چرخ خیاطی ژانومه بخرم یا مارشال؟

در این مقاله تصمیم داریم درباره محصولات دو مورد از بهترین شرکت‌های تولیدکننده چرخ خیاطی خانگی و صنعتی در دنیا صحبت کنیم که مطمئناً نام آنها را شنیده‌اید؛ چرخ خیاطی ژانومه و چرخ خیاطی مارشال. تولیدات این دو شرکت از کیفیت ساخت عالی و بالاترین تنوع مدل دوخت برخوردار هستند و همین موضوع باعث محبوبیت جهانی آنها شده است.

با توجه به اینکه محصولات این دو برند معتبر از نظر قیمت و کیفیت به هم شباهت دارند، ممکن است برای انتخاب یا خرید، بین این دو محصول مردد شوید. به همین دلیل، می‌خواهیم در ادامه این مطلب ضمن معرفی ویژگی‌های ژانومه و مارشال آنها را با هم مقایسه کنیم تا مسیر شما برای انتخاب بهتر، آسان شود؛ پس با ما همراه باشید.

چرخ خیاطی ژانومه بخرم یا مارشال؟

ژانومه (Janome) قدیمی‌ترین تولید کننده چرخ خیاطی در دنیا

ژانومه یک شرکت ژاپنی است که فعالیت خود را از سال 1921 میلادی با تولید انواع چرخ خیاطی‌های خانگی و صنعتی آغاز کرد. کارخانه اصلی این شرکت در کشور ژاپن، شهر توکیو واقع شده ولی در کشورهای تایوان و تایلند هم شعبه و کارخانه دارد. ژانومه تقریباً قدیمی‌ترین و معتبرترین شرکت تولیدکننده چرخ خیاطی خانگی و صنعتی در جهان محسوب می‌شود.

تنوع مدل‌های دوخت، طراحی جمع و جور و ظاهر زیبا از ویژگی‌های منحصربه‌فرد تولیدات این شرکت است که آنها را به یک چرخ خیاطی ایده آل برای انواع مصارف خانگی و صنعتی تبدیل کرده است. با خرید چرخ خیاطی ژانومه می‌توانید امور مختلفی از جمله دوخت ساده انواع پارچه‌های نازک و ضخیم، گلدوزی، دوخت زیگزاگ، زیپ‌دوزی، تکه‌دوزی، دوخت دکمه و جا دکمه، پس‌دوزی و سردوزی را انجام دهید. برای دیدن تصاویر و مشخصات مربوط به مدل‌های مختلف ژانومه، می‌توانید به صفحه چرخ خیاطی ژانومه در سایت تیکمیش مراجعه کنید.

 

10 ویژگی برتر چرخ خیاطی ژانومه

محصولات ژانومه در بازار ایران پرطرفدار هستند. چون اغلب مشتریان ترجیح می‌دهند بودجه خود را صرف خرید چرخ خیاطی ژانومه بکنند تا اینکه به سراغ برندهای ناآشنای خارجی بروند. دلیل اصلی محبوبیت ژانومه، کیفیت ساخت و وجود یک سری مزایای ویژه در محصولات این شرکت است که توانسته اعتماد مشتریان را جلب کند. این ویژگی‌ها عبارتند از:

  1. کیفیت ساخت بالا و دوام عالی محصولات
  2. تنوع در نوع و تعداد مدل‌های دوخت
  3. مقاومت بالای آلیاژ بدنه در برابر صدمات فیزیکی
  4. طول عمر بالای موتور دستگاه (موتور اصل ژاپن)
  5. امکان استفاده آسان در کارگاه‌ها و شرکت‌های تولید پوشاک و منسوجات
  6. پشتیبانی و خدمات پس از فروش در ایران
  7. دسترسی آسان به انواع قطعات یدکی (حتی قطعات چرخ‌های استوک)
  8. طراحی زیبا و ساده محصولات
  9. کاربری آسان حتی برای افراد مبتدی
  10. قیمت مناسب و اقتصادی

 

تفاوت چرخ خیاطی ژانومه و مارشال

مارشال (Marshall) برندی قابل اعتماد در صنعت چرخ خیاطی

شرکت مارشال متعلق به کشور تایوان و یکی از تولیدکنندگان مطرح دنیا با سابقه‌ای بیش از 40 سال در زمینه تولید انواع چرخ خیاطی خانگی و صنعتی است. کیفیت ساخت عالی، بدنه سبک و ظاهر زیبا در کنار تنوع مدل‌های دوخت، از ویژگی‌های خاص چرخ خیاطی‌های مارشال است. مارشال رقیب اصلی محصولات شرکت‌های ژانومه و کاچیران محسوب می‌شود.

محصولات مارشال در دو گروه چرخ‌های صنعتی و چرخ‌های خانگی تولید شده‌اند و هر دو گروه از کیفیت ساخت بالایی برخوردار هستند. قیمت چرخ خیاطی مارشال با توجه به امکانات یک مدل، سال ساخت و صنعتی یا خانگی بودن آن متفاوت است. توانایی دوخت انواع پارچه‌های ضخیم و نازک، اجرای انواع مدل‌های دوخت ترکیبی، دوخت چند رنگ، امکان دوخت حروف انگلیسی و حمل و نقل آسان را می‌توان جزو نقاط قوت این محصولات دانست. مارشال چرخ خیاطی مینی یا مسافرتی هم تولید کرده که برای مصارف جزئی کاملاً کاربردی است.

