غار بیمار آب مشهد   

غار بیمار آب مشهد   

یکی از شهرهای زیارتی ایران که هر کسی آن شهر را می‌شناسد مشهد، مرقد و زیارتگاه امام شیعیان جهان است. همه ایرانی‌ها شهر مشهد را به زیارتگاه و سفر زیارتی می‌شناسند؛ اما مشهد مکان‌های طبیعت‌گردی و جاذبه‌های گردشگری طبیعی هم دارد که گردگشران زیادی را به خود جذب می‌کند. در این مطلب به معرفی غار بیمار مشهد و چند مکان طبیعت‌گردی دیگر در این شهر می‌پردازیم. با ما همراه باشید تا در تور مشهد خود بتوانید مکان‌های زیبایی را ببینید و بشناسید. با شناخت هرچه بهتر این مکان‌ها رزرو هتل مشهد را به بهترین نحو انجام می‌دهید و می‌توانید نزدیک‌ترین هتل را به هدف سفر، رزرو کنید.

طبیعت‌گردی در مشهد

شهر مشهد برعکس تصور غالب مردم طبیعتی بکر و زیبا دارد که فقط با دورشدن از حرم می‌توانید آن‌ها را ببینید. ازجمله مکان‌های گردشگری که با طبیعت گره خورده است، غارها، روستاها و بیشه‌های سرسبزی هستند که به‌واسطه بارش‌های فراوان به‌وجود آمده‌اند. درادامه با بعضی از مکان‌های گردشگری طبیعی آشنا می‌شوید.

روستای شاندیز

یکی از جاذبه‌های پرطرفدار مشهد که معمولا تورهای گردشگری آن در همه هتل‌های مشهد به مسافران پیشنهاد می‌شود، روستای دیدنی، بکر و زیبای شاندیز است. روستای شاندیز محلی مناسب برای استراحت و گذراندن اوقات فراغت شما محسوب می‌شود. می‌توانید با گذراندن اوقاتتان در این روستا لحظه‌های خوشی را ثبت کنید. ازجمله ویژگی‌های روستای شاندیز امکانات مناسبی است که با جذب سرمایه در این روستا ساخته شده‌اند. روستای شاندیز امکاناتی نظیر هتل‌های روستایی و سنتی، رستوران و سفره‌خانه سنتی، سرویس‌بهداشتی و… دارد که رفاه شما را در بعدازظهری دلپذیر فراهم می‌کند.

آب‌وهوای این منطقه همان‌طورکه از لقب ییلاق مشخص است، شرایط سردسیر دارد؛ به‌شکلی‌که حتی در تابستان هم احساس گرما نمی‌کنید. وجود رودخانه‌های پر آب و درختان سربه‌فلک کشیده باعث می‌شوند تا حس خوشایندی از طبیعت و امکانات کنار هم برای شما ایجاد شود.

معمولا اولین چیزی که چشم مسافران را به‌خود جلب می‌کند، معماری خانه‌ها و کشتزارهای این منطقه است که از دور خودنمایی می‌کنند. این منطقه امکاناتی مثل پیست اسکی و پیست موتورسواری هم دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. یکی دیگر از امکانات بسیار مناسب آن‌جا تله‌کابین است که با استفاده از آن همه فضا و نمای روستا را خواهید دید.

غار بیمار آب مشهد   

غار بیمار

غار بیمار منطقه‌ای بکر و دست‌نخورده است که مردم روستاهای اطراف احترام خاصی برای خاک و نعمات آن قائل هستند. غار بیمار در منطقه کوشک‌آباد مشهد قرار دارد و شواهد موجود نشان می‌دهد که جز چند تالار و حفره، قسمت‌های شناخته‌نشده و صعب‌العبور بسیاری دارد.

این غار زیبا و دوست‌داشتنی یکی از غارهای هم‌رده با علی‌صدر همدان و نخجیر کاشان است که البته کاملا دست‌نخورده باقی مانده و هنوز نتوانسته‌اند آن‌جا را به تفرجگاه تبدیل کنند. با این‌حال وجود روستایی نزدیکی آن منطقه نگرانی شما را بابت این‌که محل استراحت نداشته باشید، برطرف می‌کند. اول دهانه یا سردر غار به طول سه متر است که امکان عبور هر کسی از آن‌جا وجود دارد؛ اما طبیعتا عبور از بعضی قسمت‌های غار به وسایل غارنوردی و آمادگی جسمانی احتیاج داشته و با خانواده یا جمع دوستانه که به عمرشان پیاده‌روی هم نرفته‌اند، کمی خطرناک است.

