انواع روش های سرمایه گذاری در کانادا و انگلیس

پاسپورت کانادایی یکی از بهترین مدارک سفر در جهان است. همچنین انگلستان نیز به عنوان یکی از بزرگترین مراکز مالی، کارآفرینان را از سراسر جهان جذب می کند، از جمله کسانی که آماده سرمایه گذاری در اقتصاد بریتانیا برای به دست آوردن حق کار و زندگی در بریتانیا هستند. اقتصاد بریتانیا و کانادا همیشه در میان پنج اقتصاد برتر دنیا با جذاب ترین گزینه های سرمایه گذاری قرار دارد. به همین دلیل است که در طی سال های اخیر این دو کشور به محبوب ترین مقاصد جهان تبدیل شده اند. در ادامه قصد داریم به انواع روش های مهاجرت به این دو کشور از طریق سرمایه گذاری پرداخته و شرایط هریک را توضیح دهیم، با ما همراه باشید!

انواع روش های سرمایه گذاری در کانادا و انگلیس

اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری

شما می توانید با درخواست برای مهاجرت به کانادا در یکی از دسته بندی های زیر اقدام به اخذ اقامت نمایید:

  • سرمایه گذاری
  • کارآفرینی
  • افراد خوداشتغال
  • کارگران ماهر و حرفه ای

پس از تایید درخواست شما، شما و اعضای خانواده نزدیکتان می توانید از تمام مزایای شهروندی کانادا (به استثنای رای دادن و داشتن سمت سیاسی) از جمله دسترسی به مراقبت های بهداشتی رایگان عالی و آموزش درجه یک برخوردار شوید.

مروری بر برنامه مهاجرت از طریق سرمایه گذاری کانادا

برنامه های سرمایه گذار مهاجر توسط دولت کانادا ایجاد شد تا تاجران ثروتمند و سرمایه آنها را به کانادا جذب کند. سرمایه گذاران و خانواده نزدیک آنها می توانند با رعایت پنج معیار انتخاب دولتی زیر، اقامت دائم کانادا را دریافت کنند:

  1. شما باید تجربه تجاری مرتبط را، همانطور که در مقررات تعریف شده است، داشته باشید. در اصل، شما باید قبلاً یک کسب و کار واجد شرایط را برای حداقل دو سال از پنج سال قبل از درخواست خود اداره کرده باشید.
  2. شما و همسرتان باید از نظر قانونی دارایی خالص شخصی حداقل 2 میلیون دلار کانادا را به دست آورده باشید.
  3. تمام خانواده شما باید ارزیابی‌های پزشکی و امنیتی کانادا را تکمیل کرده و گذرانده باشند.
  4. شما باید 1.2 میلیون دلار کانادا برای یک دوره پنج ساله بدون بهره (0%) تحت یکی از دو برنامه سرمایه گذار مهاجر موجود سرمایه گذاری کنید. سرمایه گذاری توسط دولت تضمین شده است و در پایان دوره سرمایه گذاری به طور کامل بازپرداخت می شود.
  5. شما همچنین از نظر سن، زبان، تحصیلات، تجربه و زمان سپری شده در کاناد بر اساس یک سیستم امتیازی ارزیابی خواهید شد.

راه های مختلفی برای اخذ اقامت دائم کانادا وجود دارد. محبوب ترین برنامه های اقتصادی عبارتند از:

  • برنامه سرمایه گذار مهاجر کبک
  • برنامه اکسپرس اینتری (فدرال)
  • برنامه های نامزد استانی

روش انتخاب در هر دو برنامه فدرال و کبک مشابه است و تنها یک تفاوت دارد: متقاضیانی که می خواهند از نظر اقتصادی در استان کبک مستقر شوند، باید قبل از درخواست برای اقامت دائم به دولت، گواهی انتخاب کبک (CSQ) را دریافت کنند. دارندگان CSQ ملزم به اقامت در استان کبک هستند.

