3 غذای مجلسی برای شام و ناهار خوشمزه

یافتن یک غذا برای ناهار شاید به دلیل گستردگی غذایی در ایران کار سختی نباشد ولی چالش اصلی زمانی ایجاد می شود که بخواهید برای یک مجلس یا مهمانی دورهمی یک ناهار یا شام خوشمزه را تدارک ببینید. در چنین شرایطی باید غذا به گونه ‌ای طبخ شود تا انواع سلایق و ذائقه ها را راضی نگه دارد و در عین حال کیفیت بسیار بالایی نیز داشته باشد. اگر شما نیز با چالش ناهار چی بپزم مواجه هستید در ادامه با ما همراه باشید تا چند غذای مجلسی را آموزش ببینید.

مرغ شکم پر شمالی؛ ناهار مجلسی و خوشمزه

برای اینکه پاسخ جذابی برای سوال ناهار چی بپزم داشته باشید، مرغ شکم پر می تواند یکی از اصلی ترین گزینه ها باشد. این غذا با نوعی سبزی محلی که در گیلان و مازندران رشد می کند آماده می شود. در این غذا از مواد اولیه ای مانند انواع سبزی های معطر چون تره، جعفری و شنبلیله به همراه سبزی اصلی این غذا یعنی اوجی استفاده می گردد. رب انار و سیر له شده نیز باید حتماً در فرآیند پخت این غذا استفاده شود.

3 غذای مجلسی برای شام و ناهار خوشمزه

دستور پخت مرغ شکم پر

·      برای آماده ‌سازی این غذا ابتدا باید چند آلو را را خیس کنید.

·      سپس در یک تابه چند قاشق روغن بریزید و اجازه دهید تا داغ شود.

·      پیاز را تا زمان طلایی شدن در روغن تفت دهید و سپس سیر له شده را به آن اضافه نمایید.

·      سبزی و اوجی ساطوری شده را به پیاز اضافه کنید و مجدد مواد را تفت دهید.

·      پودر گردو را به همراه رب انار و آلو در تابه بریزید و اجازه دهید مجدد تمامی مواد تفت بخورند.

·      مرغ خود را با نیمی از مواد پر کنید و شکاف آن را بدوزید.

·      در یک قابلمه بزرگ چند قاشق روغن بریزید و مرغ را کمی در آن تفت دهید تا طلایی شود.

·      باقی مواد را در قابلمه بریزید و یک لیوان آب را به همراه شکر داخل آن ریخته و اجازه دهید تا آب به جوش بیآید.

·      حال مرغ را درون محتویات قابلمه گذاشته تا بعد از دو ساعت این غذای خوشمزه آماده شود.

قلیه ماهی برای مهمانی ناهار

3 غذای مجلسی برای شام و ناهار خوشمزه

·      برای آماده کردن قلیه ماهی باید ماهی را به تکه های یک اندازه برش زده و روی آن را کمی زنجبیل و نمک و فلفل بریزید.

·      بعد از مزه دار شدن ماهی، سبزی ها را به خوبی خرد کنید. پیاز را خلالی کرده و با کمی روغن تفت دهید سپس سیر له شده را به آن اضافه نمایید.

·      نمک، فلفل و زردچوبه را به محتویات خود اضافه کنید. گردوی آسیاب شده را درون تابه بریزید و ۳ دقیقه مجدد تمامی مواد را تفت داده و بعد از آن نصف لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید.

·      سبزیجات خرد شده را در یک ماهیتابه دیگر تفت دهید و سپس درون قابلمه بریزید. یک لیوان آب جوش دیگر در قابلمه ریخته و حرارت آن را کم کنید.

·      بعد از نیم ساعت رب انار را درون قابلمه بریزید و اجازه بدهید خورشت شما به خوبی بجوشد.

·      تکه های ماهی را سرخ کنید و بعد از اینکه خورشت شما به خوبی روغن انداخت، ماهی را به آن اضافه نمایید و بعد از ۵ دقیقه آب نارنج را نیز درون قابلمه ریخته و زیر آن را خاموش کنید.

·      قلیه ماهی شما آماده است و می ‌توانید آن را نوش جان کنید.

کباب تابه ای؛ شامی خوشمزه برای مجالس

3 غذای مجلسی برای شام و ناهار خوشمزه

برای اینکه لیست کاملی از غذا های شام را در اختیار داشته باشید مجله اسنپ اکسپرس در بخش آموزش آشپزی ،مقالات بسیار مفیدی را قرار داده است. ولی اگر به دنبال پاسخ سوال شام چی بپزم

 هستید، کباب تابه ای می تواند بهترین گزینه باشد که مراحل پخت آن در ادامه عنوان شده است.

مراحل پخت کباب تابه ای در منزل

  • پیاز ها را رنده کنید و سپس آب آن را بگیرید. در یک ظرف گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز، سماق، زردچوبه، فلفل سیاه و نمک مخلوط کنید و به خوبی ورز دهید.
  •  بعد اینکه ترکیب گوشت شما به خوبی یکدست شد، در یک تابه کمی روغن بریزید و اجازه دهید گرم شود، سپس تمامی مخلوط را درون تابه بریزید و به ‌خوبی سطح آن را صاف کنید.
  • حرارت زیر تابه را به میزان متوسط تغییر دهید و اجازه دهید ۵ دقیقه گوشت بپزد. سپس با استفاده از چاقو گوشت را کمی برش بزنید تا به صورت نوار های کوچک در  بیاید.
  • هر کدام از قطعه های گوشت را بعد از پختن بچرخانید تا سمت دیگر آن نیز به خوبی پخته شود.

مطالب مشابه را ببینید!

کامل‌ترین بررسی برند سیکو + معرفی کالکشن چند کالکشن محبوب کاپ قاعدگی چیست ؟ ۹ علائم سکته قلبی قبل از وقوع که باید جدی بگیرید! 19 تا از بهترین دبیران فیزیک کنکور بهترین دبیران ریاضی کنکور بهترین دبیران شیمی کنکور مراحل راه اندازی قالیشویی هتل‌های قیمت مناسب پاریس بررسی کشورهای آمریکا و انگلستان از نظر هزینه تحصیل با موسسه اصطهباناتی هنوز پول ارسال میدی؟ بهترین کد تخفیف دیجی کالا برای ارسال رایگان