کدام ایرلاین داخلی برای سفر هوایی بهتر است؟

شرکت های هواپیمایی موجود در ایران شامل 21 شرکت خصوصی و دولتی بوده که در مسیرهای گوناگون داخلی و خارجی تردد می کنند. این ایرلاین ها در کیفیت ناوگان هوایی، خدمات پرواز و مقاصد مختلف با یکدیگر تفاوت دارند. این شرکت های هواپیمایی شامل ایران ایر، آتا، کیش ایر، آسمان و قشم ایر می باشد. علاوه بر این، یکی از بهترین ایرلاین های ایران، ماهان بوده که کلاس های پروازی مختلفی دارد و می توانید بلیط هواپیما ماهان را در کلاس های اکونومی و بیزینس کلاس خریداری کنید.

ایمنی و کیفیت پرواز دو فاکتور مهم در پروازهای داخلی و یا خارجی بوده که این موارد به ناوگان، زیرساخت های فنی، بازرگانی و خدماتی بستگی دارد. با توجه به تفاوت در کیفیت این شرکت های هواپیمایی و کیفیت ناوگان آن ها، مطمئنا قیمت بلیط آن ها با یکدیگر متفاوت می باشند. با این وجود، می توانید در برخی ایام سال که مسافرت کمتری وجود دارد، بلیط ارزان هواپیما را از ایرلاین های با کیفیت نیز خریداری کنید. در ادامه به معرفی بهترین ایرلاین های داخلی می پردازیم.

ایرلاین ساها

ایرلاین ساها در سال 1369 در تهران تاسیس شد که با وجود قدمت بالا، از تکنولوژی های بروز دنیا در صنعت هواپیمایی بهره می برد. این ایرلاین جزء شرکت های هواپیمایی با کیفیت بوده که با وجود کوچک بودن ناوگان آن، هواپیماهای مناسبی در آن وجود دارد. این هواپیماها شامل 300-737 و 500-737 می باشد. مقاصد پرواز ایرلاین ساها شامل شهرهای مشهد، تهران، کیش، مشهد، عسلویه، اهواز و شیراز است. پروازهای این ایرلاین در کلاس های اکونومی برگزار شده و خدمات پذیرایی و سرگرمی شامل مجله و کتاب، پخش فیلم و موسیقی در طول پرواز ارائه می شود.

ایرلاین ساها

شرکت هواپیمایی ماهان، از بهترین ایرلاین های داخلی

این ایرلاین، یکی از شرکت های هواپیمایی خصوصی ایران بوده که در سال 1371 تاسیس شد که به مرور زمان با افزودن هواپیماهای مختلف از مدل های متنوع بوئینگ و ایرباس، بر کیفیت و تنوع ناوگان هوایی خود افزود. ایرلاین ماهان دارای هواپیماهای مختلفی شامل A310، A320، A340 و A300-600 و همچنین هواپیماهای بوئینگ 300-747 و 400-747 می باشد. علاوه بر آن چندین هواپیمای کوتاه برد برای پروازهای داخلی به ناوگان آن اضافه شده است.

مقاصد پروازی این ایرلاین بیشتر شهرهای بزرگ و کوچک را در بر گرفته و شامل مشهد، تهران، شیراز، اصفهان، کیش، قشم، طبس، جیرفت و شهرهای دیگر می باشد. همچنین مقاصد پرواز خارجی این ایرلاین شامل میلان، رم، مونیخ، بارسلون، مسکو، استانبول، آنکارا، پکن، بانکو و چندین شهر دیگر است.

ایرلاین ماهان

ایرلاین ماهان در طول پرواز، خدمات متنوعی ارائه می دهد که با توجه به نوع کلاس پروازی متفاوت است. خدمات قابل ارائه در کلاس های اکونومی شامل پذیرایی گرم و خدمات سرگرمی می باشد. در کلاس های بیزینس این شرکت هواپیمایی، خدمات متفاوت تری ارائه می شود که شامل صندلی های راحت تر و امکانات بیشتر می باشد.

ایرلاین ایران ایر از قدیمی ترین شرکت های هواپیمایی

این شرکت هواپیمایی، اولین ایرلاین ایرانی بوده که در سال 1325 تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در فرودگاه مهرآباد تهران قرار گرفته است. ناوگان این شرکت شامل 51 فروند هواپیماهای ایرباس و بوئینگ می باشد. هواپیماهای ایرباس شامل A300-600، A300-200، A320، A330-200 و A321 است. همچنین هواپیماهای بوئینگ این شرکت هواپیمایی شامل 5 فروند هواپیمای بوئینگ 747 می باشد.

پروازهای این ایرلاین در دو کلاس بیزینس و اکونومی صورت گرفته و خدمات متفاوتی در هر دو کلاس صورت می گیرد. خدمات این شرکت در طول پرواز شامل پذیرایی با منوی گرم و خدمات سرگرمی شامل پخش فیلم و مجله می باشد. در پروازهای بیزینس کلاس، علاوه بر تفاوت در کیفیت صندلی، خدمات پذیرایی بهتری نیز صورت می گیرد. پروازهای این ایرلاین به مقصد شهرهای مختلف داخلی و خارجی انجام می شود. از مهم ترین مقاصد خارجی می توان به استانبول، پاریس، رم، آمستردام، لندن، دوبی و وین اشاره کرد.

