مهاجرت تحصیلی به ترکیه با خیالی آسوده و با برنامه‌ ا‌ی حساب شده

چرا برای تحصیل به ترکیه برویم؟

پاسخ به این سوال آسان است: چرا که نه! کشور ترکیه از بسیاری از جهات کشور مناسبی برای تحصیل است و شما می‌توانید به راحتی در رشته‌ی مورد علاقه‌تان در آن تحصیل کنید. از طرف دیگر این کشور همسایه ایران است و از لحاظ فرهنگی هم تشابهات زیادی با کشور ما دارد.

قبل از هر چیز باید بدانید دانشگاه‌های این کشور زیر نظر فرایند بولونیا هستند که به موجب آن متعهد می‌شوند کیفیت آموزشی خود را در سطح بهترین دانشگاه‌های اروپا تنظیم کنند. بعلاوه برنامه‌های تحصیلی در این کشور به دو زبان ترکی و انگلیسی برگزار می‌شود و نیازی نیست حتماً به زبان ترکی مسلط باشید. همچنین از آنجایی که دانشگاه‌های این کشور با بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا و اروپا همکاری علمی دارند، دانشجویان آنها می‌توانند بعد از چند ترم تحصیل در ترکیه، در این کشورها مهمان شوند.

مهاجرت تحصیلی به ترکیه با خیالی آسوده و با برنامه‌ا‌ی حساب شده

بسیاری از دانشگاه‌های ترکیه مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران هم هستند و شما این فرصت را دارید که برای کار به کشور برگردید. بعلاوه شما این شانس را دارید که به مدت سه ماه در این کشور بدون ویزا زندگی کرده و شرایط زندگی در آن را از هر نظر بررسی کنید و سپس تصمیم بگیرید. بنابراین با مهاجرت دانشجویی به ترکیه، شما می‌توانید با نصف هزینه‌ی زندگی در یک کشور اروپایی، از تمام امکانات دانشگاه‌هایی که در این کشورها وجود دارد بهره‌مند شوید. اما مزایای مهاجرت تحصیلی به ترکیه به همین جا ختم نمی‌شود و در ادامه بیشتر در مورد آن توضیح می‌دهیم.

برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه از کجا شروع کنیم؟

در گام اول شما باید دانشگاه مدنظرتان را انتخاب کنید و از آنها یک نامه‌ی پذیرش بگیرید. اما قرار نیست این کار آسان باشد. کیفیت بالای دانشگاه‌های این کشور باعث شده ورود به آنها کمی رقابتی باشد و بسته به نوع دانشگاه، نیاز باشد در یکی از آزمون‌های YOS یاSAT  شرکت کنید. آزمون YOS متعلق به کشور ترکیه است و به زبان ترکی برگزار می‌شود، اما آزمون SAT یک آزمون جهانی است و در دانشگاه‌های زیادی از جمله دانشگاه‌های آمریکا و کانادا نیز مورد قبول قرار می‌گیرد.

ابتدا ببینید دانشگاه شما کدام آزمون را قبول دارد و بعد برای آن آماده شوید. با کسب نمره‌ی قبولی در این آزمون‌ها و ارائه‌ی مدارک الزامی دیگر از جمله مدرک دیپلم دوازده ساله، ریز نمرات دبیرستان، مدرک زبان معتبر حداقل آیلتس 5.5 و فیش پرداخت شهریه، دانشگاه درخواست شما را مورد بررسی قرار داده و در نهایت، نامه‌ی پذیرش برایتان ارسال می‌شود. این نامه، اولین قدم در آغاز فرایند دریافت ویزای تحصیلی ترکیه است.

مهاجرت تحصیلی به ترکیه با خیالی آسوده و با برنامه‌ا‌ی حساب شده

مدارک خود را آماده کنید!

نامه‌ی پذیرش تنها یکی از چندین مدارکی است که باید با خود به سفارت ترکیه ببرید. شما به مدارک دیگری هم نیاز خواهید داشت که از جمله‌ی آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدارک هویتی اعم از شناسنامه و پاسپورت معتبر
  • فرم درخواست ویزا
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • بیمه‌ی مسافرتی
  • گواهی تمکن مالی (هزینه‌ی حداقل یک سال تحصیل و زندگی در ترکیه)
  • رسید پرداخت شهریه‌ی دانشگاه برای یک سال اول
  • گواهی و سند اثبات محل اقامت در ترکیه
  • مدرک معتبر زبان انگلیسی

خبر خوش این است که کشور ترکیه در قبول مهاجران ایرانی سختگیری زیادی ندارد و همانطور که شاهد آن هستیم، سالانه افراد زیادی از کشور ما اقدام به مهاجرت به ترکیه می‌کنند. به علاوه شما این امکان را دارید که در کنار ویزای تحصیلی خود، همزمان برای همسر و فرزندان زیر 18 سالتان هم ویزای همراه ترکیه بگیرید.

با تحصیل در ترکیه پس انداز کنید!

درست است که دانشگاه‌های ترکیه از نظر کیفیت آموزشی با دانشگاه‌های اروپایی رقابت دارند، اما هزینه‌های زندگی در این کشور به مراتب بسیار کمتر از کشورهای اروپایی است و شما می‌توانید به میزان زیادی در هزینه‌های زندگی و تحصیل صرفه جویی کنید. بعلاوه مدرکی که دریافت می‌کنید نیز در انتها به همان اندازه‌ی دانشگاه‌های اروپایی اعتبار خواهد داشت و شما می‌توانید در طیف گسترده‌ای از مشاغل مشغول به کار شوید.

هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه بسته به رشته‌ی انتخابی شما متغیر خواهد بود با این حال از 500 دلار در سال آغاز می‌شود و بسته به واحدهای درسی، دانشگاه مربوطه و امکانات تحصیلی آن می‌تواند متفاوت باشد.

مهاجرت تحصیلی به ترکیه با خیالی آسوده و با برنامه‌ا‌ی حساب شده

 موسسه‌ی مهاجرتی صباپلن چه کمکی به شما می‌کند؟

مهاجرت تحصیلی به ترکیه فرایندی است که نیاز به تحقیق و جستجو دارد؛ چه در همان زمانی که می‌خواهید پذیرش دانشگاه را بگیرید و چه در زمانی که باید برای مصاحبه‌ی ویزا به سفارت بروید. کارشناسان ما در موسسه‌ی مهاجرتی صباپلن گام به گام در طول این فرایند همراه شما هستند تا بتوانید در سریعترین زمان ممکن به ویزای تحصیلی ترکیه دست پیدا کنید. رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه را ببینید!

لوازم مورد نیاز سفر؛ هرآنچه برای مسافرت نیاز دارید کوهنوردی در زمستان؛ اصول کوهنوردی، نکات ایمنی و لباس مناسب در فصل سرد مهم ترین نکات بهداشتی در هواپیما برای پیشگیری از بیماری ها جلوگیری از یخ زدن ماشین در زمستان؛ قسمت هایی از خودرو که یخ میزنند و پیشگیری از آن تجهیزات مورد نیاز دوچرخه سواری از کلاه ایمنی و عینک گرفته تا لباس مناسب سایت خارجی راهنمای سفر مناطق دیدنی اسکاندیناوی؛ راهنما و نکات سفر به مناطق گردشگری اسکاندیناوی لیست تجهیزات اسکی؛ از عینک تا چوب اسکی و اطلاعات درباره فواید اسکی کردن هتل 5 ستاره قصر طلایی مشهد اصول کمپ زدن و نکات کمپینگ؛ تجهیزات مورد نیاز و نکات ضروری