ولنتاین در ترکیه چگونه است؟

ترکیه مقصدی است که می‌تواند با جاذبه‌هایی که در دل خود پنهان کرده میلیون‌ها نفر را عاشق خود کند. روز عشق یا همان روز ولنتاین در ترکیه به جذاب‌ترین شکل ممکن جشن گرفته می‌شود؛ تزیینات خیابانی، بادکنک‌های قرمز رنگ، نانوایی‌هایی که شیرینی‌ها و کلوچه‌های قلبی شکل می‌پزند، پیرزن‌هایی که گل رز قرمز می‌فروشند، بارها و رستوران‌هایی که مهمانیهای ویژه عاشقان را برگزار می‌کنند، همه و همه جوهره عشق را در فضا پخش می‌کنند تا سفر به ترکیه در روز ولنتاین بیش از روزهای دیگر سال جذاب شود. روز ولنتاین شاید بین آداب و رسوم قدیمی و در سنت‌های مردم ترکیه جایی نداشته باشد، اما مردم این سرزمین مطمئنا داستان‌های عاشقانه خود را دارند. در این پست قرار است به حال و هوای ولنتاین در ترکیه بیشتر بپردازیم و ببینیم چطور می‌توان روز عشق را در سفر به ترکیه کمی خاص‌تر برگزار کرد. با ما همراه باشید.

1 1

روز ولنتاین در ترکیه

ولنتاین چه روزی است؟

ولنتاین یا روز عشق یا روز عشاق یک جشن بین المللی است که فرصت مناسبی را فراهم می کند تا عشق خود را به کسانی که دوستشان داریم نشان دهیم. این روز هر سال در 14 فوریه مقارن با 25 بهمن در سراسر جهان جشن گرفته می شود و یکی از روزهای مهم در تقویم میلادی است. روز ولنتاین ابتدا در روم باستان جشن گرفته میشد، اما امروزه در بیشتر کشورهای جهان این روز را به عنوان روز عشق و دوست داشتن گرامی می‌دارند. بیشتر افراد ولنتاین را با المان های قرمز رنگ، عطر گل رز سرخ و طعم شکلات می‌شناسند. در ترکیه نیز روز ولنتاین با همین تزیینات و المان ها جشن گرفته می شود.

آب و هوای ترکیه در ماه بهمن

آب و هوای ترکیه در ماه بهمن (فوریه) نسبتا سرد، خنک و مطبوع است. سرمای هوا در ماه بهمن در ترکیه چیزی از جذابیت های ولنتاین کم که نمی کند، به زیبایی‌های آن نیز می‌افزاید. دمای هوا در ترکیه در ماه فوریه در طول روز حدود 11 درجه سانتی گراد است؛ در حالی که ممکن است تا 3 درجه سانتی گراد هم کاهش یابد.همچنین ممکن است در برخی مناطق این کشور بارش برف و باران را نیز تجربه کنید که همین آب و هوای برفی هم می‌تواند سفر به استانبول در ولنتاین را عاشقانه‌تر کند!

سه شهر دیدنی ترکیه در روز ولنتاین

در گوشه و کنار ترکیه و در تمام شهرهای این کشور می‌توان جذابیت‌های خاص روز ولنتاین را دید. اما اگر کسی به دنبال مقصدی خاص در ترکیه برای گذراندن روز ولنتاین باشد، باید بگوییم این سه شهر دیدنی بالاترین رتبه را در جذابیت‌های روز عشق در ترکیه از آن خود کرده‌اند. نگاهی به شهرهای زیر بیندازید و ببینید دوست دارید روز ولنتاین را در کدام یک از این شهرهای ترکیه سپری کنید:

  1. استانبول

شهر استانبول مقصدی جذاب برای سفر عاشقانه به ترکیه است. در تور لحظه آخری استانبول مناظر رویایی و دیدنی‌های زیادی وجود دارد که روز ولنتاین را برای عشاق خاطره‌انگیز و لذت‌بخش خواهد کرد. استانبول جایی میان دریا و تپه‌های پوشیده از برف زمستانی است که در زمستان و به خصوص در ماه فوریه آغوش خود را برای عاشقان باز می‌کند. جذابیت‌های این شهر جادویی به جاذبه‌های طبیعی و بناهای تاریخی منحصر به فردش محدود نمی‌شود؛ فعالیت‌های متعددی برای جشن گرفتن روز ولنتاین در استانبول انجام می‌شود که از جمله آنها می‌توان به این موارد اشاره کرد: منوی ویژه ولنتاین در رستوران‌ها و هتل‌ها، اجراهای موسیقی ویژه ولنتاین، استندآپ کمدی و بسیاری موارد دیگر که به شهر رنگ و بوی عاشقانه‌ای می‌بخشد. از طرفی مراکز خرید و پاساژهای استانبول هم با المان های قرمزرنگ و قلبی شکل به زیبایی تزیین می‌شوند که بازدید از آنها هم خالی از لطف نیست. استانبول بهترین مکان برای جشن گرفتن روز ولنتاین در ترکیه است.

