معرفی روستا های دیدنی کرمانشاه

معرفی روستا های دیدنی کرمانشاه

سفر به کرمانشاه یک تیر و چند نشان است! چرا؟! این شهر علاوه‌ بر جاذبه‌های تاریخی متعدد، پوشش گیاهی و طبیعتی دارد که می‌تواند شما را برای چندین لحظه مسحور زیبایی‌هایش کند. در این مقاله به معرفی 4 مورد از زیباترین و محبوب‌ترین روستاهای کرمانشاه می‌پردازیم. اگر از علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی و برپایی کمپ هستید، این مطلب را از دست ندهید.

سفر به کرمانشاه

کرمانشاه یکی از شهر‌های غربی کشورمان ایران، با قدمتی چندین هزارساله است که در دوره‌های مختلف تاریخی رونق بسیار زیادی داشته است؛ کرمانشاه  در دوران پادشاهان ساسانی در اوج رونق و اعتبار بوده، به‌گونه‌ای آثار تاریخی بسیار ارزشمندی همچون طاق‌بستان از آن دوران به جا باقی‌مانده است. این شهر طبق آخرین سرشماری، بیش از 940 هزار نفر جمعیت داشته و یکی از کلان‌شهرهای ایران به شمار می‌آید.

هر چقدر که از آب‌و‌هوای این شهر تعریف کنیم، نمی‌توانیم حق مطلب را به‌جای بیاوریم؛ شهری را تصور کنید که بالاترین دمای ثبت شده در تابستانش 35 درجه سانتی‌گراد است؛ اگر آب‌وهوای این شهر را با دیگر شهرهای جنوبی کشور مقایسه کنیم، این شهر حکم بهشت را خواهد داشت! آب‌و‌هوای کرمانشاه دقیقاً همین‌طور است. این شهر کوهستانی یکی از بهترین مقاصد گردشگری در فصل تابستان است که سالیانه بسیاری از مسافران برای فرار از گرمای سوزان تابستان، چند روزی به این شهر پناه می‌آورند.

در کنار همه این موارد، جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه و زیبایی‌های آن فقط به اماکن تاریخی آن محدود نشده و این شهر از طبیعتی بکر و زیبا برخوردار است؛ روستاهای زیبا و دیدنی کرمانشاه آیینه تمام‌نمای طبیعت زیبای آن هستند و می‌توانند یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای طبیعت ‌دوستان و علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی باشند.

4 روستای دیدنی کرمانشاه

اگر شما نیز از آن دسته افراد هستید که برای برپایی کمپ و گشت‌و‌گذار در طبیعت به کرمانشاه می‌آیید، بهتر است که برنامه‌ریزی‌ سفر خود را برای اواسط فصل بهار تا اواسط فصل تابستان انجام دهید؛ هوای روستاهای زیبا و دیدنی کرمانشاه در این بازه زمانی معتدل و مناسب است. بلیط‌های سفر خود را کمی زودتر از موعد حرکت رزرو کنید؛ همواره به‌خاطر داشته باشید که در کنار رزرو بلیط رفت، از رزرو بلیط برگشت غافل نشوید و آن را به روزهای پایانی سفر موکول نکنید؛ برای مثال اگر اهل شهر جاسک هستید، تنها کافی است عبارت «خرید بلیط کرمانشاه – بلیط جاسک» را در اینترنت جست‌و‌جو کرده و از یک سایت معتبر نسبت به خرید بلیط برگشت خود اقدام کنید.

بعد از خرید بلیط سفر، وقت آن رسیده که با روستاهای دیدنی‌ کرمانشاه آشنا شده و بعد از رسیدن به کرمانشاه، به سمت مقصد اصلی رهسپار شوید. از جمله زیبا‌ترین و بکرترین روستاهای کرمانشاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

روستای گره‌بان

معرفی روستا های دیدنی کرمانشاه

این روستا یکی از جاذبه‌های گردشگری بسیار پرطرفدار در کرمانشاه است که باید آن را حتماً در برنامه سفر خود بگنجانید. یکی از دلایل شهرت این روستا به‌خاطر معماری روسی ساختمان‌های آن است. از طرف دیگر این روستا یکی از یکی از مراکز اصلی فراوری عرقیجات مختلف از جمله گلاب است که بسیاری از این محصولات را به خارج از کشور صادر می‌کنند؛ بنابراین می‌توانید یکی از مرغوب‌ترین گلاب‌های تولید شده را از این روستا به یادگار ببرید یا به‌عنوان سوغاتی آن را تهیه کرده و به دوستانتان هدیه دهید. به این روستا سفر کنید تا به چشم خود ترکیب طبیعت بکر با معماری روسی را ببینید و لذت ببرید.