مزایای اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری:

  • کانادا یکی از بالاترین استانداردهای زندگی در جهان است
  • آموزش مقرون به صرفه و با کیفیت بالا
  • شهرهای چندفرهنگی و پر جنب و جوش
  • مکانی عالی برای انجام تجارت، با دسترسی به کل بازار آمریکای شمالی
  • واجد شرایط بودن برای درخواست شهروندی پس از سه سال از دوره اقامت پنج ساله

انواع روش های سرمایه گذاری در کانادا و انگلیس

رویه ها و چارچوب زمانی برنامه مهاجرت سرمایه گذاران کانادا

در اولین قدم، باید درخواستی به اداره دولتی مربوطه ارائه شود. در این مرحله یک شماره مرجع پرونده صادر می شود که به متقاضیان این امکان را می دهد تا وضعیت درخواست خود را بررسی کنند. پس از تایید، اگر از کشوری هستید که معاف از ویزا هستید (ایران در این لیست حضور ندارد)، باید پاسپورت خود را به سفارت یا کنسولگری محلی کانادا ارسال کنید. سپس ویزای اقامت دائم برای شما صادر خواهد شد. پس از ورود به کانادا با ویزا، اقامت دائم به شما داده می شود. بسته به نوع ویزا ومحل درخواست شما، زمان پردازش درخواست متفاوت است. توجه داشته باشید که برای حفظ وضعیت اقامت دائم، حضور فیزیکی دو سال از پنج سال در کانادا الزامی است.

 

مهاجرت به انگلیس از طریق سرمایه گذاری

دو مسیر منتهی به شهروندی بریتانیا از طریق سرمایه گذاری در دسترس است:

1. ویزای سرمایه گذاری Tier 1(درجه یک)

برای دریافت ویزای سرمایه‌گذاری درجه 1 و بعدا درخواست اقامت دائم (ILR)، باید حداقل 2,000,000 پوند در شرکت‌ های بریتانیایی سرمایه‌گذاری کنید (بدون توجه به تعداد افراد وابسته). بسته به میزان سرمایه گذاری خود می توانید ظرف چند سال برای اقامت دائم درخواست دهید:

  • 2,000,000  پوند برای اخذ اقامت دائم در 5 سال؛
  • 5,000,000  پوند برای اخذ اقامت دائم در 3 سال؛
  • 10000000  پوند برای اخذ اقامت دائم در 2 سال؛

هزینه های اضافی ممکن است اعمال شود.

ویزا اولیه به مدت 2 سال قابل تمدید است و می توانید آن را به وضعیت اقامت دائم تغییر دهید. حتی اگر در عرض 2 سال اقامت دائم انگلستان را دریافت کنید، 5 سال بعد از آن می توانید برای شهروندی بریتانیا اقدام کنید. اگر حداقل مبلغ سرمایه گذاری 2,000,000 پوندی را انجام دهید، پاسپورت بریتانیا را درطی حداقل 6 سال دریافت خواهید کرد.

روند درخواست ویزای سرمایه گذار Tier 1 چگونه است؟

درخواست ویزای سرمایه گذاری درجه یک را نمی توان بیش از سه ماه قبل از سفر به بریتانیا انجام داد و در بیشتر موارد باید درخواستخود را به صورت آنلاین ثبت کنید. مدارک لازم برای دریافت این ویزا به شرح زیر است:

  • گذرنامه معتبر با حداقل یک صفحه خالی یا نوع دیگری از مدارک شناسایی که می تواند برای سفر استفاده شود.
  • گواهی سابقه کیفری: در رابطه با هر کشوری که در ده سال گذشته حداقل یک سال در آن زندگی کرده اید، باید گواهی سابقه کیفری ارائه شود. گواهی باید جدید باشد، یعنی ظرف شش ماه پس از درخواست ویزای شما ارائه شده باشد.

اسناد صندوق سرمایه گذاری در درجه اول به اثبات مالکیت متقاضی بر وجوه مربوط می شود و شامل موارد زیر است:

  • مدارک مربوط به مبلغ و محل نگهداری آن
  • تأیید منبع وجوه در صورتی که متقاضی آن را کمتر از دو سال نگه داشته باشد
  • تأیید اینکه وجوه را می توان به پوند استرلینگ تبدیل کرد و می توان آن را به بریتانیا منتقل کرد، با این فرض که در زمان درخواست در خارج از بریتانیا نگهداری می شود.
  • شواهدی مبنی بر اینکه متقاضی دارای حساب بانکی در یک موسسه مالی تحت نظارت بریتانیا است

*) اگر هر یک از مدارک درخواست به زبان انگلیسی یا ولزی نوشته نشده باشد، ترجمه تایید شده این مدارک نیز مورد نیاز خواهد بود.

