نکته‌هایی برای داشتن سفری بهتر با هواپیما

سفر با هواپیما، همیشه برای بیشتر افراد، به عنوان یکی از راحت‌ترین روش‌های سفر محسوب می‌شود. اما خیلی از افراد هم هستند که خیلی با هواپیما و سفر با آن،‌ میانه خوبی ندارند.جدای از ترس از پرواز، نشستن طولانی مدت و تحمل ساعت‌های پروازی طولانی برای این دسته از افراد، کاری طاقت‌فرساست. اگر قصد خرید بلیط هواپیما را دارید، اما میانه خوبی با سفرهای هوایی ندارید،‌ نگران نباشید. در این مقاله، چند نکته بسیار ساده را با شما در میان خواهیم گذاشت که تحمل شرایط نشستن در هواپیما و سفرهای هوایی را برای شما راحت‌تر خواهد کرد. با ما همراه باشید.

نکته‌هایی برای داشتن سفری بهتر با هواپیما

هنگام سفرهای هوایی، هدفون‌تان را فراموش نکنید

گذاشتن هدفون صداگیر در گوش‌تان نه تنها باعث می‌شود سر و صدای موتور هواپیما یا مسافرهای پرحرف داخل کابین هواپیما کمتر اذیت‌تان بکند، بلکه باعث کاهش استرس هم می‌شود. علاوه بر این، طبق نتایج تحقیقاتی که در دانشگاه آکسفورد انجام شده، گذاشتن هدفون هنگام پرواز، باعث می‌شود طعم غذای هواپیما، برای شما، خوشایند‌تر به نظر برسد،‌ چرا که به گفته این تحقیقات، صدای موتور هواپیما باعث می‌شود مسافران حساسیت کمتری به مزه و بوی غذا داشته باشند.

سعی کنید در طول پرواز بخوابید

یکی از بهترین کارهایی که گذشت زمان را برایتان آسان‌تر می‌کند، خوابیدن است. اگر پروازتان نسبتا طولانی است، می‌توانید از قرص‌های آرامبخش، البته با اجازه و مشورت پزشک‌تان در طول پرواز استفاده کنید تا هم از استرس و اضطراب‌تان کاهش دهید و هم در طول مسیر تا زمان رسیدن به مقصد،‌ استراحت کرده باشید. اگر نورهای داخل کابین هواپیما شما را اذیت می‌کند، می‌توانید از چشم‌بندهایی که میهمان‌داران هواپیما به شما می‌دهند، استفاده کنید و چند ساعتی را استراحت کنید.

در طول پرواز، خودتان را سرگرم کنید

برای اینکه ذهن‌تان از استرس و ترس از پرواز دور شود،‌ تا جاییکه می‌توانید خودتان را سرگرم کنید. خیلی از شرکت‌های هواپیمایی در طول پرواز،‌ امکان تماشای فیلم و سریال را برای مسافران خود مهیا می‌کنند و یا امکان استفاده از وای‌فای را دارند. بهتر است قبل از خرید بلیط هواپیما، امکاناتی که در طول پرواز ارائه می‌شود را چک کنید. می‌توانید بازی مورد علاقه‌تان را در گوشی موبایل بازی کنید، کتاب و مجله بخوانید و یا به کتاب صوتی یا پادکستی با موضوع مورد علاقه‌تان گوش بدهید تا به مقصدتان برسید.

 

نوشیدن آب را فراموش نکنید

اجازه ندهید در زمانی که در راه هستید، بدن‌تان کم آب بماند. کم آبی بدن، یکی از دلایلی است که باعث  کاهش ایمنی بدن و بالا رفتن استرس می‌شود. از میهمان‌دار درخواست بطری آب کنید. نگذارید زمانی که احساس تشنگی کردید آب بنوشید، سعی کنید نوشیدن آب را قبل از اینکه کارتان به احساس تشنگی برسد، انجام دهید.

هواپیمای بهتری انتخاب کنید

اگر دستتان در انتخاب خرید بلیط هواپیما مثل بلیط هواپیما سیستمی باز است و می‌توانید بیشتر هزینه کنید، هواپیمایی را انتخاب کنید که قدیمی نباشد و صندلی‌های بهتری داشته باشد. بلیط فرست کلاس یا بیزینس کلاس در صورتیکه راحتی در طول سفر نسبت به هزینه از اولویت بیشتری برای شما برخوردار باشد، انتخاب بهتری خواهد بود. رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه را ببینید!

لوازم مورد نیاز سفر؛ هرآنچه برای مسافرت نیاز دارید کوهنوردی در زمستان؛ اصول کوهنوردی، نکات ایمنی و لباس مناسب در فصل سرد مهم ترین نکات بهداشتی در هواپیما برای پیشگیری از بیماری ها جلوگیری از یخ زدن ماشین در زمستان؛ قسمت هایی از خودرو که یخ میزنند و پیشگیری از آن تجهیزات مورد نیاز دوچرخه سواری از کلاه ایمنی و عینک گرفته تا لباس مناسب سایت خارجی راهنمای سفر مناطق دیدنی اسکاندیناوی؛ راهنما و نکات سفر به مناطق گردشگری اسکاندیناوی لیست تجهیزات اسکی؛ از عینک تا چوب اسکی و اطلاعات درباره فواید اسکی کردن هتل 5 ستاره قصر طلایی مشهد اصول کمپ زدن و نکات کمپینگ؛ تجهیزات مورد نیاز و نکات ضروری