نام این غار داستان جلبی دارد که بیان آن خالی از لطف نیست. مردم این منطقه معتقد هستند که آب این غار موجب شفا احشام و خودشان و مصونیت آن‌ها از هرگونه بیماری می‌شود. آن‌ها رسم دارند هر هفته یک سطل آب از چاه درون غار بردارند و درون آب حیوانات خود بریزند. جالب این‌جا است که تا روستا سطل آب را زمین نمی‌گذارند؛ زیرا اعتقاد دارند خاصیت خود را ازدست می‌دهد. این اعتقاد باعث شده تا نام این غار را غار بیمار آب بگذارند و برای آن‌جا احترام خاصی قائل باشند.

برای ورود به غار بیمار تنها راه فقط دهانه سه متری است که پس از کمی پیاده‌روی روی دامنه کوه مشاهده می‌کنید. پس از آن باید از چاهی پایین بروید؛ به‌همین دلیل به وسایل امنیتی احتیاج دارید. شما می‌توانید با ملحق‌شدن به گروه‌های غارنوردی، راهی این راهروهای تودرتو شوید و سری به طبیعتی بکر و دست‌نخورده آن‌جا بزنید.

این غار پس از گذشتن از چاه سه متریش، تالاری بزرگ و زیبا دارد که با ابعاد سه در چهار مترمربع نسبتا بزرگ و جادار است. شما می‌توانید در این قسمت سنگ‌های تشکیل‌شده از رطوبت و قندیل‌های زیبایی را مشاهده کنید که کم‌تر کسی تاکنون نظیر آن‌ها را دیده است. زیبایی این غار به‌دلیل صعب‌‌العبوری و دسترسی سختی که مردم به آن‌جا داشته‌اند، هنوز پابرجامانده و هیچ‌گونه دست‌نوشته یا نشانه‌ای از زباله در آن منطقه نیست. از شما درخواست می‌کنم درصورت بازدید از آن منطقه سعی کنید به محیط پیرامون خود آسیب نزنید تا به عقاید روستاییان عزیز آنجا هم احترام گذاشته باشید.

نحوه رزرو هتل مشهد

متاسفانه علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی همیشه با سختی‌ها و مشکلاتی در کشور ما روبرو هستند. برای مثال نمی‌توان شبانه به غار آب بیمار رفت یا مکان استراحتی نزدیک آن منطقه نیست که شما پس از بازدید از قسمت‌هایی از غار استراحت و دوباره برای بازدید اقدام کنید. پیشنهاد ما به شما رزرو هتل مشهد نزدیکی مناطقی است که قصد بازدید از آن‌ها را دارید. شما می‌توانید در تور مشهد علی بابا خود هتل‌هایی را درنظر بگیرید که امکان رزرو آنلاین برای آن‌ها موجود است تا از این بابت مشکلی نداشته باشید. از شما درخواست می‌کنیم تا حتما پس از به‌پایان رسیدن تور مشهد نظرات و انتقادهای خود را درباره شرایط هر مکان دیدنی بنویسید یا برای معرفی آن مکان به دیگر کاربران با ثبت نظراتتان در این سایت اقدام کنید. رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه را ببینید!

جاذبه های گردشگری ناشناخته در ایران مکان های گردشگری چابهار؛ 25 مکان تفریحی و دیدنی این شهر زیبا مکان های دیدنی ارومیه؛ از پیست اسکی تا بازار تاریخی، دریاچه ها و پارک ملی سه سو معرفی 20 جاده زیبا در ایران؛ نگاهی به زیباترین جاده های ایران با تصاویر کدام هتل‌های 5 ستاره کیش ارزان‌ترند؟ پرواز از شهر های زیبای ایران به کیش جزیره دلفین ها این رستوران های هتل خواجو اصفهان را از دست ندهید! مکان های خنک برای سفر در تابستان؛ مسافرتهای تابستانی به مکانهای خنک حقایق جالب درباره تخت جمشید؛ عجایب و دانستنی های این مکان تاریخی بازدید از این نقاط خاطراتی تازه و جدید را در ذهنتان به ثبت می‌ رساند