چگونه اقامت دائم استرالیا بگیریم؟

هنوز هم افراد زیادی از طریق روش‌های مختلف، مهاجرت به استرالیا را تجربه می‌کنند؛ حتی با وجود اینکه این کشور اخیراً سیاست خود را از مهاجر پذیر بودن به محدود کردن پذیرش مهاجران تغییر داده است. شما نیز می‌توانید یکی از آن‌ها باشید. این اصلاً دور از تصور نیست؛ اگر اطلاعات کاملی در رابطه با نحوه مهاجرت و روش‌های مختلف مهاجرتی داشته باشید. در این مقاله می‌خواهیم شما را با این روش‌های مختلف آشنا کنیم و بگوییم که کدام‌یک برای شما از همه بهتر و ایده آل تر است.

از چند طریق می‌توان به استرالیا مهاجرت کرد؟

برای مهاجرت به استرالیا می‌توان از چند طریق اقدام کرد:

  • از طریق تحصیل
  • از طریق کار
  • از طریق سرمایه‌گذاری
  • از طریق خانواده و ازدواج
  • از طریق پناهندگی
  • گرفتن ویزای توریستی

چگونه اقامت دائم استرالیا بگیریم؟

هر کدام از ویزاهای ذکر شده چند زیر مجموعه دارند و شما باید ببینید که کدام یک با نیازها و شرایط شما همخوانی بیشتری دارد. چیزی که در این مقاله درباره آن صحبت می‌کنیم کلیات این روش‌ها و پیدا کردن ایده‌آل‌ترین روش برای شما است.

اگر قصد دارید اطلاعاتی بیشتری درباره هر کدام از این روش‌ها به دست بیاورید به این صفحه مراجعه کنید: https://parsicanada.com/australia-immigration/ .  این صفحه به خوبی جزئیات کامل را تحت پوشش قرار داده است.

کدام روش مهاجرت به استرالیا از همه بهتر است؟

اگر به لینک بالا سری زده باشید متوجه می‌شوید که هر کدام از روش‌های مهاجرتی شرایط خاص خودشان را دارند. مطمئناً ما باید مطابق شرایط خودمان اقدام به انتخاب مسیر مهاجرتی کنیم.

ویزای توریستی برای شما بهترین ویزا است اگر:

“قصد شما از مهاجرت به استرالیا تنها سفر و دیدن جاهای جدید یا یک زندگی موقتی است.”

این ویزا برای حداکثر یک سال اعتبار دارد. با توجه به نوع ویزای توریستی، می‌توانید برای کارهای تجاری مانند بستن قرارداد، شرکت در سمینار، دوره‌های تحصیلی کوتاه‌مدت یا صرفاً برای تفریح و دیدار با اقوام از آن استفاده کنید.

  • ویزای تحصیلی برای شما بهترین گزینه است اگر:

” قصد دارید که در این کشور به ادامه تحصیل بپردازید. ”

می‌توانید به راحتی از مزایای این ویزای تحصیلی استفاده کنید. تحصیل در دانشگاه های مطرح، برخورداری از امکانات بالا، وجود امکان کار حین تحصیل، شانس بالای پیدا کردن کار و دریافت اقامت استرالیا پس از فارغ‌التحصیلی، برخورداری از وام‌ها و کمک هزینه های تحصیلی و تسهیلات دانشجویی متعدد.

  • ویزای کاری برای شما بهترین گزینه است اگر:

” تخصص خاصی دارید که در کشور استرالیا مورد نیاز است و در این زمینه سابقه کاری هم دارید.”

استرالیا برای رشد اقتصاد  و فعال نگه داشتن بازار کار به جذب نیروهای متخصص اهمیت بسیاری می‌دهد. وضعیت کاری این کشور در حال بهبود است و مشاغل بسیاری در حال رشد هستند. جایگاه‌های شغلی بسیاری وجود دارند که خالی‌اند و استرالیا برای پر کردن آن‌ها اقدام به جذب نیروهای خارجی و البته متخصص و ماهر می‌کند.

  • ویزای خانواده و ازدواج گزینه مناسبی برای شما است اگر:

” همسر یا یکی از اعضای خانواده شما در این کشور زندگی می‌کند و اقامت دائم استرالیا را دارد. ”

طبق آمار ارائه شده استرالیا در سال جاری ظرفیت صدور ویزای خانواده را حدود 2 برابر بیشتر از سال‌ گذشته در نظر گرفته است. ویزای خانواده روشی مطمئن برای مهاجرت است. اگر شما کسی را دارید که اقامت دائم استرالیا دارد و حمایت از شما را نیز بر عهده می‌گیرد، با خیال راحت می‌توانید برای مهاجرت از این طریق اقدام کنید.

  • مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری گزینه مناسبی است اگر:

” از لحاظ مالی در شرایط خوبی به سر می‌برید یا یک ایده استارتانی جذاب در سرتان می‌پرورانید!”

