نحوه تشخیص اصل بودن انواع تشک ها

نحوه تشخیص اصل بودن انواع تشک ها

در خرید تشک تخت‌خواب، بسیاری از افراد با مشکل تشخیص اصل و تقلبی بودن تشک مواجه می‌شوند. تشک‌ها در برندهای متفاوتی تولید شده و در بازار موجود هستند. از بهترین و استانداردترین برندهای تشک می‌توان به برند خوشخواب، رویا و رویال اشاره کرده که در دسته محبوب‌ترین تشک‌های بازار قرار دارند. متاسفانه برخی از فروشندگان، کالاهای تقلبی و تشک‌های بی‌کیفیت را با قیمت تشک‌های اصل به مشتریان می‌فروشند. در‌این‌صورت نیاز است که افراد، اطلاعات خود را در مورد تشخیص اصل بودن انواع تشک افزایش دهند تا هزینه گزافی بابت تشک‌های بی‌کیفیت پرداخت نکنند. اگر مایل به شناخت فاکتورهای تشخیص تشک اصل هستید، در این مطلب کلیه موارد مرتبط را ذکر کرده‌ایم. فقط کافی است چند دقیقه از وقتتان را به خواندن مقاله پیش‌رو اختصاص دهید.

برای تشخیص اصل بودن انواع تشک، نرمی و سفتی تشک را بسنجیم

درجه سفتی تشک به پنج سطح مختلف، از بسیار نرم (H1) تا بسیار سخت (H5) تقسیم می‌شود؛ بنابراین درجه نرمی و سفتی تشک، باید با توجه به شرایط فردی تعیین شود. H2 و H3 از محبوب‌ترینو پرکاربردترین درجه‌های سفتی تشک هستند. در تشخیص اصل بودن انواع تشک و میزان نرمی و سفتی آن، مدل فنری را که انتخاب کرده‌اید باید با دست خود تست کنید تا ببینید فنر در موقعیت‌های درست خود اجرا می‌شود یا خیر.گاه یک بخش بیش‌از‌حد فرو می‌رود و بخش دیگر سفت است؛ در‌این‌صورت، معمولا تشک به‌درستی طراحی نشده است.

برخی افراد تمایل دارند از تشک نرم برای استراحت استفاده کنند و برخی معتقدند نرم بودن تشک باعث بروز درد‌های عضلانی می‌شود. طبق بررسی‌ها باید تشک‌هایی را خریداری کنید که از نظر کیفیت در شرایط مخصوصی بوده و متناسب با نیاز و شرایط جسمی شما باشند.

نحوه تشخیص اصل بودن انواع تشک؛ توجه به علامت استاندارد روی کالا

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که در هنگام خرید تشک باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. علامت استاندارد روی کالا است. هر جا که محصولات فیزیکی و بسته‌بندی شده فروخته می‌شود، برچسب‌گذاری محصول، امری الزامی است. تشک‌های اصل مانند تشک رویا، خوشخواب و سایر برندهای معتبر نیز، از این قاعده مستثنی نیستند؛ بنابراین هنگام خرید باید هنگام خرید تشک اصل به بسته‌بندی و اطلاعات درج شده روی کالا حساس باشید.

محصولاتی که علامت استاندارد دارند، جزو محصولات اصل و اورجینال محسوب می‌شوند. بعضی از محصولات علاوه‌بر داشتن علامت استاندارد، یک برچسب هولوگرامی نیز دارند که برای جلوگیری از ایجاد تقلب در تولید محصول، از طرف کارخانه تولید‌کننده روی تشک نصب می‌شود.

خرید تشک از بلج

داشتن ضمانت نامه معتبر؛ مهم‌ترین فاکتور در تشخیص اصل بودن انواع تشک

از روش‌های دیگر تشخیص اصل بودن انواع تشک، توجه به ضمانت نامه معتبر است. امروزه خرید هر کالای اصل و اورجینال نیازمند گارانتی و ضمانت نامه معتبر است. وقتی شرکت یا فروشگاهی که محصول را به شما عرضه کرده است، پای ضمانت‌نامه را مهر و امضا می‌کند، می‌توانید مطمئن باشید که کالای مورد نظر شما اصل است. گارانتی معتبر، به شما این اطمینان را می‌دهد که در صورت وجود اشکال در تشک، یا خراب شدن زودهنگام  آن می‌توانید از خدمات پس از فروش بهره‌مند شوید و محصول را تعویض کنید.

یکی از شرکت‌های مطرح و معتبری که برای فروش محصولات خود ضمانت‌نامه معتبر دارد، شرکت تولید‌کننده تشک رویال است. نکته‌ای که ضمانت‌نامه تشک رویال را از سایر ضمانت‌نامه‌های موجود در بازار متمایز ‌می‌کند، مسئله مهم تعویض تشک است. اگرچه بسیاری از شرکت‌ها برای محصولاتشان ضمانت‌نامه می‌دهند، اما تفاوت عمده‌ای بین ضمانت‌نامه‌ها، در نوع بندها و کیفیت تعهدات وجود دارد.

