مکان های دیدنی مازندران + لیست جاهای تفریحی و شهرهای زیبا

معرفی عالی ترین مکان های مازندران

مازندران استانی است که نه فقط گردشگران ایران بلکه گردشگران خارجی را هم مجذوب خود نموده است. احاطه شدن از طریق دریای خزر، جنگل و کوه ، علل خیلی مهم معروفیت و آوازه بلند این استان می باشند.  شهرهای معروف استان مازندران عبارتند از ساری، بابل، آمل، قائم شهر و …است.

درباره استان مازندران

مازندران یکی از استان‌های شمالی ایران است که درست در ساحل جنوبی دریای خزر قرار گرفته است. این استان در همسایگی چهار کشور: ترکمنستان، قزاقستان، جمهوری آذربایجان و روسیه قرار گرفته است. دماوند که دارای مرتفع ترین قله و کوه آتشفشانی آسیا می باشد، یکی از بهترین مکان های مازندران است و در شهرستان آمل قرار دارد. مازندران همچنین با شش هزار سال قدمت، به عنوان یکی از اصلی ‌ترین پایگاه‌های باستان شناسی جهان معروف می باشد. از حیث  گردشگری، غرب این استان پهناور و سرسبز است، به علت مجاورت با دریا و شهرها و مرکز آن به علت دارا بودن جنگل‌ های زیاد و سبز، خیلی اهمیت دارد و این موجب شده است تا در فهرست استان ‌های برتر در زمینه گردشگری قرار بگیرد. در ادامه لیست بهترین جاهای دیدنی و شهرهای گردشگری مازندران را آماده کرده ایم.

 

 برخی از مکان های گردشگری مازندران

در ادامه شهرها و مکان های دیدنی و تفریحی مازندران را معرفی کرده ایم.

 

کلاردشت

کلاردشت

کلاردشت ، هر سال به خصوص در تابستان، میزبان مسافران داخلی و خارجی فراوانی می باشد. کلاردشت به علت هوای دلپذیر و طبیعت بکر به یکی از مکان های مهم گردشگری در ایران و یکی از عالی ترین مناطق مازندران بدل شده است.

کلاردشت

کلاردشت از ییلاق‌ ها و آبادی ‌های زیایی به وجود آمده است و در آن بیش تر از ۴۰ قله با ارتفاع بیش از ۴۰۰۰ واقع شده است.


باداب سورت

باداب سورت

باداب سورت مازندران، یک مکان بسیار مناسب برای عکاسی، با تغییر رنگ‌ های زیبای آب، یک فرصت خیلی خوب برای علاقه مندان به عکاسی می باشد.

باداب سورت

این پدیده یکی از مناطق خاص و جذاب در ایران است که از چشمه‌ های طبیعی آب تشکیل شده است. و دومین چشمه آب شور در تمام دنیا است که در غروب یا طلوع آفتاب رنگ آن تغییر می کند.


رامسر

رامسر

در صورتی که امکان دارد رامسر در قیاس با دیگر مناطق در ایران یک شهر کوچک به نظر برسد، ولی گردشگران قادر خواهند بود لذت‌های فراوانی را در این شهر تجربه نمایند. شما می ‌توانید در حالی که رو به دریا ایستاده اید، سواری بر تله کابین شوید و از و از منظره جذاب و دیدنی لذت ببرید.

رامسر

هنگام سفر به رامسر، بازدید از کاخ رامسر و شهربازی سرزمین رویایی از مکان هایی است که از دیدن آن لذت خواهید برد.


روستای لاویج

روستای لاویج

روستای لاویج یکی از بهترین مناطق گردشگری در استان مازندران، و یکی از دهستان‌های شهر نور می باشد. این روستا دارای مناظری بسیار دیدنی و جذاب است. لاویج در زمستان دارای طبیعتی بسیار دیدنی است و در صورتی که از این روستا در زمستان دیدن نمایید، به یکی از بهترین تجربیات شما تبدیل خواهد شد.

روستای لاویج

نیمی از معروفیت روستا به دلیل وجود  چشمه آبگرمی مملو از خاصیت است. آبگرم لاویج به عنوان یکی از بهترین مکان های دیدنی مازندران در وسط کوه‌های شرقی لاویج قرار گرفته است.


مجموعه عباس آباد

مجموعه عباس آباد

باغ عباس ‌آباد از مکان های تاریخی و جذاب مازندران است که در دامنه رشته‌کوه‌های البرز واقع شده است. این باغ یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین باغ‌های تاریخی ایران به شمار می رود و در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

مجموعه عباس آباد

این مجموعه تاریخی به فرمان شاه عباس اول  بنا شده است. وسعت این باغ به ۵۰۰ هکتار نیز می رسد. مجموعه عباس آباد دارای باغ،‌ دریاچه، حمام و… است.


