فیزیوتراپی در خانه چگونه انجام می‌ شود؟

هدف فیزیوتراپی درمان و توانبخشی شما پس از آسیب یا جراحی است تا در کوتاه ترین زمان ممکن به فعالیت های خود بازگردید و از آسیب بیشتر و از دست دادن تناسب اندام جلوگیری کنید.

فیزیوتراپیست فرد متخصص و آموزش دیده است که در مورد بیومکانیک بدن شما آگاه است. اگر نقصی در حرکت فیزیکی بدن شما وجود داشته باشد، می تواند علت اصلی را شناسایی کرده و برای درمان آن اقدام کند. نواحی خاص پس از آسیب یا پس از جراحی ضعیف می شوند و نیاز به تقویت دارند. با همکاری با فیزیوتراپ خود، می توانید این نواحی را هدف قرار دهید و بدون ایجاد درد و استرس آن را درمان کنید. به ویژه بعد از عمل جراحی، فیزیوتراپی به عنوان موثرترین راه حل برای بهبودی است.

اما بسیاری از افراد به دلیل آسیب دیدگی نمیتوانند به کلینیک ها ی فیزیوتراپی مراجعه کنند در این شرایط استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل برای این افراد بهترین گزینه است فیزیوتراپی در منزل همانند فیزیوتراپی در کلینیک ها است و فیزیوتراپ میتواند با استفاده از تمرینات، ورزش ها، ماساژ ها و وسایل الکتروتراپی به تقویت عضلات ضعیف شده بیمارکمک کند و مشکلات حرکتی ایجاد شده را تا حد زیادی کاهش دهد.

فیزیوتراپی در خانه چگونه انجام می‌ شود؟

فیزیوتراپی برای چه بیماری هایی انجام می شود؟

در زیر لیستی از بیماری هایی است که می توانید تنها با انجام جلسات فیزیوتراپی آن ها را درمان کنید معرفی می کنیم:

مصدومیت ورزشی

شما می توانید با کمک فیزیوتراپی انواع خاصی از آسیب های ورزشی را درمان کنید. به عنوان مثال، می توانید شکستگی ها و اسپاسم ها را با استفاده از برنامه مناسب فیزیوتراپی بازیابی کنید.

درد کمر و گردن

درد مزمنی که معمولاً در پشت یا گردن خود احساس می کنید، می تواند فعالیت های روزانه شما را مختل کند. این درد حتی می تواند ماه ها یا سال ها ادامه داشته باشد؛ بنابراین، فیزیوتراپی به درمان درد کمک کرده و حرکت را تسهیل می کند.

سرگیجه

برخی از افراد اغلب احساس سبکی سر و سرگیجه می کنند که گاهی منجر به سقوط خطرناک می شود. این دسته از افراد گاهی اوقات یا به صورت مکرر احساسا سرگیجه می کنندکه میتوانند با کمک فیزیوتراپی سرگیجه از بروز آن جلوگیری کنند؛ بنابراین اگر از سرگیجه رنج می برید، فیزیوتراپی بهترین راه حل است.

فیزیوتراپی در خانه چگونه انجام می‌ شود؟

 لنف ادم

هنگامی که مایع بیش از حد در سیستم لنفاوی شما گیر می کند، به حرکت در اطراف جریان خون ادامه می دهد و باعث تورم می شود. فیزیوتراپ از CDT یا درمان ضد احتقان کامل برای کاهش تورم و جلوگیری از رشد مایع در آینده استفاده می کند.

دیستروفی عضلانی

اسکلت و ماهیچه ها با افزایش سن تحلیل می روند و ضعیف می شوند و بر عملکرد فرد تأثیر می گذارند شما می‌توانید با تمرینات حرکتی و با در نظر گرفتن فریم‌ های نگهدارنده این مشکل را درمان کنید.

 ضربه مغزی

درصد افراد مبتلا به ضربه مغزی روز به روز در حال افزایش است؛ اما بسیاری از مردم در مورد فیزیوتراپی که می تواند به درمان بسیاری از علائم تروما کمک کند، اطلاعی ندارند. علائم شامل مشکلات تعادل، سردرد و سرگیجه است. فیزیوتراپی میتواند به بهبود و درمان بسیاری از مشکلات ضربه مغزی کمک کند.

