7 مزیت تبلیغات پیامکی نسبت به ایمیلی

روش بسیار رایجی که شرکت‌ها برای معرفی خدمات و محصولاتشان استفاده می‌کنند، بازاریابی پیامکی (SMS Marketing) و ایمیلی (Email Marketing) است در این مقاله به مقایسه این دو روش کاربردی پرداختیم.

7 مزیت تبلیغات پیامکی نسبت به ایمیلی

دو روش بسیار رایجی که شرکت‌ها برای معرفی خدمات و محصولاتشان استفاده می‌کنند، بازاریابی پیامکی (SMS Marketing) و ایمیلی (Email Marketing) است. آمار نشان می‌دهد، که نرخ کلیک بر روی تبلیغات پیامکی بسیار بالاتر است. در واقع بین 50 تا 85 درصد ایمیل‌های تبلیغاتی اسپم یا هرزنامه شناسایی می‌شوند و اصلاً به دست مخاطبان شما نمی‌رسند. این آمار در برابر میزان مشاهده و کلیک بر روی تبلیغات پیامکی بسیار فاجعه‌بار است.

پیامک سریعترین وسیلۀ ارتباطی در جهان است. معمولاً افراد به‌سرعت پیامک‌هایشان را باز می‌کنند و می‌خوانند، اما ایمیل‌ها حتی اگر اسپم شناسایی نشوند، باز ممکن است تا مدت‌ها خوانده نشوند. تخمین زده می‌شود که اکثر پیامک‌ها معمولاً تا 3 ثانیه پس از دریافت، باز و خوانده می‌شوند. این مسئله به این معنا است که استفاده از تبلیغات پیامکی برای شما یکی از بهترین روش‌های معرفی محصولات و خدماتتان است. بازاریابی پیامکی یکی از شیوه های مهم در تبلیغات است که انتقال پیام کسب و کارها را از طریق ارسال پیامک فراهم می کند. این کانال یک ابزار هوشمند و کامل برای کسب و کارهاست که امکان جذب، حفظ و تبدیل مخاطبان به مشتریان وفادار را فراهم می کند.

اس‌ام‌اس مارکتینگ چه مزایایی دارد؟ 

در سطح جهان روزانه 7.5 میلیارد پیامک تبلیغاتی ارسال می‌شود و از این بین حدود 6 میلیارد آن‌ها توسط دریافت‌کنندگان خوانده می‌شود. این تعداد پیامک خوانده‌شده، آمار خیره‌کننده‌ای است؛ و نشان می‌دهد که پیامک‌های تبلیغاتی نقش مهمی را در معرفی محصولات و خدمات در سطح جهان ایفا می‌کنند. برای اینکه شما بتوانید از همۀ امکانات بازاریابی پیامکی به‌خوبی استفاده کنید، انتخاب یک پنل پیامکی خوب که گزینه‌های گوناگونی را به شما ارائه کند اهمیت زیادی دارد.  پس بیایید با هم مزایایی یک پنل پیامکی خوب و کارآمد را بررسی کنیم:

به‌سرعت ارتباط برقرار کنید

آمار نشان می‌دهد که 90 درصد پیامک‌های تبلیغاتی جهان در مدت زمانی کمتر از 3 ثانیه خوانده می‌شوند. این مسئله نشان می‌دهد که در تبلیغات پیامکی می‌توانید محصولات و خدماتتان را در زمانی که درنظر گرفته‌اید، به مشتریان خود معرفی کنید. پس از این بابت نگران نمی‌شوید که ممکن است مشتریان تبلیغات شما را دیر مشاهده کنند.

7 مزیت تبلیغات پیامکی نسبت به ایمیلی

به‌راحتی ارتباط داشته باشید

برای مشتریان خواندن یک متن پیامکی بسیار راحت‌تر از مراجعه به ایمیل و یا پاسخ دادن به تماس تلفنی است. بنابراین در تبلیغات پیامکی می‌توانید از این مسئله مطمئن باشید که مشتریان در هر شرایطی امکان خواندن تبلیغ شما را خواهند داشت. از طرفی اگر بخواهید با مشتری تماس بگیرید، ممکن است که تلفن او خاموش باشد، اما به محض اینکه آن را روشن کند، پیامک شما به دستش می‌رسد.

مستقیماً ارتباط برقرار کنید

اگر بخواهید از ایمیل استفاده کنید، ممکن است آن‌قدر خواندن آن طول بکشد، که عملاً رابطۀ شما با مشتری از دست برود. تماس تلفنی هم اغلب به این صورت است که از یک متن گویا و یا از یک کارمند برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنید. اما در اس‌ام‌اس مارکتینگ شما می‌توانید متن موردنظرتان را آماده کرده و مستقیماً به افراد مدنظرتان ارسال کنید. این کار به شما فرصت فکرکردن را دربارۀ محتوای متن می‌دهد.

