مسقط، ساحلی از جنس آرامش!

در جهان، شهرهایی را می توان پیدا کرد که علاوه بر تاب آوری شان، پا را فراتر گذاشته اند و آرامش را نه به دست می آورند بلکه متولد می کنند. مسقط یکی از همین شهرها است که امروزه خود را به عنوان یکی از بزرگ ترین و رویایی ترین مقاصد گردشگری جهان تثبیت کرده است. مسقط، پایتختی از جنس ساحل و آرامش، در کشور همیشه صلح دوست عمان قرار گرفته است و تنها هدفی که دارد، حمایت از حقوق مسافران و گردشگران و شهروندان خود، آن هم با بالا ترین کیفیت ممکن است. در این مطلب، سفری هیجان انگیز خواهیم داشت به این شهر آب و آرامش.

مسقط، ساحلی از جنس آرامش!

به مسقط خوش آمدید!

اگرچه هنگام خرید بلیط هواپیما مسقط ممکن است اندکی تردید در دل داشته باشید اما به محض اینکه پای در شهر بگذارید نظرتان کاملا عوض می شود. تصاویری که از دیدن شان لحظه ای سیر نمی شوید و بعد از برگشتن اتاق تان در هتل های مسقط، مدام دل تان می خواهد دوباره لباس بر تن کنید و به همراه باقی دوستان و همسفران تان، سری به اماکن دیدنی آن بزنید. شهری میان کوه ها و اقیانوس و برخوردار از زیست بومی مثال زدنی. شهری با دژهای سرد و گرم چشیده و موزه هایی که در دل خودشان، میراث دوره های تاریخی این شهر و کشور را نگه داری می کنند و خانه های اعیانی و عوام که از دیرباز به یادگار مانده و در حال حاضر، به عنوان یادگاری از زمان های دور، در قلب این شهر جا خوش کرده است، همگی از شاخصه هایی هستند که در نهایت یک شهر زیبا به نام مسقط را به ما هدیه می دهند. برای قدم زدن در مسقط می توانید با صبر و حوصله، گام های خود را بردارید و در هر گوشه و کنارش، بنا بر علاقه تان سرگرم شوید. برای گرفتن عکس های دسته جمعی و سلفی های خاص و به یاد ماندنی، می توانید به پارک های پوشیده از گل مسقط اعتماد کنید. شک نکنید که حتی برای گرفتن خاص ترین عکس های تان نیز نیازی به پیدا کردن جایگاه خاصی ندارید و کافی است تا دوربین را به سمت خود بچرخانید تا ببینید که قدم به قدم پارک های این شهر، به اندازه ای زیبا هستند که نمی توان میان آن ها تفاوتی قائل شد. تفریحات آبی و قدم زدن در ساحل پاکیزه دریای عمان، در مسقط امکان پذیر است. همراهی با تور مسقط و سفر به این شهر مهربان می تواند یکی از لذت بخش ترین سفرها را در یاد و خاطره شما به ثبت برساند. هر زمانی که دل تان صدای امواج خروشان و پایدار را طلب کرد، می توانید در ساحل مسقط قدم بزنید و در هر ساعت از شبانه روز، از دیدن تفریحات ساحلی و کودکانی که در آن در حال ساخت قلعه های شنی هستند لذت ببرید. اگر در شب به ساحل مسقط قدم بگذارید می توانید حرکت بچه لاک پشت هایی را تماشا کنید که از زیر خاک از میان هزاران تخم لاک پشت دیگر سر بیرون می آورند و بی صبرانه خود را به ساحل می رساندند. مسقط روز و شب نمی شناسد و همیشه فضایی شاد و در حال حرکت را به نمایش می گذارد. آسمان‌خراش های پیشرفته و مراکز خرید و صنعتی بسیار پیشرفته ای در این شهر قرار دارند اما این باعث نشده تا مسقط به طبیعت بکر خود پشت پا بزند و آن را به ورطه نابودی بکشاند، طبیعت کویری و سبز مسقط، با تمام قابلیت هایش همچنان مانند قدیم این شهر، پایدار و با نشاط است. نتیجه تمام دور اندیشی ها در این شهر باعث شده تا در این سال ها، مسقط تبدیل به یکی از بهترین مراکز گردشگری تفریحی جهان تبدیل شود و هر آن چه که مسافرانش انتظار دارند را فراهم کند. از هتل های مسقط گرفته تا سواحل زیبای آن و مراکز تفریحی و جاذبه های گردشگری این شهر، همگی با حفظ اصالت این شهر، به بهترین شکل ممکن آماده ارائه خدمات به مسافران و گردشگرانی هستند که پا به این شهر عربی زیبا می گذارند.

