پرفروش ترین پارچه ها را بشناسید + توضیحات جامع و کامل

پارچه های پرفروش

لباس پوشیدن و مجهز بودن به پوششی مناسب، یک ضرورت از ابتدای خلقت انسان بوده است. این ضرورت توسط لایه های منعطفی به نام پارچه محقق شده است. لایه ای شبکه مانند که از کنار هم قرار  گرفتن نخ و الیاف تشکیل شده است. این الیاف و یا نخ ها به شکل های مختلفی کنار هم قرار می گیرند. با توجه به منشا الیاف، نوع پارچه و جنس آن دستخوش تغییر قرار می گیرد. الیاف و نخ های تولید کننده این لایه مورد نیاز بشریت، منشا طبیعی، مصنوعی و شیمیایی دارد. در منشا طبیعی، الیاف از حیوانات و گیاهان سرچشمه می گیرد. انواع و اقسام آن با توجه به نوع نخ و نوع بافت موجود می باشد. در این میان، برخی موارد از مخاطبان بیشتر و عمومی تری برخوردارند. مایل هستند پر فروش ترین پارچه ها را بشناسید؟

کتان

مگر می شود تا به حال کسی نام پارچه کتان را نشنیده باشد؟؟ یک پارچه پر کاربرد که به صورت گسترده ای مورد استفاده قرار گرفته است. این نمونه از پارچه ها به کمک الیاف گیاهی برگرفته از گیاه کتان تولید می شوند. خیلی جالب است که این نمونه را در ضخامت های متفاوت می بینیم. از آن برای تولید لباس مثل مانتو، پیراهن، شلوار و … استفاده می شود. لباس های کتانی را در فصول مختلف سال می بینیم. نوع ضخیم این نمونه به پارچه برزنتی شهرت دارد. نمونه ای بسیار ضخیم و با دوام است و برای ساخت چادر مورد استفاده قرار می گیرد. دامنه گسترده استفاده از آن دلیلی بوده تا در میان پر فروش ترین پارچه ها قرار بگیرد.

پرفروش ترین پارچه ها را بشناسید + توضیحات جامع و کامل

کرپ

کرپ دومین مورد از پر فروش ترین پارچه ها می باشد. پارچه ای که به جهت گره های دو طرفه در بافت ساده خود شهرت دارد. این گزینه در نمونه های سبک و سنگین تولید می شود. برای تولید انواع لباس و انواع لوازم خانگی از این نمونه بهره می گیرند. این محصول حالتی لخت داشته و به خوبی امکان ایجاد چروک یا پلیسه روی آن وجود دارد.

دنیم

دنیم یکی دیگر از پر فروش ترین پارچه ها می باشد. آیا تا به حال نام پارچه دنیم را شنیده اید؟ آیا می دانید در کجا و برای تولید چه مواردی از آن استفاده می کنند؟ دنیم پارچه مخصوصی است که برای تولید لباس جین یا لی از آن استفاده می کنند. پارچه جین یک نمونه پارچه با طرفداری و محبوبیت جهانی است. معمولا هر کسی حداقل یک لباس جین را در کمد خود دارد. بافت این نمونه به شکل مورب صورت گرفته است. برای این منظور است که الیاف پنبه ای پود از زیر دو یا چند نخ تار عبور می کند. سرانجام توسط ابزار متناسب دیگری سنگ شوری خواهند شد.

حریر

حریر پارچه ای شفاف و نازک بوده که از نظر وزنی بسیار سبک می باشد. نمونه ای لخت که معمولا در تولید لباس های تابستانه به چشم می خورد. این پارچه جهانی به شکلی بسیار ساده از بافت الیاف پنبه ای تولید می شود. تولید لباس، شال و روسری یکی از کاربردهای فراوان آن می باشد. پرده های مختلف نیز می توانند از این حریر خوش دوخت تهیه شوند.

کنف

کنف یکی دیگر از پر فروش ترین پارچه ها می باشد. این گزینه از وزن بسیار سبکی برخوردار بوده که بافتی خشن و زبر نیز دارد. ضمن این که از قیمت پایینی برخوردار بوده و در صنعت مبلمان به طور وسیع از آن استفاده می کنند. به طور مثال پارچه مبلی و پوشش کوسن ها را اغلب از این نمونه تهیه می نمایند. البته باید گفت که برخی از مانتو ها نیز با کمک این مدل تهیه می شوند.

چیت

چیت نمونه ای دیگر از پر فروش ترین پارچه ها می باشد. چیت ها پارچه هایی گل دار بوده که بسیار محبوب و معروف هستند. پارچه چیت در دو نوع اصلی تولید شده و به کار گرفته می شود. چیت سبک که ظرافت و لطافت دارد، معمولا در تولید لباس های تابستانی به کار می رود. چیت نوع دوم آهار نیمه دائمی دارد. این نمونه نیز در تولید لباس به کار گرفته می شود. البته برای پوشش بالشت و ملحفه ها نیز از آن استفاده می نمایند.

نمد

نمد نمونه ای از پر فروش ترین پارچه ها بوده که فرایند بافت را طی نمی کند. در واقع نمد با تحت فشار قرار دادن الیاف حیوانی تولید می شود. این الیاف تحت تاثیر دو فاکتور گرما و وزن زیاد یک لایه مسطح و صاف را تولید می کنند. این گزینه معمولا برای پوشش کف مورد استفاده قرار می گیرد. البته برای ساختن برخی لباس های سنتی و کلاه نیز از آن استفاده می شود. در تولید وسایل زینتی و دکوری نیز حضور دارد.

پرفروش ترین پارچه ها را بشناسید + توضیحات جامع و کامل

شیفون

لباس های مجلسی و تور عروس از جمله نیازمندی های بانوان جامعه می باشد. برای دوخت و تولید این لباس ها از پارچه مخصوصی به نام شیفون استفاده می کنند. بنابراین می توان گفت که شیفون نیز در لیست پر فروش ترین پارچه ها قرار دارد. این نمونه همانند حریر بوده و بسیار سبک و ظریف می باشد. الیاف ابریشمی و نایلونی در ساختار این نمونه از پارچه ها حضور دارد.

جمع بندی

پر فروش ترین پارچه ها در بین پر کاربردترین وسایل و نیازمندی های افراد جست و جو می شود. نمونه های نامبرده شده معمولا شناخته شده ترین نوع از این لایه های انعطاف پذیر هستند. گزینه های معرفی شده معمولا در تهیه لباس و تجهیزات پوششی مورد استفاده قرار می گرفتند. شما میتوانید این پارچه های پرفروش را در فروشگاه شیک باشیم با قیمتی مناسب خریداری کنید.

❌ سلب‌ مسئولیت: تیم روزانه در تهیه‌ مطلب بالا و محتوای تبلیغاتی آن، نقشی ندارد و مسئولیتی هم در قبال صحت آن ندارد.

مطالب مشابه را ببینید!

معرفی بی ضررترین شوینده صورت ایرانی و خارجی کفش چرم طبی ولی شیک را از کجا بخریم؟ سه کتاب پرطرفدار در زمینه روانشناسی موفقیت بهترین اسپیکر سقفی موجود در بازار برترین روش های سرمایه گذاری در آلمان با موسسه مهاجرتی اصطهباناتی چطوری به ایران گل بفرستیم؟ هتل‌های پاریس نزدیک مرکز شهر فولاد st52 از کجا بخریم؟ برای خرید بیمه خودرو کدام بدهی‌ها باید تسویه شوند؟ کامل‌ترین بررسی برند سیکو + معرفی کالکشن چند کالکشن محبوب