متن خودکار داشته باشید

زمانی که یک متن را برای تبلیغات پیامکی آماده کرده و به مشتریان هدف ارسال می‌کنید، آن‌ها احساس می‌کنند که درحال مکالمه با یکدیگر هستید. اما اگر همین کار توسط یک متن طولانی ایمیلی یا تماس تلفنی گویا انجام شود، کم‌کم مشتری، خودکار بودن متن را می‌فهمد و نمی‌تواند با آن ارتباط برقرار کند. همیشه در متن‌هایتان مزایایی مثل تخفیف را برای مشتری درنظر بگیرید. این مسئله باعث می‌شود که در یک متن کوتاه توجه مشتریان به این ویژگی جذب شده و به خودکار بودن متن شما پی نبرند.

7 مزیت تبلیغات پیامکی نسبت به ایمیلی

در معرض دید باشید

تحقیقات نشان می‌دهد که تنها یک پنجم ایمیل‌های ارسالی به دست مشتریان می‌رسد. یعنی باقی آن‌ها اسپم شناسایی می‌شوند و هرگز مشتری آن‌ها را نمی‌بیند. در مقابل اکثر مردم همۀ پیامک‌هایشان را باز می‌کنند و می‌خوانند. بنابراین تبلیغات پیامکی به شما کمک می‌کند که همیشه و در همه‌جا در معرض دید باشید.

پاسخ دریافت کنید

بسیاری از پیامک‌های تبلیغاتی طوری طراحی می‌شوند که از مشتریان پاسخ دریافت کنند. مثلاً می‌توانید بگویید که با ارسال عدد 2 این محصول را سفارش دهید. این کار باعث می‌شود که ارتباطی دوطرفه بین شما و مشتریان ایجاد شود. برای اینکه نتیجۀ بهتری بگیرید حتماً سعی کنید که لحنی صمیمی و دوستانه داشته باشید.

هزینه‌ها را کاهش دهید

یکی از مزایای اس‌ام‌اس مارکتینگ این است، که هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد. زمانی که شما از بازاریابی ایمیلی و یا تماس تلفنی استفاده می‌کنید، به‌جز اینکه هزینه‌های این نوع ارتباطات بسیار بالاست، نتیجه‌ای که می‌گیرد برایتان مقرون‌به‌صرفه نیست. اما وقتی از پنل پیامکی برای معرفی محصول خود استفاده کنید، علاوه بر پایین بودن نرخ تبلیغات، به‌خاطر بازخوردی که می‌گیرید، مطمئن خواهید بود که هزینۀ تبلیغات شما نتیجه‌بخش بوده است.  یکی از کامل‌ترین پنل‌های پیامکی حال حاضر ایران  سامانه پیامکی مدیانا است.

تعرفه خرید سامانه پیامکی از ملاک‌های مهم در انتخاب پنل اس ام اس است. در هنگام خرید پنل اس ام اس توجه به تعرفه ارسال کمک می کند تا با کاهش هزینه ارسال پیامک انبوه، تعداد بیشتری از مخاطبان را مورد هدف قرار دهید. مدیانا در کنار ارائه سایر خدمات با کیفیت مانند پشتیبانی 24 ساعته، تیم فنی تخصصی و… با کاهش تعرفه خرید سامانه پیامکی در تلاش است تا بازاریابی پیامکی را برای شما ساده و کم هزینه تر کند.

هزینه و تعرفه پنل پیامکی مدیانا را می‌توانید در صفحۀ https://mediana.ir/sms/pricing/ مشاهده کنید.

نتیجه‌گیری

ما در زمانی زندگی می‌کنیم، که کسب‌و‌کارها مجبورند در سریع‌ترین زمان با مشتریان ارتباط برقرار کنند و در عصر ما وقت حرف اول را می‌زند. بنابراین برای معرفی محصولات و خدماتتان هرگز نباید تبلیغات پیامکی را نادیده بگیرید. نوشتن یک متن مناسب و رساندن آن در زمان درست به دست مشتریان نکتۀ رمز موفقیت شما در بازاریابی است. پس همین حالا دست به کار شوید و از خدمات پنل پیامکی مدیانا استفاده کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر دربارۀ پنل پیامکی، تعرفه و انواع خدمات پیامک‌ تبلیغاتی می‌توانید به وبسایت مدیانا (https://mediana.ir/) مراجعه کنید و یا از راه‌های زیر با مشاوران پنل پیامکی مدیانا در ارتباط باشید:

شماره تلفن: 54968000 021

ایمیل: info[@]mediana.ir

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به توانیر، مجتمع تجاری افق، پلاک 2313، طبقه 6

مطالب مشابه را ببینید!

معرفی بی ضررترین شوینده صورت ایرانی و خارجی کفش چرم طبی ولی شیک را از کجا بخریم؟ سه کتاب پرطرفدار در زمینه روانشناسی موفقیت بهترین اسپیکر سقفی موجود در بازار برترین روش های سرمایه گذاری در آلمان با موسسه مهاجرتی اصطهباناتی چطوری به ایران گل بفرستیم؟ هتل‌های پاریس نزدیک مرکز شهر فولاد st52 از کجا بخریم؟ برای خرید بیمه خودرو کدام بدهی‌ها باید تسویه شوند؟ کامل‌ترین بررسی برند سیکو + معرفی کالکشن چند کالکشن محبوب