سواحل برزیل ریودوژانیرو

ریودوژانیرو دارای چند ساحل زیباست که شما می توانید از طریق تور برزیل از آن ها دیدن کنید. این سواحل عبارتند از:

ساحل کوپاکابانا

کوپاکابانا به دلیل ساحل ۴ کیلومتری اش معروف است. این ساحل از خیابان پرنسس آغاز شده و تا خیابان پوستو سیز ادامه دارد. از ویژگی‌ های این ساحل زیبا می توان به هتل مجلل، رستوران، کافه و غیره اشاره کرد. هر ساله حدود میلیون ‌ها نفر برای جشن شب سال نو به این ساحل می‌ روند. این ساحل کوپاکانا گاهی اوقات میزبان جام جهانی فوتبال ساحلی است.

سواحل برزیل ریودوژانیرو

ساحل آیپانما

ساحل آیپانما در ناحیه جنوبی شهر ریو و میان دو محله لبلون و آرپوآدور واقع شده است. این ساحل یکی از گران قیمت ترین مناطق مسکونی ریو محسوب می شود و رستوران ‌ها، کافه‌ ها و مغازه‌ هایی مشهور نیز در آن قرار دارد. دو کوه زیبا نیز در انتهای غربی این ساحل هستند که موجب جذابیت بیشتر این منطقه شده اند.

ساحل لبلون

محله ساحلی لبلون نیز ا ز مجلل ترین محله های ریو است. ساحل لبلون در جنوب شهر قرار دارد و در نقطه غربی ساحل آیپانما واقع شده است. این ساحل نسبت به ساحل آیپانما، آرامش بیشتری دارد. ساحل لبلون هتل‌ ها، رستوران‌ ها و مراکز خرید شیک و مجلل زیادی دارد.

آرپوآدور

آرپوآدور مرکز اصلی موج سواری در برزیل محسوب می شود و هر ساله میزبان مسابقات موج سواری بسیاری است. این ساحل شنی و صخره ‌ای بوده و در جنوب شهر ریو و از نظر موقعیت مکانی در میان آیپانما و کوپاکابانا واقع شده است. در ساحل آرپوآدور می توانید به راحتی سواحل آیپانما و لبلون را مشاهده کنید. در ساحل آرپوآدور مکان‌ هایی برای وزنه برداری نیز وجود دارد. با انتخاب تور برزیل میتوانید سفری خاطره انگیز به این ساحل زیبا را تجربه کنید.

ساحل باررا

این ساحل به عنوان طولانی ترین سواحل در ریو شهرت دارد؛ چرا که دارای طولی به اندازه 18 کیلومتر است. در این ساحل می توانید از ورزش ‌های آبی زیادی مثل موج سواری، باد سواری و کایت سواری لذت ببرید و خاطرات خوشی را برای خود رقم بزنید. همچنین مدرسه و کلوب برای اجاره دادن امکانات ورزش‌های آبی در این ساحل در نظر گرفته اند. مسابقات قهرمانی این ورزش ‌ها در ساحل باررا برگزار می ‌شود.

سواحل برزیل ریودوژانیرو

 ساحل جوتینگ

ساحل جوتینگ بسیار دنج و سنگی‌ بوده و شما می توانید با یک پیاده روی کوتاه از پارکینگ آن به ساحل بروید. در ساحل جوتینگ می توانید از طبیعت زیبا لذت ببرید. این ساحل جهت سپری کردن تعطیلات آخر هفته و همچنین تفریحاتی چون موج سواری انتخاب خوبی است. جوتینگ ساحلی بکر، پاکیزه و شگفت انگیز است.

منطقه و ساحل

منطقه و ساحل در قسمت غرب شهر ریو قرار دارد. این منطقه جنگلی بوده و دارای تپه ‌ها و صخره ‌هایی سنگی برای گردش است. در موج های خروشان و آبی رنگ آن می توانید موج سواری کنید و خاطرات لذت بخشی را داشته باشید. همچنین به علت تمیز بودن این ساحل، برای والیبال ساحلی از آن استفاده می کنند. 

لمه

لمه نام یک منطقه در قسمت جنوبی شهر ریو است. از لحاظ موقعیت مکانی در ادامه ساحل کوپاکابانا و در نزدیکی محله ‌های کوپاکابانا، بوتافاگو و اورکا واقع شده است. لمه محله ‌ای آرام و پر از آرامش است. در این محله می توانید رستوران‌ های خوبی را پیدا کنید. این ساحل غروبی بسیار زیبا و خاص دارد و برای عکاسی نیز توصیه می شود. با انتخاب تور برزیل برای سفر میتوانید عکس های زیبایی در این منطقه داشته باشید.

سواحل برزیل ریودوژانیرو

جزیره پاکوئتا 

جزیره پاکوئتا در خلیج گانابارا شهر ریو قرار گرفته و ورود خودرو به آن کاملا ممنوع است. به همین دلیل در آن تعداد زیادی دوچرخه، کالسکه و اسب می بینید. درختان زیبایی در این جزیره وجود دارند که بسیار معروف هستند. می ‌توانید با قایق‌ به این جزیره بروید و لحظات خوشی را در آن سپری کنید.