روستای سفید‌برگ

طبیعت بکر روستای سفیدبرگ در کرمانشاه زبانزد است. این روستا یکی از توابع شهرستان جوانرود کرمانشاه است که آب‌و‌هوای معتدل آن در اردیبهشت‌ماه مسافران زیادی را به سمت خود جلب می‌کند. پوشش گیاهی بکر و دیدنی این روستا شامل جنگل‌ها، مرتع‌ها و باغ‌های مختلفی می‌شود؛ این پوشش گیاهی فرصتی مناسب را برای طبیعت‌‌دوستان و برگزارکنندگان کمپ طبیعت‌گردی فراهم آورده تا چند روزی را به گشت‌و‌گذار در آن بپردازند. یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری روستای سفیدبرگ، استخرهای پرورش ماهی قزل‌آلای آن است که مسافران زیادی را برای خرید ماهی تازه به سمت خود می‌کشاند. با سفر به روستای سفیدبرگ، ماهی قزل‌آلای تازه را کباب کنید و از طبیعت زیبای آن لذت ببرید.

روستای سیاه‌کمر

آب‌وهوای چهارفصل و رشته‌کوه‌های به‌هم‌پیوسته روستای سیاه‌کمر، آن را به یکی از مقاصد اصلی گردشگران طبیعت‌دوست تبدیل کرده است. این روستا بیش از 70 چشمه طبیعی داشته و در دامنه کوه کمرزرد واقع شده است. باغ‌های میوه گسترده و سرسبز این روستا بخش جدایی‌ناپذیری از طبیعت آن هستند؛ شما می‌توانید در فصل مناسب انواع میوه‌ها از جمله میوه‌های زالزالک و انجیر را از این باغ‌ها به‌صورت تازه‌خوری تهیه کنید. جمعیت این روستا حدود 200 خانوار است که بیشتر آن‌ها با هم فامیل هستند. جالب است بدانید که قدمت این روستا به بیش از 250 سال پیش می‌رسد و حتی روستای سیاه‌کمر شاهد عبور روس‌ها از این منطقه در زمان حمله روسیه به ایران بوده است.

روستای شمشیر

معرفی روستا های دیدنی کرمانشاه

از روستای شمشیر می‌توان به‌عنوان نگین طبیعت‌گردی در کرمانشاه نام برد؛ پوشش گیاهی این روستا بسیار متراکم بوده و در فصل‌های تابستان و بهار آب‌و‌هوای بسیار معتدلی دارد. رشته‌کوه‌های به‌هم‌پیوسته، علفزار‌ها و جنگل‌های متراکم صحنه‌ای را رقم زده است که می‌توانید ساعت‌ها به آن خیره شده و آرامش بگیرید. این روستا یکی از گزینه‌های مناسب برای پیک‌نیک است. جالب است بدانید که معماری خانه‌های این روستا همانند معماری خانه‌های روستای ماسوله است؛ سقف یک‌خانه، حیاط یک‌خانه دیگر است.

خرید بلیط سفر به کرمانشاه

کرمانشاه یکی از مقاصد گردشگری محبوب در فصل بهار و تابستان است که علاوه‌ بر جاذبه‌های تاریخی متعدد، پوشش گیاهی و طبیعتی دارد که می‌تواند شما را برای چندین لحظه مسحور زیبایی‌هایش کند. بهتر است که برنامه‌ریزی‌ سفر خود را برای اواسط فصل بهار تا اواسط فصل تابستان انجام دهید؛ هوای روستاهای زیبا و دیدنی کرمانشاه در این بازه زمانی معتدل و مناسب است. بلیط‌های سفر خود را کمی زودتر از موعد حرکت رزرو کنید؛ همواره به‌خاطر داشته باشید که در کنار رزرو بلیط رفت، از رزرو بلیط برگشت غافل نشوید و آن را به روزهای پایانی سفر موکول نکنید؛ برای مثال اگر اهل شهر جاسک هستید، تنها کافی است عبارت «خرید بلیط کرمانشاه – بلیط جاسک» را در سایت فلای تودی جست‌و‌جو کرده و بلیط برگشت خود را در سریع‌ترین زمان ممکن و با پشتیبانی کامل تهیه کنید. از تخفیف‌های دوره‌ای سایت فلای تودی غافل نشوید.

مطالب مشابه را ببینید!

بهترین کرم روشن‌ کننده صورت خارجی تولید کدام برند است؟ فرق مشاور و روانشناس ایده های خلاقانه برای دیزاین یک اتاق زیبا بهترین اساتید زیست کنکور ایران هر آنچه که درباره کامپوزیت نمی‌دانید با یه کیفِ دوشیِ اسپرت، استایلِ شیک خودت را کامل کن آیا بوتاکس مو راهکاری دائمی است و یا از بین می رود؟ کفش اورجینال نایک ، بهترین همراه ورزشکاران برای فضای سبز ویلا ، باغچه یا تراس خود دنبال مبلمان مناسب می گردید؟ راهنما جامع خرید تشک رویا