اخذ ویزای استرالیا برای اقامت

اخذ ویزای استرالیا برای اقامت اگر لیست کشور‌ های مورد علاقه افراد را مشاهده کنید، متوجه خواهید شد استرالیا از جمله کشور‌ هایی می‌ باشد که به ‌عنوان یکی از اولویت‌ های سفر یا مهاجرت شناخته شده است. ا…

اگر لیست کشور‌ های مورد علاقه افراد را مشاهده کنید، متوجه خواهید شد استرالیا از جمله کشور‌ هایی می‌ باشد که به ‌عنوان یکی از اولویت‌ های سفر یا مهاجرت شناخته شده است. استرالیا کشوری 26 میلیون نفری می‌ باشد که به‌ عنوان یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی جهان برای زندگی به شمار میرود. با ما همراه باشید تا در ادامه این مقاله از سایت مهاجرت پلاس، درباره مزیت‌ های اقامت استرالیا و نحوه دریافت ویزای استرالیا، توضیح دهیم.

اخذ ویزای استرالیا برای اقامت

شرایط اقامت استرالیا د ر سال 2021

استرالیا به ‌دلیل دارا بودن معیار‌ های زندگی با استاندارد بالا، پس از ایالات متحده و کانادا به‌ عنوان سومین مقصد مهاجرت در سراسر جهان شناخته شده است. از جمله این معیار‌ها می‌ توان به رفاه مالی، امنیت شغلی، کیفیت بالای زندگی، استانداردهای آموزشی و غیره اشاره کرد. برای دریافت ویزای استرالیا و اقامت در این کشور، شرایط و روش‌ های متفاوتی وجود دارد که ساده‌ ترین راه برای به دست آوردن اقامت در استرالیا، از طریق تحصیل می‌ باشد.

در سال گذشته، به‌ دلیل محدودیت‌ های سفری که در استرالیا وجود داشت، اقتصاد این کشور ضربه اساسی خورده‌است. چرا که حجم کلی مهاجرت، کاهش چشمگیری داشت و دانشجویان بین‌ المللی نیز از این ضربه، در امان نمانده‌ اند. امسال برخلاف سال گذشته، به ‌دلیل اهمیت اقتصاد کشور و تامین رفاه شهروندان، دولت این کشور تصمیم گرفته تا محدودیت‌ های تردد به استرالیا از میان برداشته شوند و زمان تقریبی در نظر گرفته شده برای آن، ماه مارس یا ژوئن 2021 می‌ باشد. با لغو این محدودیت‌ ها، علاوه بر پیشرفت اقتصادی کشور استرالیا،  علاقه‌ مندان می‌ توانند به‌ راحتی اقدام به دریافت ویزای استرالیا کنند.

از جمله مزایای دریافت ویزای استرالیا می‌ توان به امکان سرمایه‌ گذاری در استرالیا، امکان دریافت وام‌ های تحصیلی، امکان گرفتن پاسپورت استرالیا، استفاده از خدمات کنسولگری‌ ها، صدور اجازه کار در استرالیا، استفاده از تسهیلات آموزشی و سلامت (خدمات تامین اجتماعی و بیمه سلامت)، امکان سکونت در خارج از استرالیا به مدت نامحدود، اقدام برای دریافت ویزای نیوزلند و غیره اشاره کرد.

در رابطه با شرایط اقامت استرالیا بپردازیم، این اصل را هرگز فراموش نکنید که لازم است در کشور مقصد پذیرفته شوید. استرالیا نیز همچون سایر کشور‌ها، شرایطی را برای اخذ اقامت و ویزا مشخص کرده است. طبق این شرایط، متقاضیان شهروندی استرالیا باید ثابت کنند با قوانین مدنی این کشور، مطابقت دارند.

