جاده‌های دیدنی ایران که از پیمایش آن خسته نخواهید شد

جاده‌های دیدنی ایران که از پیمایش آن خسته نخواهید شد

اهالی سفر و سفر دوستان نقل کرده‌اند که سفر در بعضی از جاده‌ها حتی بیشتراز خود مقصد سفر می‌چسبد! همان‌هایی که اعتقاد دارند، لذت مسیر با ارزش‌تر از صرفا رسیدن به مقصد است و الحق که درست می‌گویند.

جاده‌های تماشایی  و بعضا هیجان‌انگیز ایران می‌تواند تداعی‌کننده احساس هیجان، شور و لذت از پیچ‌وخم جاده برای دوست‌دارانش باشد و این یکی از لذت‌هایی است که در خودِ مقصد هرکجا که باشد به‌سختی دریافت می‌شود.

لذت خیره‌شدن به آسمان و قسم دادن زمین به مدارا با لاستیک‌های ماشین به صورت توامان، لذت آرامش و گوش دادن به صدای درخت‌های کنار جاده در سکوت و اشتیاقِ رسیدن به مقصد در عین متشکر بودن از هرآن‌چه در مسیر، تماشایی است، از زیبایی‌های کمتر یاد‌شده در جاده‌ نوردی به‌شمار می‌رود. به‌طورکلی اگر دوستدار سفر هستید، قطعا جاده‌ها برای‌تان معنایی فراتراز یک اسم دارند. در این مقاله به بررسی جاده‌های دیدنی ایران که باید به خودتان لذت پیمایش آن‌هارا هدیه بدهید، می‌پردازیم.

اردبیل به آستارا؛ گردنه ی حیرانی که حیرانِ زیبایی‌اش می‌شوید

یکی از زیباترین گردنه‌های ایران که پیچ‌وخم دلربایش هوش از سرتان می‌برد، گردنه حیران است. درحقیقت این جاده در مرز آذربایجان واقع شده است و فرصت تماشای جنگل‌های کشور همسایه در کنارِ تماشای لجبازترین طلاقیِ مه با زمین و آسمان! از زیباترین لحظه‌هایی است که می‌آفریند.

البته این لحظه‌ها، در عین تلقین احساس خطر برای رانندگی، لذت‌بخش است. اگر از گردنه حیرانِ جادویی خوش‌تان نیامد دیگر سخت است پیشنهادهای بعدی را بپذیرید!

طبیعت بی‌نظیر جنگلی، مست شدن از زندگی روستایی و آب‌و‌هوای فوق‌العاده به‌طور قطع حیران‌تان خواهد کرد. منطقه حیران از سمتی به کوه‌هایی می‌رسد که به لطف جنگل‌های سرسبز، لباس سبز بر تن کرده‌اند و از سویی دیگر به دره‌ای که زیر سایه همیشگی مه، عمیق‌تراز آن‌چه حقیقتا هست، تصور می‌شود. رانندگی در گردنه حیران، مخصوصا اردیبهشت تا شهریور به خاطر آب‌وهوای مطلوب‌تر، به‌شدت کیف‌تان را کوک می‌کند. اما برای فصل‌هایی که رطوبت، اندکی آزاردهنده است، بهتراست به واسطه لزوم رانندگی محتاطانه در این جاده، از زوایای دیگر هم به این موضوع فکر کنید.

جاده‌های دیدنی ایران که از پیمایش آن خسته نخواهید شد

در حال گذر از گردنه حیرانِ زیبا، به کلبه‌های روستایی، اسب‌ها و چشمه‌ها سلام دهید! این جاده ممکن است به سرزمینی فراتراز حد تصورتان از دنیای واقعی برسد. تصور کنید در پناه این جاده، چای آتیشی و استراحت در جنگل هم باشد! می‌توانید با اجاره ویلا یا کلبه در این منظقه زمان بیشتری را بگذرانید که یقینا ارزشش را دارد.

اسالم به خلخال؛ یک جاده جنگلی فوق‌بی‌نظیر

یکی از محشرترین جاده‌های جنگلی کشور، جاده اسالم به خلخال است. برای رانندگی در این جاده راه‌های مختلفی پیش‌روی‌تان است.

می‌توانید از اسالم شروع کنید و با اشتیاق جاده پوشیده از جنگل را در آغوش بگیرید! البته طبق تجربیات رانندگان شکم‌دوست! این جاده برای توقف در مسیر هم‌جان می‌دهد! لذت چشیدن غذاهای محلی و تازه که در مسیر جاده توسط بومیان ارائه می‌شود، تکرارنشدنی است.

جاده اسالم به خلخال در بیشتر فصول سال میزبان باران است. رطوبت و مه هم که فرزندان دوقلوی این جاده هستند و هرگز از یکدیگر جدا نمی‌شوند.