ایرلاین ایران ایر

ایرلاین آتا، پروازی سریع و امن

این ایرلاین جزء شرکت های هواپیمایی جدید ایران بوده که در سال 1388 در تبریز تاسیس شد. ایرلاین آتا با داشتن هواپیماهای با کیفیت و تنها 5 حادثه هوایی بدون مرگ و میر جزء شرکت های هواپیمایی ایمن در ایران شناخته شده است. این ناوگان هوایی شامل 16 فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ و ایرباس در مدل های مختلف بوده که به مقاصد مختلف داخلی (تهران، شیراز، اصفهان، اهواز، مشهد، کیش، قشم، کرمانشاه، آبادان، تبریز) و خارجی (عراق، کویت، ترکیه) پرواز می کنند.

ایرلاین کیش ایر

این شرکت هواپیمایی در جزیره کیش و در سال 1370 تاسیس شد که دارای گواهینامه آیوسا می باشد. این شرکت هواپیمایی دارای هواپیماهای مختلفی بوده که به مقصد شهرهای داخلی مانند اهواز، بندرعباس، مشهد، تهران، کیش، گرگان، رشت، شیراز، تبریز و شهرهای خارجی مانند مسقط، دبی و آکتائو پرواز می کند. ناوگان هوایی این شرکت شامل 9 هواپیمای مختلف از فوکر 100، مک دانل داگلاس ام دی-80 و A321 می باشد.

کلاس های پروازی  این ایرلاین شامل اکونومی و بیزینس می باشد که به دلیل خدمات متفاوت و همچنین کیفیت متفاوت صندلی ها، نرخ متفاوتی دارند. در پروازهای بیزینس، صندلی ها راحت تر بوده و علاوه بر فضای بیشتر، امکانات بهتری نیز در اختیار مسافر قرار می گیرد.

بهترین ایرلاین های ایران

ایرلاین آسمان

این شرکت هواپیمایی از ادغام چهار شرکت هوایی مختلف در سال 1359 تاسیس شد. این شرکت در سه شهر شیراز، تهران و مشهد مستقر بوده که در هر سه شهر، خدمه پرواز و آشیانه تعمیر مستقل وجود دارد. هواپیماهای این ایرلاین شامل 19 فروند هواپیما بوده که بوئینگ 737، ایرباس A320 و A340 و فوکر 100 را در بر می گیرد. مقاصد پرواز این هواپیماها، تهران، شیراز، اهواز، مشهد، زاهدان، رشت، گرگان، ارومیه، کیش، ایلام، اصفهان و شهرهای خارجی مانند ایروان، استانبول، مسقط، دوبی و کویت را شامل می شود.

این ایرلاین با داشتن کترینگ مجزا تحت عنوان آرمان، استاندارهای بین المللی کترینگ را دریافت کرده که انواع غذا برای کودکان و بزرگسالان در پروازهای بلند مدت و غذاهای رژیمی را ارائه می دهد. کلاس پروازی این ایرلاین، تنها شامل اکونومی کلاس می باشد.

ایرلاین آسمان

سخن پایانی

در این مقاله، برخی از بهترین ایرلاین های داخلی معرفی شد. آشنایی با این ایرلاین ها و ناوگان آن می تواند در انتخاب بلیط هواپیمای مناسب موثر باشد. شما می توانید بلیط هواپیمای خود را مستقیما از سایت ایرلاین مربوطه رزرو کرده و یا به سایت های فروش بلیط مراجعه کرده و با فیلترهای موجود در آن، پروازهای ایرلاین مورد نظر را مشاهده کنید.

مطالب مشابه را ببینید!

لوازم مورد نیاز سفر؛ هرآنچه برای مسافرت نیاز دارید کوهنوردی در زمستان؛ اصول کوهنوردی، نکات ایمنی و لباس مناسب در فصل سرد مهم ترین نکات بهداشتی در هواپیما برای پیشگیری از بیماری ها جلوگیری از یخ زدن ماشین در زمستان؛ قسمت هایی از خودرو که یخ میزنند و پیشگیری از آن تجهیزات مورد نیاز دوچرخه سواری از کلاه ایمنی و عینک گرفته تا لباس مناسب سایت خارجی راهنمای سفر مناطق دیدنی اسکاندیناوی؛ راهنما و نکات سفر به مناطق گردشگری اسکاندیناوی لیست تجهیزات اسکی؛ از عینک تا چوب اسکی و اطلاعات درباره فواید اسکی کردن هتل 5 ستاره قصر طلایی مشهد اصول کمپ زدن و نکات کمپینگ؛ تجهیزات مورد نیاز و نکات ضروری