درد فک

مفصلی که به حرکت فک کمک می کند عملکردی ترین مفصل  بدن است و به نام مفصل گیجگاهی فکی (TMJ) شناخته می شود. التهاب حاد TMJ یک اختلال مفصلی است که به نام اختلال مفصل گیجگاهی فکی شناخته می شود.

درمانی که در فیزیوتراپی فک دریافت می ‌کنید شامل روش‌های ضدالتهاب، درمان دستی، تمرینات درمانی، اصلاح وضعیت بدن و اصلاح حرکات و رژیم‌های غذایی است.

سردرد

از طریق فیزیوتراپی، می‌توانید از سردردهایی که عموماً ناشی از مشکلات اسکلتی است، خلاص شوید. این سردردها میتواند ناشی از سفتی و تنش عضلانی، عدم حرکت گردن، آسیب سیاتیک، وضعیت نامناسب، یا سفتی در پشت باشد. درمان شما ممکن است با استفاده از کیسه آب گرم تا تمرین و اصلاح وضعیت بدن بر اساس مشکل شما متغیر باشد.

 آرتروز

آرتریت اختلالی است که در آن سطح مفصل تخریب می ‌شود و در نتیجه داخل مفصل التهاب ایجاد می ‌شود. فیزیوتراپی می تواند به شما در کاهش درد مزمن آرتریت کمک کند. علاوه بر این، فیزیوتراپی می تواند عملکرد کلی مفصل را بهبود بخشد.

فاشئیت کف پا

در فاشیای پلانتار، قسمتی که به عنوان فاشیای کف پا شناخته می شود و به عنوان بافت همبند اطراف کف پای شما عمل می کند، دچار التهاب می شود. درمانی که دریافت می کنید می تواند از کشش ساده ساق پا تا انجام آنالیز راه رفتن برای درمان این التهاب متفاوت باشد.

سیاتیک

سیاتیک یک مشکل در کمر است که می تواند از لگن به پشت ران و ساق پا منتشر شود. بیماری سیاتیک را نیز میتوانید با کمک فیزیوتراپی درمان کنید. فیزیوتراپیست ابتدا علت دقیق سیاتیک را ارزیابی کرده و سپس برنامه درمانی را مشخص می ‌کند. برنامه درمانی ترکیبی از الکتروتراپی و تمرینات درمانی دستی است.

بیماری پارکینسون

این بیماری یک بیماری عصبی و یک اختلال حرکتی پیشرونده است. این وضعیت می تواند منجر به محدودیت حاد حرکتی و لرزش شود. به همین ترتیب، می توانید این بیماری را با یک جلسه فیزیوتراپی نیز درمان کنید و تمرینات قدرتی مقاومتی را دنبال کنید.

شکستگی پا

شکستگی پا شایع ترین اختلالی است که می تواند برای هر کسی فقط با یک زمین خوردن کوچک اتفاق بیفتد؛ و میتواند تاثیر زیادی بر راه رفتن شما بگذارد؛ بنابراین، بسته به شدت بیماری و محل شکستگی، فیزیوتراپ درمان را برای شما تجویز می کند.

سرطان

پس از درمان سرطان، بیمار با درد و ناتوانایی زیادی دست و پنچه نرم می کند بنابراین، برای مدیریت پیامدهای درمان، می‌توانید از فیزیوتراپی کمک بگیرید. فیزیوتراپی به شناسایی و درمان اختلالات کمک می کند.

پیچ خوردگی مچ پا

پا افراد میتواند با کمی سهل انگاری به راحتی پیچ بخورد که منجر به آسیب به رباط ها می شود. با پیچ خوردگی مچ پا رباط پاره شده و کشیده می شود و مچ پا دردناک و متورم می شود؛ اما می‌توانید با فیزیوتراپی و برخی درمان‌های خانگی به سرعت ورم مچ پا را درمان کنید.