جاده‌های دیدنی ایران که از پیمایش آن خسته نخواهید شد

با آغاز این مسیر از شهر اسالم، در کنارِ پیچیدگی جاده پوشیده از جنگل‌ها  و اندک‌اندک نمایان شدن مراتع و دشت‌های گسترده‌ی سبز تا بی‌نهایت، امکان اقامت در کلبه‌های چوبی و خانه‌های محلیان روستا با لهجه‌های شیرین شمالی و مهربانی بی‌حدوحصرشان، می‌تواند یکی از بهترین تجربیات رانندگی در جاده شمال محسوب شود. خلاصه رانندگی در این جاده با جاده‌های دیگر فرق دارد! حواستان باشد با چشمانی بدون پلک‌زدن رانندگی کنید تا لذت تماشا را از دست ندهید.

جاده جهان‌کیش؛ اینجا آرامش نبضِ جاده است

جاده جهان‌کیش جاده‌ای است که هم رانندگان را سر ذوق می‌آورد و هم محبوب دوچرخه سوارها و موتورسواران است. نسبت به سایر جاده‌های معرفی شده، این جاده که دورتادور جزیره کیش را احاطه کرده، آرام‌تر و کم‌خطرتر هم محسوب می‌شود.

درکنار بهره‌مندی از آرامش ساحل و تماشای دریای بیکران، جاده جهان‌کیش پیشنهاد ویژه ما به رانندگانی است که سکوت و تماشای مناظر زیبا در عین دل‌آرامی را به هیجان و چالش‌های جاده‌های پرخطر ترجیح می‌دهند. حتی اگر با ماشین به کیش نیامده‌اید، اجاره ماشین گزینه خوبی برای درک این تجربه به حساب می‌آید.

البته فراموش نکنید این آرامش و سکون در جاده جهان‌کیش به معنای نادیده گرفتن چارچوب‌های رانندگی نیست! اما سختگیری‌های بیش‌ازحد هم ندارد و به واسطه موقعیت جاده و جزیره می‌توانید اندکی هیجان چاشنی رانندگی کنید و لذتی دوچندان ببرید. در حقیقت جاده جهان‌کیش با شیطنتی غیرقابل‌پیش‌بینی، تمام وسعت جزیره را دور می‌زند و بخش‌هایی از آن با فاصله بسیار کم، از دریا عبور می‌کند.

اگر دوست دارید تجربه آرامش در رانندگی و جزیره را کمی عمیق‌تر احساس کنید، می‌توانید به اجاره خانه در کیش فکر کنید. گزینه‌ای که سخت است دست رد به سینه‌اش بزنید!

جاده‌های دیدنی ایران که از پیمایش آن خسته نخواهید شد

چالوسِ خاطره‌انگیز؛ چشم‌اندازهای طبیعی در کرج

از لذت رانندگی در جاده‌هایی که به تهران و کرج منتهی می‌شوند، نمی‌شود گذشت. این را چالوس‌دوستان می‌دانند و بس! عده‌ای حتی باوجود پیچ‌وخم‌های جاده‌چالوس، هرگز راضی به امتحان مسیری غیراز آن برای رسیدن به مقصد موردنظرشان نمی‌شوند.

چالوس درحقیقت صمیمیتی دیرینه با  کوه‌های باصلابت و درخت‌های بالابلند دارد که همین‌ها باعث شده‌اند در رقابت با سایر جاده‌ها تا حدودی از پیروزهای میدان باشد! جاده چالوس از شمال کرج شروع می‌شود و به شهر چالوس مازندران می‌رسد.

درکنار کوه‌ها و درختان، یکی از جذاب‌ترین لحظات چالوسی، تماشای رودخانه خروشان کرج رود است که به موازات جاده امتداد یافته است.  جاده‌‌چالوس، جاده‌ای است که در هرفصل مطابق رنگ‌بندی طبیعت، هزاررنگ می‌شود و بسیار مناسب استراحت‌های بین جاده‌ای و چادرزدن است. در حقیقت از چالوس پرطرفدارتر در میان جاده‌های هم مقصدش نداریم! اگر قصد سفر به تهران یا شهرهای دیگرِ آن را دارید، با اجاره سوئیت در کرج یا خانه در تهران، می‌توانید لذت سفر در جاده را مطابق زمان‌بندی مسافرت خودتان تجربه کنید و ازطرفی، زیبایی‌های کمتردیده‌شده پایتخت و مناطق اطراف آن را هم از دست ندهید.

مطالب مشابه را ببینید!

جاذبه های گردشگری ناشناخته در ایران مکان های گردشگری چابهار؛ 25 مکان تفریحی و دیدنی این شهر زیبا مکان های دیدنی ارومیه؛ از پیست اسکی تا بازار تاریخی، دریاچه ها و پارک ملی سه سو معرفی 20 جاده زیبا در ایران؛ نگاهی به زیباترین جاده های ایران با تصاویر کدام هتل‌های 5 ستاره کیش ارزان‌ترند؟ پرواز از شهر های زیبای ایران به کیش جزیره دلفین ها این رستوران های هتل خواجو اصفهان را از دست ندهید! مکان های خنک برای سفر در تابستان؛ مسافرتهای تابستانی به مکانهای خنک حقایق جالب درباره تخت جمشید؛ عجایب و دانستنی های این مکان تاریخی بازدید از این نقاط خاطراتی تازه و جدید را در ذهنتان به ثبت می‌ رساند