وزارت کشور باید در عرض سه تا چهار هفته از تاریخ درخواست شما را از تصمیم خود در مورد درخواست شما مطلع کند. در صورتی که مدارکی ارائه نشود یا نادرست باشد، وزارت کشور با شما تماس خواهد گرفت و از شما می خواهد که اسناد صحیح را ظرف ده روز کاری ارائه دهید.

انواع روش های سرمایه گذاری در کانادا و انگلیس

پس از ارسال درخواست من چه اتفاقی می افتد؟ 

اگر به شما ویزای سرمایه گذاری درجه یک داده شود و درخواست شما در بریتانیا انجام شده باشد، اجازه اقامت برای شما ارسال می شود. با این حال، اگر درخواست شما از خارج از بریتانیا انجام شده است، پس از ورود به بریتانیا باید اجازه اقامت خود را دریافت کنید. مهم است که اجازه اقامت شما حداکثر ده روز پس از تاریخ ورود شما همانطور که در درخواست شما ذکر شده است، صرف نظر از تاریخ واقعی ورود شما، دریافت شود. به عنوان مثال، اگر در درخواست شما عنوان شده بود که در 2 سپتامبر به انگلستان خواهید رسید، باید اجازه اقامت خود را تا 12 سپتامبر دریافت کنید، حتی اگر تاریخ واقعی ورود شما 10 سپتامبر باشد.

2.ویزای مبتکر

برای دریافت ویزای مبتکر، باید حداقل 50000 پوند در شرکت بریتانیایی خود سرمایه گذاری کنید، مدیر عامل آن باشید و مسئولیت توسعه آن را تا زمان دریافت اقامت دائم (ILR) بر عهده بگیرید. یک شرط مهم دیگر نیز وجود دارد. طرح کسب و کار شما باید توسط یک نهاد مربوطه ارزیابی و تایید شود. اگر نهاد تأیید کننده تأییدیه خود را پس گرفت، باید مجدداً به نهاد مشابه دیگری از فهرست دولتی درخواست دهید. شما می توانید شرکت خود را، شخصاً یا با کارآفرینان دیگر راه اندازی کنید. اگر یک تیم تشکیل دهید، هر سرمایه گذار باید حداقل 50000 پوند کمک کند. شما می توانید برای ویزای Innovator را به مدت 3 سال برای تعداد نامحدودی تمدید کنید. به عنوان یک فرد نوآور یا Innovator، شما و خانواده تان می توانید در عرض 3 سال برای اقامت دائم (ILR) درخواست دهید و در عرض 5 سال پاسپورت بریتانیا را دریافت کنید.

سرمایه گذاران خارجی، به جز مزایای مالی، چه مزایای دیگری می توانند در بریتانیا کسب کنند؟

  1. آسایش و شرایط زندگی امن.
  2. رژیم مالیاتی مطلوب برای ساکنان بریتانیا.
  3. آموزش عالی.
  4. مراقبت های بهداشتی و اجتماعی با کیفیت بالا.
  5. سیستم بانکی پایدار که به شما امکان می دهد پس انداز خود را حفظ و افزایش دهید.
  6. پاسپورت بریتانیا در 5-6 سال برای یک سرمایه گذار و خانواده آنها.
  7. دسترسی بدون ویزا به 184 کشور.

 

 

مطالب مشابه را ببینید!

جاهای دیدنی اسکاتلند؛ 13 مکان فوق العاده زیبا و گردشگری این کشور مکان‌های دیدنی کره جنوبی؛ از جزیره جیجو تا پارک ملی و برج سئول مکان های دیدنی پاریس فرانسه؛ تصاویری از جاهای گردشگری و زیبای این شهر همه چیز در مورد شهر مادرید اسپانیا؛ بهترین زمان سفر و مکان های گردشگری آن مادرید کجاست؟ نگاهی به شهر زیبای مادرید جاذبه های دیدنی عمان؛ همه چیز در مورد گردشگری عمان و مکان های خاص آن معرفی زیباترین سواحل اروپا؛ 20 ساحل زیبایی خاص با تصاویر زیباترین سواحل آسیا معرفی مکان های برتر گردشگری ایتالیا با تصاویر از جاهای دیدنی و تفریحی آن راهنمای سفر به کربلا | اطلاعات ضروری | هزینه سفر | مکان های دیدنی و زیارتی کربلا