ویژگی‌های چرخ خیاطی مارشال اصل

برای اینکه بتوانیم مقایسه بهتری بین محصولات ژانومه و مارشال داشته باشیم، باید ویژگی‌های چرخ خیاطی‌های مارشال اصل را هم بررسی کنیم. در این مورد سعی کردیم تمامی ویژگی‌هایی که می‌توانند در تصمیم شما برای خرید این چرخ خیاطی موثر باشند، نام ببریم. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  1. موتور قدرتمند با طول عمر و کارایی بالا
  2. تنوع در برنامه‌های دوخت و گلدوزی
  3. وزن سبک و قابل حمل بودن مخصوصاً در مورد چرخ‌های خانگی
  4. قیمت بسیار مناسب و اقتصادی در مقایسه با کیفیت بالای دستگاه
  5. داشتن امکانات ویژه در مقایسه با مدل‌های قدیمی (پایه، درب و نورافکن)
  6. امکان تعمیر یا تعویض قطعات دستگاه در نمایندگی‌های مجاز مارشال

مقایسه چرخ خیاطی ژانومه و چرخ خیاطی مارشال

مقایسه چرخ خیاطی ژانومه و چرخ خیاطی مارشال

حالا که با ویژگی‌های محصولات هر دو برند آشنا شدید، نوبت به مقایسه آنها می‌رسد. هر چند محصولات ژانومه و مارشال از نظر کیفیت و اعتبار برند در مجموع به هم شبیه هستند، ولی تصمیم داریم این بررسی را به‌صورت جزئی‌تر انجام دهیم:

·جنس موتور چرخ خیاطی ژانومه و مارشال

موتور چرخ خیاطی ژانومه ساخت کشور ژاپن است و توان و قدرت عملکرد بالایی دارد. موتور چرخ خیاطی مارشال ساخت کشور تایوان است. هر دو موتور از عملکرد بسیار خوبی برخوردار هستند و حتی در مورد مدل‌های صنعتی هم نمی‌توانیم تفاوت آن‌چنانی بین آنها قائل شویم. ولی به هر حال نباید فراموش کنیم که موتور ژانومه، موتور اصل ژاپن است و به سختی نیاز به تعمیر پیدا می‌کند.

·کیفیت ساخت دستگاه‌ها

تولیدات هر دو برند از نظر کیفیت ساخت، آلیاژ بدنه، اجزای داخلی و کیفیت قطعات بالاتر از حد استاندارد و از نظر تجربه استفاده مشتریان مورد تایید هستند. بدنه هر دو چرخ خیاطی در مقابل آسیب‌های فیزیکی مقاوم است، اما در مورد وزن، چرخ‌های صنعتی هر دو برند سنگین‌تر از چرخ‌های خانگی ساخته شده‌اند.

·تنوع مدل‌ها و برنامه‌های دوخت

محصولات ژانومه و مارشال، از نظر تعداد و تنوع مدل‌های دوخت تقریباً به هم شبیه هستند. محصولات هر دو شرکت می‌توانند انواع دوخت گلدوزی، جا دکمه‌دوزی، زیپ‌دوزی، لبه‌دوزی، تکه‌دوزی، پس‌دوزی، زیگزاگ روی کش، پس‌دوزی و قیطان‌دوزی را انجام دهند. فقط ممکن است تعداد مدل‌های دوخت در چرخ‌های مختلف متفاوت باشد.

·قیمت محصولات

چرخ خیاطی ژانومه نو در بازار ایران به تعداد بسیار محدودی وجود دارد و هر آنچه تحت عنوان چرخ خیاطی ژانومه در بازار به فروش می‌رسد، چرخ‌های استوک هستند. قیمت چرخ‌های استوک نسبت به چرخ‌های نو و آکبند برند مارشال کمتر است. فقط در مورد بعضی از مدل‌های حرفه‌ای قیمت چرخ‌های ژانومه بالاتر از چرخ‌های مارشال است.

·خدمات پس از فروش

چرخ خیاطی های ژانومه استوک از خدمات پس از فروش نمایندگی‌های این شرکت برخوردار هستند. محصولات مارشال هم در صورت نیاز به تعمیرات یا سرویس، توسط شرکت‌هایی که نماینده رسمی برند مارشال در ایران هستند، خدمات دریافت می‌کنند.

همان طور که ملاحظه کردید تفاوت قابل توجهی بین محصولات ژانومه و چرخ خیاطی‌های مارشال وجود ندارد. انتخاب شما در نهایت به سلیقه و سطح انتظاراتی که از یک چرخ خیاطی دارید، بستگی دارد. پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید، حتماً مدل‌های مختلف این برندها را در سایت تیکمیش با دقت بررسی و مقایسه کنید. فروشگاه آنلاین تیکمیش (https://tikmish.ir) نماینده رسمی برندهای ژانومه، مارشال، جک و رویانگ در ایران است.

مطالب مشابه را ببینید!

معرفی بی ضررترین شوینده صورت ایرانی و خارجی کفش چرم طبی ولی شیک را از کجا بخریم؟ سه کتاب پرطرفدار در زمینه روانشناسی موفقیت بهترین اسپیکر سقفی موجود در بازار برترین روش های سرمایه گذاری در آلمان با موسسه مهاجرتی اصطهباناتی چطوری به ایران گل بفرستیم؟ هتل‌های پاریس نزدیک مرکز شهر فولاد st52 از کجا بخریم؟ برای خرید بیمه خودرو کدام بدهی‌ها باید تسویه شوند؟ کامل‌ترین بررسی برند سیکو + معرفی کالکشن چند کالکشن محبوب