فیزیوتراپی در خانه چگونه انجام می‌ شود؟

انواع خدمات فیزیوتراپی در منزل

پلتفرم خدمات پرستاری و مراقبتی آسانیسم، تقریبا هر خدمتی که در حوزه‌ی فیزیوتراپی و توان‌بخشی قرار بگیرد و امکان انجام آن در منزل وجود داشته باشد را به شماعزیزان ساکن کرج و تهران ارائه می دهد . برخی از این خدمات عبارت‌اند از:

  • فیزیوتراپی گردن در منزل
  • فیزیوتراپی کمر در منزل
  • فیزیوتراپی شانه یخ ‌زده در منزل
  • فیزیوتراپی دست در منزل
  • فیزیوتراپی زانو در منزل
  • فیزیوتراپی لگن در منزل
  • فیزیوتراپی پا در منزل
  • فیزیوتراپی مچ پا در منزل
  • فیزیوتراپی پس از پارگی رباط صلیبی در منزل
  • فیزیوتراپی بیمار پارکینسون در منزل
  • فیزیوتراپی بیمار سکته مغزی در منزل

مزایای انجام درمان فیزیوتراپی در خانه

مهم نیست که از چه بیماری رنج می برید، با انجام فیزیوتراپی تسکین زیادی خواهید یافت. فیزیوتراپی به درمان درد مزمن کمک می کند حتی اگر این درد ناشی از جراحی یا کار منظم باشد در این بخش برخی از مزایای انجام درمان فیزیوتراپی در منزل را معرفی می کنیم:

ایمنی و راحتی بیمار

مزیت اصلی فیزیوتراپی در خانه ایمنی است، زیرا زحمت رفت و آمد (از خانه به کلینیک یا بیمارستان و بازگشت) از دوش بیمار برداشته می شود. رانندگی توسط بیماری که از نظر حرکتی مشکل دارد میتواند خطر ناک باشد و منجر به تصادف شود حتی جابه جایی بیمارانی که شکستگی یا ضایعه نخائی دارند توسط وسایل نقلیه شخصی خطرناک است و ممکن است شرایط شان از انچه که هست سخت تر شود. با حضور فیزیوتراپ در منزل بیمار ایمنی بیشتری دارد. از طرفی بیمار در محیطی که با آن آشنا است استرش کمتری دارد و روند درمان بهتر و سریع تر می شود؛ زیرا عوامل استرس زا ناشی از رفت و امد، زمان انتظار و سایر شرایط مشابه به طور کامل از بین می روند و این امکان را برای شما فراهم می کند که فقط روی درمان خود تمرکز کنید.

دسترسی آسان برای افراد دارای معلولیت و آسیب دیده

متاسفانه بسیاری از افراد دارای معلولیت نمی توانند به کلینیک های سنتی دسترسی داشته باشند. امروزه بسیاری از کلینیک ها و مراکز درمانی مناسب افراد معلول و دارای مشکل حرکتی ساخته نشده اند. پله‌ها و فضاهای تنگ ممکن است برای اکثر افراد مشکلی ایجاد نکند، اما برای افرادی که از  ویلچر استفاده می کنند مانع بزرگی است.

فیزیوتراپی در خانه مسائل دسترسی را ساده می کند و این دسته از بیماران در خانه خود آرمش و آسایش بیشتری دارند.

صرفه جویی در زمان و هزینه

خدمات فیزیوتراپی در منزل بسیار راحت است و در زمان هایی که وقت خودتان آزاد است ارائه م یشود در واقع، در بسیاری از موارد، فیزیوتراپیست ها نیز می توانند در محل کار یا مکان دیگری که برای شما مناسب است، درمان را ارائه دهند.همچنین تمام سفرها و رفت و امد های شما به مراکز درمانی را حذف می‌ کند، در نتیجه به میزان زیادی در زمان و هزینه شما صرفه جویی می شود.

مطالب مشابه را ببینید!

معرفی بی ضررترین شوینده صورت ایرانی و خارجی کفش چرم طبی ولی شیک را از کجا بخریم؟ سه کتاب پرطرفدار در زمینه روانشناسی موفقیت بهترین اسپیکر سقفی موجود در بازار برترین روش های سرمایه گذاری در آلمان با موسسه مهاجرتی اصطهباناتی چطوری به ایران گل بفرستیم؟ هتل‌های پاریس نزدیک مرکز شهر فولاد st52 از کجا بخریم؟ برای خرید بیمه خودرو کدام بدهی‌ها باید تسویه شوند؟ کامل‌ترین بررسی برند سیکو + معرفی کالکشن چند کالکشن محبوب