ساحل پرایا گروماری

ساحل گروماری یک استراحتگاه‌ طبیعی در شهر ریو بوده و ساحلی بسیار خیره کننده و تمیز دارد. در این ساحل موج ‌های بلند و خروشانی می بینید و از این رو برای موج سواری گزینه مناسبی است. البته کمی خطرناک بوده و افراد مبتدی باید احتیاط کنند. شن ‌های طلایی و تمیز و محوطه آرام و خلوت از مزایای این ساحل زیباست. برای رفتن به آن امکان استفاده از ماشین، دوچرخه، اتوبوس و یا پیاده روی نیز وجود دارد.

ساحل پرایا ورملها

پرایا ورملها به ساحل قرمز شهرت دارد و زیر سایه کوه شوگرلوف قرار گرفته است. این ساحل بسیار کوچک و خلوت بوده و همچنین ویوی حیرت انگیزی از قله کوه شوگرلوف دارد. آب این ساحل تعریفی ندارد ولی می توانید از طبیعت فوق العاده آن لذت ببرید. خوب است پس از بازدید کوه شوگرلوف از این ساحل نیز دیدن کنید. از این ساحل تا تله کابین شوگرلوف فقط 150 متر فاصله وجود دارد.

 ساحل گاراتیبا

گاراتیبا نام یک محله وسیع در غرب شهر ریو است اما یکی از کم جمعیت ترین محله های شهر محسوب می شود. این ساحل در همسایگی گروماری و منطقه Recreio dos Bandeirantes قرار گرفته و از مرکز شهر ریو تا آن حدود 50 کیلومتر راه است. این محله بسیار خلوت بوده و بدون هیچ گونه شلوغی و سر و صدا است. در این منطقه می توانید رستوران ‌های روستایی و غذا های دریایی بسیار خاصی را پیدا کنید و با قیمتی مناسب از غذا های دریایی لذت ببرید. در تور برزیل میتوانید از این ساحل زیبا دیدن نمایید.

اقامتگاه بوزیوس

بوزیوس اقامتگاه معروفی ‌ست که در سمت شرقی ریو و در سواحل اقیانوس قرار دارد. پس از سفر برژیت باردوت، هنرپیشه معروف فرانسوی به این اقامتگاه، بوزیوس شهرت زیادی پیدا کرد و در حال حاضر به عنوان یکی از مقاصد مجلل گردشگران محسوب می‌شود. دو ساحل فرادورا (Ferradura) که دارای تفریحات لوکس آبی و ساحل گریبا (Geribá) که مرکزی برای گردش‌ است در بوزیوس معروف اند.

جزیره ایلها گرند

ایلها گرند در نزدیکی سواحل ریو قرار دارد. این جزیره به علت آنکه توسعه زیادی نیافته، بسیار بکر است و جنگل هایی در کوهستان و برکه‌های کوچک فیروزه‌ ای دارد. به طور کلی محیط آن دلپذیر و آرام بوده و مناسب افرادی است که نیاز به فضایی پر از آرامش دارند. در این جزیره ماشینی وجود ندارد و حتی ممکن است در جنگل ‌های آن کسی را نبینید.

کابو فریو

در این ساحل زیبا و منحصر به ‌فرد، آب همواره پاک و شفاف بوده و انتخاب خوبی برای برنامه ‌های آخر هفته و دورهمی های خانوادگی، گردشگری و سایر فعالیت‌ ها و ورزش ‌های آبی مهیج است. ساحل پرایا دوس کونچاس (Praia das Conchas) از قسمت های زیبای این منطقه است. این ساحل به صورت نیم ‌دایره‎ ای بوده و آبی بسیار شفاف و مناسب برای غواصی دارد. دیگر ساحل زیبای آن، ساحل سفید پرایا داس دوناس (Praia das Dunas) است.

مطالب مشابه را ببینید!

جاهای دیدنی اسکاتلند؛ 13 مکان فوق العاده زیبا و گردشگری این کشور مکان‌های دیدنی کره جنوبی؛ از جزیره جیجو تا پارک ملی و برج سئول مکان های دیدنی پاریس فرانسه؛ تصاویری از جاهای گردشگری و زیبای این شهر همه چیز در مورد شهر مادرید اسپانیا؛ بهترین زمان سفر و مکان های گردشگری آن مادرید کجاست؟ نگاهی به شهر زیبای مادرید جاذبه های دیدنی عمان؛ همه چیز در مورد گردشگری عمان و مکان های خاص آن معرفی زیباترین سواحل اروپا؛ 20 ساحل زیبایی خاص با تصاویر زیباترین سواحل آسیا معرفی مکان های برتر گردشگری ایتالیا با تصاویر از جاهای دیدنی و تفریحی آن راهنمای سفر به کربلا | اطلاعات ضروری | هزینه سفر | مکان های دیدنی و زیارتی کربلا