مقدمه ای بر آزمون تافل و معرفی انواع آن

آزمون تافل چیست؟

تافل (TOEFL) که مخفف Test of English as a Foreign Language است، مدرکی است که برای اپلای کردن در دانشگاه‌های آمریکا و مهاجرت لازم دارید. تافل معتبرترین مدرک زبان بین‌المللی بوده و برخی برای قوی‌تر کردن رزومه خود در آزمون تافل شرکت می‌کنند.

برای دریافت مدرک تافل باید در آزمون آن شرکت کرد. اعتبار این مدرک دو سال است و پس از اتمام باید دوباره آزمون بدهید. به دلیل اهمیتِ این آزمون و دشوار بودن آن، تصمیم گرفتیم در این مقاله به معرفی آن بپردازیم.

مقدمه ای بر آزمون تافل و معرفی انواع آن

آزمون تافل چطور برگزار می‌شود؟

آزمون تافل آنلاین برگزار می‌شود. مدت آزمون معمولاً سه ساعت و نیم است. پس از اتمام دو ساعت ابتدایی آزمون، ده دقیقه وقت برای استراحت داده می‌شود. سپس بقیه آزمون ادامه پیدا می‌کند.

این آزمون شامل بخش‌های مختلفی است. ابتدا بخش Listening از شما گرفته می‌شود. سپس نوبت به Speaking می‌رسد. برخلاف آزمون آیلتس، همه بخش‌های آزمون تافل در یک روز و به صورت یکجا امتحان گرفته می‌شود.

چطور برای آزمون تافل ثبت نام کنیم؟

برای اینکه در آزمون تافل ثبت‌نام کنید، کافی است وارد وبسایت ETS شده و به بخش TOEFL بروید. در این بخش اطلاعات‌تان را وارد کرده و ثبت‌نام کنید. سپس زمان و مکان امتحان‌تان را انتخاب کرده و برای امتحان زبان، آماده شوید. سپس در زمان و مکان مشخص حضور پیدا کرده و آزمون خود را بدهید. امتحان تافل در کشور ما در شهرهایی مثل تهران، زنجان، تبریز، ارومیه، آمل و … برگزار می‌شود.

دقت کنید که پرداخت هزینه آزمون تافل، با کارت‌های بین‌المللی مثل PayPal وMasterCard  انجام می‌شود. پس از اینکه ثبت‌نام کنید، کدی دریافت کرده که باید در روز امتحان به همراه داشته باشید.

چطور مدرک تافل را دریافت کنیم؟

پس از اینکه امتحان‌تان را دادید، باید منتظر پاسخ و جواب آن باشید. نتیجه آزمون و عکس مدرک تافل برای شما ایمیل می‌شود. اگر مایل به دریافت مدرک چاپی هستید، باید در زمان ثبت‌نام آزمون تافل تیک مربوط به دریافت نسخه چاپی را بزنید. در غیر این صورت می‌توانید بعداً درخواست نسخه چاپی کرده و 20 دلار هزینه آن را هم پرداخت کنید.

آزمون تافل شامل چه بخش‌هایی است؟

ساختار آزمون تافل شامل بخش‌های متعددی است. این آزمون به طور کلی از چهار بخش تشکیل شده است:

  • خواندن یاReading
  • گوش دادن یاListening
  • مکالمه یاSpeaking
  • نوشتن یا Writing

ابتدا دو بخشReading  وListening  امتحان گرفته می‌شود. پس از چند دقیقه استراحت، نوبت بهSpeaking  و Writing می‌رسد. در ادامه هر بخش را به طور جزئی‌تر بررسی می‌کنیم.

1.     بخش ریدینگ (Reading) تافل

در این قسمت مهارت‌های خواندن شما با چند سوال راحت‌تر نسبت به بخش‌های بعدی، سنجیده می‌شود. در این بخش 3-4 متن وجود دارد و سوالاتی از این بخش مطرح می‌شود. 36 تا 54 سوال از این بخش پرسیده می‌شود. آزمون هم بین 60-80 دقیقه است.

2.     بخش شنیداری (Listening) تافل

در این قسمت 6-9 فایل صوتی پخش می‌شود. با گوش دادن به این فایل‌ها باید به 34-51 سوال پاسخ دهید. مدت زمان این قسمت هم 60-90 دقیقه است. در این بخش تنها لهجه آمریکایی مورد توجه نیست. ممکن است صوت‌ لهجه‌های دیگر مانند بریتیش یا برای مثال هندی هم مطرح شود.

استراحت میانی

پس از این که بخش شنیداری به پایان رسید، نوبت به استراحت ده دقیقه‌ای می‌رسد. در این بخش شرکت‌کنندگان استراحت می‌کنند، آب و خوراکی می‌خورند و برای دو قسمت بعدی آماده می‌شوند.

3.     بخش مکالمه (Speaking) تافل

این بخش از سایر قسمت‌ها کوتاه‌تر است و تنها 20 دقیقه زمان می‌برد. این بخش تنها شامل 6 سوال است. دو سوال مستقل (Independent) بوده و چهار سوال دیگر، تلفیقی (Integrated) است. سوالات تلفیقی، سوالاتی هستند که بر اساس بخش‌های قبلی یعنی شنیداری و خواندن از شما پرسیده می‌شود. پس علاوه بر اینکه دو بخش اول برای سوالات بخش خودشان مهم هستند، در بخش مکالمه هم باید به آن‌ها استناد کنید.