در سال 2020، جمعیت کشور استرالیا 25.6 میلیون بوده است که تقریباً 7.6 میلیون نفر از آن‌ ها را مهاجران خارجی تشکل می‌ دادند. در میان این 7.6 میلیون نفر، 77 هزار نفر از مهاجران، ملیت ایرانی داشتند که نشان‌ دهنده اهمیت ویزای استرالیا برای  ایرانیان است. برای دریافت این ویزا باید صبور بوده و همه شرایط را پذیرفت؛ چرا که مشکلاتی مثل ضرورت کسب نمره بالا در آزمون آیلتس یا (PTE)، هزینه بالای بیمه خدمات درمانی و حمل‌ و نقل عمومی در استرالیا، گذراندن دوره‌ های تخصصی برای انجام کارهای تخصصی، برخورداری از سطح زبان بالا برای پیدا کردن شغل مناسب، مسائل مالی دانشجویان، فرایند طولانی پاسخ‌ دهی برای ویزای کاری و غیره وجود دارد.

اخذ ویزای استرالیا برای اقامت

انواع روش‌های دریافت اقامت استرالیا

حدود 30 درصد از جمعیت استرالیا، خارج از این کشور متولد شده‌اند و نسبت به دریافت انواع اقامت استرالیا و ویزای استرالیا اقدام کرده‌اند. اینکه متقاضیان دریافت ویزای استرالیا بسیار است، نشان‌دهنده سطح بالای رفاه این کشور است. استرالیا نرخ بیکاری را که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد است را به حداقل رسانده و به‌عنوان 14مین اقتصاد بزرگ جهان، شناخته می‌شود. همچنین این کشور، دهمین کشور جهان در درآمد سرانه ملی و مقام سوم در شاخص‌های توسعه انسانی به شمار می‌آید. انواع اقامت استرالیا وجود دارد که با توجه به شرایط و موقعیت خود می‌توانید جهت دریافت ویزا، از آن طریق اقدام کنید. در ادامه انواع روش‌های اقامت را جهت دریافت ویزای استرالیا برای ایرانیان، شرح خواهیم داد.

·       اقامت استرالیا از طریق تحصیل

مهاجرت تحصیلی ساده‌ترین راه برای مهاجرت به استرالیا می‌باشد. همانطورکه گفته شد، استرالیا از سطح زندگی با استانداردهای بالایی برخوردار است. بنابراین، دانشگاه‌های بسیار معروف و پیشرفته‌ای در این کشور وجود دارد که همه را به تحصیل در استرالیا، ترغیب می‌کند. تحصیل در استرالیا می‌تواند راه را برای دریافت ویزای استرالیا برای ایرانیان، هموار سازد. چراکه پس از فارغ‌التحصیلی از یکی از دانشگاه‌های استرالیا، می‌توانند نسبت به دریافت ویزای موقت فارغ‌التحصیلی اقدام کرده و به‌طور قانونی، مشغول کار در استرالیا شوند. مشغول به کار شدن به طور قانونی در این کشور می‌تواند به کسب سابقه شغلی متقاضیان اقامت کمک کند تا از این طریق، امتیاز ویژه‌ای در سیستم امتیازبندی استرالیا کسب نمایند.

از جمله مدارک لازم برای دریافت ویزای استرالیا از طریق تحصیل کپی رنگی صفحه اول پاسپورت متقاضی و همراهان، ۲ عدد عکس پاسپورتی متقاضی به همران همراهان، کپی روادید سایر کشورها، اصل و ترجمه شناسنامه متقاضی و همراهان، اصل و ترجمه سند ازدواج (در صورت تاهل)، اصل و ترجمه رسمی مدرک تحصیلی و ریز نمرات متقاضی و همراهان، اصل مدرک IELTS برای تمامی مقاطع تحصیلی غیر از دبیرستان و دوره های زبان و مقطع ارشد تحقیقاتی و دکتری IELTS، نامه سوابق شغلی و تحصیلی (رزومه)، مدارک مالی، تعهد محضری ضامن، پرینت ریز حساب سه ماهه گذشته ضامن و یا متقاضی حساب موردنظر و ترجمه رسمی شناسنامه ضامن می‌ باشد.