تله‌ کابین نمک‌آبرود

تله‌ کابین نمک‌آبرود

تله‌ کابین نمک ‌آبرود كه در شهرک نمک آبرود قرار گرفته است، امكان صعود بر فراز قله  را نیز فراهم می نماید. تله كابين نمک آبرود دارای كابين  های۴ نفره می باشد كه با سرعت ۳ متر بر ثانيه مسيری زیبا را طی می‌ كند.

متوسط جابجایی مسافرين در طی سال بر اساس موقعيت جغرافيایی و اقليمی و همچنين ايام تعطيل متفاوت خواهد بود.


روستای فیلبند

روستای فیلبند

روستای فیلبند از جذاب ترین مکان های گردشگری مازندران است. این روستا به علت موقعیت جغرافیایی خاص خود و واقع شدن در ارتفاع کوهپایه‌ای، دارای چشم ‌اندازی دیدنی می باشد. روستای فیلبند با طبیعت بکر و جذابی که دارد در نصفی از سال ابرها دور آن را فرا می گیرند.

روستای فیلبند

دریای ابر فیلبند در خیلی از ایام سال صحنه های زیبایی خلق می کند؛ دیدن حرکت ابرها از بین پاها و قرار گرفتن در بین ابرها، لحظات جذابی را برای گردشگران رقم خواهد زد.


روستای جواهرده

روستای جواهرده

روستای جواهرده، یکی از معروف ترین مکان جذاب و گردشگری در رامسر است که با جاده ‌ای رویایی و پوشیده از مه، شما را به بسیار خاطره انگیز دعوت می ‌کند.

روستای جواهرده

این روستا با آب و هوایی خوب و چشم ‌اندازهای جذاب، همیشه میزبان مسافران داخلی و خارجی زیادی است که از دیدن زیبایی های این منطقه متعجب می ‌شوند.


دریاچه الیمالات

دریاچه الیمالات

دریاچه الیمالات از مکان های دیدنی منطقه نور محسوب می شود و در مسیر آن چمستان واقع شده است. منطقه نور در شمال با دریای خزر هم‌ مرز می باشد و می شود دریاچه‌ های جذاب زیادی را در آن  جا دید .دریاچه الیمالات به علت واقع شدن در بین جنگل، تداعی بخش مناطق استوایی برای شما خواهد بود. قسمتی از مسیر دسترسی به دریاچه‌ از بین درختان سرسبز و بسیار بلند عبور می کند و چشم ‌اندازهایی زیبا را به گردشگران نشان می دهد.

دریاچه الیمالات

دریاچه الیمالات تنها دیدنی چمستان نیست. روستای لاویج یکی دیگر از نقاط پرگردشگر این منطقه به حساب می‌آید که در میان کوه‌ها واقع شده است و هر ساله گردشگران فراوانی را سوی خود جذب می ‌کند. بهتر است دیدن از این نقطه را نیز در برنامه‌ خود به چمستان بگذارید.


دریاچه چورت

دریاچه چورت

دریاچه‌ی چورت در 10 کیلومتری روستای چورت قرار گرفته است. دریاچه‌ی چورت از زیبا ترین دریاچه‌ های استان مازندران محسوب می شوند که در هر فصلی زیبایی های خاص خود را دارند. در صورتی که از شلوغی و سرو صدا خسته شده ‌اید عالی ترین توصیه به شما، بازدید از این دریاچه است به این دلیل که از مکان های بکر شمال است و فضای آن دارای آرامش عجیبی می باشد.

دریاچه چورت

این دریاچه جوان، قریب به ۸۰ سال عمر دارد؛این دریاچه در شکاف دره‌ای واقع شده است و حول دریاچه را درختان قدیمی در بر گرفته‌ است.


جنگل دالخانی

جنگل دالخانی

جنگل دالخانی که به دالان بهشت نیز معروف می باشد ، جزو بهترین مکان های گردشگری رامسر به حساب می آید. در این جنگل قادر خواهید بود از رانندگی در بین تونل رؤیایی و هوای دل‌انگیز لذت زیادی کسب کنید یا مدتی را در تپه‌های سرسبز با آرامش سپری نمایید و سوژه ‌های برای عکاسی پیدا کنید.

جنگل دالخانی

جنگل دالخانی یکی از مکان های بسیار جذاب رامسر می باشد. این جنگل دارای وسعتی در حدود ۶۰۰ هزار مترمربع، می باشد.

درختان و پیچ ‌‌های جنگل دالخانی در خیلی از جاها دالان‌ های زیبا و عجیبی را به وجود آورده اند.


سد سلیمان

سد سلیمان

سد سلیمان از مکان های گردشگری دیدنی ساری می باشد. آب ‌وهوای دلپذیر، طبیعت زیبا، سرگرمی ‌هایی مانند قایقرانی، ماهی ‌گیری و اتوبوس دریایی، فقط قسمتی از جذابیت این منطقه می باشند.

سد سلیمان

در حول این تفرجگاه امکاناتی مثل آلاچیق جهت اقامت گردشگران در روز و شب، ویلاها ، سوپرمارکت، رستوران و… نیز واقع شده است.


