چرا سفر به اهواز طرفداران زیادی دارد؟

سفر به اهواز

اهواز یکی از مقصد‌های محبوب میان گردشگران و توریست‌ها در ایران است. اهواز شهری بزرگ است و بسیاری از علاقه‌مندان به تاریخ به آن سفر می‌کنند. شهر با لقب‌هایی مانند “شهر پل‌ها” یا “شهر شب‌های زنده” شناخته می‌شود. اگر بخواهیم فهرستی از شهر‌های محبوب ایران برای سفر داشته باشیم حتما یکی از آن‌ها اهواز است.

از گذشته، مردم برای تماشای کارون و پل‌های اهواز به این‌شهر زیبا سفر می‌کرده و اوقات خوشی را در شب‌های نورانی و درخشان داشته‌اند. اهواز دیدنی‌‌ها و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیاری دارد و همین موضوع باعث شده تا در ایام مختلفی از سال برای بازدید به آن سفر کنند.

اگر نگاهی به پرواز‌ها داشته باشم، بلیط هواپیما اهواز مشهد و دیگر شهر‌ها از پرواز‌های محبوب هستند. در این‌مقاله می‌خواهیم درباره دلایل اهمیت و محبوبیت اهواز بین مسافران مواردی را مطرح کرده و به‌صورت خلاصه بررسی کنیم.

درباره اهواز

اهواز شهری جذاب با دیدنی‌های تاریخی و طبیعی بسیار است. آثار تاریخی اهواز زیاد و متنوع هستند و برای علاقه‌مندان به تاریخ و آثار تاریخی، اهواز مقصدی رویایی محسوب می‌شود. اهواز را قدیمی‌ترین شهر خوزستان می‌دانند و در این‌شهر زیبا 40 اثر تاریخی ثبت ملی شده است.

با همه این‌اوصاف اهواز یکی از مهم‌ترین شهر‌های ایران در حوزه گردشگری است. رود کارون نیز زیبایی بسیاری را به شهر اضافه کرده و درباره این‌جاذبه و مواردی دیگر در ادامه بحث خواهیم کرد. مراکز خرید و بازارهای متنوعی هم در اهواز هستند که مسافران را به گشت‌وگذاری دل‌انگیز با طعم خرید‌های مناسب دعوت می‌کنند. در ادامه تعدادی از جاذبه‌هایی که باعث جذب مسافران به اهواز می‌شود را نام‌برده و درباره آن‌ها توضیحات مختصری را بیان می‌کنیم. اگر دوست دارید درباره دیدنی‌های اهواز بیشتر بدانید حتما این‌مطلب را تا پایان مطالعه کنید.

رود کارون

رود کارون و پل‌های زیبایی که روی آن ساخته شده‌اند، از جاذبه‌های اهواز به‌شمار می‌روند. رود کارون طولانی‌ترین و پر‌آب‌ترین رودخانه ایران است و زمانی که سطح آب آن بالاتر بود تنها رود قابل کشتیرانی ایران محسوب می‌شد.

مردم زیادی در کنار رود جمع می‌شدند و شادی آن‌ها برای مسافران نیز لذت‌بخش بود. اگر بلیط هواپیما مشهد اهواز خود را تهیه کرده‌اید، هر‌چه زودتر برای باقی سفر خود نیز برنامه‌ریزی کنید تا بدانید قرار است در روز‌های سفر خود به چه مکان‌هایی بروید. پل سفید که نماد اهواز است و پل سیاه از پل‌های زیبایی هستند که روی کارون ساخته شده‌اند.

سفر به اهواز

آرامگاه علی بن مهزیار

بعد از تهیه بلیط حتما درباره دیدنی‌های اهواز جستجو کنید. آرامگاه علی بن مهزیار که از پیروان امام رضا (ع) بوده در کنار رود کارون ساخته شده و بارگاه ایشان جلوه زیبایی دارد. بسیاری از مراسم‌های مذهبی در این‌محل برگزار می‌شوند. آرامگاه در سال 201 هجری قمری ساخته شده و بقعه فیروز‌ه‌ای آن در شب جلوه زیبایی دارد. در سفر با بلیط هواپیما مشهد اهواز زمان بیشتری را نسبت به سفر زمینی برای گردش در اهواز خواهید داشت.

