معروف ترین محله های استانبول

استانبول یکی از شهرهای توریستی و زیبای شهر ترکیه است و جاذبه های زیبایی برای تماشا و بازدید در آن وجود دارد. قرار گیری این شهر بین دو قاره آسیا و اروپا، به این شهر اهمیت دیگری داده است و تعلق نداشتن به یک قاره را در این شهر به خوبی در معماری های آن می توان مشاهده نمود. در این شهر آثار و بناهای برجسته و باشکوهی دیده می شود و به همین دلیل گردشگران و توریست های زیادی از سراسر دنیا هر سال به این شهر سفر می کنند. در زمانی که با تور استانبول به این شهر سفر می کنید، دقت داشته باشید که در کدام محله اسکان پیدا می کنید. شناخت محله های هر شهر به شما کمک می کند تا بتوانید در بهترین نقطه اقامت کنید.
در انتخاب محله ای که قرار است در آن اقامت کنید، به کیفیت هتل هایی که در این منطقه وجود دارد و فاصله ای که این محل با آثار باستانی و مراکز خرید دارد را مورد توجه قرار دهید. ضمنا امنیت و به دور بودن از هرگونه اغتشاش و ناآرامی و ارزان بودن و یا گران بودن خدماتی که در محله مورد نظر ارائه می شود نیز از دیگر نکاتی است که به هنگام انتخاب محله مورد نظر به جهت اقامت می بایست به آن ها توجه داشته باشید. در استانبول چندین محله معروف وجود دارد که هر یک، خصوصیات خاص خود را دارند. با توجه به اهمیت موضوع اقامت در محله مناسب در ترکیه، تصمیم داریم تا در این مقاله در رابطه با معروف ترین محله ها در استانبول اطلاعات بیشتری را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، از این رو پیشنهاد می کنیم که تا انتها با ما همراه باشید.

 

محله سلطان احمد استانبول

محله سلطان احمد، یکی از محله های قدیمی در شهر استانبول است و آثار و بناهای دیدنی و تاریخی فراوانی را می توان در این محله بازدید کرد. یکی از مزیت هایی که این محله دارد، عدم نیاز به استفاده از وسایل حمل و نقل و تاکسی برای رفتن به اماکن تاریخی مختلف است. در محله سلطان احمد تقریبا بیشتر جذابیت های تاریخی در فواصل بسیار کم از یکدیگر واقع شده است و شما چنانچه عاشق پیاده روی باشید، با پای پیاده می توانید به تماشای دیگر بناهای تاریخی این محله بروید. یکی از بناهای زیبایی که می توان در محله سلطان احمد به سراغ آن رفت، مسجد آبی استانبول یا مسجد سلطان احمد است. این مسجد با کاشی های آبی و زیبایی که دارد یکی از معروف ترین آثار موجود در این محله است.
از دیگر زیبایی های محله سلطان احمد، مسجد ایا صوفیه است. این مسجد نیز از قدمت و تاریخچه طولانی برخوردار بوده و معماری داخلی آن باعث شده که این مسجد بسیار مورد توجه گردشگران واقع شود. به داخل مسجد که قدم می گذارید، نقش و نگارها و نقاشی هایی که از دوران مختلف به جا مانده است، اولین چیزی است که توجه شما را به خود جلب می کند. بازار آراستا در محله سلطان احمد شهر استانبول قرار دارد و نسبت به بازارهای دیگر این شهر، خلوت تر بوده و راحت تر می توان در آن به خرید پرداخت. اگر به دنبال خرید کالاها و اجناسی خاص و دوست داشتنی برای عزیران خود هستید، این بازار می تواند برای شما بهترین مکان باشد. کاخ توپکاپی، باسیلیکا سیسترن و میدان اسب دوانی از دیگر جاهای دیدنی محله سلطان احمد استانبول به شمار می روند.

