چگونه ویزای تحصیلی کانادا بگیریم؟

چگونه ویزای تحصیلی کانادا بگیریم؟

کانادا یک کشور چند زبانه و چند ملیتی است. یکی از کشورهای توسعه یافته در جهان است که توانسته با شرایط و فضای ایده آل دانشجویان بسیاری را به سمت خود جذب کند. یکی دیگر از دلایلی که موجب جذب بسیاری از دانشجویان شده است، وجود دانشگاه‌های معتبر و سطح بالای آموزش در این کشور است. اما آیا اخذ ویزای تحصیلی کشور کانادا کار آسانی است؟ آیا می‌توان به راحتی ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کرد؟
در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با چگونگی اخذ ویزای تحصیلی کانادا بیشتر آشنا شوید.

شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای کانادا

دانشجویانی که قصد دارند در دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و 6 ماهه شرکت کنند می‌توانند برای اخذ ویزای تحصیلی موقت اقدام کنند. اما برای حضور در دوره‌های آموزشی بیشتر از 6 ماه باید نسبت به اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنید. ازجمله مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی به شرح زیر خواهد بود:

  • مدارک شناسایی فرد اعم از پاسپورت، شناسنامه و کارت ملی
  • پرداخت تمام هزینه‌های مربوط به اخذ ویزای تحصیلی
  • وارد کردن اطلاعات شخصی اعم از آدرس، کدپستی، تلفن همراه، ایمیل و…
  • ریزنمرات دانشگاهی به همراه آخرین مدرک تحصیلی در هر مقطعی
  • کارنامه تحصیلی سه سال اخیر
  • ارائه مدرک زبان معتبر که برای پذیرش از مدارس کانادا نیاز نیست.
  • ارائه چند قطعه عکس پاسپورتی در صورت داشتن مقالات و تحقیقات معتبر، ارائه آن‌ها جهت بالا بردن شانس قبولی ویزای تحصیلی

در نهایت باید تمام مدارک لازم را به صورت رسمی ترجمه کنید.

هزینه اخذ ویزای تحصیلی کانادا

اخذ ویزای تحصیلی کشور کانادا هم مانند دیگر کشورهای جهان دارای هزینه‌هایی است که برای صدور ویزا باید این هزینه‌ها تماما پرداخت شود. در پروسه اخذ ویزای تحصیلی هر بخشی هزینه جداگانه‌ای دارد، بدین ترتیب باید به صورت مجزا آن را بپردازید تا به مرحله بعدی اخذ ویزای تحصیلی بروید. با توجه به مقاله هزینه مهاجرت تحصیلی، در ادامه تمام هزینه‌های مربوط به اخذ ویزای تحصیلی کانادا ذکر شده است:

هزینه ترجمه مدارک

مدارک دانشجو باید تمام به زبان کشور مقصد ترجمه شوند. هزینه ترجمه مدارک با جزئیات در جدول زیر ذکر شده است:

نوع مدرکهزینه ترجمه رسمی
سند طلاق100 هزار تومان
سند ازدواج100 هزار تومان و هر سطر مهریه 2000 تومان
کارت پایان خدمت50 هزار تومان
دفترچه بیمه50 هزار تومان
توصیه نامه40 هزار تومان و هر سطری2000 تومان
شناسنامه40 هزار تومان
کارت ملی35 هزار تومان
ریزنمرات دانشگاهیهزار تومان 30 و هر درسی 900 تومان
ریزنمرات دبیرستان20 هزار تومان و هر درسی 900 تومان
کارت شناسایی40 هزار تومان
کارت معافیت40 هزار تومان

تمکن مالی

یکی از شروط مهم اخذ ویزای تحصیلی کانادا، اثبات تمکن مالی فرد است. در واقع باید ثابت کنید که توانایی پرداخت هزینه‌ی زندگی خود در کانادا را دارید، در صورتی که به دولت کانادا ثابت شود بار مالی اضافی برای دولت نیستید با ویزای تحصیلی شما موافقت خواهند کرد. در جدول زیر تمکن مالی در ازای هر یک نفر عنوان شده است:

تعدادهزینه تمکن مالی
برای یک نفر12960 دلار
برای دو نفر16135 دلار
برای سه نفر19836 دلار
برای چهار نفر24083 دلار

 

چگونه ویزای تحصیلی کانادا بگیریم؟

هزینه مدرک زبان

کشور کانادا یک کشور دو زبانه می‌باشد از این رو برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های آن باید به یکی از دو زبان انگلیسی یا فرانسوی تسلط داشته باشید. در حال حاضر اخذ مدرک زبان انگلیسی در بین دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارند بسیار رایج‌تر است. هزینه آزمون تافل و آیلتس به ترتیب 240 و 250 دلار است.

هزینه انگشت نگاری

هزینه انگشت نگاری برای دانشجویان ایرانی 85 دلار است، در کنار هزینه انگشت نگاری باید برای بررسی درخواست ویزای دانشجویی یا همان استادی پریمیت خود حدود 185 دلار را به صورت جداگانه پرداخت کنید.