اخذ ویزای استرالیا برای اقامت

·       اقامت توریستی استرالیا

جهت دریافت ویزای استرالیا از طریق اقامت توریستی، باید برای هر روز اقامت خود در این کشور، میانگین بین ۶۰ تا ۸۰ دلار استرالیا، اسناد تمکن مالی ارائه کنید و تاریخچه سفری متناسب با منابع مالی خود داشته باشید. البته درصورتی که متقاضی، دعوت‌نامه داشته باشد، شانس بیشتری برای اخذ ویزای توریستی استرالیا خواهد داشت.

از جمله مدارک لازم برای دریافت ویزای استرالیا از طریق توریستی، اسکن رنگی و باکیفیت از صفحه اول و تمامی صفحات مهر و ویزا شده پاسپورت جدید، ترجمه تمامی صفحات شناسنامه متقاضی و کارت ملی ، ترجمه کارت پایان خدمت و سند ازدواج، ریز پرینت ۶ ماهه از حساب بانکی جاری و نامه تمکن مالی می‌باشد.

·       اقامت به استرالیا از طریق تولد فرزند

مهاجرت از این طریق، به این صورت می‌باشد که زمانی که کودک در آن کشور دنیا بیاید و حداقل یکی از والدین او تابعیت استرالیا و یا اقامت دائم بیش از 2 سال را داشته باشد، می‌تواند به‌راحتی اقدام به دریافت اقامت استرالیا کند.

·       اقامت به استرالیا از طریق ازدواج

درصورتی که متقاضی، با فردی که یکی از شهروندان استرالیایی می‌باشد یا دارنده اقامت دائم این کشور است، ازدواج کند می‌تواند ویزای همسر استرالیایی موقت را دریافت کند. پس از دریافت این ویزا، رابطه دو نفر کاملا تحت نظر قرار خواهد گرفت تا از صحت رابطه، اطمینان حاصل گردد. پس از گذشت دو سال از رابطه، متقاضی می‌تواند برای اخذ اقامت دائم اقدام کند. متقاضی با گذشت 4 سال برای دریافت تابعیت استرالیا می‌تواند درخواست دهد.

·       اقامت دائم استرالیا

معمولا برای اخذ اقامت دائم استرالیا، ابتدا باید نسبت به دریافت ویزای موقت اقدام کرد که این روند پس از گذشت 4 سال امکان‌پذیر است. این اقامت، حق زندگی همیشگی در استرالیا را به شما می‌دهد و پس از آن می‌توانید، بدون محدودیت سفر کنید و از مزایا و حقوق شهروندی استرالیا بهره ببرید.

·       اقامت موقت استرالیا

اقامت موقت به دو صورت (بدون شروط و provisional) می‌باشد. که در اولین نوع، شما تعهد می‌دهید به‌صورت قانونی در این کشور زندگی می‌کنید و پس از اتمام بازه زمانی مشخص، به کشور خود باز خواهید گشت. نوع دوم یا provisional به این صورت می‌باشد که شما مرحله‌ای از دریافت اقامت دائم عبور می‌کنید که درواقع پله‌ای است برای دریافت ویزا دائم استرالیا.

مطالب مشابه را ببینید!

لوازم مورد نیاز سفر؛ هرآنچه برای مسافرت نیاز دارید کوهنوردی در زمستان؛ اصول کوهنوردی، نکات ایمنی و لباس مناسب در فصل سرد مهم ترین نکات بهداشتی در هواپیما برای پیشگیری از بیماری ها جلوگیری از یخ زدن ماشین در زمستان؛ قسمت هایی از خودرو که یخ میزنند و پیشگیری از آن تجهیزات مورد نیاز دوچرخه سواری از کلاه ایمنی و عینک گرفته تا لباس مناسب سایت خارجی راهنمای سفر مناطق دیدنی اسکاندیناوی؛ راهنما و نکات سفر به مناطق گردشگری اسکاندیناوی لیست تجهیزات اسکی؛ از عینک تا چوب اسکی و اطلاعات درباره فواید اسکی کردن هتل 5 ستاره قصر طلایی مشهد اصول کمپ زدن و نکات کمپینگ؛ تجهیزات مورد نیاز و نکات ضروری