بزرگترین کشتی تفریحی کشور در بندرعباس رونمایی می شود!

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان هرمزگان خبر داد: بزرگترین شناور تفریحی کشور با ظرفیت جا به جایی 500 نفر مسافر، اسفند ماه امسال آغاز به کار می کند.

وی با اشاره به پتانسیل های کشورهای جنوبی کشورمان در حوزه گردشگری افزود: دریا یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری استان هرمزگان به حساب می آید و به همین دلیل سعی بر این بوده است تا در سال‌های اخیر تلاش‌ بیشتری در راستای توسعه زیرساخت ‌های مرتبط با توریسم دریایی در استان هرمزگان صورت بگیرد.

این مدیر حوزه گردشگری همچنین توضیح داد: این کشتی با سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخته شده و گنجر نام گرفته است. همچنین این کشتی از سالن اجتماعات و کنفرانس، امکان برگزاری سمینار‌ها، جلسات و جشن‌ها بهره می برد که می تواند نیاز سازمان‌ها و ادارات دولتی و عموم مردم را در خصوص این موارد پوشش دهد. وی افزود: این امر از مهمترین ویژگی‌های این کشتی توریستی محسوب می‌شود.

دسترسی به دریا و بهره مندی از سواحل زیبا و بی نظیر همگی دلایلی است که باعث می شود تا بندرعباس همواره برای سفر جالب و هیجان انگیز باشد. علاوه بر این، به دلیل تردد کشتی های تجاری، همواره می توان در این شهر کالاهای متنوع و متفاوتی را تهیه کرد.

بزرگترین کشتی تفریحی کشور در بندرعباس رونمایی می شود!

با قطار به بندرعباس سفر کنید

از آن جا که بندرعباس یکی از شهرهای جنوبی کشورمان به حساب می آید، سفر جاده ای از شهرهای نزدیک به آن آسان است. در مقابل، بیشتر سفر با قطار و هواپیما به این شهر رواج دارد که برای سفرهای طولانی از نظر امکانات رفاهی مناسب تر هستند. در سفر به این شهر از تهران، نزدیک به 1300 کیلومتر مسافت را پیش رو خواهید داشت. سفر به بندرعباس از راه های جاده ای و هوایی هم ممکن است اما اگر تصمیم بگیرید تا با اتوبوس یا خودرو این مسیر را طی کنید، مسافت زیاد شما را آشفته و کلافه خواهد کرد. در مقابل، سفر با هواپیما با این که سرعت بالایی دارد، بسیار پرهزینه است؛ اما وسیله نقلیه دیگری نیز وجود دارد که می توان از آن استفاده کرد و بدون خستگی و در زمانی مناسب به مقصد رسید. اگر تصمیم بگیرید تا با قطار از تهران به بندرعباس سفر کنید، در حدود 15 ساعت و نیم در راه خواهید بود.

راه آهن بندرعباس، به طور کلی یکی از مهم ترین مسیر های ریلی کشور است که با 613 کیلومتر طول، توانسته است تا به یک نقطه تلفیق مهم صنعتی و صادراتی تبدیل شود. از آنجا هم که بهترین فصل سفر به منطقه جنوب کشور زمستان محسوب می شود، می توانید در این زمان یا در سال نو با قطار به این شهر سفر کنید.

 

چطور بلیط قطار بندرعباس را تهیه کنیم؟

برای خرید بلیط قطار بندرعباس، راه های متفاوتی وجود دارد. برای مثال می توانید به آژانس های مسافرتی مراجعه کنید یا حتی به راه آهن بروید. البته راه های دیگری هم وجود دارند که علاوه بر ساده تر بودن، سریع تر هم هستند. روش هایی مانند خرید اینترنتی که کمک می کند تا بتوانید در هر ساعتی از شبانه روز و هر روز از هفته، بدون توجه به اینکه در ساعات کاری هستید یا خیر، خرید خود را انجام دهید و فرآیند آن را نهایی کنید. با این وجود، پیشنهاد ما این است که برای خرید بلیط قطار از هر روشی که اقدام می نمایید، به آن دسته از مجموعه های گردشگری اعتماد کنید که باسابقه چندین ساله و اعتبار خود می توانند حامی شما در سفر باشید.

