عوارض بوتاکس زیر بغل

عوارض بوتاکس زیر بغل

تزریق بوتاکس یکی از رایج‌ترین و مهم‌ترین راه‌های جوانسازی صورت است. اما کاربرد بوتاکس تنها محدود به جوانسازی نبوده و از آن برای کنترل غدد تعریق در ناحیه زیر بغل هم استفاده می‌کنند. تعریق بیش از اندازه زیربغل و بدن می‌تواند کیفیت زندگی فرد و اعتماد به نفس آن را تحت تاثیر قرار دهد. در واقع تعریق بیش از اندازه باعث کثیف شدن لباس‌ها می‌شود و در نهایت باعث شرمندگی فرد از حضور در مجالس و در بین دوستان خواهد شد.
سازمان غذا و دارو آمریکا(FDA)تزریق بوتاکس برای کنترل تعریق بدن را بسیار موثر دانسته است به طوری که امروزه بسیاری از افراد برای کنترل میزان تعریق بدن از بوتاکس استفاده می‌کنند. این روش شاید برای بسیاری از افراد هنوز ناشناخته باشد، در این بلاگ همراه ما باشید تا با بوتاکس زیر بغل بیشتر و کاربردهایی که دارد آشنا شوید.

بوتاکس چیست؟

اگر به فکر جوانسازی و رفع چین و چروک صورت خود هستید، اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد بوتاکس است. بوتاکس از یک نوع سم به نام بوتولینوم ساخته می‌شود که به عنوان پایه اصلی در ساخت بوتاکس شناخته شده است. استفاده از این ماده سمی با وجود اینکه برخی افراد فکر می‌کنند خطرناک است، کاملا بی خطر بود و هیچ مشکلی برای سلامتی جسمی و روحی فرد ندارد. در واقع بوتاکس با فلج موقت عضله مورد نظر، به دنبال جوانسازی پوست صورت است.
بعد از تزریق بوتاکس به صورت، سم بوتولینوم به یک گیرنده خاص متصل خواهد شد و از اتصال دیگر گیرنده‌های شیمیایی جلوگیری می‌کند. در این ناحیه که بوتاکس تزریق می‌شود، فعالیت‌های عضلانی و سوخت و ساز متوقف می‌شود.

عوارض بوتاکس زیر بغل

پزشکان در جهان سال‌هاست که از این ماده در بخش جوانسازی پوست صورت استفاده می‌کنند، این سم از پروتئین خالص ساخته شده و بدین ترتیب می‌تواند موجب شادابی و جوانی چهره فرد شود.
مدت زمان تزریق بوتاکس معمولا به ناحیه مورد نظر بستگی دارد، اما به طور معمول حدود 15 تا 20 دقیقه طول می‌کشد و نیازی به بیهوشی نخواهد داشت. مدت زمان ماندگاری بوتاکس بعد از تزریق به بدن و صورت به نوع عضله، ناحیه تحت درمان، تخصص پزشک، نوع بوتاکس و… بستگی دارد.

بوتاکس زیر بغل چیست و چه کاربردی دارد؟

با توجه به بلاگ منتشر شده در وب‌سایت کلینیک صدف در رابطه با بوتاکس زیر بغل : بطور طبیعی وقتی دما بدن بالا می‌رود این سیستم عصبی است که به غدد فرمان تعریق می‌دهد. در حقیقت بدن با این کار خودش را خنک می‌کند. اما در افرادی که دچار هایپر هیدروزیس هستند این فرآیند با تعریق بسیار بیشتری همراه است.

هایپر هیدروزیس یک اصطلاح در علم پزشکی است که به تعریق بیش از حد بدن گفته می‌شود. این تعریق به دلیل فعالیت بیش از اندازه غدد بدن است که مناطق مختلفی ازجمله دست‌ها، پاها، زیر بغل، کشاله ران و پیشانی را تحت تاثیر قرار می‌دهند. این عارضه دارای دو نوع است، هایپر هیدروزیس اولیه و هایپر هیدروزیس ثانویه.

هایپر هیدروزیس اولیه
این عارضه دلیل مشخصی ندارد و بیشتر در سنین نوجوانی و کودکی خود را نشان می‌دهد. بسیاری از پزشکان بر این باورند که هایپر هیدروزیس اولیه به دلیل استرس و اضطراب رخ می‌دهد، رد صورتی که همیشه اینگونه نیست.
این تعریق در نواحی مختلفی چون دست‌ها، پاها و زیربغل ایجاد می‌شود.

هایپر هیدروزیس ثانویه
این نوع هایپر هیدروزیس به دلیل مصرف برخی داروهاست. داروهایی چون پرکاری غده تیروئید منجر به چنین عارضه‌ای در بدن می‌شود که بیشتر در کف دست‌ها و پاها ایجاد می‌شود.

اما تزریق بوتاکس اعصاب و غددی که وظیفه تعریق بدن را به عهده دارند مسدود می‌کنند. ابتدا ممکن است احساس کنید پوستتان یخ زده یا بی حس شده. اما بعد از مدتی و با تزریق میزان مناسبی از بوتاکس این حالت بر طرف شده. همچنین پس از گذشت چند روز تاثیرات مثبت آن را مشاهده می‌کنید.

تزریق بوتاکس به زیر بغل برای کاهش تعریق بدن در ۸۰ تا ۹۰ درصد مواقع نتایج کاملا مثبت و مطلوبی داشته است. همچنین این تحقیقات نشان داده که تزریق بوتاکس به پیشانی علاوه بر اینکه از پیری پوست جلوگیری می‌کند تعریق در پیشانی را هم کاهش داده و در ۷۵%  مواقع تا حتی ۵ ماه ماندگاری دارد.