4.     بخش نوشتاری (Writing) تافل

بخش چهارم و آخر آزمون تافل، شامل نوشتن یا رایتینگ است. در این بخش هم مانند بخش سوم، دو نوع سوال مستقل و تلفیقی پرسیده می‌شود. در ابتدا شما یک متن خاص را می‌خوانید. سپس یک استاد در مورد آن متن صحبت می‌کند. شما باید در مورد نظرات استاد و اینکه چه نظری در مورد متن نوشته شده داشته، توضیح دهید و بنویسید. برای نوشتن این بخش 20 دقیقه وقت دارید.

در بخش دوم یک سوال مستقل وجود دارد. در واقع موضوعی به شما داده می‌شود تا انشایی در آن مورد بنویسید. در بخش رایتینگ نوع نوشتار و مهارت‌‌تان در تایپ انگلیسی هم اهمیت زیادی دارد. جالب است بدانید که یک تفاوت آیلتس و تافل در همین بخش است. بخش نوشتاری آزمون تافل به صورت تایپی است، در حالی که باید بخش نوشتاری آزمون آیلتس را به صورت دستی ‌بنویسید. برای پاسخ دادن به این بخش از آزمون تافل هم به 20 دقیقه وقت احتیاج دارید. سعی کنید در بخش نوشتاری تافل از زیاده‌گویی بپرهیزید. به اندازه و درست بنویسید.

Writing تافل معمولاً شامل چه موضوعاتی است؟

در سال‌های اخیر موضوعات زیر برای بخش رایتینگ تافل مطرح شده است:

  • موضوعات هنری مثل معماری، عکاسی، ادبیات و موسیقی
  • موضوعات زیست‌شناسی مثل میکروب‌شناسی، پزشکی، فیزیولوژی و بیوشیمی
  • موضوعات علمی مثل فیزیک، نجوم، زمین‌شناسی، شیمی و کامپیوتر
  • روانشناسی، بازاریابی و …

نمره‌دهی در آزمون تافل چگونه است؟

آزمون‌هایی مثل تافل، نمره قبولی یا رد ندارند. بلکه بین 0 تا 120 به شما نمره داده می‌شود. دانشگاه‌های مختلف، نمره خاصی برای ورودی در نظر می‌گیرند. ممکن است یک دانشگاه با نمره بالای 90 پذیرش داشته باشد و یک دانشگاه دیگر با نمره بالای 85. قبل از شرکت در امتحان، دانشگاه موردنظرتان را انتخاب کنید تا بتوانید برنامه‌ریزی بهتری برای این آزمون داشته باشید. می‌توانید بر ای اینکه نمره قبولی بالایی در آزمون تافل کسب کنید، از اساتید تدریس خصوصی زبان استادبانک https://www.ostadbank.com/tutor-list/english کمک بگیرید.

هزینه ثبت‌نام در آزمون تافل به چه صورت است؟

هزینه آزمون تافل بر اساس کشوری که در آن زندگی می‌کنید، متفاوت است. هزینه آزمون تافل در ایران 225 دلار (تقریبا 6 میلیون و 700 هزار تومان) است. اگر نزدیک به آزمون – مثلا یک هفته قبل از آن – ثبت نام کنید، هزینه بیشتر هم می‌شود. در صورتی که بخواهید تاریخ آزمون خود را تغییر داده یا امتحان را کنسل کرده، باید جریمه بدهید. میزان جریمه 60 دلار است.

مقدمه ای بر آزمون تافل و معرفی انواع آن

چطور در آزمون تافل موفق شویم؟

آزمون تافل اصلاً ساده نیست. برای موفقیت در آن باید آمادگی کافی داشته باشید. به همین دلیل به مطالعه، کلاس‌های باکیفیتِ آموزش زبان و انگیزه زیادی نیاز دارید. باید تا می‌توانید با کمک فیلم‌های انگلیسی زبان، پادکست‌های آموزشی و بهترین منابع یادگیری زبان، سطح آمادگی خود را بالا ببرید.

در کنار این موارد، حضور معلم تدریس خصوصی تافل (TOEFL) در یافتن و مطالعه منابع آزمون تافل به شما کمک می‌کند. معلم خصوصی زبان تمرین‌های متعددی به شما داده و حسابی با شما کار می‌کند. نمونه سوالات آزمون تافل را با شما تمرین کرده و برای آمادگی کامل یاری‌تان می‌دهد.

سایت استادبانک با دارا بودن بهترین معلم‌های زبان، امکان برگزاری کلاس‌های خصوصی به صورت حضوری و تدریس خصوصی آنلاین را برای شما فراهم می‌کند. معلم‌های استادبانک از سخت‌ترین فیلترهای ارزشیابی این مجموعه عبور کرده‌ و توانایی بالایی در تدریس دارند. از طرف دیگر قیمت کلاس‌های خصوصی استادبانک مناسب بوده و بر اساس شایستگی‌های معلم تعیین می‌شود. بنابراین با خیال راحت می‌توانید با اساتید زبان استادبانک، بهترین تجربه یادگیری و آموزش را داشته باشید.

مطالب مشابه را ببینید!

بهترین کرم روشن‌ کننده صورت خارجی تولید کدام برند است؟ فرق مشاور و روانشناس ایده های خلاقانه برای دیزاین یک اتاق زیبا بهترین اساتید زیست کنکور ایران هر آنچه که درباره کامپوزیت نمی‌دانید با یه کیفِ دوشیِ اسپرت، استایلِ شیک خودت را کامل کن آیا بوتاکس مو راهکاری دائمی است و یا از بین می رود؟ کفش اورجینال نایک ، بهترین همراه ورزشکاران برای فضای سبز ویلا ، باغچه یا تراس خود دنبال مبلمان مناسب می گردید؟ راهنما جامع خرید تشک رویا