چگونه ویزای تحصیلی کانادا بگیریم؟

  • هزینه آزادسازی مدارک: 10 تا 100 دلار
  • شهریه دانشگاه: 16 تا 50 دلار

مراحل اخذ ویزای تحصیلی کانادا

در ابتدای این مقاله در رابطه با مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کشور کانادا، اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دادیم. حال می‌خواهیم به این موضوع اشاره کنیم که در صورتی که مدارک شما آماده باشد، پروسه اخذ ویزای تحصیلی کانادا چگونه خواهد بود؟ روند اخذ ویزای تحصیلی کانادا به شرح زیر خواهد بود:

  • انتخاب دانشگاه و کالج مورد نظر برای ادامه تحصیل
  • مراجعه به وب‌سایت دانشگاه و آگاهی از شرایط پذیرش دانشجو
  • تکمیل فرم درخواست پذیرش تحصیلی به صورت آنلاین
  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی و آماده سازی آن‌ها
  • ارسال مدارک به دپارتمان مورد نظر
  • پرداخت هزینه ادمیشن فی برای بررسی مدارک
  • دریافت نامه پذیرش از طریق ایمیل
  • اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی
  • اخذ نوبت از سفارت کانادا برای انگشت نگاری
  • دریافت ویزای تحصیلی کشور کانادا

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

4 e1654889069638

ریجکت شدن پرونده‌های اخذ ویزای تحصیلی در بین ایرانیان بسیار رایج است. دلایل بسیار زیادی برای ریجکت شدن ویزای تحصیلی وجود دارد، دانشجو باید با مدارک و پرونده خود به آفیسر سفارت کانادا نشان دهد که واجد شرایط اخذ ویزای تحصیلی است. اما در ادامه دلایلی را عنوان خواهیم کرد که مبنی بر ریجکت شدن ویزای تحصیلی متقاضی می‌باشد:

  • عدم اثبات تمکن مالی، شما نتوانستید ثابت کنید که توانایی مالی برای پرداخت هزینه‌های زندگی و هزینه تحصیل خود را دارید.
  • عدم ترک کشور مقصد بعد از اتمام تحصیلات می‌تواند یکی از مهم‌ترین دلایلی باشد که افسر سفارت کانادا با اخذ ویزای تحصیلی شما موافقت نکند. باید ثابت کنید که بعد از اتمام تحصیلاتتان کشور را به سمت کشور مبدا ترک خواهید کرد.
  • داشتن روابط خانوادگی در کشور مقصد، باید نشان دهید که پیوندهای شما با کشور مبدا بسیار قوی تر از پیوندهای کشور مقصد می‌باشد.
  • هدف از تحصیل در دانشگاه‌های کشور کانادا بسیار گنگ و مبهم است، باید هدف تحصیل خود را به صورت کاملا واضح بیان کنید.
  • کم و کاستی در مدارک موجود در پرونده، باید تمام مدارک را با ترجمه رسمی در پرونده خود قرار دهید.
  • نداشتن سابقه سفر خارجی، دانشجویانی که تا به حال به کشور دیگری سفر نکرده‌اند، شانس بسیار کمتری برای اخذ ویزای تحصیلی خواهند داشت.

کلام آخر

ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کشور کانادا دارای شرایط و ضوابط خاصی است، برای اینکه بتوانید ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنید لازم است که مدارک مورد نیاز را طبق شرایط عنوان شده آماده کنید. در اینصورت از جانب دولت کانادا پذیرفته خواهید شد.
تیم کن اپلای یکی از بهترین کارشناسان مهاجرتی و مشاوران را در اختیار شما قرار می‌دهد. با استفاده از امكانات سایت CanApply، یا گرفتن مشاوره رایگان از آن می‌توانید بهترین دانشگاه و دوره رو با توجه به روحیات، علایق و برنامه‌ها برای خودتون انتخاب کنید. تو این مرحله باید رزومه خود را برای دانشگاه بفرستید. اگر خودتان رزومه خوبی نوشته باشید می‌توانید در دانشگاه مورد نظر ثبت نام کنید. اگر رزومه خوبی ندارید یا توی رزومه نوشتن نیاز به کمک دارید، ما می توانیم شما را راهنمایی کنیم که به بهترین شکل ممکن ثبت نامتان را انجام دهید. ما کارهای ثبت نام شما را در دانشگاه ها پیگیری می کنیم و هر تغییری که اتفاق بیفته رو به شما خبر می‌دهیم. بعد از گرفتن پذیرش، فقط باید کارای ویزا رو انجام بدید که ما در اون پروسه هم به شما کمک می‌کنیم و بعد فقط باید از تحصیل در رشته مورد علاقتون در کانادا لذت ببرید.

مطالب مشابه را ببینید!

معرفی بی ضررترین شوینده صورت ایرانی و خارجی کفش چرم طبی ولی شیک را از کجا بخریم؟ سه کتاب پرطرفدار در زمینه روانشناسی موفقیت بهترین اسپیکر سقفی موجود در بازار برترین روش های سرمایه گذاری در آلمان با موسسه مهاجرتی اصطهباناتی چطوری به ایران گل بفرستیم؟ هتل‌های پاریس نزدیک مرکز شهر فولاد st52 از کجا بخریم؟ برای خرید بیمه خودرو کدام بدهی‌ها باید تسویه شوند؟ کامل‌ترین بررسی برند سیکو + معرفی کالکشن چند کالکشن محبوب