 

معروف ترین محله های استانبول

منطقه بی اوغلو، از معروف ترین محله های استانبول

محله بی اوغلو، یکی دیگر از محله های قدیمی شهر استانبول است. مهم ترین عاملی که باعث می شود شما این محله را برای  اقامت یا تماشا انتخاب کنید، مراکز خرید و بالا بودن تعداد هتل هایی است که در این منطقه وجود دارند. از دیگر خصوصیات این محله، خیابان های شلوغ و پر رفت و آمد آن است. علاوه بر این موارد، ساختمان ها و بناهای مهمی مانند فرهنگسرای آتاتورک، برج گالاتا، کنسولگری ها، موزه صنعت و غیره در این محله قرار دارند و باعث شده اند که این محله اهمیت زیادی پیدا کند. محله بی اوغلو به خوبی توانسته تلفیق مدرنیته و سنتی بودن را به نمایش بگذارد. در این محله شما می توانید آثار تاریخی و قدیمی را در کنار هتل ها و مراکز خرید لوکس و به روز مشاهده کنید.
یکی از بناهای تاریخی محله بی اغلو، برج گالاتا است. این برج با داشتن ارتفاع 700 متری، یکی از بلندترین ساختمان های زمان خود به شمار می رفته است. از دیگر جذابیت های منطقه بی اغلو، کافه هایی است که در محله جهانگیر وجود دارد و به محلی برای تبادل افکار و اندیشه ها میان روشنفکران تبدیل شده است. از دیگر خیابان هایی که در منطقه بی اغلو از شهرت زیادی برخوردار است، خیابان استقلال است که در سراسر آن تنها می توان مراکز و فروشگاه های خرید را مشاهده کرد. این خیابان با داشتن طول سه کیلومتری مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار دارد. محله بی اوغلو، شب ها نیز از جنب و جوش نیفتاده و شما می توانید خاطرات زیبایی از پیاده روی و شب گردی ها در خیابان های این شهر برای خود بسازید.

 

معروف ترین محله های استانبول

محله بشیکتاش محله ای معروف در شهر استانبول

بکیشتاش یکی از مناطقی است که در شهر استانبول واقع شده است و نام قدیم آن دیپلوکیونیون بود. در زمان های گذشته این منطقه به بزرگی الان نبوده و از آن به عنوان یک روستای کوچک در خارج از شهر یاد می کرده اند. چون این منطقه در کنار آب قرار داشت، مورد توجه عثمانی ها قرار گرفت و از این مکان، برای پهلو گرفتن قایق هایشان استفاده کردند. در همین دوران نام آن به بکیشتاش تغییر پیدا کرد و تحولات خوبی در آن صورت پذیرفت. در این منطقه آثار باستانی و تاریخی هم چون کاخ دلما قرار دارد. این کاخ با داشتن 300 اتاق، یکی از بزرگترین کاخ هایی است که می توان در ترکیه به بازدید از آن رفت. معماری داخلی این بنا از زیبایی چشم نوازی برخوردار است و نقاشی های رنگ روغنی که در آن به کار رفته، بر زیبایی آن افزوده است.

 

معروف ترین محله های استانبول

از دیگر جذابیت های که می توان برای منطقه بکیشتاش به آن اشاره کرد، بازارهای شلوغی است که در این محله وجود دارد. در این محله شما می توانید در استادیوم اینونو به تماشای فوتبال بروید، از مسجد اورتاکوی بازدید کنید، به دیدن مقبره بارباروسا بروید، از موزه نیروی دریایی منطقه بکیشتاش دیدن کنید و در پارک بیلدیز قدم بزنید و لحظات بسیار خوب و خوشی را برای خود از بودن در این محله خلق کنید. رپورتاژ آگهی

مطالب مشابه را ببینید!

معرفی ترسناک ترین مکان های دنیا (15 جاذبه جالب و وحشتناک) مکان های دیدنی اسپانیا؛ 30 جاذبه گردشگری تاریخی و تفریحی کشور اسپانیا جاهای دیدنی اسکاتلند؛ 13 مکان فوق العاده زیبا و گردشگری این کشور مکان‌های دیدنی کره جنوبی؛ از جزیره جیجو تا پارک ملی و برج سئول مکان های دیدنی پاریس فرانسه؛ تصاویری از جاهای گردشگری و زیبای این شهر همه چیز در مورد شهر مادرید اسپانیا؛ بهترین زمان سفر و مکان های گردشگری آن مادرید کجاست؟ نگاهی به شهر زیبای مادرید جاذبه های دیدنی عمان؛ همه چیز در مورد گردشگری عمان و مکان های خاص آن معرفی زیباترین سواحل اروپا؛ 20 ساحل زیبایی خاص با تصاویر زیباترین سواحل آسیا