معین‌التجار

بنای معین‌التجار که از دوره قاجار باقی مانده یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی شهر اهواز است. این‌بنا که در خیابان 24‌متری اهواز واقع شده، در گذشته کاروان‌سرای معروفی بوده است. بنای معین‌التجار در سال 1377 ثبت ملی شده و مسافران می‌توانند در سفر خود با بلیط هواپیما اهواز مشهد یا راه‌های دیگر، زمانی را به بازدید از آن در ساحل رود کارون اختصاص دهند.

دیگر دیدنی‌ها و جاذبه‌های اهواز

سرای دادرس مربوط به دوره قاجار، خانه ماپار در خیابان فردوسی اهواز، قدیمی‌ترین بازار اهواز یعنی بازار عبد‌الحمید، بلند‌ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه روی پل هفتم، تالاب بامدژ در 40کیلومتری شمال غربی اهواز و موزه هنر‌های معاصر از دیگر دیدنی‌ها و جاذبه‌هایی هستند که مسافران زیادی برای تماشای آن‌‌ها به اهواز سفر می‌کنند. پس اگر هنوز بلیط هواپیما اهواز مشهد تهیه نکرده‌اید، حتما در برنامه‌ریزی‌های خود زمانی را به بازدید از آثاری که گفته شد اختصاص دهید.

سفر به اهواز

بازار‌‌ها و مراکز خرید اهواز

از دیگر دلایلی که مسافران به اهواز سفر می‌کنند بازار‌های متنوع و مراکز خرید آن است. شما در اهواز می‌توانید از گردش در بازارها لذت برده و قیمت‌های مناسب آن باعث می‌شود خرید‌هایی بیشتر از حد تحمل دستان خود برای حمل کردن داشته باشید.

رویال پارس با انواع لباس‌ها و کالا‌های برند و مرکز خرید زیتون از مراکز خرید لوکس اهواز هستند و بهتر است در فر خود با بلیط هواپیما مشهد اهواز، زمانی را به بازدید از آن اختصاص دهید. بازار‌های سنتی بسیاری هم در اهواز وجود دارند که حتما باید از آن‌ها بازدید کرد. تعدادی از این‌بازرا‌‎ها عبارت‌اند از: بازار عبد‌الحمید، بازار کاوه، بازار شیطون و بازار فلافل لشکر‌آباد.

سخن آخر

اهواز یکی از شهر‌های بزرگ ایران است که با جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی خود در ایام مختلف سال میزبان مسافران زیادی است. این‌شهر جنوبی علاوه‌بر دیدنی‌های بسیار، مردم مهمان‌نوازی دارد و اگر هفته‌ای را در آن‌جا زندگی کنید احتمالا برای سفر‌های بعدی، اهواز و خاطرات آن در جلوی چشمان شما خواهد بود.

❌ سلب‌ مسئولیت: تیم روزانه در تهیه‌ مطلب بالا و محتوای تبلیغاتی آن، نقشی ندارد و مسئولیتی هم در قبال صحت آن ندارد.

مطالب مشابه را ببینید!

معرفی بی ضررترین شوینده صورت ایرانی و خارجی کفش چرم طبی ولی شیک را از کجا بخریم؟ سه کتاب پرطرفدار در زمینه روانشناسی موفقیت بهترین اسپیکر سقفی موجود در بازار برترین روش های سرمایه گذاری در آلمان با موسسه مهاجرتی اصطهباناتی چطوری به ایران گل بفرستیم؟ هتل‌های پاریس نزدیک مرکز شهر فولاد st52 از کجا بخریم؟ برای خرید بیمه خودرو کدام بدهی‌ها باید تسویه شوند؟ کامل‌ترین بررسی برند سیکو + معرفی کالکشن چند کالکشن محبوب