از بوتاکس زیر بغل نمی‌توان برای جوانسازی پوست استفاده کرد. بلکه برای درمان تعریق زیربغل، برای درمان عفونت زیربغل و… از بوتاکس استفاده می‌کنند.

در چه نواحی برای جلوگیری از تعریق بدن، پزشک از بوتاکس استفاده می‌شود؟

عوارض بوتاکس زیر بغل

معمولا برای جلوگیری از تعریق بدن، تزریق بوتاکس در کف دست و پا می‌تواند اثربخشی بسیار کمی داشته باشد. از این رو بهتر است در ناحیه زیربغل تزریق شود که مستقیم روی میزان تعریق بدن تاثیر بگذارد. برای کاهش درد در زمان تزریق پزشکان از بی حسی موضعی استفاده می‌کنند تا میزان درد آن کاهش پیدا کند.

عوارض بوتاکس زیر بغل چیست؟

بوتاکس زیربغل هم مانند دیگر روش‌های درمانی به دلیل استفاده از مواد شیمیایی می‌تواند عوارض بسیایر برای فرد به همراه داشته باشد. این عوارض در هر فردی ممکن است با توجه به سیستم بدنی که دارد متفاوت باشد. از عوارض بوتاکس زیر بغل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشکل بینایی
  • مشکل در تنفس
  • کبودی در زیر بغل
  • سر درد
  • درد در ناحیه گردن
  • آلرژی نسبت به ماده تزریق شده
  • احساس درد خفیف در ناحیه زیربغل

برخی از این عوارض مانند مشکل تنفسی و مشکل بینایی به ندرت در افراد مشاهده شده است. اما به هر حال به عنوان عوارض بوتاکس زیر بغل شناخته شده‌اند.

چه افرادی کاندید مناسب برای بوتاکس زیر بغل هستند؟

در زمان فعالیت‌های ورزشی، در فصول گرم سال و…. میزان تعریق بدن بیش از هر زمان دیگری است. از این رو باید نسبت به کنترل آن کاری کنید. برخی افراد با استفاده از محصولات آرایشی و مراقبتی آن را کنترل می‌کنند اما در افرادی که شدت آن زیاد باشد به راحتی قابل کنترل نخواهد بود. این دسته از افراد باید از بوتاکس زیر بغل استفاده کنند. اما چه کسانی بهترین کاندیدا برای بوتاکس زیربغل هستند؟

  • افرادی که به صورت ژنتیکی مشکل تعریق زیر بغل دارند.
  • افرادی که به دلیل وجود عفونت‌های میکروبی دچار تعریق زیر بغل می‌شوند.
  • افرادی که به دلیل رطوبت فراوان دچار تعریق زیر بغل می‌شوند.
  • افرادی که به دلیل استرس و اضطراب زیاد دچار تعریق بدن می‌شوند.

هزینه بوتاکس زیر بغل چقدر است؟

عوارض بوتاکس زیر بغل

بدون معاینه پزشک و شدت عارضه نمی‌توان هزینه مشخصی برای بوتاکس در نظر گرفت. در واقع بوتاکس زیربغل به عوامل بسیاری همچون نوع بوتاکس، تخصص پزشک، شدت عارضه و…. بستگی دارد. این عوامل همه در کنار یکدیگر می‌توانند هزینه بوتاکس زیر بغل را مشخص کنند.
پزشکان برای جلوگیری از تعریق در زیر بغل به هر طرف حدود 50 واحد بوتاکس تزریق می‌کنند، این مقدار برای دو طرف چیزی حدود 100 واحد است. البته میزان تزریق بوتاکس برای جلوگیری از تعریق در کف دست‌ها، پاها و… با توجه به نظر پزشک متفاوت خواهد بود.

جمع بندی

تعریق زیر بغل مشکل بسیاری از زنان و مردان است که می‌توان با استفاده از دئودرانت‌ها، استفاده از مام، استفاده از اسپری و…. آن را کنترل کرد. اما در برخی افراد این تعریق به حدی زیاد است که از کنترل فرد خارج می‌شود، به طوری که با استفاده از اسپری و… هم نمی‌توان آن را از بین برد.
برای این دسته از افراد بوتاکس زیربغل قطعا می‌تواند یک گزینه مناسب باشد. بوتاکس می‌تواند میزان تعریق را کنترل کند.
تزریق بوتاکس زیر بغل یکی از روش‌های تایید شده FDA برای کنترل میزان تعریق است. پس می‌توانید با خیال راحت و اطمینان خاطر این کار را انجام دهید.
در این روش بیمار بعد از گذشت یک هفته از تزریق بوتاکس دیگردر ناحیه زیربغل تعریق نخواهد داشت. نتیجه بوتاکس زیر بغل می‌تواند بین 5 تا 12 ماه باقی بمانند، اما برای جلوگیری از تعریق مجدد نیاز به تمدید بوتاکس است. پس بعد از گذشت یک سال از آن مجددا باید نسبت به تزریق بوتاکس زیر بغل اقدام کنید. البته این مدت زمان در هر فردی ممکن است متفاوت باشد.

مطالب مشابه را ببینید!

برای خرید بیمه خودرو کدام بدهی‌ها باید تسویه شوند؟ کامل‌ترین بررسی برند سیکو + معرفی کالکشن چند کالکشن محبوب کاپ قاعدگی چیست ؟ ۹ علائم سکته قلبی قبل از وقوع که باید جدی بگیرید! 19 تا از بهترین دبیران فیزیک کنکور بهترین دبیران ریاضی کنکور بهترین دبیران شیمی کنکور مراحل راه اندازی قالیشویی هتل‌های قیمت مناسب پاریس بررسی کشورهای آمریکا و انگلستان از نظر هزینه تحصیل با موسسه اصطهباناتی