شود. متوسط قیمت یک وعده ی غذایی برای ۲ نفر در یک رستوران متوسط با پیش غذا، غذا و دسر از ۲۰۰ یوآن شروع می شود. در رستوران های فست فود زنجیره ای همچون مک دونالد هم برای خوردن یک ساندویچ متوسط باید ۳۵ یوآن پرداخت کنید. یک بطری نوشابه ی کوکاکولا و یا پپسی هم ۳٫۷۵ یوآن است. قیمت یک لیوان کاپوچینو هم از ۳۱٫۲۴ یوآن چین شروع می شود.

هزینه های سفر به چین

قیمت روز اقلام را به ترتیب برای برآورد هزینه های سفر به چین در جدول زیر ذکر خواهیم کرد.

یک بطری کوچک آب۲٫۵۲ یوآن
شیر ۱ لیتری۱۲٫۱۷ یوآن
برنج سفید ۱ کیلویی۸٫۳۸ یوآن
شانه ی تخم مرغ ۱۲ تایی۱۳٫۱۴ یوآن
پنیر محلی ۱ کیلویی۹۸٫۷۹ یوآن
گوشت گوساله ۱ کیلویی۶۱٫۱۰ یوآن
۱ کیلو سیب۱۱٫۹۳ یوآن
۱ کیلو آناناس۹٫۵۰ یوآن
۱ کیلو پرتقال۱۲٫۶۴ یوآن
۱ کیلو گوجه۸٫۰۸ یوآن
۱ کیلو سیب زمینی۵٫۱۲ یوآن
۱ کیلو پیاز۵٫۱۱ یوآن
آب ۱٫۵ لیتری۴٫۴۶ یوآن
هزینه های سفر به چین

هزینه ی بازدید از جاذبه ها در چین

به هر حال سفر به چین، با بازدید از جاذبه های معروف و مختلفش است که جذابیت پیدا می کند و بدون بازدید از این جاذبه ها، تقریبا می شود گفت که شما حتما لازم دارید تا باز هم به چین صرفا فقط برای بازدید از جاذبه ها سفر کنید! برای کاهش در هزینه های سفر به چین می توانید به جاذبه های رایگان سر بزنید ولی در کل، هزینه های بازدید از جاذبه ها در این کشور آن قدر ها هم زیاد نیست. برای بازدید مجزای هر کدام از جاذبه ها در چین از ۵۰ یوآن تا نهایت ۳۵۰ یوآن است. پیشنهاد می کنیم که قبل از سر زدن به بسیاری ازاین جاذبه ها مخصوصا آن هایی که امکان رزرو و خرید آنلاین بلیط را دارند، قیمت ها را به روز چک کنید.

هزینه های سفر به چین

هزینه ی خرید کردن و سوغاتی خریدن در چین

درباره ی چین و بازارهایش دیگر کسی نیست که نداند عمده ترین و متنوع ترین بازارهای جهانی در هر زمینه ای و هر کیفیتی اول از همه در چین است. در بازارهای این کشور هر چیزی را که بخواهید با هر قیمتی پیدا خواهید کرد. اگر می خواهید خرید کنید باید بدانید که خرید پیراهین زنانه و یا مردانه از برندهای اقتصادی و خوبی همچون H&M حدودا بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ سوآن، خرید شلوار در جنس های مختلف از ۴۰۰ تا ۷۰۰ یوآن، کیف و کفش چرم زنانه و مردانه از ۶۰۰ تا ۱۵۰۰ یوآن و یا کفش ورزشی از برند ورزشی NIKE بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ یوآن برای شما هزینه دارد. در زمینه ی بررسی هزینه های سفر به چین برای خرید سوغاتی باید این را بدانید که هر وسیله ای که برای خرید در نظظر داردی، در کیفیت های مختلف و گوناگون از خوب تا بد در بازارهای مختلف این شهر پیدا می شوند و همه چیز بسته به هزینه ای دارد که شما برای خرید کردن در نظر گرفته اید.

هزینه های سفر به چین

هزینه های حمل و نقل در چین

برای حمل و نقل در چین می توانید از تاکسی، قطار، مترو و لایت ریل استفاده نمایید. پیشنهادی که برای شما داریم این است که از کارتی به نام yi zhang jiao tong ka استفاده کنید تا بتوانید از تمامی این وسایل نقلیه استفاده نمایید. به هر حال برای مثال، بر اساس استناد به سایت جهانی  numbeo بلیت یک طرفه با مترو ۴ یوآن است که شارژ ماهیانه ی آن، ۲۰۰ یوآن است. ورودی تاکسی با ترافیک نرمال ۱۳ یوآن است و در مسافت ۱ کیلومتری ۲٫۳۰ یوآن به آن اضافه می گردد. معمولا تاکسی ها در چین بعد از ۱ ساعت، ۵۰ یوآن بیشتر کرایه می گیرند.

هزینه های سفر به چین

هزینه های خرید سیم کارت و موبایل در چین

در چین اپراتورهای مختلف و فراوانی در زمینه ی اپراتورهای موبایل وجود دارد. در این کشور ۳ اپراتور بسیار بزرگ وجود دارد که به نام های چاینا یونیکام (China Unicom)، چاینا موبایل (China Mobile) و چاینا تلکام (China Telecom) است. برای خرید سیم کارت در چین باید بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ یوآن هزینه کنید. هزینه ی هر دقیقه مکالمه ی داخلی، با ایران، پیامک و اینترنت و حتی اپراتورهای مختلف متفاوت است.

هزینه های سفر به چین
امیدواریم با دانستن هزینه های سفر به چین، مسافرتی خوب به کشور چین داشته باشیم و لذت ببرید.

مطالب مشابه را ببینید!

جاهای دیدنی اسکاتلند؛ 13 مکان فوق العاده زیبا و گردشگری این کشور مکان‌های دیدنی کره جنوبی؛ از جزیره جیجو تا پارک ملی و برج سئول مکان های دیدنی پاریس فرانسه؛ تصاویری از جاهای گردشگری و زیبای این شهر همه چیز در مورد شهر مادرید اسپانیا؛ بهترین زمان سفر و مکان های گردشگری آن مادرید کجاست؟ نگاهی به شهر زیبای مادرید جاذبه های دیدنی عمان؛ همه چیز در مورد گردشگری عمان و مکان های خاص آن معرفی زیباترین سواحل اروپا؛ 20 ساحل زیبایی خاص با تصاویر زیباترین سواحل آسیا معرفی مکان های برتر گردشگری ایتالیا با تصاویر از جاهای دیدنی و تفریحی آن راهنمای سفر به کربلا | اطلاعات ضروری | هزینه سفر | مکان های دیدنی و زیارتی کربلا