اگر به فکر سرمایه‌گذاری هستید و می‌خواهید با استفاده دارایی‌ها یا کسب و کارتان به یک کشور خارجی سفر کنید، استرالیا گزینه مناسبی است. استرالیا به عنوان کشوری که دارای اقتصادی قوی و باثبات است می‌تواند مزایای زیادی برای شما فراهم کند. اگر از لحاظ مالی توانایی خریدن ملک در این کشور را دارید یا می‌توانید کارآفرینی کنید و شرکتی در این کشور به ثبت برسانید، ویزای سرمایه‌گذاری برای شما راه ایده آلی برای مهاجرت خواهد بود.

  • ویزای پناهندگی نیز می‌تواند خوب باشد اگر:

” نمی‌توانید با هیچ کدام از روش‌های کاری، تحصیل، سرمایه گذاری، خانوادگی اقدام به مهاجرت کنید.”

مسلماً تا زمانی که شما بتوانید با هر یک از روش‌های ذکر شده در بالا اقدام به مهاجرت کنید پناهندگی به شما پیشنهاد نمی‌شود.

استرالیا نسبت به پذیرش مهاجران بسیار سخت‌گیر است. احتمال پذیرش شما بسیار پایین است. از بین هر صد نفر تنها درخواست 22 نفر قبول می‌شود و این آمار بسیار پایینی به حساب می‌آید. علاوه بر سختی پذیرش خطرات این سبک مهاجرت نیز بالا است.

با این حال اگر شرایط ویژه‌ای دارید می‌‌توانید از این طریق مهاجرت به استرالیا را تجربه کنید.

آیا به استرالیا مهاجرت کنم؟

این که چه کشوری را برای مهاجرت انتخاب کنید به شخصیت، علایق و سلیقه‌های شما بستگی دارد. اگر درباره این کشور تحقیق کرده‌اید و آن را دوست دارید چرا که نه؟! مسلماً مهاجرت به استرالیا به شما پیشنهاد می‌شود. اگر زیاد با آن آشنایی ندارید، پیشنهاد می‌کنم اندکی در رابطه با آنجا تحقیق کنید.

 

چگونه اقامت دائم استرالیا بگیریم؟

 

اگر بخواهیم استرالیا را در چند جمله برای شما توصیف کنیم باید بگوییم که:

استرالیا زیبایی منحصربه‌فردی دارد و از این طریق کشوری توریستی به حساب می‌آید. وسعت بالایی دارد(ششمین کشور بزرگ جهان ) و همین باعث شده تا آب و هوای مشخصی نداشته باشد. با این وجود این‌طور تصور کنید که قرار است با تابستان‌هایی گرم و زمستان‌هایی معتدل روبرو شوید. زبان مردم این کشور انگلیسی استرالیایی است و نیمی از آن‌ها مسیحی‌اند. البته استرالیا دین رسمی ندارد و دولت اجازه ندارد بر پایه دین قانونی تصویب کند. این برای افرادی که در دسته سایر ادیان قرار می‌گیرند مسئله خوش‌آیندی است.

گرچه استرالیا اخیراً از میزان پذیرش مهاجران کاسته است، از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا به حساب می‌آید. نرخ بیکاری کم است. درآمدها مناسب و سطح کیفی زندگی تا حد بسیار بالایی قابل قبول است. علاوه بر همه‌ی این‌ها فارغ از اینکه شما چه فرهنگی دارید می‌توانید حس خوبی در این کشور داشته باشید.

دید استرالیایی‌ها نسبت به مهاجرین چگونه است؟

بر اساس گزارش سال 2018 بین 80 الی 82 درصد از مردم استرالیا معتقد بودند که مهاجرت تأثیر مثبتی بر جامعه استرالیا داشته است. استرالیایی‌هایی که زیر 30 سال سن داشتند، نسبت به استرالیایی‌های بالای 60 سال بیشتر با این موضوع موافق بودند.

مهاجران در این کشور جایگاه اجتماعی خوبی دارند. چرا که به توسعه و گسترش مشاغل کوچک کمک شایانی کرده‌اند؛ مشاغلی که سنگ بنای اقتصاد استرالیا هستند. باعث توسعه فناوری شده‌اند و تکنولوژی پیشرفته‌ای را به کشور استرالیا وارد کرده‌اند.

در نتیجه خبری از احساس تنهایی، حس طردشدگی، سربار بودن یا هر حس ناراحت‌کننده‌ی دیگری نیست.

 

مطالب مشابه را ببینید!

معرفی ترسناک ترین مکان های دنیا (15 جاذبه جالب و وحشتناک) مکان های دیدنی اسپانیا؛ 30 جاذبه گردشگری تاریخی و تفریحی کشور اسپانیا جاهای دیدنی اسکاتلند؛ 13 مکان فوق العاده زیبا و گردشگری این کشور مکان‌های دیدنی کره جنوبی؛ از جزیره جیجو تا پارک ملی و برج سئول مکان های دیدنی پاریس فرانسه؛ تصاویری از جاهای گردشگری و زیبای این شهر همه چیز در مورد شهر مادرید اسپانیا؛ بهترین زمان سفر و مکان های گردشگری آن مادرید کجاست؟ نگاهی به شهر زیبای مادرید جاذبه های دیدنی عمان؛ همه چیز در مورد گردشگری عمان و مکان های خاص آن معرفی زیباترین سواحل اروپا؛ 20 ساحل زیبایی خاص با تصاویر زیباترین سواحل آسیا