مسقط، ساحلی از جنس آرامش!

شهرستان مطرح

بسیاری از مسافران و گردشگران، در اصل برای دیدن سوک این شهرستان به مسقط سفر می کنند. شهرستان مطرح یکی از شهرستان های شش گانه مسقط به شمار می آید که پیکره اصلی مسقط را تشکیل می دهند. سوک را می توان به کلمه « بازار » نزدیک دانست. شهرستان مطرح یکی از گلوگاه های تجاری کشور عمان در حاشیه خلیج فارس به شمار می آید. ترکیب این بازار در حین قدیمی بودن و سنتی بودنش بسیار به‌روز و مجهز به سیستم های گرمایشی و سرمایشی و تهویه هوا مطبوع است. فروشندگانی که در غرفه های این بازار مشغول به فعالیت هستند، اغلب هندی ها و اهالی خود عمان هستند که از نایاب ترین ادویه ها تا صنایع دستی این کشور را به مسافران و گردشگران و اهالی شهرستان مطرح و شهر مسقط می فروشند. البته این بازار، تنها به فروش این دست کالاها بسنده نمی کند و تقریبا می توان گفت تمام اقلام ضروری و غیر ضروری را در خود جا داده و به همین خاطر است که شهر مطرح به جایگاه تجاری قابل توجه ای در مسقط و عمان تبدیل شده است.

مسجد بزرگ مسقط

از بیرون که نگاهش می کنید، انگار دیگر لازم نیست که به داخلش بروید و به اندازه کافی از دیدن چنین بنایی لذت برده اید و با خود می گویید که زیباترین مسجد جهان را دیده ام و بهتر است بروم جای دیگر! اما هر چه راهروها را به سمت این مسجد بپیمایید می توانید نمایی تازه تر را از آن ببینید. این مسجد به دستور سلطان قابوس بنا شده است. بهانه اصلی ساختن چنین بنای جامع و پر عظمتی، ایجاد وحدت بیش تر در میان مسلمانان عمان بوده است. سلطان قابوس، یکی از صلح طلب ترین سلاطین جهان تا به امروز بوده است و سعی داشت تا تمام شاخصه های عمان را با پشتوانه مفهوم صلح پایه گذاری کند و تمام مردم جهان را برای دیدن عمان و به ویژه شهر مسقط دعوت کند. تمام تالارهای داخلی این مسجد را فرش های بی نظیر ایرانی 60 تا 70 متری پوشانده اند. جالب است بدانید که کار بافت این فرش ها به دست 600 فرشباف ایرانی انجام شده است که این خود نماد قدرت هنر ایرانی را در دل شهر مسقط در کشور زیبای عمان نشان می دهد.

منبع: eligasht.com
اطلاعات تماس الی گشت:
تلفن: 0218540
ایمیل: info@eligasht.com
آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

پایان رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه را ببینید!

جاهای دیدنی اسکاتلند؛ 13 مکان فوق العاده زیبا و گردشگری این کشور مکان‌های دیدنی کره جنوبی؛ از جزیره جیجو تا پارک ملی و برج سئول مکان های دیدنی پاریس فرانسه؛ تصاویری از جاهای گردشگری و زیبای این شهر همه چیز در مورد شهر مادرید اسپانیا؛ بهترین زمان سفر و مکان های گردشگری آن مادرید کجاست؟ نگاهی به شهر زیبای مادرید جاذبه های دیدنی عمان؛ همه چیز در مورد گردشگری عمان و مکان های خاص آن معرفی زیباترین سواحل اروپا؛ 20 ساحل زیبایی خاص با تصاویر زیباترین سواحل آسیا معرفی مکان های برتر گردشگری ایتالیا با تصاویر از جاهای دیدنی و تفریحی آن راهنمای سفر به کربلا | اطلاعات ضروری | هزینه سفر | مکان های دیدنی و زیارتی کربلا