2 1

نمایی از شهر استانبول ترکیه

  • آلاچاتی

آلاچاتی شهری در استان ازمیر ترکیه است که با قدم زدن در آن احساس می‌کنید به شهر افسانه‌ها پا گذاشته‌اید. این شهر بیشتر به خاطر فضای آرام و معماری خانه‌هایش شناخته شده است. آلاچاتی با خیابان‌های باریک و در عین حال شلوغش با تعداد زیادی کافه و رستوران و فروشگاه‌های صنایع دستی در روز ولنتاین رنگ و بوی عاشقانه‌ای به خود می‌گیرد. تعداد کمتر مسافران در فصل زمستان و آرامش این شهر در این فصل حریم خصوصی کاملی برای زوج‌ها فراهم می‌کند تا مدتی را به تنهایی و به دور از هیاهو و شلوغی شهرهای توریستی در آلاچاتی قدم بزنند. بدون شک، آلاچاتی یکی از رمانتیک‌ترین مکان‌ها در روز ولنتاین در ترکیه است. ظرافت معماری ساختمان‌های آلاچاتی، دیوارهای رنگارنگ خیابان که با گل‌های زیبا و معطر تزیین شده‌اند و مسیرهای سنگ فرش شده این مقصد رویایی را از سایر شهرهای ترکیه متمایز می‌کند.

3 1

نمایی از شهر آلاچاتی در ترکیه

  • کاپادوکیا

کاپادوکیا یا کاپادوکیه مقصدی رویایی و جذاب برای همه زوج‌های جوان است که بوی عشق و عاشقی را از هر گوشه آن می‌توان استشمام کرد. کاپادوکیا اغلب به عنوان رمانتیک ترین مقصد در سفر به ترکیه شناخته می‌شود و سازه‌های صخره‌ای ناهموار و در عین حال چشمگیر، بناهای تاریخی و اقامتگاه‌های مجلل آن هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. در کاپادوکیا زیباترین غروب و طلوع خورشید در ترکیه را می‌توان دید. آرامشی که فضای کاپادوکیا را پر کرده قطعا در نوع خود بی‌نظیر است و همه را وادار می‌کند آرزو کنند تا جای ممکن در این مکان رویایی بمانند. کاپادوکیا در روز ولنتاین میزبان بسیاری از تجربیات عاشقانه است؛ از مزه کردن نوشیدنی‌های مختلف گرفته تا بالن سواری بر فراز شهر و اقامت در هتل‌های رویایی. سفر به کاپادوکیا در روز ولنتاین خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را برای هر زوجی رقم خواهد زد.

4

نمایی از پرواز بالن ها بر فراز آسمان کاپادوکیا

3 پیشنهاد رویایی برای گذراندن روز ولنتاین در ترکیه

چه در روز ولنتاین و چه در روزهای دیگر سال، ترکیه تجربه‌های عاشقانه زیادی را پیش روی شما قرار خواهد داد. اما در اینجا چند پیشنهاد رویایی برای جشن گرفتن روز ولنتاین به ترکی ترین شکل ممکن را با شما به اشتراک می‌گذاریم تا به بهترین شکل ممکن از گذراندن ولنتاین در ترکیه و استانبول لذت ببرید:

  • بالن سواری

قطعا بالن سواری در روز ولنتاین تجربه‌ای رویایی و فراموش نشدنی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. بالن سواری هنگام غروب یا طلوع خورشید در کاپادوکیا از آن دست تجربه‌هایی است که هر زوجی را سر ذوق می‌آورد. به شما پیشنهاد می‌کنیم در سفر عاشقانه به ترکیه، بالن سواری در کاپادوکیا را حتما در برنامه خود داشته باشید.