ارتفاع استاندارد؛ یکی از عوامل مهم در تشخیص تشک اصل از تقلبی

در تشخیص اصل بودن انواع تشک، باید به ارتفاع تشک‌های نیز توجه کنید. ارتفاع تشک، معمولا  بر اساس ساختاری که دارد سنجیده می‌شود. برخی از تشک‌ها از نظر ارتفاع دو بخشی هستند و برخی نیز از نظر ساختار دسته‌بندی خاص خود را دارند. هر فرد باید ارتفاع تشک انتخابی را متناسب با قد خود در نظر بگیرد. برای اکثر افراد، اندازه 200 سانتی‌متر که استانداردترین حالت تشک است، مناسب خواهد بود. اما اگر بلند قد هستید، باید تشک بلندتری با طول 210 یا 220 سانتی‌متر انتخاب کنید.

تشک‌های تقلبی اغلب سایز‌های استانداردی ندارند. گاه تشک بیش از اندازه بلند بوده و گاه به‌قدری کوتاه است که به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان از آن استفاده درستی داشت؛ بنابراین یادتان باشد که ارتفاع برای تشک‌ها بسیار مهم است و در‌صورت استاندارد بودن، کمردرد و گردن درد را به تاخیر می‌اندازد.

خرید تشک رویا

برای خرید تشک اصل به پهنای استاندارد آن توجه کنید

تشک امروزه در ابعاد مختلفی تولید می شود که با سنین و وزن های مختلف متناسب است. تشک‌های اصل در ابعاد استانداری تولید می‌شوند که متناسب با افراد مختلف است. سایزی که برای تشک‌های تقلبی در نظر گرفته می‌شود غیراستاندارد است. معمولاً تشک‌های تک‌نفره متوسط ۲۰۰ در ۹۰ سانتی‌متر و برای مدل بلند آن ۲۰۰ در ۱۲۰ سانتی‌متر ارزیابی شده‌اند. تشک‌های دو نفره نیز در سایزهای 140 در 200 و 160 در 200 موجود هستند که سایز 160 در 200 از پرفروش ترین سایزهای تشک دو‌نفره به‌شمار می‌رود. در نهایت اگر دیدید که تشک از نظر عرض و پهنا، نرمال به‌نظر نمی‌رسد، سعی کنید به سراغ گزینه دیگری بروید.

تشک اصل را از فروشگاه‌ها و مراکز معتبر خریداری کنیم

شما می‌توانید با خرید از نمایندگی‌ تشک‌های برندهای معتبر، به‌راحتی یک تشک اصل و باکیفیت خریداری کنید. باید مراقب باشید که برای خرید تشک اصل، به هر فروشگاه و مرکز خریدی مراجعه نکنید. این کالا، محصولی بسیار مهم است که باید در تشخیص اصل بودن انواع تشک، بسیار محافظ کار باشیم. دراین‌صورت ممکن است یک جنس تقلبی را به شما عرضه کنند. با‌توجه‌به توضیحاتی و ویژگی‌هایی که در مورد تشک اصل متذکر شدیم؛ می‌توان گفت قیمت پایین و غیرمنطقی تشک نیز ممکن است یکی از نشانه‌های نامرغوب بودن یا تقلبی بودن محصول باشد.

متاسفانه برخی از دلالان و فروشندگان غیر‌معتبر در حوزه کالای خواب اقدام به فروش تشک‌های ارزان و بی‌کیفیت می‌کنند. باید توجه داشته باشید که قیمت پایین یک تشک لزوما نشان‌دهنده تقلبی بودن آن نیست و ممکن است تولید تشک مورد‌نظر، بسیار قدیمی و از دور خارج شده باشد که به دلیل انقضای مواد سازنده، این کالا مضر خواهد بود. پیشنهاد ما به شما برای خرید تشک اصل و با‌کیفیت فروشگاه اینترنتی بلج است؛ این فروشگاه بهترین برندهای تشک را با استانداردترین حالت ممکن به‌فروش می‌رساند. برای خرید سری به سایت bolej.ir بزنید و نمونه‌های تشک را در این سایت مشاهده کنید.

مطالب مشابه را ببینید!

برای خرید بیمه خودرو کدام بدهی‌ها باید تسویه شوند؟ کامل‌ترین بررسی برند سیکو + معرفی کالکشن چند کالکشن محبوب کاپ قاعدگی چیست ؟ ۹ علائم سکته قلبی قبل از وقوع که باید جدی بگیرید! 19 تا از بهترین دبیران فیزیک کنکور بهترین دبیران ریاضی کنکور بهترین دبیران شیمی کنکور مراحل راه اندازی قالیشویی هتل‌های قیمت مناسب پاریس بررسی کشورهای آمریکا و انگلستان از نظر هزینه تحصیل با موسسه اصطهباناتی