 

در سفر به بندرعباس از این جاذبه های گردشگری بازدید کنید

بندرعباس از گذشته های دور و زمانی که پرتغالی ها به این منطقه حمله بردند، شاهد اتفاقات گوناگونی بوده است. از بناهای تاریخی این شهر می توان به قلعه فین اشاره کرد که روی یکی از تپه های مرتفع بندرعباس ساخته شده و در آن زمان مصارف نظامی داشته است. کارشناسان، قدمت این بنای مدور را حدود 700 سال پیش تخمین می زنند. عمارت کلاه فرنگی و مسجد گله داری از دیگری بناهای تاریخی و زیبای این شهر است که هر گردشگر مشتاقی را مسحور زیبایی های خود می کنند. با این وجود، جذابیت ها و زیبایی های بندرعباس تنها به بناهای تاریخی خلاصه نمی شود. بلکه، جاذبه های طبیعی این منطقه نیز بی شمار است که از میان آن ها می توان به غار نمکی سیاهو، آبشار تزرج و دره داماش اشاره کرد. از این گذشته، در روستاها و جاده های بندرعباس چشمه های آب گرم مختلفی وجود دارد که هر یک خواص مختلفی دارند و مردم محلی عموما برای استحمام از آن ها استفاده می کنند.

در این میان، یکی از پل های تاریخی این شهر نیز قابل ذکر است که زمان ساخت آن به دوران شاه عباس اول باز می گردد. نکته جالب درمورد این پل که لاتیدان نام دارد، این است که تا سال 1372 از وجود آن بی خبر بودند اما با وقوع یک سیلاب و شسته شدن خاک ها، ناگهان پل ظاهر شد!

بزرگترین کشتی تفریحی کشور در بندرعباس رونمایی می شود!

شهر بندرعباس، مرکز استان هرمزگان یکی از شهرهای جنوبی کشورمان است که به عنوان بزرگترین بندر ایران، مهاجران زیادی را به خود جذب می کند. این بندر که در گذشته های دور بندر گمبرون نامیده می شد، بعد از شکست پرتغالی ها توسط شاه عباس صفوی، بندرعباس نام گرفت. اگر قصد دارید جدای از تور های گردشگری از این جاذبه ها دیدن کنید می توانید از یک آژانس مسافرتی معتبر هتل های بندرعباس را مقایسه و رزرو نمایید.

منبع: eligasht.com

اطلاعات تماس الی گشت:

تلفن: 0218540

ایمیل: info@eligasht.com

آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

پایان رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه را ببینید!

مکان های گردشگری چابهار؛ 25 مکان تفریحی و دیدنی این شهر زیبا مکان های دیدنی ارومیه؛ از پیست اسکی تا بازار تاریخی، دریاچه ها و پارک ملی سه سو معرفی 20 جاده زیبا در ایران؛ نگاهی به زیباترین جاده های ایران با تصاویر کدام هتل‌های 5 ستاره کیش ارزان‌ترند؟ پرواز از شهر های زیبای ایران به کیش جزیره دلفین ها این رستوران های هتل خواجو اصفهان را از دست ندهید! مکان های خنک برای سفر در تابستان؛ مسافرتهای تابستانی به مکانهای خنک حقایق جالب درباره تخت جمشید؛ عجایب و دانستنی های این مکان تاریخی بازدید از این نقاط خاطراتی تازه و جدید را در ذهنتان به ثبت می‌ رساند معرفی ۱۵ مورد از جاذبه های مشهد (جاهای تفریحی و مکان های دیدنی مشهد)