  • حمام ترکی

یکی از پیشنهادات برای روز ولنتاین در ترکیه لذت بردن از امکانات حمام ترکی در معروف ترین حمام ترکی های استانبول است. در حمام ترکی تجربه های جدید و هیجان انگیزی را رقم خواهید زد که تا مدت ها در ذهنتان ثبت خواهد شد. می‌توانید این تجربه عاشقانه را در استانبول امتحان کنید؛ حمام ترکی های استانبول بهترین گزینه برای تجدید قوا و آرامش ذهن، روح و بدن است. برای تجربه حمام ترکی در روز ولنتاین به حمام های معروف ترکیه نظیر حمام بیلربی، حمام جاله اوغلو و حمام گالاتاسرای در بی اغلو سری بزنید.

  • تجربه غذاهای لذیذ ترکی

خب حالا وقت آن رسیده که شب ولنتاین خود را با خوردن غذاهای لذیذ ترکی دلچسب‌تر کنید. برای آن دسته از زوج‌هایی که به دنبال لذت بردن از شام با نور شمع در دل یک رستوران دنج هستند، رفتن به رستوران «اسما یاپراگی» در آلاچاتی را توصیه می‌کنیم. حیاط این رستوران با نور شمع و چراغ های قدیمی تزیین شده و فضای رمانتیک و شاعرانه‌ای را برای زوج‌ها فراهم کرده است. آشپزخانه اوپن این رستوران به مشتریان این امکان را می‌دهد که شاهد طبخ و آماده سازی غذاهای خوشمزه ترکی باشند. این رستوران و دیگر رستوران‌های ترکی در شب ولنتاین برنامه‌های ویژه‌ای دارند و منوی خاصی ارائه می‌دهند.

5

نمایی از رستوران سارنیک در استانبول

روز ولنتاین در ترکیه چی بپوشیم؟

از آنجایی که ماه بهمن و فوریه در برخی مناطق ترکیه از جمله استانبول هوا سرد و زمستانی است، در اینجا به شما می‌گوییم بهتر است در شب ولنتاین چه لباسی بپوشید:

  • خانم‌ها: در ماه فوریه در ترکیه هوا سرد است، بنابراین بهترین انتخاب برای لباس شب ولنتاین جوراب شلواری ضخیم و پشمی، چکمه بلند، لباس بافتنی گرم، پالتو و شال است.
  • آقایان: به دلیل آب و هوای سرد زمستانی در ماه بهمن بهتر است مردها هم تا جایی که می توانند خود را با لباس گرم بپوشانند. ژاکن گرم، پالتو، جوراب پشمی، دستکش، کت چرم یا شلوار جین، ژاکت و هودی انتخاب مناسبی برای شب ولنتاین است.

کادو ولنتاین چی بخرم؟

اگر شما هم همیشه برای گرفتن کادوی مناسب با مشکل مواجه هستید، باید بگوییم تنها نیستید؛ گرفتن کادوی مناسب برای ولنتاین به روحیات و سلیقه هر شخصی بستگی دارد؛ با این حال، تور خارجی نظیر تور ترکیه یا تور استانبول یکی از لاکچری ترین کادوهای ولنتاینی است که می‌توانید در نظر داشته باشید. اغلب افراد سفر را دوست دارند؛ تجربه یک سفر عاشقانه دونفره به استانبول در روز ولنتاین یا حتی سایر روزهای سال می‌تواند به یکی از زیباترین و رمانتیک ترین خاطرات عمرتان تبدیل شود!

سفر عاشقانه به ترکیه با تریپ

اگر شما هم دوست دارید سفری عاشقانه به ترکیه داشته باشید، برای اطلاع از قیمت تور ترکیه به سایت تریپ مراجعه کنید. سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می‌کند علاوه بر رزرو تورخارجی،ازقیمت پروازهایمختلف مانند بلیط استانبول و پرواز تهران به استانبول و همچنین تورهای لحظه آخری مطلع شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت‌ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسبترین تور را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت تورهای نوروزی خارجی، خرید بلیط هواپیما چارتر و رزرو بلیط هواپیما خارجی چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع:تریپ|www.trip.ir

مطالب مشابه را ببینید!

بهترین کرم روشن‌ کننده صورت خارجی تولید کدام برند است؟ فرق مشاور و روانشناس ایده های خلاقانه برای دیزاین یک اتاق زیبا بهترین اساتید زیست کنکور ایران هر آنچه که درباره کامپوزیت نمی‌دانید با یه کیفِ دوشیِ اسپرت، استایلِ شیک خودت را کامل کن آیا بوتاکس مو راهکاری دائمی است و یا از بین می رود؟ کفش اورجینال نایک ، بهترین همراه ورزشکاران برای فضای سبز ویلا ، باغچه یا تراس خود دنبال مبلمان مناسب می گردید؟ راهنما جامع خرید تشک رویا