سفر به خوی از پوریای ولی تا جهنم دره

اگر به مقاصد کمتر شناخته شده علاقه دارید، سفر به خوی بی نظیر است. شهری با طبیعت سحرانگیز و جاهای دیدنی جاودانه ای که ریشه در سرزمین ایران دارد. خودتان را برای گشت و گذاری غافلگیرکننده آماده کنید.

آرامگاه شمس تبریزی تا پوریای ولی

خوی دو تن از بزرگان ایران زمین را پذیرا بوده و آرامگاه آنان در این شهر است. آرامگاه شمس تبریزی از لحاظ معماری تدفینی در ایران مشابهی ندارد. مقبره شمس دارای مناره ای آجری به ارتفاع 17 متر است که با فاصله از آن قرار گرفته است. نمای مناره با تعداد زیادی شاخ بزکوهی تزیین شده که به شاه اسماعیل صفوی نسبت می دهند. برای عاشقان شمس و مولوی این محل جایگاه ویژه ای دارد. آرامگاه پوریای ولی نماد جوانمردی و پهلوانی مردم ایران هم حدود 20 دقیقه با شمس فاصله دارد. اگر از تهران عازم خوی هستید، مسافت زمینی 750 کیلومتر در پیش دارید. به جای طی کردن این مسیر طولانی بلیط هواپیما تهران خوی خریداری کنید و سفری راحت را تجربه کنید. انواع قیمت بلیط هواپیما تهران به خوی را می‌توانید در همین صفحه مشاهده کنید. در این صفحه شما می‌توانید به راحتی و با انتخاب تاریخ پرواز و زمان سفر خود قیمت بلیط هواپیما تهران به خوی را انتخاب و خرید کنید. لازم به ذکر است که ما در تریپ تضمین می‌کنیم بهترین قیمت بلیط هواپیما تهران به خوی را بدست مشتریان عزیز برسانیم.

سفر به خوی از پوریای ولی تا جهنم دره

آرامگاه شمس تبریزی با مناره بلند آجری

کلیساهای خوی

سالها زندگی ارمنیان در آذربایجان غربی باعث ساخت انواع کلیسا با معماری منحصربفرد شده است. اگر می خواهید مجموعه ی کلیساهای آذربایجان را یکجا ببینید، در خوی قدیمی ترین کلیساها را خواهید دید. در بازدید از این کلیساها شما با تاریخ و فرهنگ ارامنه ایران بیشتر آشنا می شوید. کلیسای مهلذان به خاطر ابعاد کوچک کاربرد نمازخانه ای داشته است. نمای سنگی، گنبد مخروطی مهلذان در اکثرکلیساهای ایران دیده می شود. کلیسای مهلذان در فاصله 20 کیلومتری خوی و نزدیک روستایی به همین نام قرار دارد. کلیسای سرکیس مقدس در مرکز شهر خوی قرار دارد. برخی قدمت این کلیسا را 16 قرن پیش می دانند. کلیسای قریس یا مریم مقدس هم در فاصله نیم ساعتی خوی در روستایی به همین نام قرار گرفته است. از دیگر کلیساهای قدیمی خوی می توان به کلیسای سرکیس مقدس دیزا و کلیسای فنایی اشاره کرد. بهترین راه رسیدن به خوی، تهیه بلیط هواپیما خوی است. خوی شهری چهار فصل است. هر وقت از سال می توانید از این شهر دیدن کنید و از مناظر و هوای عالی آن لذت ببرید. اگر قصد دارید ارزانترین بلیط به مقصد خوی خریداری کنید، فصل پاییز بهترین موقع است. به دلیل کاهش دما، از شمار مسافران این مسیر کم و شانس شما برای تهیه بلیط خوی با پایین ترین قیمت بیشتر می شود. برای داشتن اطلاع از آخرین قیمتها در تاریخ سفرتان به سایت تریپ مراجعه کنید. با رزرو همزمان هتل خوی در تریپ، از تخفیف برخودار شوید.

سفر به خوی از پوریای ولی تا جهنم دره

کلیسای مهلذان در نزدیکی خوی

جهنم دره زیبا و افسانه ای

شنیدن نام جهنم دره شما را یاد جایی گرم و دور بیندازد اما اگر به این محل بروید با دره ای زیبا و بکر مواجه می شوید. مسیر دره سخت و مرگبار است و نام جهنم دقیقا به دشواری پیشروی اشاره دارد. موقعیت 13 کیلومتری دره با شیب تند و صخره های نفوذناپذیر سالهاست موجب افسانه های زیادی بین مردم شده است. این مکان ترسناک است اگر بخواهید بدون دانش و تجهیزات کافی وارد شوید. شما می توانید از محیط دلپذیر و طبیعت زنده دره تا جایی که امنیت خود را به خطر نیندازید، لذت ببرید. حتما راهنمای محلی همراه داشته باشید. جهنم دره در نزدیکی روستای قریس قرار گرفته است.

سفر به خوی از پوریای ولی تا جهنم دره

نمایی از جهنم دره خوی

سوغات خوی

شما می توانید بهترین تخمه آفتابگردان را در خوی خریداری کنید. محیط کوهستانی منطقه تضمین مرغوبترین عسل است. شاید نمی دانستید که گل محمدی خوی یک سوغات معروف شهر است. از خرید هنرهای سنتی خوی مانند قالی و نمد هم غافل نشوید.

بهترین زمان سفر به خوی

شهر خوی چهار فصل است و شما هر زمان سفر کنید، جلوه ای از زیبایی  و طبیعت آن را خواهید دید. با این حال خود در منطقه سردسیر قرار دارد. زمستانها سرد و برفی است و تابستانها دمای معتدلی دارد. بهترین زمان از لحاظ آب و هوایی بهار است که در اردیبهشت طبیعت به اوج شکفتگی می رسد. پاییز هم با اینکه هوا خنکتر است و بارش آغاز می شود، برای گردشگری مناسب است.

سخن آخر

سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند تا به راحتی خرید بلیط هواپیما داخلی را در کمترین زمان انجام دهید. با اطلاع از قیمتها، شما امکان خرید آنلاین مناسب ترین قیمت بلیط را خواهید داشت. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، رزرو اینترنتی و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ سریع و آسان تجربه کنید. رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه را ببینید!

جاذبه های گردشگری ناشناخته در ایران مکان های گردشگری چابهار؛ 25 مکان تفریحی و دیدنی این شهر زیبا مکان های دیدنی ارومیه؛ از پیست اسکی تا بازار تاریخی، دریاچه ها و پارک ملی سه سو معرفی 20 جاده زیبا در ایران؛ نگاهی به زیباترین جاده های ایران با تصاویر کدام هتل‌های 5 ستاره کیش ارزان‌ترند؟ پرواز از شهر های زیبای ایران به کیش جزیره دلفین ها این رستوران های هتل خواجو اصفهان را از دست ندهید! مکان های خنک برای سفر در تابستان؛ مسافرتهای تابستانی به مکانهای خنک حقایق جالب درباره تخت جمشید؛ عجایب و دانستنی های این مکان تاریخی بازدید از این نقاط خاطراتی تازه و جدید را در ذهنتان به ثبت می‌ رساند