غار باستانی کمیشان

غار باستانی کمیشان

قدمت این غار به دوران میان سنگی می ‌رسد و باستان ‌شناسان اعتقاد دارند که انسان‌ های نخستین حدود هفت تا ۱۲ هزار سال قبل در این غار زندگی می ‌‌کرده ند. این غار از مکان های دیدنی نکا می باشد.


مازیچال

مازیچال

مازیچال در اطراف کلاردشت، منطقه‌ای بسیار سرسبز با و طبیعی جذاب و دیدنی را دارا است. علاوه بر تعداد زیادی از درختان که باعث جذابیت بیش تر مازیچال شده اند، وجود جنگل‌، کلبه‌ های زیبا، گل‌ و گیاهان، شرایط کمپ در ارتفاعات و نظاره کردن آسمان ، گردشگران فراوانی را راهی این منطقه می کند.

مازیچال

تجربه پیاده روی در جنگل‌ و نفس کشیدن در هوای دلپذیر این منطقه  لذت حضور در مازیچال را زیاد می کند.


سنگده

سنگده

سنگده نام یکی از دیدنی ترین مکان های شمال کشور می باشد که مجموعه‌ای از دیدنی ترین و جذاب‌ ترین مناطق جنگلی را پیش روی گردشگران قرار می ‌دهد. کافی است در پاییز، گذر شما به این منطقه بیفتد تا تعداد خیلی زیادی از برگ‌ های رنگارنگ در در این منطقه ، شما را محو خود نماید.


پل ورسک

پل ورسک

پل ورسک یک پل زیبا و جذاب در شمال کشور می باشد. قسمتی زیادی از این سازه به دست اتریشی‌ ها پیش از شروع جنگ جهانی، به مهندسی والتر ایگنر بنا شده است. این پل در ورسک شهرستان سوادکوه قرار گرفته است. در طی جنگ جهانی دوم، نام این پل به پل پیروزی تغییر یافت.


کاخ مرمر

کاخ مرمر

کاخ مرمر یا همان کاخ رامسر یکی از مکان های تاریخی در ایران است. این کاخ در رامسرواقع شده است. کاخ رامسر دارای مساحتی حدود۶۰،۰۰۰ متر مربع می باشد و امروز به عنوان یکی از جذاب ترین مکان های مازندران به حساب می آید. این مکان یک باغ تاریخی در رامسر بوده است.

کاخ مرمر

این کاخ اقامتگاه تابستانی رضاشاه و بعد از آن پسرش محمدرضا پهلوی بوده است.


پل معلق بابلسر

پل معلق بابلسر

این پل مربوط به زمان پهلوی  می باشد که بر بر بابلرود (رودخانه بابل) پیش از شروع جنگ جهانی دوم بنا شده است. این پل دارای طول حدود ۸۰ متر، عرض حدودا هشت متر و ارتفاع 15 متر به دست مهندسان سوئدی و آلمانی در سال ۱۹۳۵ بنا گردید. بابلسر شرقی و غربی را به یکدیگر وصل می نماید. جهت بازدید از این پل دیدنی و زیبا باید ابتدا به شهرستان بابلسر بروید و بعد از آن به خیابان پاسداران در این شهر بروید.


دریاچه شورمست

دریاچه شورمست

برای افرادی که به در پی  فرار از دود و دم و شلوغی هستند و به دنبال مکانی آرام می باشند، دریاچه شورمست در استان مازندران یک انتخاب بسیار خوب و مناسب می باشد . این تنها دریاچه سواد کوه می باشد که در ۲۰۰ کیلومتری تهران، در جنوب مازندران و ۶ کیلومتری پل سفید قرار گرفته است.

دریاچه شورمست

دریاچه شورمست ۱۵ متر عمق دارد و یک سوم آن کم عمق و از خزه و جلبک پوشیده شده است. مساحت این دریاچه ۱۵۰۰۰ متر مربع می باشد. این دریاچه که مشرف به درختان توسکا است در ارتفاع ۹۴۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است و توسط جنگل‌های سرسبز با پوشش گیاهی محاصره شده است و همین موضوع باعث جذابیت بیش تر این دریاچه شده است.

مطالب مشابه را ببینید!

جاذبه های گردشگری ناشناخته در ایران مکان های گردشگری چابهار؛ 25 مکان تفریحی و دیدنی این شهر زیبا مکان های دیدنی ارومیه؛ از پیست اسکی تا بازار تاریخی، دریاچه ها و پارک ملی سه سو معرفی 20 جاده زیبا در ایران؛ نگاهی به زیباترین جاده های ایران با تصاویر کدام هتل‌های 5 ستاره کیش ارزان‌ترند؟ پرواز از شهر های زیبای ایران به کیش جزیره دلفین ها این رستوران های هتل خواجو اصفهان را از دست ندهید! مکان های خنک برای سفر در تابستان؛ مسافرتهای تابستانی به مکانهای خنک حقایق جالب درباره تخت جمشید؛ عجایب و دانستنی های این مکان تاریخی بازدید از این نقاط خاطراتی تازه و جدید را در ذهنتان به ثبت می‌ رساند